Confusió sobre el pagament de la fiança de José Luis Moreno

A un dia que expire el termini perquè el productor televisiu José Luis Moreno abone la fiança de tres milions que li demana el jutge per a evitar la presó a l’espera de judici, l’Audiència Nacional i el ‘showman’ mantenen dos versions diferents.

L’entorn de Moreno assegura que ja s’han pagat eixos tres milions d’euros, mentre que el magistrat sosté que això és fals i que, de fet, el productor ha recorregut la fiança. El ‘showman’ té fins demà dijous a les 15.00 hores per a abonar els diners.

El titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional, que ha decretat el secret de la causa, li imputa delictes contra la Hisenda Pública, estafa, blanqueig, associació il·lícita, insolvència punible i falsificació documental.

El magistrat va adoptar esta decisió a instàncies de la Fiscalia, que va demanar llibertat provisional amb mesures cautelars per al productor i altres tres detinguts que han sigut posats este dijous a disposició judicial.

Es tracta de Marta Dillet Gran, administradora de diverses societats investigades en esta trama i secretària d’Antonio Aguilera, als quals ha posat fiances de 10.000 i 200.000 euros, respectivament (per al que també els ha donat el dijous de termini), mentre que al quart, Javier Villalba, només li ha imposat compareixences periòdiques en el jutjat.

 

50 milions d’euros defraudats

 

L’Operació Titella, ja s’ha saldat amb 47 detencions en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

A més de Moreno, en l’operació van ser arrestats a Madrid, treballadors i empresaris pròxims al productor, a més de la seua neboda, la seua advocada i un notari.

Un dels primers arrestos d’esta operació va ser el del mateix José Luis Moreno, de 74 anys, en el seu habitatge de la urbanització Muntanya Alzines, a Boadilla del Monte (Madrid).

El registre de la seua propietat es va prolongar durant onze hores, dut a terme dimarts passat 29 de juny, i a este li va seguir un altre en una de les seus de la seua productora en la localitat madrilenya de Moralitat d’Enmig, i també en una de les seues oficines.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.