Confusió sobre el pagament de la fiança de José Luis Moreno

A un dia que expire el termini perquè el productor televisiu José Luis Moreno abone la fiança de tres milions que li demana el jutge per a evitar la presó a l’espera de judici, l’Audiència Nacional i el ‘showman’ mantenen dos versions diferents.

L’entorn de Moreno assegura que ja s’han pagat eixos tres milions d’euros, mentre que el magistrat sosté que això és fals i que, de fet, el productor ha recorregut la fiança. El ‘showman’ té fins demà dijous a les 15.00 hores per a abonar els diners.

El titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional, que ha decretat el secret de la causa, li imputa delictes contra la Hisenda Pública, estafa, blanqueig, associació il·lícita, insolvència punible i falsificació documental.

El magistrat va adoptar esta decisió a instàncies de la Fiscalia, que va demanar llibertat provisional amb mesures cautelars per al productor i altres tres detinguts que han sigut posats este dijous a disposició judicial.

Es tracta de Marta Dillet Gran, administradora de diverses societats investigades en esta trama i secretària d’Antonio Aguilera, als quals ha posat fiances de 10.000 i 200.000 euros, respectivament (per al que també els ha donat el dijous de termini), mentre que al quart, Javier Villalba, només li ha imposat compareixences periòdiques en el jutjat.

 

50 milions d’euros defraudats

 

L’Operació Titella, ja s’ha saldat amb 47 detencions en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

A més de Moreno, en l’operació van ser arrestats a Madrid, treballadors i empresaris pròxims al productor, a més de la seua neboda, la seua advocada i un notari.

Un dels primers arrestos d’esta operació va ser el del mateix José Luis Moreno, de 74 anys, en el seu habitatge de la urbanització Muntanya Alzines, a Boadilla del Monte (Madrid).

El registre de la seua propietat es va prolongar durant onze hores, dut a terme dimarts passat 29 de juny, i a este li va seguir un altre en una de les seus de la seua productora en la localitat madrilenya de Moralitat d’Enmig, i també en una de les seues oficines.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.