Dos persones detingudes per agredir i robar a un taxista en Alfafar

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en l’Horta (València), ha detingut a dos persones acusades d’atracar a un taxista a través de la tècnica d’arts marcials del «mata lleó», consistent a estrangular des de darrere a la víctima fins que perd el coneixement per a robar-li.

 

Els fets s’han produït este 4 de setembre, quan una dona va demanar un taxi en Alfafar per a anar a treballar i, després de recollir a un home en altre municipi, es van traslladar fins a Catarroja, en la mateixa comarca, per a adquirir substàncies estupefaents en diferents punts de la localitat.

 

El viatge va finalitzar amb una violenta agressió al taxista encapçalada per la dona, que des del seient posterior del cotxe va fer al taxista la tècnica d’arts marcials coneguda com ‘mata lleó’, encara que davant de la resistència activa del conductor, l’home va obrir la porta del vehicle i li va pegar diferents punyades en la cara.

 

Tenien antecedents per fets pareguts

En vore que s’aproximava un cotxe, l’home va fugir peu pels carrers de la localitat i el taxista va conseguir escapar-se de la tècnica marcial i iniciar la marxa amb el vehicle, moment en el que la dona es va tirar del cotxe en marxa a la via pública.

 

No obstant això, la dona va conseguir furtar els 130 euros de la recaptació diària i el telèfon mòbil de la víctima, que va patir lesions de caràcter lleu i va necessitar assistència mèdica, segons un comunicat de la Guàrdia Civil. Després de mes i mig d’investigació en el marc de l’operació ‘Kelba’, s’ha detingut a un xic i una xica per un presumpte delicte de robatori amb violència i intimidació.

 

Els dos compten amb antecedents per fets pareguts i a l’home li constaven una ordre de busca, detenció i personació del Jutjat de Violència sobre la Dona com a autor d’un presumpte delicte de maltractaments en l’àmbit familiar cap a la seua parella, i un altre delicte de robatori amb força en les coses en un local de València. Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats de Guàrdia de Catarroja.

Últimes notícies

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.