10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Concentració per la manca de seguretat a la presó de Villena

 

Esta setmana es coneixia el brutal atac que dilluns passat, 6 de setembre, patia la sotsdirectora de seguretat del CP Alacant II. Va ser a la porta de casa, quan un grup de 5 o 6 individus encaputxats la van envoltar i van acovardir. La víctima va patir diversos cops a la cara, mentre era amenaça de tenir “la boca tancada”.

A més, es coneixia que la sotsdirectora ja havia rebut amenaces d’este tipus via WhatsApp. Era a través d’un número ocult. Després de l’atac sofert, la funcionària de IIPP va denunciar els fets davant les Forces i Cossos de Seguretat.

Ha estat tal la condemna a este fet, i són tantes les vegades què s’ha denunciat la falta de seguretat a les presons, que els centres penitenciaris de país s’han unit per esta causa.

Així, els centres penitenciaris han convocat concentracions de rebuig per l’agressió soferta per la subdirectora de Seguretat d’Alacant II.

Els serveis centrals de la Secretaria General de IIPP, al costat dels centres penitenciaris, han convocat estes concentracions per hui, 9 de setembre.

Serà a les 12 h, I al Centre Penitenciari Alacant II, a Villena, assistirà el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Ángel Luis Ortiz. L’acompanyarà la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador.

Concentracions per la seguretat

 

No és la primera vegada que els treballadors penitenciaris denuncien la manca de seguretat en estos centres. Dilluns passat, 16 d’agost, els treballadors del Centre Penitenciari de Villena van patir diversos atacs violents per part d’alguns dels interns més conflictius i perillosos del departament d’aïllament.

L’agressió a la sotsdirectora ha estat la gota que ha fet vessar el got, per això s’han convocat  estes  concentracions per intentar revertir la situació.

 

Últimes notícies

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.

Els britànics compensen l’alentiment del turista nacional en la Costa Blanca

La Costa Blanca arriba a Fitur decidida a consolidar el seu lideratge entre els britànics i a esmorteir la menor demanda i gasto del mercat nacional, amb focus en sostenibilitat i connectivitat.

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.

El Museu Faller de València reunix en un únic espai els cartells més antics de les Falles

El Museu Faller de València ha reunit en una sola sala els cartells de les Falles de 1929 a 1940, ordenats per anys per a oferir una lectura històrica de la festa.

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.