Estabilitzat l’incendi forestal d’Azuébar

 

Un total de 135 efectius continuen treballant en l’extinció de l’incendi forestal declarat aquest dissabte a Azuébar (Castelló) que es troba estabilitzat des de les 04.00 hores d’aquest dilluns i que ha afectat ja unes 500 hectàrees, segons ha informat el Centre d’Emergències de la Generalitat 112.

 

En el lloc treballen 82 efectius de la Unitat Militar d’Emergències, 52 bombers forestals de la Societat de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències -empresa gestora del Servei de Bombers Forestals de la Generalitat-, 10 efectius de personal tècnic i de coordinació, 24 bombers del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) i bombers voluntaris, més sis prefectures.

 

L’Autoritat Portuària de València ha confirmat la reobertura del Port de Sagunt, que es va tancar aquest diumenge per a facilitar les maniobres de presa d’aigua dels mitjans aeris. La causa provisional de l’inici del foc hauria sigut, segons la primera estimació, la caiguda d’un llamp d’una tempesta seca que va travessar la zona en la vesprada d’aquest dissabte. No obstant això, la Guàrdia Civil ha iniciat investigacions per a descartar altres causes.

 

El foc s’ha localitzat entre les localitats d’Azuébar i Almedíjar i ha afectat una part del parc natural de la Serra d’Espadán.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, explicava aquest diumenge que la  situació en un primer moment quan es va declarar l’incendi va ser «molt complicada» pel fet que les flames es van iniciar en una zona molt agresta, fet que va provocar que es generara una gran quantitat de fum.

 

A això es van sumar les altes temperatures registrades durant la nit i la matinada –més de 40 graus–, que han dificultat el treball de les unitats aèries i una de les raons per les quals va activar tan ràpidament el foc va ser el canvi de vent, que va girar a ponent i es van aconseguir ratxes de fins a 40 km/h en la zona.
 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU