Detingut a Alzira per un presumpte delicte d’estafa a un ancià de 83 anys

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat valenciana d’Alzira a un home d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’estafa, després de pel que sembla guanyar-se la confiança d’un ancià. En un període de dos mesos el compte bancari de la víctima ha quedat amb només 12 euros dels 16.000 que tenia.

Les investigacions es van iniciar en tindre coneixement els policies de la possible estafa patida per un home de 83 anys presumptament per alguna de les persones que cuidaven d’ell.

La víctima va estar ingressada en diferents períodes de temps entre els mesos de febrer i març d’enguany, presentant-se a l’habitació de l’hospital dos persones afirmant que eren allí per a cuidar-li. Una vegada que va ser donat d’alta, estes haurien conviscut en el domicili cuidant de l’ancià.

L’home d’avançada edat hauria donat permís per a l’ús de la seua cartilla bancària, només amb l’objectiu d’adquirir els queviures necessaris per al seu manteniment, adonant-se al cap del temps que en el moment que van aparéixer estes persones disposava en el seu compte bancari de la quantitat de 16.516 euros, i ara només li quedava 12 euros.

Segons es desprén de les investigacions, la víctima hauria depositat la confiança, existint suficients indicis per a determinar que s’hauria utilitzat engany bastant, suposadament induint a la víctima a realitzar actes de disposició en el seu perjudici, arribant a ocultar o sostraure a l’ancià de qualsevol procés amb els assistents socials, arribant a respondre a les trucades que rebia en el telèfon mòbil.

La situació econòmica en la qual ha quedat la víctima és d’especial gravetat, per la qual cosa s’ha fet càrrec del mateix els serveis socials d’Alzira. Per tot això, els agents han detingut a un home com a presumpte autor d’un delicte d’estafa, continuant amb les investigacions per a esclarir totalment els fets i poder determinar si haurien participat altres persones.

Últimes notícies

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.