Condemnat a 18 anys de presó un dels assassins d’un jove de Castelló mort a destralades

Un dels assassins de Maikel, Aurel Apostol Silviu, ha sigut condemnat pel magistrat de la Secció Primera de l'Audiència Provincial de Castelló a 18 anys de presó pel crim d'aquest jove. L'únic adult implicat en el crim de Maikel, assassinat a principis de l'any passat, va matar a destralades el jove per un xicotet deute que mantenien. Ell i altres dos menors van planificar l'assassinat. La fiscal demanava 22 anys, l'acusació particular 25 anys i la defensa la mínima possible, de 15 anys, al·legant consum de drogues, intel·ligència limitada, confessió i rampell. Aquestes circumstàncies no les aprecia ni el jutge ni l'Audiència, no aprecia per tant aquestes circumstàncies atenuants però al seu temps tampoc considera circumstàncies agreujants. El jurat popular com ja va informar este diari, el va declarar culpable d'assassinar per unanimitat després d'un judici amb múltiples incidents. 

Quatre familiars de Maikel durant altre judici van ser detinguts per un delicte de desordre públic. L'Audiència considera provat aleshores que l'acusat es va concertar amb altres dos menors ja jutjats i condemnats pels mateixos fets per a causar la port de la víctima el 6 de gener de 2017. Els assassins es van citar amb la víctima i fingint un ambient relaxat en el qual van consumir marihuana, cocaïna i alcohol, van aconseguir  que la víctima es distraguera. Quan es trobava d'esquenes, el condemnat i els altres dos menors li van assestar una forta destralada en la cara, seguit d'altres onze colps amb la mateixa destrals. Posteriorment en un hort van cavar un forat i el van enterrar. La sentència que pot ser recurrida davant la Sala del Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana establix que l'acusat va «desplegar un comportament agressiu» i no va donar oportunitat a cap tipus de defensa per part de la víctima, a qui també va sostraure diners, substàncies estupefaents, un telèfon mòbil, alguna joia i una bicicleta després de matar-lo. Ara l'assassí de Maikel s'enfronta a 18 anys de presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.

Naixen els primers pollets d’òbila comuna del programa de Bioparc València

Bioparc València ha acollit les primeres eclosions d'òbila comuna dins del seu programa de conservació. La cria se supervisa per cambres per a evitar empremta humana i preparar la reintroducció en zones periurbanes.

Desarticulen un punt de venda de droga al costat d’una escola infantil a Cullera (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona i ha desmantellat un punt de venda de droga situat a escassos metres d'una escola infantil de Cullera. En el registre es van confiscar diverses substàncies i material de dosificació.