Detingut a Alzira per un presumpte delicte d’estafa a un ancià de 83 anys

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat valenciana d’Alzira a un home d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte d’estafa, després de pel que sembla guanyar-se la confiança d’un ancià. En un període de dos mesos el compte bancari de la víctima ha quedat amb només 12 euros dels 16.000 que tenia.

Les investigacions es van iniciar en tindre coneixement els policies de la possible estafa patida per un home de 83 anys presumptament per alguna de les persones que cuidaven d’ell.

La víctima va estar ingressada en diferents períodes de temps entre els mesos de febrer i març d’enguany, presentant-se a l’habitació de l’hospital dos persones afirmant que eren allí per a cuidar-li. Una vegada que va ser donat d’alta, estes haurien conviscut en el domicili cuidant de l’ancià.

L’home d’avançada edat hauria donat permís per a l’ús de la seua cartilla bancària, només amb l’objectiu d’adquirir els queviures necessaris per al seu manteniment, adonant-se al cap del temps que en el moment que van aparéixer estes persones disposava en el seu compte bancari de la quantitat de 16.516 euros, i ara només li quedava 12 euros.

Segons es desprén de les investigacions, la víctima hauria depositat la confiança, existint suficients indicis per a determinar que s’hauria utilitzat engany bastant, suposadament induint a la víctima a realitzar actes de disposició en el seu perjudici, arribant a ocultar o sostraure a l’ancià de qualsevol procés amb els assistents socials, arribant a respondre a les trucades que rebia en el telèfon mòbil.

La situació econòmica en la qual ha quedat la víctima és d’especial gravetat, per la qual cosa s’ha fet càrrec del mateix els serveis socials d’Alzira. Per tot això, els agents han detingut a un home com a presumpte autor d’un delicte d’estafa, continuant amb les investigacions per a esclarir totalment els fets i poder determinar si haurien participat altres persones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.