Confusió sobre el pagament de la fiança de José Luis Moreno

A un dia que expire el termini perquè el productor televisiu José Luis Moreno abone la fiança de tres milions que li demana el jutge per a evitar la presó a l’espera de judici, l’Audiència Nacional i el ‘showman’ mantenen dos versions diferents.

L’entorn de Moreno assegura que ja s’han pagat eixos tres milions d’euros, mentre que el magistrat sosté que això és fals i que, de fet, el productor ha recorregut la fiança. El ‘showman’ té fins demà dijous a les 15.00 hores per a abonar els diners.

El titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional, que ha decretat el secret de la causa, li imputa delictes contra la Hisenda Pública, estafa, blanqueig, associació il·lícita, insolvència punible i falsificació documental.

El magistrat va adoptar esta decisió a instàncies de la Fiscalia, que va demanar llibertat provisional amb mesures cautelars per al productor i altres tres detinguts que han sigut posats este dijous a disposició judicial.

Es tracta de Marta Dillet Gran, administradora de diverses societats investigades en esta trama i secretària d’Antonio Aguilera, als quals ha posat fiances de 10.000 i 200.000 euros, respectivament (per al que també els ha donat el dijous de termini), mentre que al quart, Javier Villalba, només li ha imposat compareixences periòdiques en el jutjat.

 

50 milions d’euros defraudats

 

L’Operació Titella, ja s’ha saldat amb 47 detencions en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

A més de Moreno, en l’operació van ser arrestats a Madrid, treballadors i empresaris pròxims al productor, a més de la seua neboda, la seua advocada i un notari.

Un dels primers arrestos d’esta operació va ser el del mateix José Luis Moreno, de 74 anys, en el seu habitatge de la urbanització Muntanya Alzines, a Boadilla del Monte (Madrid).

El registre de la seua propietat es va prolongar durant onze hores, dut a terme dimarts passat 29 de juny, i a este li va seguir un altre en una de les seus de la seua productora en la localitat madrilenya de Moralitat d’Enmig, i també en una de les seues oficines.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.