Condemnat a 18 anys de presó un dels assassins d’un jove de Castelló mort a destralades

Un dels assassins de Maikel, Aurel Apostol Silviu, ha sigut condemnat pel magistrat de la Secció Primera de l'Audiència Provincial de Castelló a 18 anys de presó pel crim d'aquest jove. L'únic adult implicat en el crim de Maikel, assassinat a principis de l'any passat, va matar a destralades el jove per un xicotet deute que mantenien. Ell i altres dos menors van planificar l'assassinat. La fiscal demanava 22 anys, l'acusació particular 25 anys i la defensa la mínima possible, de 15 anys, al·legant consum de drogues, intel·ligència limitada, confessió i rampell. Aquestes circumstàncies no les aprecia ni el jutge ni l'Audiència, no aprecia per tant aquestes circumstàncies atenuants però al seu temps tampoc considera circumstàncies agreujants. El jurat popular com ja va informar este diari, el va declarar culpable d'assassinar per unanimitat després d'un judici amb múltiples incidents. 

Quatre familiars de Maikel durant altre judici van ser detinguts per un delicte de desordre públic. L'Audiència considera provat aleshores que l'acusat es va concertar amb altres dos menors ja jutjats i condemnats pels mateixos fets per a causar la port de la víctima el 6 de gener de 2017. Els assassins es van citar amb la víctima i fingint un ambient relaxat en el qual van consumir marihuana, cocaïna i alcohol, van aconseguir  que la víctima es distraguera. Quan es trobava d'esquenes, el condemnat i els altres dos menors li van assestar una forta destralada en la cara, seguit d'altres onze colps amb la mateixa destrals. Posteriorment en un hort van cavar un forat i el van enterrar. La sentència que pot ser recurrida davant la Sala del Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana establix que l'acusat va «desplegar un comportament agressiu» i no va donar oportunitat a cap tipus de defensa per part de la víctima, a qui també va sostraure diners, substàncies estupefaents, un telèfon mòbil, alguna joia i una bicicleta després de matar-lo. Ara l'assassí de Maikel s'enfronta a 18 anys de presó.

Últimes notícies

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.