L’assassí en sèrie de gais té ramificacions en altres comunitats i països

Nelson David M.B., el presumpte assassí en sèrie de Bilbao, podria haver actuat en altres països. Així ho ha confirmat el conseller de Seguretat del Govern Basc, Josu Erkoreka, qui ha destacat que l’Ertzaintza treballa en coordinació amb altres cossos policials de l’Estat i de l’estranger per a esclarir els assassinats de diversos usuaris d’una aplicació de contactes entre persones homosexuals, donades les «ramificacions» que aquest cas pot tindre fora d’Euskadi. L’acusat va ser detingut fa dies per la Policia autonòmica.

Erkoreka ha demanat calma al col·lectiu LGTBIQ+, ja que la investigació serà llarga i complexa. A més, ha esmentat que hi ha fets que encara han de ser provats.

El vicelehendakari no ha proporcionat més informació, ja que és recomanable que la investigació es duu a terme amb «discreció» i sota la coordinació del jutge d’instrucció i l’actuació de la Fiscalia.
El conseller, que ha tornat a apel·lar a la «prudència» i a la «tranquil·litat«, ha reiterat que no pot oferir detalls sobre les perquisicions policials perquè el jutge instructor ha decretat el secret de sumari sobre la investigació.

Nelson, el presumpte assassí d’homosexuals

El jove de 25 anys es va entregar a la Policia el passat 5 de maig per a negar els crims i mostrar la seua disposició a col·laborar. A Nelson se l’acusa de la mort de fins a huit homes de la comunitat homosexual a Biscaia.

A més, les investigacions policials també investiguen la mort de Koldo Martínez, regidor d’IU a Biscaia. Al principi la defunció del regidor el setembre passat de 2021 es va classificar com a mort natural però la investigació de la Policia basca s’orienta ara al fet que podria ser una de les seues víctimes.

El seu modus operandi se centrava a citar a les seues víctimes mitjançant aplicacions com Grindr o Wapo, on estava registrat com Carlos. Després de quedar amb ells es dirigia a les cases de les víctimes per a drogar-los amb èxtasis o substàncies de submissió química i obtindre les contrasenyes dels seus comptes bancaris per a buidar-les més tard.

Huit morts, èxtasis, comptes bancaris buidats i una motxilla amb nombrosa documentació han sigut els elements que han ajudat la Policia a sospitar de Nelson.

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.