Disparen balins contra tres músics en un concert faller en València

Concert Germanor Falla Palleter

El programa d’actes de germanor va durar tot el dia | Falla el Palleter

 

ACTUALITZAT 18:00: Este dissabte de nit, durant el concert faller de Sant Joan, s’ha produït una agressió amb una pistola a tres músics que estaven tocant en directe. El concert de fi de festa, coorganitzat per sis comissions falleres dels voltants dels carrers del Palleter i Erudit Orellana –a on se celebrava l’acte musical– i amenitzat pel grup Quinta Nota, va començar a les 23.00 de la nit, després de tot un dia d’actes amb motiu de Sant Joan.

 

Ara mateix, la Policia Nacional està investigant els fets, ja que en acabat el concert, els agents van trobar projectils en l’escenari. Els fets van passar cap a les 23.10 hores, només deu minuts després del començament, i en l’escenari hi havia 8 músics i en la plaça unes 600 persones, entre d’elles, xiquets. En un moment determinat, el grup va deixar de tocar i va indicar als assistents «Parem perquè ens estan agredint»; en paraules del mateix cantant tenia la sensació de que estaven tirant pedres cap a ells.

 

Quinta Nota

El grup Quinta Nota, víctima de l’agressió | Espectáculos Levante

 

Segons testimonis dels propis artistes, una de les cantants, el baix i el saxofonista estaven queixant-se d’impactes. Els músics van dir al públic «Sabem que no són vostés, però d’esta manera no podem continuar tocant». En eixe moment, l’organització va tocar al 091 i la Policia Nacional va comprovar la veracitat dels fets. El concert va continuar, amb l’advertència feta pel grup «Si torna a passar, haurem de parar».

 

Tere Montagud, presidenta de la falla San José de la Montaña-Teruel, descriu els projectils com a «xicotetes boles d’acer que no són per a obrir el cap a ningú, pero que sí poden fer mal».

Este mitjà ha aconseguit parlar amb el mateix cantant del grup, Javi Castelló, i ens assegura que «a la cantant li va pegar el tir en el cap i li va fer una ferida, i al baixista li va pegar en el muscle i en la panxa». D’esta manera, i amb una versió prou distinta a la de la que altres mitjans van publicar inicialment, el cantant de Quinta Nota explica que la baixista va necessitar atenció sanitària pels impactes i les ferides en el cap.

 

Una protesta pel volum del concert

Segons els organitzadors, pensen que un veí, contrari al soroll que estava fent el concert, va començar a disparar als músics. Per a les falles, esta acció és «absolutament injustificable», tot i que reconeixen que la Policia Local es va presentar en la plaça arran de 4 denúncies dels veïns per la música. De fet, van superar el volum màxim en 10 decibels –el volum era de 95 i el màxim permés és de 85–, cosa que els implicarà una sanció.

 

Els fallers es van queixar a la Policia Local pels balins que s’havien disparat als músics durant el concert, però els agents van indicar que eren dos fets diferents. Per això, ara la Policia Nacional està fent la seua part de la investigació que, en cas de localitzar l’autor dels tirs, podria provocar una acusació de delicte de lesions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.