12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Detingut per estafar 700.000 euros en una societat dedicada a ajudar als animals en Paterna

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Paterna, en l’Horta (València), a l’administrador d’una societat dedicada a recaptar donacions per a curar animals per, presumptament, estafar a les persones solidàries que aportaven les ajudes econòmiques. Junt a ell col·laboraven altres dos persones més.

 

Els agents calculen que durant els dos últims anys, els investigats han pogut recaptar la quantitat de 700.000 euros, usant únicament entre el 10-15% per a atendre animals mentres que la resta anava destinat a mantindre el seu alt nivell de vida.

 

La investigació es va iniciar en gener de 2018 i, després de diferents gestions, els agents van determinar que l’arrestat usava un perfil d’una coneguda xarxa social per a publicar informació relativa a animals lesionats o moribunds i per a sol·licitar donacions per a la seua cura i manteniment. 

 

Afirmaven ser una associació sense ànim de lucre

Després de diferents investigacions, els agents van iniciar una investigació econòmica i fiscal en relació a les societats que administraven i, segons s’ha pogut determinar, les quantitats declarades pels investigats no es corresponien amb l’alt nivell de vida que mantenien. 

 

A demés, presumptament es lucraven de l’activitat feta per l’associació havent sigut declarada prèviament com una associació sense ànim de lucre. Finalment, a causa de les investigacions, els agents van fer tres registres en les cases de les persones investigades en Paterna i van detindre al principal acusat per un delicte d’estafa.

 

Junt a ell hi havia altres dos persones que han pogut col·laborar amb l’arrestat, pel que es troben en qualitat d’investigats. S’ha intervingut material informàtic pendent d’anàlisi.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.