Detingut a Elx un presumpte terrorista  jihadista

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx per la seua presumpta implicació en un delicte de terrorisme, en el marc d’una operació desenvolupada pel Servei d’Informació de la Guàrdia Civil al costat del Centre Nacional Intel·ligència sota la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 5 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

En el registre del domicili de l’arrestat s’han intervingut diversos dispositius electrònics, que una vegada analitzats han permés constatar la tinença i intercanvi d’una ingent quantitat de material audiovisual associat a organitzacions terroristes de tall gihadista, en el qual predominava material editat per agències oficials de l’Estat Islàmic.

La investigació es va iniciar després de detectar a la província d’Alacant a una persona vinculada a l’ideari jihadista, qui en el passat hauria intentat desplaçar-se a una zona de conflicte amb la intenció de combatre integrat en les files d’organitzacions terroristes.

Fruit de la cooperació policial internacional es va poder conéixer que hauria intentat accedir a Síria o l’Iraq acompanyat d’altres tres persones, els qui ja haurien exterioritzat actes de violència, destacant en gran manera un d’ells, en ser considerat autor d’un atemptat terrorista a Grozni (Rússia) on van morir 21 persones i altres 16 van resultar ferides.

El detingut desenvolupava una activitat propagandística intensa i de gran rellevància en plataformes vinculades a organitzacions terroristes com l’acte denominat Estat Islàmic. De fet, donada la posició privilegiada aconseguida per aquest, es trobava en plataformes d’intercanvi de continguts jihadistes molt restringides, on tenia accés a un material especialitzat, entre altres, a una enorme quantitat de publicacions considerades “manuals d’instruccions” utilitzades per a la captació i adoctrinament d’altres potencials terroristes.

Durant la investigació s’ha pogut acreditar que aquesta persona mantenia estrictes mesures de seguretat que li havien permés no ser identificat fins al moment. El detingut utilitzava així mateix aplicacions per a mòbils que li permetien donar anonimat a les seues trucades.

Una vegada es va poder acreditar l’activitat que aqueixa persona estava desenvolupant a través de plataformes mediàtiques jihadistes, es va dur a terme una investigació, que ha comptat amb la participació d’analistes de l’agència Europol, que va permetre afermar un procediment en via judicial.

El detingut va ser posat aquest dimarts a la disposició de l’autoritat judicial, qui va decretar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.