Un home de 80 anys condueix desorientat per l’autovia A-7 direcció València

 

La matinada del dia 10 de juny, la Guàrdia Civil va tindre coneixement, per part de la Central Operativa de Servei, de l’existència d’un home d’avançada edat que estava circulant per a l’autovia A-7, amb direcció València.

La marca i matrícula del vehicle havia sigut identificada per diversos conductors que s’havien vist obligats a esquivar-lo, ja que circulava sense llums, canviava de carril de manera brusca i frenava intermitentment posant en perill a la resta de conductors.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar en marxa el dispositiu de cerca i localització d’este vehicle. Passat uns minuts, els agents van aconseguir visualitzar el cotxe.

Van poder verificar que, veritablement, circulava amb les llums apagades. Després d’un seguiment de diversos quilòmetres (en la qual els agents no van cessar d’utilitzar els senyals acústics i lluminosos dels vehicles oficials) el conductor va detindre la marxa.

Quan els agents van identificar a l’home que anava al capdavant del vehicle, van observar que era d’edat avançada, estava desorientat, fatigat, en estat de xoc i amb clars signes de pèrdua de memòria.

La patrulla en servei, va decidir preguntar-li com era el seu destí, patint un desmai en eixe mateix instant, sent assistit pels agents actuants fins a l’arribada dels serveis mèdics.

Posteriorment, este individu, va ser traslladat per una ambulància a l’hospital de Ribera de la localitat d’Alzira.

Els agents van ser informats que s’havia denunciat la desaparició d’esta persona, per part de la seua filla, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Torre-Pacheco (Múrcia).

També relatava que va abandonar el seu domicili a Cartagena, sense diners, ni telèfon mòbil, sense haver avisat a ningú i que necessitava prendre una medicació diària.

Després d’esta intervenció, la Guàrdia Civil es va posar en contacte amb la família per a fer-los saber que havia sigut localitzat.

Diverses hores després dels fets, la filla de la persona trobada, es va posar en contacte amb la Guàrdia Civil per a comunicar-los que el seu pare estava en observació, es trobava en bon estat de salut i molt agraïda.

Els familiars, també, van fer saber als agents que tenien una preocupació permanent per este home, ja que era molt major.

A causa de la ràpida intervenció dels agents i el coneixement de la zona es va poder localitzar a esta persona i evitar un mal major.

Els moments en què es va detindre el vehicle de la persona i prenent la precaució deguda, van aconseguir que el vehicle es detinguera en un lloc segur.

Cal tindre en compte que es tractava d’hora punta per a la circulació de vehicles i, sobretot, camions.

En esta intervenció van participar agents de la Guàrdia Civil de Castelló i de Canals.

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat Deganat del Partit Judicial d’Alzira.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.

Radiografien amb tècniques veterinàries el cavall de cartó de les festes d’Alcoi per a la seua rèplica

L'icònic cavall de cartó de l'Aparició ha sigut radiografiat per a conéixer la seua estructura interna i preparar una rèplica exacta. La iniciativa busca preservar l'original i respectar les tècniques tradicionals.

Futurmoda 2026 posa el focus en la innovació de maquinària per a calçat i marroquineria

La 55a edició se celebra el 4 i 5 de març en IFA-Fira Alacant amb la major oferta d'equips per al sector. Hi haurà un fòrum sobre ecodisseny i passaport digital.

Un detingut i tres investigats després de trobar 332 plantes de marihuana a Orihuela

La Guàrdia Civil ha desarticulat en Torremendo una plantació 'indoor' amb 332 plantes llestes per a la seua recol·lecció. Un home va ser detingut i altres tres van quedar investigats.

Alfafar reforça la seua preparació davant riscos i inundacions amb obres i un parc inundable

Alfafar avança en una estratègia global per a reduir riscos després de la DANA de 2024. Obres en el clavegueram, SUDS i un gran parc inundable formen el nucli del pla.

Rècord de participació en el Premi Azorín 2026: 735 novel·les a concurs

El certamen bat la seua marca amb 735 originals i consolida la seua projecció internacional. El lliurament serà el dijous 5 de març a la Sala Simfònica del ADDA.

Ingressa a la presó per confinar a persones vulnerables i quedar-se amb els seus béns

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Torrent i ha ingressat a la presó per confinar a persones vulnerables, sotmetre-les amb amenaces i apropiar-se dels seus béns. La investigació ha destapat estafes amb cotxes i 126 línies telefòniques i la troballa de cocaïna en el seu domicili.

Infermeria demana més seguretat en centres de salut després de l’assassinat masclista de Benicàssim

El Col·legi d'Infermers i Infermeres de Castelló ha reclamat vigilància i controls en hospitals i centres de salut després de l'assassinat masclista de Benicàssim. L'entitat també ha demanat actualitzar el marc legal i aclarir la seguretat jurídica en la indicació de medicaments.