L’autòpsia preliminar confirma que Esther López va morir per les lesions de l’atropellament

L’autòpsia preliminar d’Esther López, la jove trobada morta en Traspinedo, ha confirmat que tenia una fractura de maluc i una fuetada cervical. La Guàrdia Civil creu que va ser envestida per l’esquena just en la corba i que el colp la va projectar cap a la cuneta on va ser trobada. Els informes apunten al fet que es podria haver salvat si l’hagueren auxiliada.

Els investigadors busquen al conductor que va poder atropellar a Esther López

 

Per l’altura d’Esther i les lesions, les autoritats busquen un tot terreny o una camioneta pick up. En les investigacions, s’han creuat les antenes de telefonia i les cambres de la carretera per a centrar-se en una llista reduïda.

Els investigadors han creuat les antenes de telefonia i les càmeres de la carretera per a centrar-se en una llista reduïda de persones: ja tenen pràctica a investigar models de cotxes a través dels fars. Ho van fer en el cas de Diana Quer per a arribar al vehicle de El Chicle.

 

El mòbil d’Esther López es va apagar abans de les sis de la matinada, per la bateria o per un colp

 

El cotxe de l’amic que la va deixar en la carretera després de discutir amb ella va ser inspeccionat per dins i encara que no hi havia signes aparents, un colp podria haver passat desapercebut.

De moment la jutgessa manté la condició d’investigats dels amics d’Esther.

 

Busquen a la roba restes de pintura del cotxe que va poder atropellar-la

 

La Guàrdia Civil cerca a la roba restes de pintura del cotxe que va poder atropellar-la.

Els tècnics de la Guàrdia Civil busquen restes de pintura que pogueren portar fins al cotxe que la va atropellar, una tasca gens fàcil tenint en compte que als pobles hi ha molts vehicles d’aquest tipus.

Si s’ha de jutjar per la falta de petjades, els investigadors creuen que el cotxe que va poder atropellar a Esther López, ni tan sols va frenar. Era de nit i pot ser que ni la vera. Ella anava caminant d’esquena als cotxes, així que tampoc tindria temps d’apartar-se.

La Guàrdia Civil també treballa en altres pistes que pogueren portar al cotxe i al seu conductor, més enllà de les restes de pintura de la roba d’Esther López. Estudien la potència del cotxe, la seua altura i com eixiria acomiadat el cos, és a dir, si va caure en el compte tal com el van trobar o va poder moure’s després de l’impacte.

El cos d’Esther López va ser trobat un mes després de la seua desaparició en la cuneta. Estava boca avall amb l’abric posat, la roba bruta i gelat, com l’herba que ho envoltava per les baixes temperatures. Els veïns insisteixen que és quasi impossible que durant tot aqueix temps el cadàver fora allí sense que ningú s’adonara.

Últimes notícies

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.

Arcadi España defensa l’enviament de trens vells de Madrid a València com una millora necessària

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, defensa que l’enviament de trens de Madrid a València permetrà augmentar la capacitat de les línies de Cercanies, i qualifica les critiques d’altres partits de ‘conflicte i soroll’.

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.

L’aeroport de Castelló bat rècord d’operacions fins juliol amb una pujada del 14 %

L’aeroport de Castelló ha registrat 8.535 operacions entre gener i juliol, un 14 % més que fa un any, i marca també xifres rècord de passatgers.

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.