Desarticulen en Alacant una organització relacionada amb el tràfic de drogues en Europa Central

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en la denominada Operació Danus, ha desarticulat una organització criminal que podria estar connectada amb altres grups criminals dedicats al tràfic de drogues en països d’Europa Central.

 

En total han sigut detingudes sis persones, totes elles de nacionalitat lituana, per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

La Guàrdia Civil de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), va iniciar el mes d’abril passat una investigació centrada en la possible creació d’un grup criminal dedicat al cultiu, distribució i venda de drogues.

 

Diferents localitats alacantines

Les gestions fetes pels agents van constatar que este grup estava relacionat amb altres organitzacions criminals emmarcades en dos operacions que van fer ells mateixos l’any passat: l’Operació Pelones i l’Operació Tulipani. Els agents van esbrinar que existia una relació fonamentada en la provisió d’esqueixos i fins i tot en el repartiment de clients entre unes organitzacions i unes altres.

 

Durant el desenvolupament de l’operació la Guàrdia Civil va poder corroborar que el grup estava perfectament jerarquitzat. El líder de l’organització era el que establia el rol dels altres integrants, determinava quins cotxes havien d’usar en cada moment i quines labors de recollida i manteniment de les substàncies havien de fer diàriament.

 

En el fil de les investigacions els agents van descobrir una important infraestructura logística que englobava diferents localitats alacantines, comptant per exemple amb una nau industrial en Crevillent, un pis en Catral, un casa de camp en Callosa de Segura, dos xalets en la Urbanització Ciutat Quesada de Rojales i un xalet en la Urbanització Gran Alacant de Santa Pola. 

 

Les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevieja i Alacant i el Servici Cinològic de la Guàrdia Civil d’Alacant, van col·laborar amb els agents en el registre, autoritzat judicialment, de les sis instal·lacions a les que es va accedir de manera simultània i coordinada.

 

Més de 1.500 plantes

Una volta dins, els agents van intervindre 1.618 plantes de marihuana en l’última fase de creixement, huit quilograms de marihuana envasats al buit llestos per a la seua venda, el material per a la instal·lació de la plantació indoor, alguns aparells d’aire condicionat i els dos cotxes que els autors usaven per a la comissió dels fets delictius. A demés els agents van descobrir valuós material que recollien numerosos moviments bancaris d’ingressos i transferències que els implicats havien fet.

 

Per tals fets, els agents van detindre a quatre hòmens (28, 32, 40 i 42) i dos xiques (28) tots ells de nacionalitat lituana per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Després de ser posats davant l’autoritat judicial actuant en la causa, com són els Jutjats d’Instrucció d’Elx, Torrevieja i Orihuela, es va decretar la retirada del passaport i la llibertat provisional sense fiança per a tots els detinguts, havent de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.