10.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Confusió sobre el pagament de la fiança de José Luis Moreno

A un dia que expire el termini perquè el productor televisiu José Luis Moreno abone la fiança de tres milions que li demana el jutge per a evitar la presó a l’espera de judici, l’Audiència Nacional i el ‘showman’ mantenen dos versions diferents.

L’entorn de Moreno assegura que ja s’han pagat eixos tres milions d’euros, mentre que el magistrat sosté que això és fals i que, de fet, el productor ha recorregut la fiança. El ‘showman’ té fins demà dijous a les 15.00 hores per a abonar els diners.

El titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional, que ha decretat el secret de la causa, li imputa delictes contra la Hisenda Pública, estafa, blanqueig, associació il·lícita, insolvència punible i falsificació documental.

El magistrat va adoptar esta decisió a instàncies de la Fiscalia, que va demanar llibertat provisional amb mesures cautelars per al productor i altres tres detinguts que han sigut posats este dijous a disposició judicial.

Es tracta de Marta Dillet Gran, administradora de diverses societats investigades en esta trama i secretària d’Antonio Aguilera, als quals ha posat fiances de 10.000 i 200.000 euros, respectivament (per al que també els ha donat el dijous de termini), mentre que al quart, Javier Villalba, només li ha imposat compareixences periòdiques en el jutjat.

 

50 milions d’euros defraudats

 

L’Operació Titella, ja s’ha saldat amb 47 detencions en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

A més de Moreno, en l’operació van ser arrestats a Madrid, treballadors i empresaris pròxims al productor, a més de la seua neboda, la seua advocada i un notari.

Un dels primers arrestos d’esta operació va ser el del mateix José Luis Moreno, de 74 anys, en el seu habitatge de la urbanització Muntanya Alzines, a Boadilla del Monte (Madrid).

El registre de la seua propietat es va prolongar durant onze hores, dut a terme dimarts passat 29 de juny, i a este li va seguir un altre en una de les seus de la seua productora en la localitat madrilenya de Moralitat d’Enmig, i també en una de les seues oficines.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres accidents en la V-31 i V-30 provoquen prop de 13 quilòmetres de retencions

Tres sinistres a primera hora en la V-31 i en la V-30 provoquen embossos de quasi 13 km. Hi ha un xoc múltiple, una pèrdua de càrrega i un accident de camió i moto.

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.