14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Confusió sobre el pagament de la fiança de José Luis Moreno

A un dia que expire el termini perquè el productor televisiu José Luis Moreno abone la fiança de tres milions que li demana el jutge per a evitar la presó a l’espera de judici, l’Audiència Nacional i el ‘showman’ mantenen dos versions diferents.

L’entorn de Moreno assegura que ja s’han pagat eixos tres milions d’euros, mentre que el magistrat sosté que això és fals i que, de fet, el productor ha recorregut la fiança. El ‘showman’ té fins demà dijous a les 15.00 hores per a abonar els diners.

El titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional, que ha decretat el secret de la causa, li imputa delictes contra la Hisenda Pública, estafa, blanqueig, associació il·lícita, insolvència punible i falsificació documental.

El magistrat va adoptar esta decisió a instàncies de la Fiscalia, que va demanar llibertat provisional amb mesures cautelars per al productor i altres tres detinguts que han sigut posats este dijous a disposició judicial.

Es tracta de Marta Dillet Gran, administradora de diverses societats investigades en esta trama i secretària d’Antonio Aguilera, als quals ha posat fiances de 10.000 i 200.000 euros, respectivament (per al que també els ha donat el dijous de termini), mentre que al quart, Javier Villalba, només li ha imposat compareixences periòdiques en el jutjat.

 

50 milions d’euros defraudats

 

L’Operació Titella, ja s’ha saldat amb 47 detencions en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

A més de Moreno, en l’operació van ser arrestats a Madrid, treballadors i empresaris pròxims al productor, a més de la seua neboda, la seua advocada i un notari.

Un dels primers arrestos d’esta operació va ser el del mateix José Luis Moreno, de 74 anys, en el seu habitatge de la urbanització Muntanya Alzines, a Boadilla del Monte (Madrid).

El registre de la seua propietat es va prolongar durant onze hores, dut a terme dimarts passat 29 de juny, i a este li va seguir un altre en una de les seus de la seua productora en la localitat madrilenya de Moralitat d’Enmig, i també en una de les seues oficines.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.