Detingut per estafar més de 10.000 euros a dos hòmens en l’Alcora

La Guàrdia Civil de l’Alcora, en l’Alcalatén (Castelló), ha detingut a un home de 41 anys acusat de dos delictes d’estafa bancària per valor de més de 10.000 euros a altres dos hòmens, als qui va enganyar fent-se passar per empleat d’una coneguda empresa.

 

L’ara detingut contactava per telèfon amb les seues víctimes i informava de la suposada caducitat de la seua llicència de suport de programari. En eixe moment demanava les dades de les seues targetes de crèdit per a un pagament de 12 euros com a cost de la renovació.

 

Posteriorment, una volta efectuat el càrrec i per a continuar amb la renovació, els indicava que havia d’accedir a través d’un control remot als seus ordinadors, i d’esta forma conseguia tindre accés als comptes i claus bancàries dels denunciants.

 

Els fets s’han produït durant juliol

A partir d’eixe moment, els perjudicats van començar a rebre cobraments de diferents quantitats de diners, fins a sumar més de 10.000 euros, explica la benemèrita en un comunicat.

 

Les víctimes d’estes estafes són dos hòmens, un d’ells veí de l’Alcora, a qui la quantitat estafada ha sigut de 5.800 euros, i l’altre amb residència en Utrera (Sevilla) que va denunciar el robatori de 5.000 euros del seu compte bancari. Les dos denúncies van ser interposades el mes de juliol passat en les seues respectives localitats.

 

A partir d’una investigació, la Guàrdia Civil de Castelló va comprovar que les dos estafes bancàries van ser fetes d’idèntica forma. Els agents van vore que la titularitat del compte a on es rebien els ingressos de les suposades estafes no corresponien amb l’empresa indicada pels damnificats, i va saber la identitat i localització del suposat autor dels fets, un home de 41 anys que va ser detingut per la seua presumpta participació en dos delictes d’estafa bancària de 10.800 euros.

Últimes notícies

Els taxistes autònoms acusen el decret de transport de permetre que els VTC facen de taxi

La Confederación de Taxistas Autónomos de Valencia critica que el nou decret de transport públic del Consell elimina el temps mínim de precontractació i permet als VTC operar quasi com a taxis per tota la Comunitat Valenciana. L’entitat acusa el conseller Vicente Martínez Mus de protegir les plataformes i multinacionals i d’haver actuat d’una forma deshonesta.

A la presó un jove per robar i amenaçar comerciants a Torrevieja a canvi de diners

Un jove de 21 anys ha sigut enviat a la presó provisional acusat de diversos robatoris amb violència i d’extorsionar comerciants de Torrevieja i voltants, exigint-los diners a canvi d’oferta de seguretat en els seus locals.

Presó preventiva per a dos hòmens acusats d’una vintena de robatoris a Moncada

Dos hòmens de 46 anys han ingressat en presó preventiva acusats de quasi una vintena de robatoris amb força a vivendes i comerços de Moncada, després de ser sorprésos quan assaltaven un domicili d’una urbanització del municipi.

Onzena reunió clau entre Educació i els sindicats en plena vaga indefinida del professorat

La Conselleria d'Educació i els cinc sindicats docents afronten este dilluns a València l'onzena reunió de la mesa sectorial, en la cinquena setmana de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari. Les organitzacions arriben amb dubtes sobre l'última proposta del Consell, que preveu una inversió de 3.388 milions en quatre anys.

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.