Desarticulen en Alacant una organització relacionada amb el tràfic de drogues en Europa Central

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en la denominada Operació Danus, ha desarticulat una organització criminal que podria estar connectada amb altres grups criminals dedicats al tràfic de drogues en països d’Europa Central.

 

En total han sigut detingudes sis persones, totes elles de nacionalitat lituana, per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

La Guàrdia Civil de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), va iniciar el mes d’abril passat una investigació centrada en la possible creació d’un grup criminal dedicat al cultiu, distribució i venda de drogues.

 

Diferents localitats alacantines

Les gestions fetes pels agents van constatar que este grup estava relacionat amb altres organitzacions criminals emmarcades en dos operacions que van fer ells mateixos l’any passat: l’Operació Pelones i l’Operació Tulipani. Els agents van esbrinar que existia una relació fonamentada en la provisió d’esqueixos i fins i tot en el repartiment de clients entre unes organitzacions i unes altres.

 

Durant el desenvolupament de l’operació la Guàrdia Civil va poder corroborar que el grup estava perfectament jerarquitzat. El líder de l’organització era el que establia el rol dels altres integrants, determinava quins cotxes havien d’usar en cada moment i quines labors de recollida i manteniment de les substàncies havien de fer diàriament.

 

En el fil de les investigacions els agents van descobrir una important infraestructura logística que englobava diferents localitats alacantines, comptant per exemple amb una nau industrial en Crevillent, un pis en Catral, un casa de camp en Callosa de Segura, dos xalets en la Urbanització Ciutat Quesada de Rojales i un xalet en la Urbanització Gran Alacant de Santa Pola. 

 

Les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevieja i Alacant i el Servici Cinològic de la Guàrdia Civil d’Alacant, van col·laborar amb els agents en el registre, autoritzat judicialment, de les sis instal·lacions a les que es va accedir de manera simultània i coordinada.

 

Més de 1.500 plantes

Una volta dins, els agents van intervindre 1.618 plantes de marihuana en l’última fase de creixement, huit quilograms de marihuana envasats al buit llestos per a la seua venda, el material per a la instal·lació de la plantació indoor, alguns aparells d’aire condicionat i els dos cotxes que els autors usaven per a la comissió dels fets delictius. A demés els agents van descobrir valuós material que recollien numerosos moviments bancaris d’ingressos i transferències que els implicats havien fet.

 

Per tals fets, els agents van detindre a quatre hòmens (28, 32, 40 i 42) i dos xiques (28) tots ells de nacionalitat lituana per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Després de ser posats davant l’autoritat judicial actuant en la causa, com són els Jutjats d’Instrucció d’Elx, Torrevieja i Orihuela, es va decretar la retirada del passaport i la llibertat provisional sense fiança per a tots els detinguts, havent de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.