Disparen balins contra tres músics en un concert faller en València

Concert Germanor Falla Palleter

El programa d’actes de germanor va durar tot el dia | Falla el Palleter

 

ACTUALITZAT 18:00: Este dissabte de nit, durant el concert faller de Sant Joan, s’ha produït una agressió amb una pistola a tres músics que estaven tocant en directe. El concert de fi de festa, coorganitzat per sis comissions falleres dels voltants dels carrers del Palleter i Erudit Orellana –a on se celebrava l’acte musical– i amenitzat pel grup Quinta Nota, va començar a les 23.00 de la nit, després de tot un dia d’actes amb motiu de Sant Joan.

 

Ara mateix, la Policia Nacional està investigant els fets, ja que en acabat el concert, els agents van trobar projectils en l’escenari. Els fets van passar cap a les 23.10 hores, només deu minuts després del començament, i en l’escenari hi havia 8 músics i en la plaça unes 600 persones, entre d’elles, xiquets. En un moment determinat, el grup va deixar de tocar i va indicar als assistents «Parem perquè ens estan agredint»; en paraules del mateix cantant tenia la sensació de que estaven tirant pedres cap a ells.

 

Quinta Nota

El grup Quinta Nota, víctima de l’agressió | Espectáculos Levante

 

Segons testimonis dels propis artistes, una de les cantants, el baix i el saxofonista estaven queixant-se d’impactes. Els músics van dir al públic «Sabem que no són vostés, però d’esta manera no podem continuar tocant». En eixe moment, l’organització va tocar al 091 i la Policia Nacional va comprovar la veracitat dels fets. El concert va continuar, amb l’advertència feta pel grup «Si torna a passar, haurem de parar».

 

Tere Montagud, presidenta de la falla San José de la Montaña-Teruel, descriu els projectils com a «xicotetes boles d’acer que no són per a obrir el cap a ningú, pero que sí poden fer mal».

Este mitjà ha aconseguit parlar amb el mateix cantant del grup, Javi Castelló, i ens assegura que «a la cantant li va pegar el tir en el cap i li va fer una ferida, i al baixista li va pegar en el muscle i en la panxa». D’esta manera, i amb una versió prou distinta a la de la que altres mitjans van publicar inicialment, el cantant de Quinta Nota explica que la baixista va necessitar atenció sanitària pels impactes i les ferides en el cap.

 

Una protesta pel volum del concert

Segons els organitzadors, pensen que un veí, contrari al soroll que estava fent el concert, va començar a disparar als músics. Per a les falles, esta acció és «absolutament injustificable», tot i que reconeixen que la Policia Local es va presentar en la plaça arran de 4 denúncies dels veïns per la música. De fet, van superar el volum màxim en 10 decibels –el volum era de 95 i el màxim permés és de 85–, cosa que els implicarà una sanció.

 

Els fallers es van queixar a la Policia Local pels balins que s’havien disparat als músics durant el concert, però els agents van indicar que eren dos fets diferents. Per això, ara la Policia Nacional està fent la seua part de la investigació que, en cas de localitzar l’autor dels tirs, podria provocar una acusació de delicte de lesions.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.