Disparen balins contra tres músics en un concert faller en València

Concert Germanor Falla Palleter

El programa d’actes de germanor va durar tot el dia | Falla el Palleter

 

ACTUALITZAT 18:00: Este dissabte de nit, durant el concert faller de Sant Joan, s’ha produït una agressió amb una pistola a tres músics que estaven tocant en directe. El concert de fi de festa, coorganitzat per sis comissions falleres dels voltants dels carrers del Palleter i Erudit Orellana –a on se celebrava l’acte musical– i amenitzat pel grup Quinta Nota, va començar a les 23.00 de la nit, després de tot un dia d’actes amb motiu de Sant Joan.

 

Ara mateix, la Policia Nacional està investigant els fets, ja que en acabat el concert, els agents van trobar projectils en l’escenari. Els fets van passar cap a les 23.10 hores, només deu minuts després del començament, i en l’escenari hi havia 8 músics i en la plaça unes 600 persones, entre d’elles, xiquets. En un moment determinat, el grup va deixar de tocar i va indicar als assistents «Parem perquè ens estan agredint»; en paraules del mateix cantant tenia la sensació de que estaven tirant pedres cap a ells.

 

Quinta Nota

El grup Quinta Nota, víctima de l’agressió | Espectáculos Levante

 

Segons testimonis dels propis artistes, una de les cantants, el baix i el saxofonista estaven queixant-se d’impactes. Els músics van dir al públic «Sabem que no són vostés, però d’esta manera no podem continuar tocant». En eixe moment, l’organització va tocar al 091 i la Policia Nacional va comprovar la veracitat dels fets. El concert va continuar, amb l’advertència feta pel grup «Si torna a passar, haurem de parar».

 

Tere Montagud, presidenta de la falla San José de la Montaña-Teruel, descriu els projectils com a «xicotetes boles d’acer que no són per a obrir el cap a ningú, pero que sí poden fer mal».

Este mitjà ha aconseguit parlar amb el mateix cantant del grup, Javi Castelló, i ens assegura que «a la cantant li va pegar el tir en el cap i li va fer una ferida, i al baixista li va pegar en el muscle i en la panxa». D’esta manera, i amb una versió prou distinta a la de la que altres mitjans van publicar inicialment, el cantant de Quinta Nota explica que la baixista va necessitar atenció sanitària pels impactes i les ferides en el cap.

 

Una protesta pel volum del concert

Segons els organitzadors, pensen que un veí, contrari al soroll que estava fent el concert, va començar a disparar als músics. Per a les falles, esta acció és «absolutament injustificable», tot i que reconeixen que la Policia Local es va presentar en la plaça arran de 4 denúncies dels veïns per la música. De fet, van superar el volum màxim en 10 decibels –el volum era de 95 i el màxim permés és de 85–, cosa que els implicarà una sanció.

 

Els fallers es van queixar a la Policia Local pels balins que s’havien disparat als músics durant el concert, però els agents van indicar que eren dos fets diferents. Per això, ara la Policia Nacional està fent la seua part de la investigació que, en cas de localitzar l’autor dels tirs, podria provocar una acusació de delicte de lesions.

Últimes notícies

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.