Detenen una dona a Alacant per maltractar i no atendre a la seua àvia

 

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut una dona de 30 anys per un delicte de violència domèstica.

La detinguda va ser localitzada al tindre una recerca d’un jutjat. A l’arribar al seu domicili els agents del Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria Nord van trobar en condicions insalubres a una dona gran totalment desatesa.

A l’observar el seu estat, immediatament van sol·licitar l’assistència mèdica perquè l’atengueren. Donat el seu delicat estat físic i mental va ser ingressada d’urgències a l’hospital. En l’exploració dels metges van comunicar als agents que l’anciana tenia el maluc trencat, que no era una lesió recent però no podien precisar la data en què es va produir, també tenia talls a la cara i moradures als ulls de diferents dates.

La investigació policial de la Unitat d’Atenció a la Família i Dona va revelar que l’anciana, de 88 anys, patia de manera habitual blaus visibles, i quan persones pròximes li preguntaven a la seua neta per ells, sempre contestava que havia caigut.

També van comprovar que durant els últims anys la dona va presenciar temptatives de suïcidi i episodis repetitius de maltractaments entre la seua neta i la seua parella, la qual incomplia les ordres judicials d’allunyament dictades contra ella convivint al domicili de la seua parella i l’anciana dona amb el risc que això suposava.

A més, la neta impedia que ningú visités a la seua àvia, ja que quan ho feien li cridaven l’atenció per no canviar-li de bolquers quan estaven bruts, a més de les pèssimes condicions en què es trobava l’habitatge, les ferides visibles que presentava, així com úlceres al maluc i al costat, o el deteriorament cognitiu que avançava acceleradament.

L’habitatge es trobava en un estat insalubre amb forta pudor a orins, amb burilles i menjar per terra.

Tots els seus cercles pròxims tenien por de les possibles represàlies que pogués cometre la detinguda si la denunciaven, però van admetre que era comú escoltar crits i plors provinents del domicili i que les condicions higièniques eren lamentables donat la pudor que desprenia l’habitatge. També eren coneixedors que la detinguda es gastava tots els diners de la seua àvia al seu gust.

La presumpta maltractadora va ser detinguda i condemnada anteriorment per maltractar els seus dos fills a curta edat. Per estos fets va estar més d’un any, condemnada a la presó. Actualment, els menors es troben tutelats per la Generalitat Valenciana.

Gràcies a la tasca de la investigació dels agents, a dia de hui, l’anciana es troba ingressada a l’hospital en situació estable i amb les atencions que es mereix recuperant-se de les lesions sofertes a causa de la falta d’atenció necessària durant un llarg període de temps.

La detinguda, de nacionalitat espanyola, ha estat posada a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia de la mateixa localitat.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla