13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Detingut a Elx un presumpte terrorista  jihadista

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx per la seua presumpta implicació en un delicte de terrorisme, en el marc d’una operació desenvolupada pel Servei d’Informació de la Guàrdia Civil al costat del Centre Nacional Intel·ligència sota la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 5 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

En el registre del domicili de l’arrestat s’han intervingut diversos dispositius electrònics, que una vegada analitzats han permés constatar la tinença i intercanvi d’una ingent quantitat de material audiovisual associat a organitzacions terroristes de tall gihadista, en el qual predominava material editat per agències oficials de l’Estat Islàmic.

La investigació es va iniciar després de detectar a la província d’Alacant a una persona vinculada a l’ideari jihadista, qui en el passat hauria intentat desplaçar-se a una zona de conflicte amb la intenció de combatre integrat en les files d’organitzacions terroristes.

Fruit de la cooperació policial internacional es va poder conéixer que hauria intentat accedir a Síria o l’Iraq acompanyat d’altres tres persones, els qui ja haurien exterioritzat actes de violència, destacant en gran manera un d’ells, en ser considerat autor d’un atemptat terrorista a Grozni (Rússia) on van morir 21 persones i altres 16 van resultar ferides.

El detingut desenvolupava una activitat propagandística intensa i de gran rellevància en plataformes vinculades a organitzacions terroristes com l’acte denominat Estat Islàmic. De fet, donada la posició privilegiada aconseguida per aquest, es trobava en plataformes d’intercanvi de continguts jihadistes molt restringides, on tenia accés a un material especialitzat, entre altres, a una enorme quantitat de publicacions considerades “manuals d’instruccions” utilitzades per a la captació i adoctrinament d’altres potencials terroristes.

Durant la investigació s’ha pogut acreditar que aquesta persona mantenia estrictes mesures de seguretat que li havien permés no ser identificat fins al moment. El detingut utilitzava així mateix aplicacions per a mòbils que li permetien donar anonimat a les seues trucades.

Una vegada es va poder acreditar l’activitat que aqueixa persona estava desenvolupant a través de plataformes mediàtiques jihadistes, es va dur a terme una investigació, que ha comptat amb la participació d’analistes de l’agència Europol, que va permetre afermar un procediment en via judicial.

El detingut va ser posat aquest dimarts a la disposició de l’autoritat judicial, qui va decretar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.