Detingut per estafar 700.000 euros en una societat dedicada a ajudar als animals en Paterna

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Paterna, en l’Horta (València), a l’administrador d’una societat dedicada a recaptar donacions per a curar animals per, presumptament, estafar a les persones solidàries que aportaven les ajudes econòmiques. Junt a ell col·laboraven altres dos persones més.

 

Els agents calculen que durant els dos últims anys, els investigats han pogut recaptar la quantitat de 700.000 euros, usant únicament entre el 10-15% per a atendre animals mentres que la resta anava destinat a mantindre el seu alt nivell de vida.

 

La investigació es va iniciar en gener de 2018 i, després de diferents gestions, els agents van determinar que l’arrestat usava un perfil d’una coneguda xarxa social per a publicar informació relativa a animals lesionats o moribunds i per a sol·licitar donacions per a la seua cura i manteniment. 

 

Afirmaven ser una associació sense ànim de lucre

Després de diferents investigacions, els agents van iniciar una investigació econòmica i fiscal en relació a les societats que administraven i, segons s’ha pogut determinar, les quantitats declarades pels investigats no es corresponien amb l’alt nivell de vida que mantenien. 

 

A demés, presumptament es lucraven de l’activitat feta per l’associació havent sigut declarada prèviament com una associació sense ànim de lucre. Finalment, a causa de les investigacions, els agents van fer tres registres en les cases de les persones investigades en Paterna i van detindre al principal acusat per un delicte d’estafa.

 

Junt a ell hi havia altres dos persones que han pogut col·laborar amb l’arrestat, pel que es troben en qualitat d’investigats. S’ha intervingut material informàtic pendent d’anàlisi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.