Tres condemnats per una violació grupal a València


L’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres homes per violació grupal a una dona, així com a indemnitzar entre els tres amb 10.000 euros per danys morals a la víctima, una prostituta que arran d’aquests fets ha deixat d’exercir.

Així ho recull una sentència de la secció segona de l’Audiència provincial de València feta pública aquest divendres pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), dictada després del judici oral que es va celebrar al febrer.

Segons la decisió judicial, els fets van succeir el març de 2021, quan un d’ells després d’una festa va contractar els serveis d’una prostituta. Quan la dona va arribar a l’habitatge, el principal acusat, el va informar llavors que “li l’anava a xuplar als tres” i a més gratis, al que ella es va negar i llavors van decidir obligar-la per la força.

Llavors un d’ells la va agarrar pels braços i li van posar cinta americana en la boca.

Li van llevar la cinta dient-li que havia de fer el seu treball i que no cridara o la mataria. Ella va demanar cridar a una de les seues companyes, perquè era un procediment habitual amb el qual confirmaven que estava tot bé. A través d’aqueixa crida, mitjançant claus entre ambdues, va alertar a la seua amiga que alguna cosa no anava bé.

Després d’aquesta conversa, el principal encausat li va arrabassar el telèfon i la va espentar perquè s’asseguera en una butaca de l’estada i la va obligar a mantindre relacions.

En un moment de confusió la víctima va aconseguir eixir corrent de l’habitatge i pujar a un taxi.

L’Audiència ha condemnat a l’autor d’un delicte d’agressió sexual amb accés carnal, agreujat per l’actuació conjunta dels altres dos acusats, a la pena de 13 anys de presó, així com a 2 anys com a responsable d’un delicte de tinença d’arma prohibida, i la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de la dona durant 14 anys.

A un altre dels homes se li ha posat una pena de set anys de presó com a cooperador necessari d’un delicte d’agressió sexual. I l’últim d’ells ha sigut condemnat a sis anys i sis mesos de presó com a cooperador necessari d’un delicte d’agressió sexual.

Igualment, se’ls condemna a abonar a la víctima 10.000 euros en concepte de reparació de danys morals, així com al pagament de les costes del procediment incloent els honoraris de l’acusació particular.

A més, la sentència assenyala que en el moment en el qual la víctima va ser agredida sexualment pel principal acusat, el primer dels condemnats com a cooperador necessari estava en calçotets i el segon s’estava llevant la camisa, d’on cal inferir que pretenien igualment que la dona els fera una fel·lació.

La sentència, contra la qual cap recurs davant el TSJCV, condemna també al primer dels cooperadors a no acostar-se a la dona a menys de 300 metres durant huit anys, i al segon a no fer-lo en 7 anys i 6 mesos.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.