Condemnat a 18 anys de presó un dels assassins d’un jove de Castelló mort a destralades

Un dels assassins de Maikel, Aurel Apostol Silviu, ha sigut condemnat pel magistrat de la Secció Primera de l'Audiència Provincial de Castelló a 18 anys de presó pel crim d'aquest jove. L'únic adult implicat en el crim de Maikel, assassinat a principis de l'any passat, va matar a destralades el jove per un xicotet deute que mantenien. Ell i altres dos menors van planificar l'assassinat. La fiscal demanava 22 anys, l'acusació particular 25 anys i la defensa la mínima possible, de 15 anys, al·legant consum de drogues, intel·ligència limitada, confessió i rampell. Aquestes circumstàncies no les aprecia ni el jutge ni l'Audiència, no aprecia per tant aquestes circumstàncies atenuants però al seu temps tampoc considera circumstàncies agreujants. El jurat popular com ja va informar este diari, el va declarar culpable d'assassinar per unanimitat després d'un judici amb múltiples incidents. 

Quatre familiars de Maikel durant altre judici van ser detinguts per un delicte de desordre públic. L'Audiència considera provat aleshores que l'acusat es va concertar amb altres dos menors ja jutjats i condemnats pels mateixos fets per a causar la port de la víctima el 6 de gener de 2017. Els assassins es van citar amb la víctima i fingint un ambient relaxat en el qual van consumir marihuana, cocaïna i alcohol, van aconseguir  que la víctima es distraguera. Quan es trobava d'esquenes, el condemnat i els altres dos menors li van assestar una forta destralada en la cara, seguit d'altres onze colps amb la mateixa destrals. Posteriorment en un hort van cavar un forat i el van enterrar. La sentència que pot ser recurrida davant la Sala del Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana establix que l'acusat va «desplegar un comportament agressiu» i no va donar oportunitat a cap tipus de defensa per part de la víctima, a qui també va sostraure diners, substàncies estupefaents, un telèfon mòbil, alguna joia i una bicicleta després de matar-lo. Ara l'assassí de Maikel s'enfronta a 18 anys de presó.

Últimes notícies

Concentracions davant els hospitals denuncien la situacion limite de la sanitat publica valenciana

UGT convoca concentracions davant hospitals de la Comunitat Valenciana per a denunciar la situacion limite de la sanitat publica, la deterioració laboral i la falta de respostes de la Conselleria.

Descobrim una de les serralleries millor valorades de València i per què tants clients la recomanen

Cerrajeros disponibles 24 hores a València. Troba els millors serveis de serralleria amb rapidesa i professionalitat.

Uns 250 correctors de la PAU amenacen amb renunciar en bloc el dia dels exàmens

La Assemblea de Professorat Corrector de les PAU, amb uns 250 especialistes, estudia no acudir als tribunals del 2 de juny o renunciar en bloc davant la falta d'avanços en la vaga educativa en la Comunitat Valenciana.

Unai Sord reclama presumpció d’innocència per a Zapatero davant la investigació per Plus ultra

Unai Sord defén que, mentres no hi haja proves categòriques de tràfic d'influències contra José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus ultra, ha de prevaldre la presumpció d'innocència i demana rigor i prudència en el debat públic.

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.