Detenen una dona a Alacant per maltractar i no atendre a la seua àvia

 

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut una dona de 30 anys per un delicte de violència domèstica.

La detinguda va ser localitzada al tindre una recerca d’un jutjat. A l’arribar al seu domicili els agents del Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria Nord van trobar en condicions insalubres a una dona gran totalment desatesa.

A l’observar el seu estat, immediatament van sol·licitar l’assistència mèdica perquè l’atengueren. Donat el seu delicat estat físic i mental va ser ingressada d’urgències a l’hospital. En l’exploració dels metges van comunicar als agents que l’anciana tenia el maluc trencat, que no era una lesió recent però no podien precisar la data en què es va produir, també tenia talls a la cara i moradures als ulls de diferents dates.

La investigació policial de la Unitat d’Atenció a la Família i Dona va revelar que l’anciana, de 88 anys, patia de manera habitual blaus visibles, i quan persones pròximes li preguntaven a la seua neta per ells, sempre contestava que havia caigut.

També van comprovar que durant els últims anys la dona va presenciar temptatives de suïcidi i episodis repetitius de maltractaments entre la seua neta i la seua parella, la qual incomplia les ordres judicials d’allunyament dictades contra ella convivint al domicili de la seua parella i l’anciana dona amb el risc que això suposava.

A més, la neta impedia que ningú visités a la seua àvia, ja que quan ho feien li cridaven l’atenció per no canviar-li de bolquers quan estaven bruts, a més de les pèssimes condicions en què es trobava l’habitatge, les ferides visibles que presentava, així com úlceres al maluc i al costat, o el deteriorament cognitiu que avançava acceleradament.

L’habitatge es trobava en un estat insalubre amb forta pudor a orins, amb burilles i menjar per terra.

Tots els seus cercles pròxims tenien por de les possibles represàlies que pogués cometre la detinguda si la denunciaven, però van admetre que era comú escoltar crits i plors provinents del domicili i que les condicions higièniques eren lamentables donat la pudor que desprenia l’habitatge. També eren coneixedors que la detinguda es gastava tots els diners de la seua àvia al seu gust.

La presumpta maltractadora va ser detinguda i condemnada anteriorment per maltractar els seus dos fills a curta edat. Per estos fets va estar més d’un any, condemnada a la presó. Actualment, els menors es troben tutelats per la Generalitat Valenciana.

Gràcies a la tasca de la investigació dels agents, a dia de hui, l’anciana es troba ingressada a l’hospital en situació estable i amb les atencions que es mereix recuperant-se de les lesions sofertes a causa de la falta d’atenció necessària durant un llarg període de temps.

La detinguda, de nacionalitat espanyola, ha estat posada a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia de la mateixa localitat.

 

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern local ha entregat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i acusa l’esquerra de donar lliçons de transparència mentre critica la gestió del cas d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d Alacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en l adjudicació de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de Sant Joan i ha criticat l actuació de l Ajuntament d Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa que el govern del PP en Alacant ha sigut transparent amb el cas Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, insistix que el govern del PP està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en la promoció de vivendes públiques Les Naus a la Platja de San Juan i critica la gestió del cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.