Huit detinguts en diferents operacions contra el tràfic de drogues en la campanya de Nadal d’Alacant

Droga en Alacant

Els detinguts usaven dos cotxes | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional ha detingut a un total de huit persones en les diferents operacions contra el tràfic de drogues fetes durant el dispositiu especial de la campanya de Nadal. En concret, en una de les operacions, els policies han interceptat dos cotxes d’alta gamma usats com a llançadora per a introduir droga i han confiscat 21 quilos de marihuana i 3.500 euros en efectiu.

 

Amb motiu del desenvolupament del dispositiu especial policial per a disfrutar d’un nadal segur, els agents han intensificat el control de la distribució, venda i consum de substàncies estupefaents en estes dates, ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

D’esta forma, la Comissària Provincial d’Alacant ha coordinat diferents actuacions per a combatre el tràfic d’estupefaents amb la finalitat d’evitar l’entrada de drogues en la ciutat i previndre el consum entre els jóvens.

 

En esta operació, els agents han detingut a huit persones per tràfic de drogues i pertinença a grup criminal i han confiscat 21 quilos de marihuana, 290 grams de cocaïna, 33 grams de Speed, 49 grams de marihuana, sis grams d’haixix, quatre balances de precisió, 4.100 euros en efectiu, dos cotxes d’alta gamma usats per a introduir droga, la documentació i efectes relacionats amb el tràfic de drogues.

 

Agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial, del Grup de Delinqüència Violenta, després d’investigacions i intervencions telefòniques, van establir un dispositiu policial per a la localització i detenció d’un grup criminal dedicat a la instrucció de drogues la ciutat d’Alacant.

 

Per a introduir la droga, els detinguts usaven dos cotxes. Un d’ells actuava amb la finalitat de poder avisar-se entre si en cas d’observar controls policials en les carreteres, per a amagar la mercaderia en llocs ocults dels cotxes.

 

Descobriren a un membre de la banda

Els agents, després de detectar que un membre de la banda anava a fer un transport des d’Almeria a l’efecte de proveir-se una important quantitat de marihuana, van practicar seguiments tant a este com a la resta de la banda, que els seus integrants pretenien ajudar a entrar droga amb cotxes.

 

Donat la perillositat per l’alta velocitat a la qual circulava, els agents van haver de tallar completament el trànsit de l’autovia de l’entrada a la ciutat, amb la col·laboració d’Unitats de Seguretat Ciutadana, per a preservar la seguretat de la resta d’usuaris de la via.

 

Finalment, un dels cotxes va ser interceptat. En este moment, portava ocult dins un total de 21 quilos de marihuana en envasaments en grans bolses de plàstic i 3.500 euros en efectiu. Posteriorment, els agents van localitzar el segon cotxe, que actuava com a llançadora després d’una persecució en la localitat de Berja (Almeria).

 

L’operació va culminar amb la detenció dels cinc membres de l’organització criminal, tots ells amb edats compreses entre els 45 i els 59 anys d’edat. Els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.