16.8 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Un jove de 23 anys estafa més de 60.000 euros usurpant la identitat d’altres persones

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat castellonenca d’Almassora a un jove de 23 anys com a presumpte autor de multitud de delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació de l’estat civil. Al costat d’ell han sigut detingudes altres dos persones que col·laboraven en la recepció de productes obtinguts fraudulentament.

Malgrat la seua joventut, desenvolupava una intensa activitat delictiva, diversificant els modus operandi i obtenint un extens ventall de víctimes, la qual cosa li va reportar importants beneficis econòmics, un volum superior als 60.000 euros segons els procediments coneguts fins hui.

Utilitzava sofisticats mitjans tècnics i s’envoltava d’una important cobertura, la qual cosa va dificultar enormement la seua identificació. A més, va demostrar una sorprenent capacitat per a assumir i interpretar diferents rols i perfils, generant una xarxa de més de 50 identitats de persones físiques prèviament usurpades, víctimes al seu torn d’aquests fets.

El detingut posseïa una gran quantitat de dades personals de ciutadans aliens als fets, utilitzant-los per a la comissió dels delictes d’estafa mitjançant el seu lliurament en l’obertura de comptes bancaris, altes de línies telefòniques, creació d’adreces de correus electrònics corporatius i compra finançada de productes tecnològics d’última generació (mòbils d’alta gamma), tot això a nom d’aqueixos ciutadans usurpats, deixant a aquestes persones com a deutors i/o autors dels delictes comesos pel detingut.

Entre les seues modalitats delictives destaca la d’actuar com a agent comercial, usurpant la identitat de tercers i oferint a les companyies comercialitzadores energètiques suposats contractes d’alta d’empreses, la qual cosa li reportava rellevants emoluents en concepte de comissions, causant-li importants perjudicis econòmics a l’empresa suposadament contractada.

El detingut actuava des del seu domicili, cometent fraus en diferents províncies d’Espanya.  Aquesta diversificació geogràfica, així com la utilització de multitud d’identitats usurpades i documents falsos va dificultar enormement la seua identificació.

La investigació ha inclòs la individualització de totes les accions i procediments judicials, civils i penals dirigits contra les persones la identitat de les quals va ser usurpada, les quals patien una segona victimització en aquests procediments i que, després de l’actuació policial, es va demostrar que no eren responsables dels fets.Tres accions dutes a terme a Castelló i Madrid

Les investigacions es van iniciar al maig 2021, arran d’una denúncia interposada pel representant legal d’una coneguda mercantil després d’haver detectat anomalies en productes contractats amb empreses de subministrament d’energia.

Després de les oportunes gestions, es va poder determinar que persones desconegudes, fent-se passar per l’administrador de la mercantil, havia procedit a Madrid al canvi en les empreses subministradores d’energia amb desconeixement i sense consentiment d’aquella.

Igualment, també a Madrid, es va tindre coneixement que persones desconegudes, fent-se passar per comercial d’una empresa energètica i per un responsable de cadascuna de les empreses contractants, havien canviat els locals de comercialitzadora elèctrica, aconseguint cobrar una comissió per això.

Finalment, a Vila-real, a la província de Castelló, es va registrar una denúncia per usurpació d’estat civil, amb la qual es van obrir dos comptes bancaris. Posteriorment s’adonava dels moviments bancaris, sent en la seua majoria per la compra i finançament de terminals telefònics a nom de terceres persones. Les gestions d’investigació van permetre determinar que, encara que els terminals havien sigut finançats a nom de 20 persones diferents, tots eren enviats a un mateix domicili, situat a Castelló.

Dels tres procediments coneguts, es calcula un volum de defraudació superior a 60.000 euros, que inclouria tant l’import defraudat a les companyies del sector energètic com els perjudicis ocasionats referent als dispositius mòbils finançats a nom d’altres persones.

Es preveu l’existència de més procediments judicials o denúncies, dels quals s’obtindrà informació després de l’anàlisi dels documents d’identitat i altres documents que es trobaven en poder del detingut. S’ha intervingut gran quantitat de dades de caràcter personal de centenars de persones físiques, entre ells, els de les persones la identitat de les quals va ser utilitzada per a la comissió de les estafes judicialitzades a Madrid i Vila-real.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.