L’assassí en sèrie de gais té ramificacions en altres comunitats i països

Nelson David M.B., el presumpte assassí en sèrie de Bilbao, podria haver actuat en altres països. Així ho ha confirmat el conseller de Seguretat del Govern Basc, Josu Erkoreka, qui ha destacat que l’Ertzaintza treballa en coordinació amb altres cossos policials de l’Estat i de l’estranger per a esclarir els assassinats de diversos usuaris d’una aplicació de contactes entre persones homosexuals, donades les «ramificacions» que aquest cas pot tindre fora d’Euskadi. L’acusat va ser detingut fa dies per la Policia autonòmica.

Erkoreka ha demanat calma al col·lectiu LGTBIQ+, ja que la investigació serà llarga i complexa. A més, ha esmentat que hi ha fets que encara han de ser provats.

El vicelehendakari no ha proporcionat més informació, ja que és recomanable que la investigació es duu a terme amb «discreció» i sota la coordinació del jutge d’instrucció i l’actuació de la Fiscalia.
El conseller, que ha tornat a apel·lar a la «prudència» i a la «tranquil·litat«, ha reiterat que no pot oferir detalls sobre les perquisicions policials perquè el jutge instructor ha decretat el secret de sumari sobre la investigació.

Nelson, el presumpte assassí d’homosexuals

El jove de 25 anys es va entregar a la Policia el passat 5 de maig per a negar els crims i mostrar la seua disposició a col·laborar. A Nelson se l’acusa de la mort de fins a huit homes de la comunitat homosexual a Biscaia.

A més, les investigacions policials també investiguen la mort de Koldo Martínez, regidor d’IU a Biscaia. Al principi la defunció del regidor el setembre passat de 2021 es va classificar com a mort natural però la investigació de la Policia basca s’orienta ara al fet que podria ser una de les seues víctimes.

El seu modus operandi se centrava a citar a les seues víctimes mitjançant aplicacions com Grindr o Wapo, on estava registrat com Carlos. Després de quedar amb ells es dirigia a les cases de les víctimes per a drogar-los amb èxtasis o substàncies de submissió química i obtindre les contrasenyes dels seus comptes bancaris per a buidar-les més tard.

Huit morts, èxtasis, comptes bancaris buidats i una motxilla amb nombrosa documentació han sigut els elements que han ajudat la Policia a sospitar de Nelson.

Últimes notícies

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.

L’Elx es queda sense davanters titulars a un mes de l’inici de Lliga

L’Elx afronta el tram decisiu de la pretemporada sense els seus tres davanters més golejadors del curs passat i amb l’obligació de refer tot l’atac.

Desmantellada una xarxa que estafava amb el mètode del fill en apurs: quatre detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que estafava amb el mètode del fill en apurs, amb quatre detinguts i tres investigats a Castelló, Alacant i Granada.

La inflació puja un 3,2 % en juny a la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana d’Espanya

L’IPC ha augmentat un 3,2 % interanual en juny a la Comunitat Valenciana, igual que la mitjana estatal, amb un increment mensual del 0,8 % i una pujada acumulada del 2,4 % en el que va d’any.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE revela que les brises marines al Mediterrani occidental s’han afeblit fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx la seua capacitat per a refrescar ciutats com València.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE amb dades de 41 anys demostra que les brises marines del Mediterrani occidental s’han debilitat fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx el seu efecte refrescant durant les onades de calor.

Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

Aemet ha activat avisos taronja i grocs dijous i divendres en zones de València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus, amb especial incidència a l’interior valencià i la Vega Baja.

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.