14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Condemnat a 18 anys de presó un dels assassins d’un jove de Castelló mort a destralades

Un dels assassins de Maikel, Aurel Apostol Silviu, ha sigut condemnat pel magistrat de la Secció Primera de l'Audiència Provincial de Castelló a 18 anys de presó pel crim d'aquest jove. L'únic adult implicat en el crim de Maikel, assassinat a principis de l'any passat, va matar a destralades el jove per un xicotet deute que mantenien. Ell i altres dos menors van planificar l'assassinat. La fiscal demanava 22 anys, l'acusació particular 25 anys i la defensa la mínima possible, de 15 anys, al·legant consum de drogues, intel·ligència limitada, confessió i rampell. Aquestes circumstàncies no les aprecia ni el jutge ni l'Audiència, no aprecia per tant aquestes circumstàncies atenuants però al seu temps tampoc considera circumstàncies agreujants. El jurat popular com ja va informar este diari, el va declarar culpable d'assassinar per unanimitat després d'un judici amb múltiples incidents. 

Quatre familiars de Maikel durant altre judici van ser detinguts per un delicte de desordre públic. L'Audiència considera provat aleshores que l'acusat es va concertar amb altres dos menors ja jutjats i condemnats pels mateixos fets per a causar la port de la víctima el 6 de gener de 2017. Els assassins es van citar amb la víctima i fingint un ambient relaxat en el qual van consumir marihuana, cocaïna i alcohol, van aconseguir  que la víctima es distraguera. Quan es trobava d'esquenes, el condemnat i els altres dos menors li van assestar una forta destralada en la cara, seguit d'altres onze colps amb la mateixa destrals. Posteriorment en un hort van cavar un forat i el van enterrar. La sentència que pot ser recurrida davant la Sala del Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana establix que l'acusat va «desplegar un comportament agressiu» i no va donar oportunitat a cap tipus de defensa per part de la víctima, a qui també va sostraure diners, substàncies estupefaents, un telèfon mòbil, alguna joia i una bicicleta després de matar-lo. Ara l'assassí de Maikel s'enfronta a 18 anys de presó.

Últimes notícies

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.

Abascal qualifica de ‘estafa’ que el PP accepte les seues propostes a València i Guardiola les rebutge a Extremadura

Abascal ha avançat que Vox defendrà a Extremadura la mateixa agenda que en altres regions i ha titllat de 'estafa' que el PP l'accepte a València i la negue allí. També ha retret a Feijóo que no presente una moció de censura i preferisca convocar manifestacions.

El PP designa a Mazón com a portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts i cobrarà 634 euros més al mes

El PP ha designat a Carlos Mazón portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts, un càrrec amb un plus de 634,27 euros mensuals, prop de 8.879,78 a l'any. L'oposició ha criticat el nomenament i recorda que la comissió no aborda temes legislatius i no s'ha reunit en dos anys i mig.