Detenen una dona a Alacant per maltractar i no atendre a la seua àvia

 

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut una dona de 30 anys per un delicte de violència domèstica.

La detinguda va ser localitzada al tindre una recerca d’un jutjat. A l’arribar al seu domicili els agents del Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria Nord van trobar en condicions insalubres a una dona gran totalment desatesa.

A l’observar el seu estat, immediatament van sol·licitar l’assistència mèdica perquè l’atengueren. Donat el seu delicat estat físic i mental va ser ingressada d’urgències a l’hospital. En l’exploració dels metges van comunicar als agents que l’anciana tenia el maluc trencat, que no era una lesió recent però no podien precisar la data en què es va produir, també tenia talls a la cara i moradures als ulls de diferents dates.

La investigació policial de la Unitat d’Atenció a la Família i Dona va revelar que l’anciana, de 88 anys, patia de manera habitual blaus visibles, i quan persones pròximes li preguntaven a la seua neta per ells, sempre contestava que havia caigut.

També van comprovar que durant els últims anys la dona va presenciar temptatives de suïcidi i episodis repetitius de maltractaments entre la seua neta i la seua parella, la qual incomplia les ordres judicials d’allunyament dictades contra ella convivint al domicili de la seua parella i l’anciana dona amb el risc que això suposava.

A més, la neta impedia que ningú visités a la seua àvia, ja que quan ho feien li cridaven l’atenció per no canviar-li de bolquers quan estaven bruts, a més de les pèssimes condicions en què es trobava l’habitatge, les ferides visibles que presentava, així com úlceres al maluc i al costat, o el deteriorament cognitiu que avançava acceleradament.

L’habitatge es trobava en un estat insalubre amb forta pudor a orins, amb burilles i menjar per terra.

Tots els seus cercles pròxims tenien por de les possibles represàlies que pogués cometre la detinguda si la denunciaven, però van admetre que era comú escoltar crits i plors provinents del domicili i que les condicions higièniques eren lamentables donat la pudor que desprenia l’habitatge. També eren coneixedors que la detinguda es gastava tots els diners de la seua àvia al seu gust.

La presumpta maltractadora va ser detinguda i condemnada anteriorment per maltractar els seus dos fills a curta edat. Per estos fets va estar més d’un any, condemnada a la presó. Actualment, els menors es troben tutelats per la Generalitat Valenciana.

Gràcies a la tasca de la investigació dels agents, a dia de hui, l’anciana es troba ingressada a l’hospital en situació estable i amb les atencions que es mereix recuperant-se de les lesions sofertes a causa de la falta d’atenció necessària durant un llarg període de temps.

La detinguda, de nacionalitat espanyola, ha estat posada a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia de la mateixa localitat.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.