Dos persones detingudes per agredir i robar a un taxista en Alfafar

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en l’Horta (València), ha detingut a dos persones acusades d’atracar a un taxista a través de la tècnica d’arts marcials del «mata lleó», consistent a estrangular des de darrere a la víctima fins que perd el coneixement per a robar-li.

 

Els fets s’han produït este 4 de setembre, quan una dona va demanar un taxi en Alfafar per a anar a treballar i, després de recollir a un home en altre municipi, es van traslladar fins a Catarroja, en la mateixa comarca, per a adquirir substàncies estupefaents en diferents punts de la localitat.

 

El viatge va finalitzar amb una violenta agressió al taxista encapçalada per la dona, que des del seient posterior del cotxe va fer al taxista la tècnica d’arts marcials coneguda com ‘mata lleó’, encara que davant de la resistència activa del conductor, l’home va obrir la porta del vehicle i li va pegar diferents punyades en la cara.

 

Tenien antecedents per fets pareguts

En vore que s’aproximava un cotxe, l’home va fugir peu pels carrers de la localitat i el taxista va conseguir escapar-se de la tècnica marcial i iniciar la marxa amb el vehicle, moment en el que la dona es va tirar del cotxe en marxa a la via pública.

 

No obstant això, la dona va conseguir furtar els 130 euros de la recaptació diària i el telèfon mòbil de la víctima, que va patir lesions de caràcter lleu i va necessitar assistència mèdica, segons un comunicat de la Guàrdia Civil. Després de mes i mig d’investigació en el marc de l’operació ‘Kelba’, s’ha detingut a un xic i una xica per un presumpte delicte de robatori amb violència i intimidació.

 

Els dos compten amb antecedents per fets pareguts i a l’home li constaven una ordre de busca, detenció i personació del Jutjat de Violència sobre la Dona com a autor d’un presumpte delicte de maltractaments en l’àmbit familiar cap a la seua parella, i un altre delicte de robatori amb força en les coses en un local de València. Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats de Guàrdia de Catarroja.

Últimes notícies

Vox anuncia que els pressupostos de 2026 seran els tercers de la legislatura en la Comunitat Valenciana

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026 que Vox preveu registrar este divendres seran els tercers de l'actual legislatura, marcada per dos pròrrogues i per la dependència de la majoria de PP i Vox en Les Corts.

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.

Una clínica quiropràctica haurà de pagar 150.866 euros per causar greus lesions a una pacient

El Tribunal d'Instància 15 de València imposa una indemnització de 150.866 euros a una clínica quiropràctica per manipulacions contraindicades que van agreujar l'estat neurològic d'una pacient i li van provocar una síndrome de cua de cavall.

CSIF denuncia pintades i danys en la seua seu de Castelló després de l’acord educatiu

CSIF ha denunciat davant les autoritats diverses accions vandàliques en la seua seu de Castelló, produïdes després de recolzar al costat de ANPE la proposta salarial de la Generalitat en la vaga docent.

La UPV i Geely reforcen la seua aliança per a impulsar talent i innovació en automoció

La Universitat Politècnica de València i el grup automobilístic xinés Geely consoliden la seua col·laboració estratègica per a potenciar el talent, la mobilitat internacional i la investigació en mobilitat intel·ligent entre València i Hangzhou.

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.