Dos persones detingudes per agredir i robar a un taxista en Alfafar

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en l’Horta (València), ha detingut a dos persones acusades d’atracar a un taxista a través de la tècnica d’arts marcials del «mata lleó», consistent a estrangular des de darrere a la víctima fins que perd el coneixement per a robar-li.

 

Els fets s’han produït este 4 de setembre, quan una dona va demanar un taxi en Alfafar per a anar a treballar i, després de recollir a un home en altre municipi, es van traslladar fins a Catarroja, en la mateixa comarca, per a adquirir substàncies estupefaents en diferents punts de la localitat.

 

El viatge va finalitzar amb una violenta agressió al taxista encapçalada per la dona, que des del seient posterior del cotxe va fer al taxista la tècnica d’arts marcials coneguda com ‘mata lleó’, encara que davant de la resistència activa del conductor, l’home va obrir la porta del vehicle i li va pegar diferents punyades en la cara.

 

Tenien antecedents per fets pareguts

En vore que s’aproximava un cotxe, l’home va fugir peu pels carrers de la localitat i el taxista va conseguir escapar-se de la tècnica marcial i iniciar la marxa amb el vehicle, moment en el que la dona es va tirar del cotxe en marxa a la via pública.

 

No obstant això, la dona va conseguir furtar els 130 euros de la recaptació diària i el telèfon mòbil de la víctima, que va patir lesions de caràcter lleu i va necessitar assistència mèdica, segons un comunicat de la Guàrdia Civil. Després de mes i mig d’investigació en el marc de l’operació ‘Kelba’, s’ha detingut a un xic i una xica per un presumpte delicte de robatori amb violència i intimidació.

 

Els dos compten amb antecedents per fets pareguts i a l’home li constaven una ordre de busca, detenció i personació del Jutjat de Violència sobre la Dona com a autor d’un presumpte delicte de maltractaments en l’àmbit familiar cap a la seua parella, i un altre delicte de robatori amb força en les coses en un local de València. Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats de Guàrdia de Catarroja.

Últimes notícies

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.