L’assassí en sèrie de gais té ramificacions en altres comunitats i països

Nelson David M.B., el presumpte assassí en sèrie de Bilbao, podria haver actuat en altres països. Així ho ha confirmat el conseller de Seguretat del Govern Basc, Josu Erkoreka, qui ha destacat que l’Ertzaintza treballa en coordinació amb altres cossos policials de l’Estat i de l’estranger per a esclarir els assassinats de diversos usuaris d’una aplicació de contactes entre persones homosexuals, donades les «ramificacions» que aquest cas pot tindre fora d’Euskadi. L’acusat va ser detingut fa dies per la Policia autonòmica.

Erkoreka ha demanat calma al col·lectiu LGTBIQ+, ja que la investigació serà llarga i complexa. A més, ha esmentat que hi ha fets que encara han de ser provats.

El vicelehendakari no ha proporcionat més informació, ja que és recomanable que la investigació es duu a terme amb «discreció» i sota la coordinació del jutge d’instrucció i l’actuació de la Fiscalia.
El conseller, que ha tornat a apel·lar a la «prudència» i a la «tranquil·litat«, ha reiterat que no pot oferir detalls sobre les perquisicions policials perquè el jutge instructor ha decretat el secret de sumari sobre la investigació.

Nelson, el presumpte assassí d’homosexuals

El jove de 25 anys es va entregar a la Policia el passat 5 de maig per a negar els crims i mostrar la seua disposició a col·laborar. A Nelson se l’acusa de la mort de fins a huit homes de la comunitat homosexual a Biscaia.

A més, les investigacions policials també investiguen la mort de Koldo Martínez, regidor d’IU a Biscaia. Al principi la defunció del regidor el setembre passat de 2021 es va classificar com a mort natural però la investigació de la Policia basca s’orienta ara al fet que podria ser una de les seues víctimes.

El seu modus operandi se centrava a citar a les seues víctimes mitjançant aplicacions com Grindr o Wapo, on estava registrat com Carlos. Després de quedar amb ells es dirigia a les cases de les víctimes per a drogar-los amb èxtasis o substàncies de submissió química i obtindre les contrasenyes dels seus comptes bancaris per a buidar-les més tard.

Huit morts, èxtasis, comptes bancaris buidats i una motxilla amb nombrosa documentació han sigut els elements que han ajudat la Policia a sospitar de Nelson.

Últimes notícies

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.

Setmana d’inici amb ruixats a València i sud de Castelló i oratge més calorós

La setmana ha començat en la Comunitat Valenciana amb núvols i ruixats forts a València i el sud de Castelló, mentres les temperatures màximes es mantindran o pujaran lleugerament.

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.