10.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Detenen una dona a Alacant per maltractar i no atendre a la seua àvia

 

Agents de la Policia Nacional d’Alacant han detingut una dona de 30 anys per un delicte de violència domèstica.

La detinguda va ser localitzada al tindre una recerca d’un jutjat. A l’arribar al seu domicili els agents del Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria Nord van trobar en condicions insalubres a una dona gran totalment desatesa.

A l’observar el seu estat, immediatament van sol·licitar l’assistència mèdica perquè l’atengueren. Donat el seu delicat estat físic i mental va ser ingressada d’urgències a l’hospital. En l’exploració dels metges van comunicar als agents que l’anciana tenia el maluc trencat, que no era una lesió recent però no podien precisar la data en què es va produir, també tenia talls a la cara i moradures als ulls de diferents dates.

La investigació policial de la Unitat d’Atenció a la Família i Dona va revelar que l’anciana, de 88 anys, patia de manera habitual blaus visibles, i quan persones pròximes li preguntaven a la seua neta per ells, sempre contestava que havia caigut.

També van comprovar que durant els últims anys la dona va presenciar temptatives de suïcidi i episodis repetitius de maltractaments entre la seua neta i la seua parella, la qual incomplia les ordres judicials d’allunyament dictades contra ella convivint al domicili de la seua parella i l’anciana dona amb el risc que això suposava.

A més, la neta impedia que ningú visités a la seua àvia, ja que quan ho feien li cridaven l’atenció per no canviar-li de bolquers quan estaven bruts, a més de les pèssimes condicions en què es trobava l’habitatge, les ferides visibles que presentava, així com úlceres al maluc i al costat, o el deteriorament cognitiu que avançava acceleradament.

L’habitatge es trobava en un estat insalubre amb forta pudor a orins, amb burilles i menjar per terra.

Tots els seus cercles pròxims tenien por de les possibles represàlies que pogués cometre la detinguda si la denunciaven, però van admetre que era comú escoltar crits i plors provinents del domicili i que les condicions higièniques eren lamentables donat la pudor que desprenia l’habitatge. També eren coneixedors que la detinguda es gastava tots els diners de la seua àvia al seu gust.

La presumpta maltractadora va ser detinguda i condemnada anteriorment per maltractar els seus dos fills a curta edat. Per estos fets va estar més d’un any, condemnada a la presó. Actualment, els menors es troben tutelats per la Generalitat Valenciana.

Gràcies a la tasca de la investigació dels agents, a dia de hui, l’anciana es troba ingressada a l’hospital en situació estable i amb les atencions que es mereix recuperant-se de les lesions sofertes a causa de la falta d’atenció necessària durant un llarg període de temps.

La detinguda, de nacionalitat espanyola, ha estat posada a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia de la mateixa localitat.

 

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.