Disparen balins contra tres músics en un concert faller en València

Concert Germanor Falla Palleter

El programa d’actes de germanor va durar tot el dia | Falla el Palleter

 

ACTUALITZAT 18:00: Este dissabte de nit, durant el concert faller de Sant Joan, s’ha produït una agressió amb una pistola a tres músics que estaven tocant en directe. El concert de fi de festa, coorganitzat per sis comissions falleres dels voltants dels carrers del Palleter i Erudit Orellana –a on se celebrava l’acte musical– i amenitzat pel grup Quinta Nota, va començar a les 23.00 de la nit, després de tot un dia d’actes amb motiu de Sant Joan.

 

Ara mateix, la Policia Nacional està investigant els fets, ja que en acabat el concert, els agents van trobar projectils en l’escenari. Els fets van passar cap a les 23.10 hores, només deu minuts després del començament, i en l’escenari hi havia 8 músics i en la plaça unes 600 persones, entre d’elles, xiquets. En un moment determinat, el grup va deixar de tocar i va indicar als assistents «Parem perquè ens estan agredint»; en paraules del mateix cantant tenia la sensació de que estaven tirant pedres cap a ells.

 

Quinta Nota

El grup Quinta Nota, víctima de l’agressió | Espectáculos Levante

 

Segons testimonis dels propis artistes, una de les cantants, el baix i el saxofonista estaven queixant-se d’impactes. Els músics van dir al públic «Sabem que no són vostés, però d’esta manera no podem continuar tocant». En eixe moment, l’organització va tocar al 091 i la Policia Nacional va comprovar la veracitat dels fets. El concert va continuar, amb l’advertència feta pel grup «Si torna a passar, haurem de parar».

 

Tere Montagud, presidenta de la falla San José de la Montaña-Teruel, descriu els projectils com a «xicotetes boles d’acer que no són per a obrir el cap a ningú, pero que sí poden fer mal».

Este mitjà ha aconseguit parlar amb el mateix cantant del grup, Javi Castelló, i ens assegura que «a la cantant li va pegar el tir en el cap i li va fer una ferida, i al baixista li va pegar en el muscle i en la panxa». D’esta manera, i amb una versió prou distinta a la de la que altres mitjans van publicar inicialment, el cantant de Quinta Nota explica que la baixista va necessitar atenció sanitària pels impactes i les ferides en el cap.

 

Una protesta pel volum del concert

Segons els organitzadors, pensen que un veí, contrari al soroll que estava fent el concert, va començar a disparar als músics. Per a les falles, esta acció és «absolutament injustificable», tot i que reconeixen que la Policia Local es va presentar en la plaça arran de 4 denúncies dels veïns per la música. De fet, van superar el volum màxim en 10 decibels –el volum era de 95 i el màxim permés és de 85–, cosa que els implicarà una sanció.

 

Els fallers es van queixar a la Policia Local pels balins que s’havien disparat als músics durant el concert, però els agents van indicar que eren dos fets diferents. Per això, ara la Policia Nacional està fent la seua part de la investigació que, en cas de localitzar l’autor dels tirs, podria provocar una acusació de delicte de lesions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.