Estabilitzat l’incendi forestal d’Azuébar

 

Un total de 135 efectius continuen treballant en l’extinció de l’incendi forestal declarat aquest dissabte a Azuébar (Castelló) que es troba estabilitzat des de les 04.00 hores d’aquest dilluns i que ha afectat ja unes 500 hectàrees, segons ha informat el Centre d’Emergències de la Generalitat 112.

 

En el lloc treballen 82 efectius de la Unitat Militar d’Emergències, 52 bombers forestals de la Societat de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències -empresa gestora del Servei de Bombers Forestals de la Generalitat-, 10 efectius de personal tècnic i de coordinació, 24 bombers del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) i bombers voluntaris, més sis prefectures.

 

L’Autoritat Portuària de València ha confirmat la reobertura del Port de Sagunt, que es va tancar aquest diumenge per a facilitar les maniobres de presa d’aigua dels mitjans aeris. La causa provisional de l’inici del foc hauria sigut, segons la primera estimació, la caiguda d’un llamp d’una tempesta seca que va travessar la zona en la vesprada d’aquest dissabte. No obstant això, la Guàrdia Civil ha iniciat investigacions per a descartar altres causes.

 

El foc s’ha localitzat entre les localitats d’Azuébar i Almedíjar i ha afectat una part del parc natural de la Serra d’Espadán.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, explicava aquest diumenge que la  situació en un primer moment quan es va declarar l’incendi va ser «molt complicada» pel fet que les flames es van iniciar en una zona molt agresta, fet que va provocar que es generara una gran quantitat de fum.

 

A això es van sumar les altes temperatures registrades durant la nit i la matinada –més de 40 graus–, que han dificultat el treball de les unitats aèries i una de les raons per les quals va activar tan ràpidament el foc va ser el canvi de vent, que va girar a ponent i es van aconseguir ratxes de fins a 40 km/h en la zona.
 

Últimes notícies

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.