Detingut per estafar 700.000 euros en una societat dedicada a ajudar als animals en Paterna

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Paterna, en l’Horta (València), a l’administrador d’una societat dedicada a recaptar donacions per a curar animals per, presumptament, estafar a les persones solidàries que aportaven les ajudes econòmiques. Junt a ell col·laboraven altres dos persones més.

 

Els agents calculen que durant els dos últims anys, els investigats han pogut recaptar la quantitat de 700.000 euros, usant únicament entre el 10-15% per a atendre animals mentres que la resta anava destinat a mantindre el seu alt nivell de vida.

 

La investigació es va iniciar en gener de 2018 i, després de diferents gestions, els agents van determinar que l’arrestat usava un perfil d’una coneguda xarxa social per a publicar informació relativa a animals lesionats o moribunds i per a sol·licitar donacions per a la seua cura i manteniment. 

 

Afirmaven ser una associació sense ànim de lucre

Després de diferents investigacions, els agents van iniciar una investigació econòmica i fiscal en relació a les societats que administraven i, segons s’ha pogut determinar, les quantitats declarades pels investigats no es corresponien amb l’alt nivell de vida que mantenien. 

 

A demés, presumptament es lucraven de l’activitat feta per l’associació havent sigut declarada prèviament com una associació sense ànim de lucre. Finalment, a causa de les investigacions, els agents van fer tres registres en les cases de les persones investigades en Paterna i van detindre al principal acusat per un delicte d’estafa.

 

Junt a ell hi havia altres dos persones que han pogut col·laborar amb l’arrestat, pel que es troben en qualitat d’investigats. S’ha intervingut material informàtic pendent d’anàlisi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.