Un jove de 23 anys estafa més de 60.000 euros usurpant la identitat d’altres persones

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat castellonenca d’Almassora a un jove de 23 anys com a presumpte autor de multitud de delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació de l’estat civil. Al costat d’ell han sigut detingudes altres dos persones que col·laboraven en la recepció de productes obtinguts fraudulentament.

Malgrat la seua joventut, desenvolupava una intensa activitat delictiva, diversificant els modus operandi i obtenint un extens ventall de víctimes, la qual cosa li va reportar importants beneficis econòmics, un volum superior als 60.000 euros segons els procediments coneguts fins hui.

Utilitzava sofisticats mitjans tècnics i s’envoltava d’una important cobertura, la qual cosa va dificultar enormement la seua identificació. A més, va demostrar una sorprenent capacitat per a assumir i interpretar diferents rols i perfils, generant una xarxa de més de 50 identitats de persones físiques prèviament usurpades, víctimes al seu torn d’aquests fets.

El detingut posseïa una gran quantitat de dades personals de ciutadans aliens als fets, utilitzant-los per a la comissió dels delictes d’estafa mitjançant el seu lliurament en l’obertura de comptes bancaris, altes de línies telefòniques, creació d’adreces de correus electrònics corporatius i compra finançada de productes tecnològics d’última generació (mòbils d’alta gamma), tot això a nom d’aqueixos ciutadans usurpats, deixant a aquestes persones com a deutors i/o autors dels delictes comesos pel detingut.

Entre les seues modalitats delictives destaca la d’actuar com a agent comercial, usurpant la identitat de tercers i oferint a les companyies comercialitzadores energètiques suposats contractes d’alta d’empreses, la qual cosa li reportava rellevants emoluents en concepte de comissions, causant-li importants perjudicis econòmics a l’empresa suposadament contractada.

El detingut actuava des del seu domicili, cometent fraus en diferents províncies d’Espanya.  Aquesta diversificació geogràfica, així com la utilització de multitud d’identitats usurpades i documents falsos va dificultar enormement la seua identificació.

La investigació ha inclòs la individualització de totes les accions i procediments judicials, civils i penals dirigits contra les persones la identitat de les quals va ser usurpada, les quals patien una segona victimització en aquests procediments i que, després de l’actuació policial, es va demostrar que no eren responsables dels fets.Tres accions dutes a terme a Castelló i Madrid

Les investigacions es van iniciar al maig 2021, arran d’una denúncia interposada pel representant legal d’una coneguda mercantil després d’haver detectat anomalies en productes contractats amb empreses de subministrament d’energia.

Després de les oportunes gestions, es va poder determinar que persones desconegudes, fent-se passar per l’administrador de la mercantil, havia procedit a Madrid al canvi en les empreses subministradores d’energia amb desconeixement i sense consentiment d’aquella.

Igualment, també a Madrid, es va tindre coneixement que persones desconegudes, fent-se passar per comercial d’una empresa energètica i per un responsable de cadascuna de les empreses contractants, havien canviat els locals de comercialitzadora elèctrica, aconseguint cobrar una comissió per això.

Finalment, a Vila-real, a la província de Castelló, es va registrar una denúncia per usurpació d’estat civil, amb la qual es van obrir dos comptes bancaris. Posteriorment s’adonava dels moviments bancaris, sent en la seua majoria per la compra i finançament de terminals telefònics a nom de terceres persones. Les gestions d’investigació van permetre determinar que, encara que els terminals havien sigut finançats a nom de 20 persones diferents, tots eren enviats a un mateix domicili, situat a Castelló.

Dels tres procediments coneguts, es calcula un volum de defraudació superior a 60.000 euros, que inclouria tant l’import defraudat a les companyies del sector energètic com els perjudicis ocasionats referent als dispositius mòbils finançats a nom d’altres persones.

Es preveu l’existència de més procediments judicials o denúncies, dels quals s’obtindrà informació després de l’anàlisi dels documents d’identitat i altres documents que es trobaven en poder del detingut. S’ha intervingut gran quantitat de dades de caràcter personal de centenars de persones físiques, entre ells, els de les persones la identitat de les quals va ser utilitzada per a la comissió de les estafes judicialitzades a Madrid i Vila-real.

Últimes notícies

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.

La Policia investiga la mort d’un home en l’estany del parc Ribalta de Castelló

La Policia Nacional investiga la mort d’un home trobat este diumenge al matí en l’estany del parc Ribalta de Castelló, després de procedir al llançament del cadàver a les 9 hores. La UDEV porta el cas i encara es desconeixen les causes del decés.