11 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Un home de 80 anys condueix desorientat per l’autovia A-7 direcció València

 

La matinada del dia 10 de juny, la Guàrdia Civil va tindre coneixement, per part de la Central Operativa de Servei, de l’existència d’un home d’avançada edat que estava circulant per a l’autovia A-7, amb direcció València.

La marca i matrícula del vehicle havia sigut identificada per diversos conductors que s’havien vist obligats a esquivar-lo, ja que circulava sense llums, canviava de carril de manera brusca i frenava intermitentment posant en perill a la resta de conductors.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar en marxa el dispositiu de cerca i localització d’este vehicle. Passat uns minuts, els agents van aconseguir visualitzar el cotxe.

Van poder verificar que, veritablement, circulava amb les llums apagades. Després d’un seguiment de diversos quilòmetres (en la qual els agents no van cessar d’utilitzar els senyals acústics i lluminosos dels vehicles oficials) el conductor va detindre la marxa.

Quan els agents van identificar a l’home que anava al capdavant del vehicle, van observar que era d’edat avançada, estava desorientat, fatigat, en estat de xoc i amb clars signes de pèrdua de memòria.

La patrulla en servei, va decidir preguntar-li com era el seu destí, patint un desmai en eixe mateix instant, sent assistit pels agents actuants fins a l’arribada dels serveis mèdics.

Posteriorment, este individu, va ser traslladat per una ambulància a l’hospital de Ribera de la localitat d’Alzira.

Els agents van ser informats que s’havia denunciat la desaparició d’esta persona, per part de la seua filla, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Torre-Pacheco (Múrcia).

També relatava que va abandonar el seu domicili a Cartagena, sense diners, ni telèfon mòbil, sense haver avisat a ningú i que necessitava prendre una medicació diària.

Després d’esta intervenció, la Guàrdia Civil es va posar en contacte amb la família per a fer-los saber que havia sigut localitzat.

Diverses hores després dels fets, la filla de la persona trobada, es va posar en contacte amb la Guàrdia Civil per a comunicar-los que el seu pare estava en observació, es trobava en bon estat de salut i molt agraïda.

Els familiars, també, van fer saber als agents que tenien una preocupació permanent per este home, ja que era molt major.

A causa de la ràpida intervenció dels agents i el coneixement de la zona es va poder localitzar a esta persona i evitar un mal major.

Els moments en què es va detindre el vehicle de la persona i prenent la precaució deguda, van aconseguir que el vehicle es detinguera en un lloc segur.

Cal tindre en compte que es tractava d’hora punta per a la circulació de vehicles i, sobretot, camions.

En esta intervenció van participar agents de la Guàrdia Civil de Castelló i de Canals.

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat Deganat del Partit Judicial d’Alzira.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.