7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Consumir galetes de forma habitual pot ocasionar colesterol, hipertensió i obesitat

En la majoria de les llars espanyoles, les galetes s’han convertit en les imprescindibles de qualsevol desdejuni o berenar que es prècie, especialment entre els més xicotets. La seua àmplia varietat, el seu preu i el fet que es puguen consumir en qualsevol moment o lloc les han proclamat com un dels aliments favorits de moltes famílies. No obstant açò, hi ha males notícies.

  

  

Segons han constatat diversos estudis, les galetes no són tan saludables com es creia i el seu consum hauria de limitar-se considerablement.

  

  

I és que la majoria té un alt contingut en sucres, greixos saturats i farines refinades que arriba a superar o igualar els nivells que contenen els tan temuts productes de brioixeria industrial.

  

  

Per exemple, en el cas de les conegudes galetes María, una anàlisi presentada per ‘Elpoderdelconsumidor.org’ determinava que una quarta part de les calories totals que contenen provenen solament del sucre, raó per la qual se’ls qualifica com no recomanades per a consum habitual. En termes generals, vuit galetes María equivalen a tres terrossos de sucre.

 

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.