6.3 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Huit detinguts en diferents operacions contra el tràfic de drogues en la campanya de Nadal d’Alacant

Droga en Alacant

Els detinguts usaven dos cotxes | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a un total de huit persones en les diferents operacions contra el tràfic de drogues fetes durant el dispositiu especial de la campanya de Nadal. En concret, en una de les operacions, els policies han interceptat dos cotxes d’alta gamma usats com a llançadora per a introduir droga i han confiscat 21 quilos de marihuana i 3.500 euros en efectiu.

 

Amb motiu del desenvolupament del dispositiu especial policial per a disfrutar d’un nadal segur, els agents han intensificat el control de la distribució, venda i consum de substàncies estupefaents en estes dates, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

D’esta forma, la Comissària Provincial d’Alacant ha coordinat diferents actuacions per a combatre el tràfic d’estupefaents amb la finalitat d’evitar l’entrada de drogues en la ciutat i previndre el consum entre els jóvens.

 

En esta operació, els agents han detingut a huit persones per tràfic de drogues i pertinença a grup criminal i han confiscat 21 quilos de marihuana, 290 grams de cocaïna, 33 grams de Speed, 49 grams de marihuana, sis grams d’haixix, quatre balances de precisió, 4.100 euros en efectiu, dos cotxes d’alta gamma usats per a introduir droga, la documentació i efectes relacionats amb el tràfic de drogues.

 

Agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial, del Grup de Delinqüència Violenta, després d’investigacions i intervencions telefòniques, van establir un dispositiu policial per a la localització i detenció d’un grup criminal dedicat a la instrucció de drogues la ciutat d’Alacant.

 

Per a introduir la droga, els detinguts usaven dos cotxes. Un d’ells actuava amb la finalitat de poder avisar-se entre si en cas d’observar controls policials en les carreteres, per a amagar la mercaderia en llocs ocults dels cotxes.

 

Descobriren a un membre de la banda

Els agents, després de detectar que un membre de la banda anava a fer un transport des d’Almeria a l’efecte de proveir-se una important quantitat de marihuana, van practicar seguiments tant a este com a la resta de la banda, que els seus integrants pretenien ajudar a entrar droga amb cotxes.

 

Donat la perillositat per l’alta velocitat a la qual circulava, els agents van haver de tallar completament el trànsit de l’autovia de l’entrada a la ciutat, amb la col·laboració d’Unitats de Seguretat Ciutadana, per a preservar la seguretat de la resta d’usuaris de la via.

 

Finalment, un dels cotxes va ser interceptat. En este moment, portava ocult dins un total de 21 quilos de marihuana en envasaments en grans bolses de plàstic i 3.500 euros en efectiu. Posteriorment, els agents van localitzar el segon cotxe, que actuava com a llançadora després d’una persecució en la localitat de Berja (Almeria).

 

L’operació va culminar amb la detenció dels cinc membres de l’organització criminal, tots ells amb edats compreses entre els 45 i els 59 anys d’edat. Els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.