Estabilitzat l’incendi forestal d’Azuébar

 

Un total de 135 efectius continuen treballant en l’extinció de l’incendi forestal declarat aquest dissabte a Azuébar (Castelló) que es troba estabilitzat des de les 04.00 hores d’aquest dilluns i que ha afectat ja unes 500 hectàrees, segons ha informat el Centre d’Emergències de la Generalitat 112.

 

En el lloc treballen 82 efectius de la Unitat Militar d’Emergències, 52 bombers forestals de la Societat de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències -empresa gestora del Servei de Bombers Forestals de la Generalitat-, 10 efectius de personal tècnic i de coordinació, 24 bombers del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) i bombers voluntaris, més sis prefectures.

 

L’Autoritat Portuària de València ha confirmat la reobertura del Port de Sagunt, que es va tancar aquest diumenge per a facilitar les maniobres de presa d’aigua dels mitjans aeris. La causa provisional de l’inici del foc hauria sigut, segons la primera estimació, la caiguda d’un llamp d’una tempesta seca que va travessar la zona en la vesprada d’aquest dissabte. No obstant això, la Guàrdia Civil ha iniciat investigacions per a descartar altres causes.

 

El foc s’ha localitzat entre les localitats d’Azuébar i Almedíjar i ha afectat una part del parc natural de la Serra d’Espadán.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, explicava aquest diumenge que la  situació en un primer moment quan es va declarar l’incendi va ser «molt complicada» pel fet que les flames es van iniciar en una zona molt agresta, fet que va provocar que es generara una gran quantitat de fum.

 

A això es van sumar les altes temperatures registrades durant la nit i la matinada –més de 40 graus–, que han dificultat el treball de les unitats aèries i una de les raons per les quals va activar tan ràpidament el foc va ser el canvi de vent, que va girar a ponent i es van aconseguir ratxes de fins a 40 km/h en la zona.
 

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU