Condemnat a 18 anys de presó un dels assassins d’un jove de Castelló mort a destralades

Un dels assassins de Maikel, Aurel Apostol Silviu, ha sigut condemnat pel magistrat de la Secció Primera de l'Audiència Provincial de Castelló a 18 anys de presó pel crim d'aquest jove. L'únic adult implicat en el crim de Maikel, assassinat a principis de l'any passat, va matar a destralades el jove per un xicotet deute que mantenien. Ell i altres dos menors van planificar l'assassinat. La fiscal demanava 22 anys, l'acusació particular 25 anys i la defensa la mínima possible, de 15 anys, al·legant consum de drogues, intel·ligència limitada, confessió i rampell. Aquestes circumstàncies no les aprecia ni el jutge ni l'Audiència, no aprecia per tant aquestes circumstàncies atenuants però al seu temps tampoc considera circumstàncies agreujants. El jurat popular com ja va informar este diari, el va declarar culpable d'assassinar per unanimitat després d'un judici amb múltiples incidents. 

Quatre familiars de Maikel durant altre judici van ser detinguts per un delicte de desordre públic. L'Audiència considera provat aleshores que l'acusat es va concertar amb altres dos menors ja jutjats i condemnats pels mateixos fets per a causar la port de la víctima el 6 de gener de 2017. Els assassins es van citar amb la víctima i fingint un ambient relaxat en el qual van consumir marihuana, cocaïna i alcohol, van aconseguir  que la víctima es distraguera. Quan es trobava d'esquenes, el condemnat i els altres dos menors li van assestar una forta destralada en la cara, seguit d'altres onze colps amb la mateixa destrals. Posteriorment en un hort van cavar un forat i el van enterrar. La sentència que pot ser recurrida davant la Sala del Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana establix que l'acusat va «desplegar un comportament agressiu» i no va donar oportunitat a cap tipus de defensa per part de la víctima, a qui també va sostraure diners, substàncies estupefaents, un telèfon mòbil, alguna joia i una bicicleta després de matar-lo. Ara l'assassí de Maikel s'enfronta a 18 anys de presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.