15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Detingut per estafar 700.000 euros en una societat dedicada a ajudar als animals en Paterna

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Paterna, en l’Horta (València), a l’administrador d’una societat dedicada a recaptar donacions per a curar animals per, presumptament, estafar a les persones solidàries que aportaven les ajudes econòmiques. Junt a ell col·laboraven altres dos persones més.

 

Els agents calculen que durant els dos últims anys, els investigats han pogut recaptar la quantitat de 700.000 euros, usant únicament entre el 10-15% per a atendre animals mentres que la resta anava destinat a mantindre el seu alt nivell de vida.

 

La investigació es va iniciar en gener de 2018 i, després de diferents gestions, els agents van determinar que l’arrestat usava un perfil d’una coneguda xarxa social per a publicar informació relativa a animals lesionats o moribunds i per a sol·licitar donacions per a la seua cura i manteniment. 

 

Afirmaven ser una associació sense ànim de lucre

Després de diferents investigacions, els agents van iniciar una investigació econòmica i fiscal en relació a les societats que administraven i, segons s’ha pogut determinar, les quantitats declarades pels investigats no es corresponien amb l’alt nivell de vida que mantenien. 

 

A demés, presumptament es lucraven de l’activitat feta per l’associació havent sigut declarada prèviament com una associació sense ànim de lucre. Finalment, a causa de les investigacions, els agents van fer tres registres en les cases de les persones investigades en Paterna i van detindre al principal acusat per un delicte d’estafa.

 

Junt a ell hi havia altres dos persones que han pogut col·laborar amb l’arrestat, pel que es troben en qualitat d’investigats. S’ha intervingut material informàtic pendent d’anàlisi.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.