Detingut a Elx un presumpte terrorista  jihadista

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx per la seua presumpta implicació en un delicte de terrorisme, en el marc d’una operació desenvolupada pel Servei d’Informació de la Guàrdia Civil al costat del Centre Nacional Intel·ligència sota la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 5 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

En el registre del domicili de l’arrestat s’han intervingut diversos dispositius electrònics, que una vegada analitzats han permés constatar la tinença i intercanvi d’una ingent quantitat de material audiovisual associat a organitzacions terroristes de tall gihadista, en el qual predominava material editat per agències oficials de l’Estat Islàmic.

La investigació es va iniciar després de detectar a la província d’Alacant a una persona vinculada a l’ideari jihadista, qui en el passat hauria intentat desplaçar-se a una zona de conflicte amb la intenció de combatre integrat en les files d’organitzacions terroristes.

Fruit de la cooperació policial internacional es va poder conéixer que hauria intentat accedir a Síria o l’Iraq acompanyat d’altres tres persones, els qui ja haurien exterioritzat actes de violència, destacant en gran manera un d’ells, en ser considerat autor d’un atemptat terrorista a Grozni (Rússia) on van morir 21 persones i altres 16 van resultar ferides.

El detingut desenvolupava una activitat propagandística intensa i de gran rellevància en plataformes vinculades a organitzacions terroristes com l’acte denominat Estat Islàmic. De fet, donada la posició privilegiada aconseguida per aquest, es trobava en plataformes d’intercanvi de continguts jihadistes molt restringides, on tenia accés a un material especialitzat, entre altres, a una enorme quantitat de publicacions considerades “manuals d’instruccions” utilitzades per a la captació i adoctrinament d’altres potencials terroristes.

Durant la investigació s’ha pogut acreditar que aquesta persona mantenia estrictes mesures de seguretat que li havien permés no ser identificat fins al moment. El detingut utilitzava així mateix aplicacions per a mòbils que li permetien donar anonimat a les seues trucades.

Una vegada es va poder acreditar l’activitat que aqueixa persona estava desenvolupant a través de plataformes mediàtiques jihadistes, es va dur a terme una investigació, que ha comptat amb la participació d’analistes de l’agència Europol, que va permetre afermar un procediment en via judicial.

El detingut va ser posat aquest dimarts a la disposició de l’autoritat judicial, qui va decretar el seu ingrés a la presó provisional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.