Huit detinguts en diferents operacions contra el tràfic de drogues en la campanya de Nadal d’Alacant

Droga en Alacant

Els detinguts usaven dos cotxes | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a un total de huit persones en les diferents operacions contra el tràfic de drogues fetes durant el dispositiu especial de la campanya de Nadal. En concret, en una de les operacions, els policies han interceptat dos cotxes d’alta gamma usats com a llançadora per a introduir droga i han confiscat 21 quilos de marihuana i 3.500 euros en efectiu.

 

Amb motiu del desenvolupament del dispositiu especial policial per a disfrutar d’un nadal segur, els agents han intensificat el control de la distribució, venda i consum de substàncies estupefaents en estes dates, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

D’esta forma, la Comissària Provincial d’Alacant ha coordinat diferents actuacions per a combatre el tràfic d’estupefaents amb la finalitat d’evitar l’entrada de drogues en la ciutat i previndre el consum entre els jóvens.

 

En esta operació, els agents han detingut a huit persones per tràfic de drogues i pertinença a grup criminal i han confiscat 21 quilos de marihuana, 290 grams de cocaïna, 33 grams de Speed, 49 grams de marihuana, sis grams d’haixix, quatre balances de precisió, 4.100 euros en efectiu, dos cotxes d’alta gamma usats per a introduir droga, la documentació i efectes relacionats amb el tràfic de drogues.

 

Agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial, del Grup de Delinqüència Violenta, després d’investigacions i intervencions telefòniques, van establir un dispositiu policial per a la localització i detenció d’un grup criminal dedicat a la instrucció de drogues la ciutat d’Alacant.

 

Per a introduir la droga, els detinguts usaven dos cotxes. Un d’ells actuava amb la finalitat de poder avisar-se entre si en cas d’observar controls policials en les carreteres, per a amagar la mercaderia en llocs ocults dels cotxes.

 

Descobriren a un membre de la banda

Els agents, després de detectar que un membre de la banda anava a fer un transport des d’Almeria a l’efecte de proveir-se una important quantitat de marihuana, van practicar seguiments tant a este com a la resta de la banda, que els seus integrants pretenien ajudar a entrar droga amb cotxes.

 

Donat la perillositat per l’alta velocitat a la qual circulava, els agents van haver de tallar completament el trànsit de l’autovia de l’entrada a la ciutat, amb la col·laboració d’Unitats de Seguretat Ciutadana, per a preservar la seguretat de la resta d’usuaris de la via.

 

Finalment, un dels cotxes va ser interceptat. En este moment, portava ocult dins un total de 21 quilos de marihuana en envasaments en grans bolses de plàstic i 3.500 euros en efectiu. Posteriorment, els agents van localitzar el segon cotxe, que actuava com a llançadora després d’una persecució en la localitat de Berja (Almeria).

 

L’operació va culminar amb la detenció dels cinc membres de l’organització criminal, tots ells amb edats compreses entre els 45 i els 59 anys d’edat. Els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Últimes notícies

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.