Desarticulen en Alacant una organització relacionada amb el tràfic de drogues en Europa Central

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en la denominada Operació Danus, ha desarticulat una organització criminal que podria estar connectada amb altres grups criminals dedicats al tràfic de drogues en països d’Europa Central.

 

En total han sigut detingudes sis persones, totes elles de nacionalitat lituana, per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

La Guàrdia Civil de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), va iniciar el mes d’abril passat una investigació centrada en la possible creació d’un grup criminal dedicat al cultiu, distribució i venda de drogues.

 

Diferents localitats alacantines

Les gestions fetes pels agents van constatar que este grup estava relacionat amb altres organitzacions criminals emmarcades en dos operacions que van fer ells mateixos l’any passat: l’Operació Pelones i l’Operació Tulipani. Els agents van esbrinar que existia una relació fonamentada en la provisió d’esqueixos i fins i tot en el repartiment de clients entre unes organitzacions i unes altres.

 

Durant el desenvolupament de l’operació la Guàrdia Civil va poder corroborar que el grup estava perfectament jerarquitzat. El líder de l’organització era el que establia el rol dels altres integrants, determinava quins cotxes havien d’usar en cada moment i quines labors de recollida i manteniment de les substàncies havien de fer diàriament.

 

En el fil de les investigacions els agents van descobrir una important infraestructura logística que englobava diferents localitats alacantines, comptant per exemple amb una nau industrial en Crevillent, un pis en Catral, un casa de camp en Callosa de Segura, dos xalets en la Urbanització Ciutat Quesada de Rojales i un xalet en la Urbanització Gran Alacant de Santa Pola. 

 

Les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevieja i Alacant i el Servici Cinològic de la Guàrdia Civil d’Alacant, van col·laborar amb els agents en el registre, autoritzat judicialment, de les sis instal·lacions a les que es va accedir de manera simultània i coordinada.

 

Més de 1.500 plantes

Una volta dins, els agents van intervindre 1.618 plantes de marihuana en l’última fase de creixement, huit quilograms de marihuana envasats al buit llestos per a la seua venda, el material per a la instal·lació de la plantació indoor, alguns aparells d’aire condicionat i els dos cotxes que els autors usaven per a la comissió dels fets delictius. A demés els agents van descobrir valuós material que recollien numerosos moviments bancaris d’ingressos i transferències que els implicats havien fet.

 

Per tals fets, els agents van detindre a quatre hòmens (28, 32, 40 i 42) i dos xiques (28) tots ells de nacionalitat lituana per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Després de ser posats davant l’autoritat judicial actuant en la causa, com són els Jutjats d’Instrucció d’Elx, Torrevieja i Orihuela, es va decretar la retirada del passaport i la llibertat provisional sense fiança per a tots els detinguts, havent de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.