Disparen balins contra tres músics en un concert faller en València

Concert Germanor Falla Palleter

El programa d’actes de germanor va durar tot el dia | Falla el Palleter

 

ACTUALITZAT 18:00: Este dissabte de nit, durant el concert faller de Sant Joan, s’ha produït una agressió amb una pistola a tres músics que estaven tocant en directe. El concert de fi de festa, coorganitzat per sis comissions falleres dels voltants dels carrers del Palleter i Erudit Orellana –a on se celebrava l’acte musical– i amenitzat pel grup Quinta Nota, va començar a les 23.00 de la nit, després de tot un dia d’actes amb motiu de Sant Joan.

 

Ara mateix, la Policia Nacional està investigant els fets, ja que en acabat el concert, els agents van trobar projectils en l’escenari. Els fets van passar cap a les 23.10 hores, només deu minuts després del començament, i en l’escenari hi havia 8 músics i en la plaça unes 600 persones, entre d’elles, xiquets. En un moment determinat, el grup va deixar de tocar i va indicar als assistents «Parem perquè ens estan agredint»; en paraules del mateix cantant tenia la sensació de que estaven tirant pedres cap a ells.

 

Quinta Nota

El grup Quinta Nota, víctima de l’agressió | Espectáculos Levante

 

Segons testimonis dels propis artistes, una de les cantants, el baix i el saxofonista estaven queixant-se d’impactes. Els músics van dir al públic «Sabem que no són vostés, però d’esta manera no podem continuar tocant». En eixe moment, l’organització va tocar al 091 i la Policia Nacional va comprovar la veracitat dels fets. El concert va continuar, amb l’advertència feta pel grup «Si torna a passar, haurem de parar».

 

Tere Montagud, presidenta de la falla San José de la Montaña-Teruel, descriu els projectils com a «xicotetes boles d’acer que no són per a obrir el cap a ningú, pero que sí poden fer mal».

Este mitjà ha aconseguit parlar amb el mateix cantant del grup, Javi Castelló, i ens assegura que «a la cantant li va pegar el tir en el cap i li va fer una ferida, i al baixista li va pegar en el muscle i en la panxa». D’esta manera, i amb una versió prou distinta a la de la que altres mitjans van publicar inicialment, el cantant de Quinta Nota explica que la baixista va necessitar atenció sanitària pels impactes i les ferides en el cap.

 

Una protesta pel volum del concert

Segons els organitzadors, pensen que un veí, contrari al soroll que estava fent el concert, va començar a disparar als músics. Per a les falles, esta acció és «absolutament injustificable», tot i que reconeixen que la Policia Local es va presentar en la plaça arran de 4 denúncies dels veïns per la música. De fet, van superar el volum màxim en 10 decibels –el volum era de 95 i el màxim permés és de 85–, cosa que els implicarà una sanció.

 

Els fallers es van queixar a la Policia Local pels balins que s’havien disparat als músics durant el concert, però els agents van indicar que eren dos fets diferents. Per això, ara la Policia Nacional està fent la seua part de la investigació que, en cas de localitzar l’autor dels tirs, podria provocar una acusació de delicte de lesions.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.