Desarticulen en Alacant una organització relacionada amb el tràfic de drogues en Europa Central

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en la denominada Operació Danus, ha desarticulat una organització criminal que podria estar connectada amb altres grups criminals dedicats al tràfic de drogues en països d’Europa Central.

 

En total han sigut detingudes sis persones, totes elles de nacionalitat lituana, per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

La Guàrdia Civil de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), va iniciar el mes d’abril passat una investigació centrada en la possible creació d’un grup criminal dedicat al cultiu, distribució i venda de drogues.

 

Diferents localitats alacantines

Les gestions fetes pels agents van constatar que este grup estava relacionat amb altres organitzacions criminals emmarcades en dos operacions que van fer ells mateixos l’any passat: l’Operació Pelones i l’Operació Tulipani. Els agents van esbrinar que existia una relació fonamentada en la provisió d’esqueixos i fins i tot en el repartiment de clients entre unes organitzacions i unes altres.

 

Durant el desenvolupament de l’operació la Guàrdia Civil va poder corroborar que el grup estava perfectament jerarquitzat. El líder de l’organització era el que establia el rol dels altres integrants, determinava quins cotxes havien d’usar en cada moment i quines labors de recollida i manteniment de les substàncies havien de fer diàriament.

 

En el fil de les investigacions els agents van descobrir una important infraestructura logística que englobava diferents localitats alacantines, comptant per exemple amb una nau industrial en Crevillent, un pis en Catral, un casa de camp en Callosa de Segura, dos xalets en la Urbanització Ciutat Quesada de Rojales i un xalet en la Urbanització Gran Alacant de Santa Pola. 

 

Les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevieja i Alacant i el Servici Cinològic de la Guàrdia Civil d’Alacant, van col·laborar amb els agents en el registre, autoritzat judicialment, de les sis instal·lacions a les que es va accedir de manera simultània i coordinada.

 

Més de 1.500 plantes

Una volta dins, els agents van intervindre 1.618 plantes de marihuana en l’última fase de creixement, huit quilograms de marihuana envasats al buit llestos per a la seua venda, el material per a la instal·lació de la plantació indoor, alguns aparells d’aire condicionat i els dos cotxes que els autors usaven per a la comissió dels fets delictius. A demés els agents van descobrir valuós material que recollien numerosos moviments bancaris d’ingressos i transferències que els implicats havien fet.

 

Per tals fets, els agents van detindre a quatre hòmens (28, 32, 40 i 42) i dos xiques (28) tots ells de nacionalitat lituana per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Després de ser posats davant l’autoritat judicial actuant en la causa, com són els Jutjats d’Instrucció d’Elx, Torrevieja i Orihuela, es va decretar la retirada del passaport i la llibertat provisional sense fiança per a tots els detinguts, havent de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Últimes notícies

Setmana d’inici amb ruixats a València i sud de Castelló i oratge més calorós

La setmana ha començat en la Comunitat Valenciana amb núvols i ruixats forts a València i el sud de Castelló, mentres les temperatures màximes es mantindran o pujaran lleugerament.

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.