Detingut a Elx un presumpte terrorista  jihadista

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx per la seua presumpta implicació en un delicte de terrorisme, en el marc d’una operació desenvolupada pel Servei d’Informació de la Guàrdia Civil al costat del Centre Nacional Intel·ligència sota la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 5 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

En el registre del domicili de l’arrestat s’han intervingut diversos dispositius electrònics, que una vegada analitzats han permés constatar la tinença i intercanvi d’una ingent quantitat de material audiovisual associat a organitzacions terroristes de tall gihadista, en el qual predominava material editat per agències oficials de l’Estat Islàmic.

La investigació es va iniciar després de detectar a la província d’Alacant a una persona vinculada a l’ideari jihadista, qui en el passat hauria intentat desplaçar-se a una zona de conflicte amb la intenció de combatre integrat en les files d’organitzacions terroristes.

Fruit de la cooperació policial internacional es va poder conéixer que hauria intentat accedir a Síria o l’Iraq acompanyat d’altres tres persones, els qui ja haurien exterioritzat actes de violència, destacant en gran manera un d’ells, en ser considerat autor d’un atemptat terrorista a Grozni (Rússia) on van morir 21 persones i altres 16 van resultar ferides.

El detingut desenvolupava una activitat propagandística intensa i de gran rellevància en plataformes vinculades a organitzacions terroristes com l’acte denominat Estat Islàmic. De fet, donada la posició privilegiada aconseguida per aquest, es trobava en plataformes d’intercanvi de continguts jihadistes molt restringides, on tenia accés a un material especialitzat, entre altres, a una enorme quantitat de publicacions considerades “manuals d’instruccions” utilitzades per a la captació i adoctrinament d’altres potencials terroristes.

Durant la investigació s’ha pogut acreditar que aquesta persona mantenia estrictes mesures de seguretat que li havien permés no ser identificat fins al moment. El detingut utilitzava així mateix aplicacions per a mòbils que li permetien donar anonimat a les seues trucades.

Una vegada es va poder acreditar l’activitat que aqueixa persona estava desenvolupant a través de plataformes mediàtiques jihadistes, es va dur a terme una investigació, que ha comptat amb la participació d’analistes de l’agència Europol, que va permetre afermar un procediment en via judicial.

El detingut va ser posat aquest dimarts a la disposició de l’autoritat judicial, qui va decretar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.