Estabilitzat l’incendi forestal d’Azuébar

 

Un total de 135 efectius continuen treballant en l’extinció de l’incendi forestal declarat aquest dissabte a Azuébar (Castelló) que es troba estabilitzat des de les 04.00 hores d’aquest dilluns i que ha afectat ja unes 500 hectàrees, segons ha informat el Centre d’Emergències de la Generalitat 112.

 

En el lloc treballen 82 efectius de la Unitat Militar d’Emergències, 52 bombers forestals de la Societat de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències -empresa gestora del Servei de Bombers Forestals de la Generalitat-, 10 efectius de personal tècnic i de coordinació, 24 bombers del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) i bombers voluntaris, més sis prefectures.

 

L’Autoritat Portuària de València ha confirmat la reobertura del Port de Sagunt, que es va tancar aquest diumenge per a facilitar les maniobres de presa d’aigua dels mitjans aeris. La causa provisional de l’inici del foc hauria sigut, segons la primera estimació, la caiguda d’un llamp d’una tempesta seca que va travessar la zona en la vesprada d’aquest dissabte. No obstant això, la Guàrdia Civil ha iniciat investigacions per a descartar altres causes.

 

El foc s’ha localitzat entre les localitats d’Azuébar i Almedíjar i ha afectat una part del parc natural de la Serra d’Espadán.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, explicava aquest diumenge que la  situació en un primer moment quan es va declarar l’incendi va ser «molt complicada» pel fet que les flames es van iniciar en una zona molt agresta, fet que va provocar que es generara una gran quantitat de fum.

 

A això es van sumar les altes temperatures registrades durant la nit i la matinada –més de 40 graus–, que han dificultat el treball de les unitats aèries i una de les raons per les quals va activar tan ràpidament el foc va ser el canvi de vent, que va girar a ponent i es van aconseguir ratxes de fins a 40 km/h en la zona.
 

Últimes notícies

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.