L’assassí en sèrie de gais té ramificacions en altres comunitats i països

Nelson David M.B., el presumpte assassí en sèrie de Bilbao, podria haver actuat en altres països. Així ho ha confirmat el conseller de Seguretat del Govern Basc, Josu Erkoreka, qui ha destacat que l’Ertzaintza treballa en coordinació amb altres cossos policials de l’Estat i de l’estranger per a esclarir els assassinats de diversos usuaris d’una aplicació de contactes entre persones homosexuals, donades les «ramificacions» que aquest cas pot tindre fora d’Euskadi. L’acusat va ser detingut fa dies per la Policia autonòmica.

Erkoreka ha demanat calma al col·lectiu LGTBIQ+, ja que la investigació serà llarga i complexa. A més, ha esmentat que hi ha fets que encara han de ser provats.

El vicelehendakari no ha proporcionat més informació, ja que és recomanable que la investigació es duu a terme amb «discreció» i sota la coordinació del jutge d’instrucció i l’actuació de la Fiscalia.
El conseller, que ha tornat a apel·lar a la «prudència» i a la «tranquil·litat«, ha reiterat que no pot oferir detalls sobre les perquisicions policials perquè el jutge instructor ha decretat el secret de sumari sobre la investigació.

Nelson, el presumpte assassí d’homosexuals

El jove de 25 anys es va entregar a la Policia el passat 5 de maig per a negar els crims i mostrar la seua disposició a col·laborar. A Nelson se l’acusa de la mort de fins a huit homes de la comunitat homosexual a Biscaia.

A més, les investigacions policials també investiguen la mort de Koldo Martínez, regidor d’IU a Biscaia. Al principi la defunció del regidor el setembre passat de 2021 es va classificar com a mort natural però la investigació de la Policia basca s’orienta ara al fet que podria ser una de les seues víctimes.

El seu modus operandi se centrava a citar a les seues víctimes mitjançant aplicacions com Grindr o Wapo, on estava registrat com Carlos. Després de quedar amb ells es dirigia a les cases de les víctimes per a drogar-los amb èxtasis o substàncies de submissió química i obtindre les contrasenyes dels seus comptes bancaris per a buidar-les més tard.

Huit morts, èxtasis, comptes bancaris buidats i una motxilla amb nombrosa documentació han sigut els elements que han ajudat la Policia a sospitar de Nelson.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.