Desarticulen en Alacant una organització relacionada amb el tràfic de drogues en Europa Central

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en la denominada Operació Danus, ha desarticulat una organització criminal que podria estar connectada amb altres grups criminals dedicats al tràfic de drogues en països d’Europa Central.

 

En total han sigut detingudes sis persones, totes elles de nacionalitat lituana, per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

La Guàrdia Civil de Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), va iniciar el mes d’abril passat una investigació centrada en la possible creació d’un grup criminal dedicat al cultiu, distribució i venda de drogues.

 

Diferents localitats alacantines

Les gestions fetes pels agents van constatar que este grup estava relacionat amb altres organitzacions criminals emmarcades en dos operacions que van fer ells mateixos l’any passat: l’Operació Pelones i l’Operació Tulipani. Els agents van esbrinar que existia una relació fonamentada en la provisió d’esqueixos i fins i tot en el repartiment de clients entre unes organitzacions i unes altres.

 

Durant el desenvolupament de l’operació la Guàrdia Civil va poder corroborar que el grup estava perfectament jerarquitzat. El líder de l’organització era el que establia el rol dels altres integrants, determinava quins cotxes havien d’usar en cada moment i quines labors de recollida i manteniment de les substàncies havien de fer diàriament.

 

En el fil de les investigacions els agents van descobrir una important infraestructura logística que englobava diferents localitats alacantines, comptant per exemple amb una nau industrial en Crevillent, un pis en Catral, un casa de camp en Callosa de Segura, dos xalets en la Urbanització Ciutat Quesada de Rojales i un xalet en la Urbanització Gran Alacant de Santa Pola. 

 

Les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevieja i Alacant i el Servici Cinològic de la Guàrdia Civil d’Alacant, van col·laborar amb els agents en el registre, autoritzat judicialment, de les sis instal·lacions a les que es va accedir de manera simultània i coordinada.

 

Més de 1.500 plantes

Una volta dins, els agents van intervindre 1.618 plantes de marihuana en l’última fase de creixement, huit quilograms de marihuana envasats al buit llestos per a la seua venda, el material per a la instal·lació de la plantació indoor, alguns aparells d’aire condicionat i els dos cotxes que els autors usaven per a la comissió dels fets delictius. A demés els agents van descobrir valuós material que recollien numerosos moviments bancaris d’ingressos i transferències que els implicats havien fet.

 

Per tals fets, els agents van detindre a quatre hòmens (28, 32, 40 i 42) i dos xiques (28) tots ells de nacionalitat lituana per un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals, un altre delicte de defraudació de fluid elèctric i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Després de ser posats davant l’autoritat judicial actuant en la causa, com són els Jutjats d’Instrucció d’Elx, Torrevieja i Orihuela, es va decretar la retirada del passaport i la llibertat provisional sense fiança per a tots els detinguts, havent de comparéixer els dies 1 i 15 de cada mes.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.