16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Un jove de 23 anys estafa més de 60.000 euros usurpant la identitat d’altres persones

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat castellonenca d’Almassora a un jove de 23 anys com a presumpte autor de multitud de delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació de l’estat civil. Al costat d’ell han sigut detingudes altres dos persones que col·laboraven en la recepció de productes obtinguts fraudulentament.

Malgrat la seua joventut, desenvolupava una intensa activitat delictiva, diversificant els modus operandi i obtenint un extens ventall de víctimes, la qual cosa li va reportar importants beneficis econòmics, un volum superior als 60.000 euros segons els procediments coneguts fins hui.

Utilitzava sofisticats mitjans tècnics i s’envoltava d’una important cobertura, la qual cosa va dificultar enormement la seua identificació. A més, va demostrar una sorprenent capacitat per a assumir i interpretar diferents rols i perfils, generant una xarxa de més de 50 identitats de persones físiques prèviament usurpades, víctimes al seu torn d’aquests fets.

El detingut posseïa una gran quantitat de dades personals de ciutadans aliens als fets, utilitzant-los per a la comissió dels delictes d’estafa mitjançant el seu lliurament en l’obertura de comptes bancaris, altes de línies telefòniques, creació d’adreces de correus electrònics corporatius i compra finançada de productes tecnològics d’última generació (mòbils d’alta gamma), tot això a nom d’aqueixos ciutadans usurpats, deixant a aquestes persones com a deutors i/o autors dels delictes comesos pel detingut.

Entre les seues modalitats delictives destaca la d’actuar com a agent comercial, usurpant la identitat de tercers i oferint a les companyies comercialitzadores energètiques suposats contractes d’alta d’empreses, la qual cosa li reportava rellevants emoluents en concepte de comissions, causant-li importants perjudicis econòmics a l’empresa suposadament contractada.

El detingut actuava des del seu domicili, cometent fraus en diferents províncies d’Espanya.  Aquesta diversificació geogràfica, així com la utilització de multitud d’identitats usurpades i documents falsos va dificultar enormement la seua identificació.

La investigació ha inclòs la individualització de totes les accions i procediments judicials, civils i penals dirigits contra les persones la identitat de les quals va ser usurpada, les quals patien una segona victimització en aquests procediments i que, després de l’actuació policial, es va demostrar que no eren responsables dels fets.Tres accions dutes a terme a Castelló i Madrid

Les investigacions es van iniciar al maig 2021, arran d’una denúncia interposada pel representant legal d’una coneguda mercantil després d’haver detectat anomalies en productes contractats amb empreses de subministrament d’energia.

Després de les oportunes gestions, es va poder determinar que persones desconegudes, fent-se passar per l’administrador de la mercantil, havia procedit a Madrid al canvi en les empreses subministradores d’energia amb desconeixement i sense consentiment d’aquella.

Igualment, també a Madrid, es va tindre coneixement que persones desconegudes, fent-se passar per comercial d’una empresa energètica i per un responsable de cadascuna de les empreses contractants, havien canviat els locals de comercialitzadora elèctrica, aconseguint cobrar una comissió per això.

Finalment, a Vila-real, a la província de Castelló, es va registrar una denúncia per usurpació d’estat civil, amb la qual es van obrir dos comptes bancaris. Posteriorment s’adonava dels moviments bancaris, sent en la seua majoria per la compra i finançament de terminals telefònics a nom de terceres persones. Les gestions d’investigació van permetre determinar que, encara que els terminals havien sigut finançats a nom de 20 persones diferents, tots eren enviats a un mateix domicili, situat a Castelló.

Dels tres procediments coneguts, es calcula un volum de defraudació superior a 60.000 euros, que inclouria tant l’import defraudat a les companyies del sector energètic com els perjudicis ocasionats referent als dispositius mòbils finançats a nom d’altres persones.

Es preveu l’existència de més procediments judicials o denúncies, dels quals s’obtindrà informació després de l’anàlisi dels documents d’identitat i altres documents que es trobaven en poder del detingut. S’ha intervingut gran quantitat de dades de caràcter personal de centenars de persones físiques, entre ells, els de les persones la identitat de les quals va ser utilitzada per a la comissió de les estafes judicialitzades a Madrid i Vila-real.

Últimes notícies

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit