Detingut per estafar 700.000 euros en una societat dedicada a ajudar als animals en Paterna

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Paterna, en l’Horta (València), a l’administrador d’una societat dedicada a recaptar donacions per a curar animals per, presumptament, estafar a les persones solidàries que aportaven les ajudes econòmiques. Junt a ell col·laboraven altres dos persones més.

 

Els agents calculen que durant els dos últims anys, els investigats han pogut recaptar la quantitat de 700.000 euros, usant únicament entre el 10-15% per a atendre animals mentres que la resta anava destinat a mantindre el seu alt nivell de vida.

 

La investigació es va iniciar en gener de 2018 i, després de diferents gestions, els agents van determinar que l’arrestat usava un perfil d’una coneguda xarxa social per a publicar informació relativa a animals lesionats o moribunds i per a sol·licitar donacions per a la seua cura i manteniment. 

 

Afirmaven ser una associació sense ànim de lucre

Després de diferents investigacions, els agents van iniciar una investigació econòmica i fiscal en relació a les societats que administraven i, segons s’ha pogut determinar, les quantitats declarades pels investigats no es corresponien amb l’alt nivell de vida que mantenien. 

 

A demés, presumptament es lucraven de l’activitat feta per l’associació havent sigut declarada prèviament com una associació sense ànim de lucre. Finalment, a causa de les investigacions, els agents van fer tres registres en les cases de les persones investigades en Paterna i van detindre al principal acusat per un delicte d’estafa.

 

Junt a ell hi havia altres dos persones que han pogut col·laborar amb l’arrestat, pel que es troben en qualitat d’investigats. S’ha intervingut material informàtic pendent d’anàlisi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.