Huit detinguts en diferents operacions contra el tràfic de drogues en la campanya de Nadal d’Alacant

Droga en Alacant

Els detinguts usaven dos cotxes | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a un total de huit persones en les diferents operacions contra el tràfic de drogues fetes durant el dispositiu especial de la campanya de Nadal. En concret, en una de les operacions, els policies han interceptat dos cotxes d’alta gamma usats com a llançadora per a introduir droga i han confiscat 21 quilos de marihuana i 3.500 euros en efectiu.

 

Amb motiu del desenvolupament del dispositiu especial policial per a disfrutar d’un nadal segur, els agents han intensificat el control de la distribució, venda i consum de substàncies estupefaents en estes dates, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

D’esta forma, la Comissària Provincial d’Alacant ha coordinat diferents actuacions per a combatre el tràfic d’estupefaents amb la finalitat d’evitar l’entrada de drogues en la ciutat i previndre el consum entre els jóvens.

 

En esta operació, els agents han detingut a huit persones per tràfic de drogues i pertinença a grup criminal i han confiscat 21 quilos de marihuana, 290 grams de cocaïna, 33 grams de Speed, 49 grams de marihuana, sis grams d’haixix, quatre balances de precisió, 4.100 euros en efectiu, dos cotxes d’alta gamma usats per a introduir droga, la documentació i efectes relacionats amb el tràfic de drogues.

 

Agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial, del Grup de Delinqüència Violenta, després d’investigacions i intervencions telefòniques, van establir un dispositiu policial per a la localització i detenció d’un grup criminal dedicat a la instrucció de drogues la ciutat d’Alacant.

 

Per a introduir la droga, els detinguts usaven dos cotxes. Un d’ells actuava amb la finalitat de poder avisar-se entre si en cas d’observar controls policials en les carreteres, per a amagar la mercaderia en llocs ocults dels cotxes.

 

Descobriren a un membre de la banda

Els agents, després de detectar que un membre de la banda anava a fer un transport des d’Almeria a l’efecte de proveir-se una important quantitat de marihuana, van practicar seguiments tant a este com a la resta de la banda, que els seus integrants pretenien ajudar a entrar droga amb cotxes.

 

Donat la perillositat per l’alta velocitat a la qual circulava, els agents van haver de tallar completament el trànsit de l’autovia de l’entrada a la ciutat, amb la col·laboració d’Unitats de Seguretat Ciutadana, per a preservar la seguretat de la resta d’usuaris de la via.

 

Finalment, un dels cotxes va ser interceptat. En este moment, portava ocult dins un total de 21 quilos de marihuana en envasaments en grans bolses de plàstic i 3.500 euros en efectiu. Posteriorment, els agents van localitzar el segon cotxe, que actuava com a llançadora després d’una persecució en la localitat de Berja (Almeria).

 

L’operació va culminar amb la detenció dels cinc membres de l’organització criminal, tots ells amb edats compreses entre els 45 i els 59 anys d’edat. Els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.