Dos persones detingudes per agredir i robar a un taxista en Alfafar

 

La Guàrdia Civil d’Alfafar, en l’Horta (València), ha detingut a dos persones acusades d’atracar a un taxista a través de la tècnica d’arts marcials del «mata lleó», consistent a estrangular des de darrere a la víctima fins que perd el coneixement per a robar-li.

 

Els fets s’han produït este 4 de setembre, quan una dona va demanar un taxi en Alfafar per a anar a treballar i, després de recollir a un home en altre municipi, es van traslladar fins a Catarroja, en la mateixa comarca, per a adquirir substàncies estupefaents en diferents punts de la localitat.

 

El viatge va finalitzar amb una violenta agressió al taxista encapçalada per la dona, que des del seient posterior del cotxe va fer al taxista la tècnica d’arts marcials coneguda com ‘mata lleó’, encara que davant de la resistència activa del conductor, l’home va obrir la porta del vehicle i li va pegar diferents punyades en la cara.

 

Tenien antecedents per fets pareguts

En vore que s’aproximava un cotxe, l’home va fugir peu pels carrers de la localitat i el taxista va conseguir escapar-se de la tècnica marcial i iniciar la marxa amb el vehicle, moment en el que la dona es va tirar del cotxe en marxa a la via pública.

 

No obstant això, la dona va conseguir furtar els 130 euros de la recaptació diària i el telèfon mòbil de la víctima, que va patir lesions de caràcter lleu i va necessitar assistència mèdica, segons un comunicat de la Guàrdia Civil. Després de mes i mig d’investigació en el marc de l’operació ‘Kelba’, s’ha detingut a un xic i una xica per un presumpte delicte de robatori amb violència i intimidació.

 

Els dos compten amb antecedents per fets pareguts i a l’home li constaven una ordre de busca, detenció i personació del Jutjat de Violència sobre la Dona com a autor d’un presumpte delicte de maltractaments en l’àmbit familiar cap a la seua parella, i un altre delicte de robatori amb força en les coses en un local de València. Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats de Guàrdia de Catarroja.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.