Detenen una dona a Alacant per maltractar i no atendre a la seua àvia

 

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut una dona de 30 anys per un delicte de violència domèstica.

La detinguda va ser localitzada al tindre una recerca d’un jutjat. A l’arribar al seu domicili els agents del Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria Nord van trobar en condicions insalubres a una dona gran totalment desatesa.

A l’observar el seu estat, immediatament van sol·licitar l’assistència mèdica perquè l’atengueren. Donat el seu delicat estat físic i mental va ser ingressada d’urgències a l’hospital. En l’exploració dels metges van comunicar als agents que l’anciana tenia el maluc trencat, que no era una lesió recent però no podien precisar la data en què es va produir, també tenia talls a la cara i moradures als ulls de diferents dates.

La investigació policial de la Unitat d’Atenció a la Família i Dona va revelar que l’anciana, de 88 anys, patia de manera habitual blaus visibles, i quan persones pròximes li preguntaven a la seua neta per ells, sempre contestava que havia caigut.

També van comprovar que durant els últims anys la dona va presenciar temptatives de suïcidi i episodis repetitius de maltractaments entre la seua neta i la seua parella, la qual incomplia les ordres judicials d’allunyament dictades contra ella convivint al domicili de la seua parella i l’anciana dona amb el risc que això suposava.

A més, la neta impedia que ningú visités a la seua àvia, ja que quan ho feien li cridaven l’atenció per no canviar-li de bolquers quan estaven bruts, a més de les pèssimes condicions en què es trobava l’habitatge, les ferides visibles que presentava, així com úlceres al maluc i al costat, o el deteriorament cognitiu que avançava acceleradament.

L’habitatge es trobava en un estat insalubre amb forta pudor a orins, amb burilles i menjar per terra.

Tots els seus cercles pròxims tenien por de les possibles represàlies que pogués cometre la detinguda si la denunciaven, però van admetre que era comú escoltar crits i plors provinents del domicili i que les condicions higièniques eren lamentables donat la pudor que desprenia l’habitatge. També eren coneixedors que la detinguda es gastava tots els diners de la seua àvia al seu gust.

La presumpta maltractadora va ser detinguda i condemnada anteriorment per maltractar els seus dos fills a curta edat. Per estos fets va estar més d’un any, condemnada a la presó. Actualment, els menors es troben tutelats per la Generalitat Valenciana.

Gràcies a la tasca de la investigació dels agents, a dia de hui, l’anciana es troba ingressada a l’hospital en situació estable i amb les atencions que es mereix recuperant-se de les lesions sofertes a causa de la falta d’atenció necessària durant un llarg període de temps.

La detinguda, de nacionalitat espanyola, ha estat posada a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia de la mateixa localitat.

 

Últimes notícies

Els treballs continuen en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara sense controlar

Bombers i brigades forestals continuen treballant a la zona de l’incendi de la Vall d’Uixó per consolidar el perímetre, huit dies després que quedara estabilitzat. L’objectiu és poder passar prompte a la fase de control, després que el foc haja cremat 9.568 hectàrees.

Huit morts menys a les carreteres en juliol però set víctimes a la Comunitat Valenciana

En juliol han mort 107 persones en 97 accidents de trànsit a Espanya, 7 d’elles a la Comunitat Valenciana, la mateixa xifra que en 2025. És el segon juliol amb menys morts de la sèrie històrica, malgrat l’augment dels desplaçaments de llarg recorregut.

Maximo Quiles afronta Silverstone amb fam de victòria però sense confiar-se

Maximo Quiles arriba al Gran Premi de Gran Bretanya com a sòlid líder de Moto3, amb 104 punts d’avantatge, i anuncia que no pensa relaxar-se a Silverstone.

El PPCV carrega contra els retalls al Tajo-Segura i reclama un pacte estatal per l’aigua

El PPCV ha denunciat els retalls al transvasament Tajo-Segura, que considera una injustícia per a la Comunitat Valenciana, i ha exigit un Pacte Nacional de l’Aigua que done estabilitat i criteris tècnics a la gestió hídrica.

El Valencia Basket femení arranca la pretemporada el 17 d’agost amb dos amistosos clau

El Valencia Basket femení començarà la pretemporada el 17 d’agost, farà només dos amistosos i arribarà a la Supercopa LF Endesa amb quasi tres setmanes de preparació.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat l’avís groc este dimecres a la vesprada a l’interior nord de Castelló per pluges intenses, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent, i manté també avisos per calor en punts de València i Alacant.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats estan investigats per delictes contra la salut pública, pertinença a grup criminal, armes i frau elèctric.

Compromís denuncia una caiguda del 40 % en la venda d’entrades dels concerts de Vivers

Compromís ha criticat que els concerts de Vivers han venut enguany 33.626 entrades, un 40 % menys que en 2023, i acusa el govern municipal de voler amagar les dades i aplicar censura cultural.
FILMOTECA D'ESTIU