Concentració per la manca de seguretat a la presó de Villena

 

Esta setmana es coneixia el brutal atac que dilluns passat, 6 de setembre, patia la sotsdirectora de seguretat del CP Alacant II. Va ser a la porta de casa, quan un grup de 5 o 6 individus encaputxats la van envoltar i van acovardir. La víctima va patir diversos cops a la cara, mentre era amenaça de tenir «la boca tancada».

A més, es coneixia que la sotsdirectora ja havia rebut amenaces d’este tipus via WhatsApp. Era a través d’un número ocult. Després de l’atac sofert, la funcionària de IIPP va denunciar els fets davant les Forces i Cossos de Seguretat.

Ha estat tal la condemna a este fet, i són tantes les vegades què s’ha denunciat la falta de seguretat a les presons, que els centres penitenciaris de país s’han unit per esta causa.

Així, els centres penitenciaris han convocat concentracions de rebuig per l’agressió soferta per la subdirectora de Seguretat d’Alacant II.

Els serveis centrals de la Secretaria General de IIPP, al costat dels centres penitenciaris, han convocat estes concentracions per hui, 9 de setembre.

Serà a les 12 h, I al Centre Penitenciari Alacant II, a Villena, assistirà el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Ángel Luis Ortiz. L’acompanyarà la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador.

Concentracions per la seguretat

 

No és la primera vegada que els treballadors penitenciaris denuncien la manca de seguretat en estos centres. Dilluns passat, 16 d’agost, els treballadors del Centre Penitenciari de Villena van patir diversos atacs violents per part d’alguns dels interns més conflictius i perillosos del departament d’aïllament.

L’agressió a la sotsdirectora ha estat la gota que ha fet vessar el got, per això s’han convocat  estes  concentracions per intentar revertir la situació.

 

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.