Concentració per la manca de seguretat a la presó de Villena

 

Esta setmana es coneixia el brutal atac que dilluns passat, 6 de setembre, patia la sotsdirectora de seguretat del CP Alacant II. Va ser a la porta de casa, quan un grup de 5 o 6 individus encaputxats la van envoltar i van acovardir. La víctima va patir diversos cops a la cara, mentre era amenaça de tenir «la boca tancada».

A més, es coneixia que la sotsdirectora ja havia rebut amenaces d’este tipus via WhatsApp. Era a través d’un número ocult. Després de l’atac sofert, la funcionària de IIPP va denunciar els fets davant les Forces i Cossos de Seguretat.

Ha estat tal la condemna a este fet, i són tantes les vegades què s’ha denunciat la falta de seguretat a les presons, que els centres penitenciaris de país s’han unit per esta causa.

Així, els centres penitenciaris han convocat concentracions de rebuig per l’agressió soferta per la subdirectora de Seguretat d’Alacant II.

Els serveis centrals de la Secretaria General de IIPP, al costat dels centres penitenciaris, han convocat estes concentracions per hui, 9 de setembre.

Serà a les 12 h, I al Centre Penitenciari Alacant II, a Villena, assistirà el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Ángel Luis Ortiz. L’acompanyarà la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador.

Concentracions per la seguretat

 

No és la primera vegada que els treballadors penitenciaris denuncien la manca de seguretat en estos centres. Dilluns passat, 16 d’agost, els treballadors del Centre Penitenciari de Villena van patir diversos atacs violents per part d’alguns dels interns més conflictius i perillosos del departament d’aïllament.

L’agressió a la sotsdirectora ha estat la gota que ha fet vessar el got, per això s’han convocat  estes  concentracions per intentar revertir la situació.

 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.