L’assassí en sèrie de gais té ramificacions en altres comunitats i països

Nelson David M.B., el presumpte assassí en sèrie de Bilbao, podria haver actuat en altres països. Així ho ha confirmat el conseller de Seguretat del Govern Basc, Josu Erkoreka, qui ha destacat que l’Ertzaintza treballa en coordinació amb altres cossos policials de l’Estat i de l’estranger per a esclarir els assassinats de diversos usuaris d’una aplicació de contactes entre persones homosexuals, donades les «ramificacions» que aquest cas pot tindre fora d’Euskadi. L’acusat va ser detingut fa dies per la Policia autonòmica.

Erkoreka ha demanat calma al col·lectiu LGTBIQ+, ja que la investigació serà llarga i complexa. A més, ha esmentat que hi ha fets que encara han de ser provats.

El vicelehendakari no ha proporcionat més informació, ja que és recomanable que la investigació es duu a terme amb «discreció» i sota la coordinació del jutge d’instrucció i l’actuació de la Fiscalia.
El conseller, que ha tornat a apel·lar a la «prudència» i a la «tranquil·litat«, ha reiterat que no pot oferir detalls sobre les perquisicions policials perquè el jutge instructor ha decretat el secret de sumari sobre la investigació.

Nelson, el presumpte assassí d’homosexuals

El jove de 25 anys es va entregar a la Policia el passat 5 de maig per a negar els crims i mostrar la seua disposició a col·laborar. A Nelson se l’acusa de la mort de fins a huit homes de la comunitat homosexual a Biscaia.

A més, les investigacions policials també investiguen la mort de Koldo Martínez, regidor d’IU a Biscaia. Al principi la defunció del regidor el setembre passat de 2021 es va classificar com a mort natural però la investigació de la Policia basca s’orienta ara al fet que podria ser una de les seues víctimes.

El seu modus operandi se centrava a citar a les seues víctimes mitjançant aplicacions com Grindr o Wapo, on estava registrat com Carlos. Després de quedar amb ells es dirigia a les cases de les víctimes per a drogar-los amb èxtasis o substàncies de submissió química i obtindre les contrasenyes dels seus comptes bancaris per a buidar-les més tard.

Huit morts, èxtasis, comptes bancaris buidats i una motxilla amb nombrosa documentació han sigut els elements que han ajudat la Policia a sospitar de Nelson.

Últimes notícies

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.