L’autòpsia preliminar confirma que Esther López va morir per les lesions de l’atropellament

L’autòpsia preliminar d’Esther López, la jove trobada morta en Traspinedo, ha confirmat que tenia una fractura de maluc i una fuetada cervical. La Guàrdia Civil creu que va ser envestida per l’esquena just en la corba i que el colp la va projectar cap a la cuneta on va ser trobada. Els informes apunten al fet que es podria haver salvat si l’hagueren auxiliada.

Els investigadors busquen al conductor que va poder atropellar a Esther López

 

Per l’altura d’Esther i les lesions, les autoritats busquen un tot terreny o una camioneta pick up. En les investigacions, s’han creuat les antenes de telefonia i les cambres de la carretera per a centrar-se en una llista reduïda.

Els investigadors han creuat les antenes de telefonia i les càmeres de la carretera per a centrar-se en una llista reduïda de persones: ja tenen pràctica a investigar models de cotxes a través dels fars. Ho van fer en el cas de Diana Quer per a arribar al vehicle de El Chicle.

 

El mòbil d’Esther López es va apagar abans de les sis de la matinada, per la bateria o per un colp

 

El cotxe de l’amic que la va deixar en la carretera després de discutir amb ella va ser inspeccionat per dins i encara que no hi havia signes aparents, un colp podria haver passat desapercebut.

De moment la jutgessa manté la condició d’investigats dels amics d’Esther.

 

Busquen a la roba restes de pintura del cotxe que va poder atropellar-la

 

La Guàrdia Civil cerca a la roba restes de pintura del cotxe que va poder atropellar-la.

Els tècnics de la Guàrdia Civil busquen restes de pintura que pogueren portar fins al cotxe que la va atropellar, una tasca gens fàcil tenint en compte que als pobles hi ha molts vehicles d’aquest tipus.

Si s’ha de jutjar per la falta de petjades, els investigadors creuen que el cotxe que va poder atropellar a Esther López, ni tan sols va frenar. Era de nit i pot ser que ni la vera. Ella anava caminant d’esquena als cotxes, així que tampoc tindria temps d’apartar-se.

La Guàrdia Civil també treballa en altres pistes que pogueren portar al cotxe i al seu conductor, més enllà de les restes de pintura de la roba d’Esther López. Estudien la potència del cotxe, la seua altura i com eixiria acomiadat el cos, és a dir, si va caure en el compte tal com el van trobar o va poder moure’s després de l’impacte.

El cos d’Esther López va ser trobat un mes després de la seua desaparició en la cuneta. Estava boca avall amb l’abric posat, la roba bruta i gelat, com l’herba que ho envoltava per les baixes temperatures. Els veïns insisteixen que és quasi impossible que durant tot aqueix temps el cadàver fora allí sense que ningú s’adonara.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.