20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Tres condemnats per una violació grupal a València


L’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres homes per violació grupal a una dona, així com a indemnitzar entre els tres amb 10.000 euros per danys morals a la víctima, una prostituta que arran d’aquests fets ha deixat d’exercir.

Així ho recull una sentència de la secció segona de l’Audiència provincial de València feta pública aquest divendres pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), dictada després del judici oral que es va celebrar al febrer.

Segons la decisió judicial, els fets van succeir el març de 2021, quan un d’ells després d’una festa va contractar els serveis d’una prostituta. Quan la dona va arribar a l’habitatge, el principal acusat, el va informar llavors que “li l’anava a xuplar als tres” i a més gratis, al que ella es va negar i llavors van decidir obligar-la per la força.

Llavors un d’ells la va agarrar pels braços i li van posar cinta americana en la boca.

Li van llevar la cinta dient-li que havia de fer el seu treball i que no cridara o la mataria. Ella va demanar cridar a una de les seues companyes, perquè era un procediment habitual amb el qual confirmaven que estava tot bé. A través d’aqueixa crida, mitjançant claus entre ambdues, va alertar a la seua amiga que alguna cosa no anava bé.

Després d’aquesta conversa, el principal encausat li va arrabassar el telèfon i la va espentar perquè s’asseguera en una butaca de l’estada i la va obligar a mantindre relacions.

En un moment de confusió la víctima va aconseguir eixir corrent de l’habitatge i pujar a un taxi.

L’Audiència ha condemnat a l’autor d’un delicte d’agressió sexual amb accés carnal, agreujat per l’actuació conjunta dels altres dos acusats, a la pena de 13 anys de presó, així com a 2 anys com a responsable d’un delicte de tinença d’arma prohibida, i la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de la dona durant 14 anys.

A un altre dels homes se li ha posat una pena de set anys de presó com a cooperador necessari d’un delicte d’agressió sexual. I l’últim d’ells ha sigut condemnat a sis anys i sis mesos de presó com a cooperador necessari d’un delicte d’agressió sexual.

Igualment, se’ls condemna a abonar a la víctima 10.000 euros en concepte de reparació de danys morals, així com al pagament de les costes del procediment incloent els honoraris de l’acusació particular.

A més, la sentència assenyala que en el moment en el qual la víctima va ser agredida sexualment pel principal acusat, el primer dels condemnats com a cooperador necessari estava en calçotets i el segon s’estava llevant la camisa, d’on cal inferir que pretenien igualment que la dona els fera una fel·lació.

La sentència, contra la qual cap recurs davant el TSJCV, condemna també al primer dels cooperadors a no acostar-se a la dona a menys de 300 metres durant huit anys, i al segon a no fer-lo en 7 anys i 6 mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.

L’oposició insistix en la dimissió de Barcala per irregularitats en vivendes públiques d’Alacant

PSPV-PSOE i Compromís han reclamat de nou l'eixida de l'alcalde després d'una inspecció policial en les VPP de la Platja de Sant Joan que ha revelat empadronaments absents i beneficiaris repetits. Els grups qüestionen la investigació municipal i demanen apartar a funcionaris assenyalats.

Renzo Saravia es presenta al València i apunta a guanyar-se la continuïtat

El lateral argentí, fitxat fins a final de temporada, va afirmar que seria un somni quedar-se a llarg termini i que buscarà guanyar-li'l en els 13 partits de lliga restants.