Estabilitzat l’incendi forestal d’Azuébar

 

Un total de 135 efectius continuen treballant en l’extinció de l’incendi forestal declarat aquest dissabte a Azuébar (Castelló) que es troba estabilitzat des de les 04.00 hores d’aquest dilluns i que ha afectat ja unes 500 hectàrees, segons ha informat el Centre d’Emergències de la Generalitat 112.

 

En el lloc treballen 82 efectius de la Unitat Militar d’Emergències, 52 bombers forestals de la Societat de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències -empresa gestora del Servei de Bombers Forestals de la Generalitat-, 10 efectius de personal tècnic i de coordinació, 24 bombers del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) i bombers voluntaris, més sis prefectures.

 

L’Autoritat Portuària de València ha confirmat la reobertura del Port de Sagunt, que es va tancar aquest diumenge per a facilitar les maniobres de presa d’aigua dels mitjans aeris. La causa provisional de l’inici del foc hauria sigut, segons la primera estimació, la caiguda d’un llamp d’una tempesta seca que va travessar la zona en la vesprada d’aquest dissabte. No obstant això, la Guàrdia Civil ha iniciat investigacions per a descartar altres causes.

 

El foc s’ha localitzat entre les localitats d’Azuébar i Almedíjar i ha afectat una part del parc natural de la Serra d’Espadán.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, explicava aquest diumenge que la  situació en un primer moment quan es va declarar l’incendi va ser «molt complicada» pel fet que les flames es van iniciar en una zona molt agresta, fet que va provocar que es generara una gran quantitat de fum.

 

A això es van sumar les altes temperatures registrades durant la nit i la matinada –més de 40 graus–, que han dificultat el treball de les unitats aèries i una de les raons per les quals va activar tan ràpidament el foc va ser el canvi de vent, que va girar a ponent i es van aconseguir ratxes de fins a 40 km/h en la zona.
 

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.