12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Tres condemnats per una violació grupal a València


L’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres homes per violació grupal a una dona, així com a indemnitzar entre els tres amb 10.000 euros per danys morals a la víctima, una prostituta que arran d’aquests fets ha deixat d’exercir.

Així ho recull una sentència de la secció segona de l’Audiència provincial de València feta pública aquest divendres pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), dictada després del judici oral que es va celebrar al febrer.

Segons la decisió judicial, els fets van succeir el març de 2021, quan un d’ells després d’una festa va contractar els serveis d’una prostituta. Quan la dona va arribar a l’habitatge, el principal acusat, el va informar llavors que “li l’anava a xuplar als tres” i a més gratis, al que ella es va negar i llavors van decidir obligar-la per la força.

Llavors un d’ells la va agarrar pels braços i li van posar cinta americana en la boca.

Li van llevar la cinta dient-li que havia de fer el seu treball i que no cridara o la mataria. Ella va demanar cridar a una de les seues companyes, perquè era un procediment habitual amb el qual confirmaven que estava tot bé. A través d’aqueixa crida, mitjançant claus entre ambdues, va alertar a la seua amiga que alguna cosa no anava bé.

Després d’aquesta conversa, el principal encausat li va arrabassar el telèfon i la va espentar perquè s’asseguera en una butaca de l’estada i la va obligar a mantindre relacions.

En un moment de confusió la víctima va aconseguir eixir corrent de l’habitatge i pujar a un taxi.

L’Audiència ha condemnat a l’autor d’un delicte d’agressió sexual amb accés carnal, agreujat per l’actuació conjunta dels altres dos acusats, a la pena de 13 anys de presó, així com a 2 anys com a responsable d’un delicte de tinença d’arma prohibida, i la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de la dona durant 14 anys.

A un altre dels homes se li ha posat una pena de set anys de presó com a cooperador necessari d’un delicte d’agressió sexual. I l’últim d’ells ha sigut condemnat a sis anys i sis mesos de presó com a cooperador necessari d’un delicte d’agressió sexual.

Igualment, se’ls condemna a abonar a la víctima 10.000 euros en concepte de reparació de danys morals, així com al pagament de les costes del procediment incloent els honoraris de l’acusació particular.

A més, la sentència assenyala que en el moment en el qual la víctima va ser agredida sexualment pel principal acusat, el primer dels condemnats com a cooperador necessari estava en calçotets i el segon s’estava llevant la camisa, d’on cal inferir que pretenien igualment que la dona els fera una fel·lació.

La sentència, contra la qual cap recurs davant el TSJCV, condemna també al primer dels cooperadors a no acostar-se a la dona a menys de 300 metres durant huit anys, i al segon a no fer-lo en 7 anys i 6 mesos.

Últimes notícies

El camp manté les protestes malgrat la paralització de l’acord UE-Mercosur

Les organitzacions agràries han decidit continuar mobilitzant-se encara que l'Eurocambra ha enviat el pacte UE-Mercosur al TJUE. Reclamen evitar la seua aplicació provisional.

Troben roba i calçat de la desapareguda a Favara i creuen que pot haver-se refugiat a prop

Els equips han localitzat un abric i el calçat de la dona i orienten el rastreig al seu entorn immediat. Després d'una nit de fred i pluja, les previsions són optimistes.

València, premiada en Fitur pels seus avanços en turisme inclusiu i sostenible

València ha rebut en Fitur els premis FITUR4all i FITURNext per integrar accessibilitat i sostenibilitat en el seu model turístic. Els guardons destaquen la gestió de l'aigua i la millora de l'experiència per a totes les persones.

La Guàrdia Civil coordina la busca d’una dona desapareguda en un barranc de Favara (València)

Guàrdia Civil i bombers han activat un ampli operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en un barranc de Favara. En el dispositiu intervenen equips terrestres, canins, drons i suport aeri.

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures, fer costat al teixit productiu i guanyar productivitat. Ha assenyalat una menor dotació per càpita i un marge limitat després de cobrir servicis essencials.