Un jove de 23 anys estafa més de 60.000 euros usurpant la identitat d’altres persones

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat castellonenca d’Almassora a un jove de 23 anys com a presumpte autor de multitud de delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació de l’estat civil. Al costat d’ell han sigut detingudes altres dos persones que col·laboraven en la recepció de productes obtinguts fraudulentament.

Malgrat la seua joventut, desenvolupava una intensa activitat delictiva, diversificant els modus operandi i obtenint un extens ventall de víctimes, la qual cosa li va reportar importants beneficis econòmics, un volum superior als 60.000 euros segons els procediments coneguts fins hui.

Utilitzava sofisticats mitjans tècnics i s’envoltava d’una important cobertura, la qual cosa va dificultar enormement la seua identificació. A més, va demostrar una sorprenent capacitat per a assumir i interpretar diferents rols i perfils, generant una xarxa de més de 50 identitats de persones físiques prèviament usurpades, víctimes al seu torn d’aquests fets.

El detingut posseïa una gran quantitat de dades personals de ciutadans aliens als fets, utilitzant-los per a la comissió dels delictes d’estafa mitjançant el seu lliurament en l’obertura de comptes bancaris, altes de línies telefòniques, creació d’adreces de correus electrònics corporatius i compra finançada de productes tecnològics d’última generació (mòbils d’alta gamma), tot això a nom d’aqueixos ciutadans usurpats, deixant a aquestes persones com a deutors i/o autors dels delictes comesos pel detingut.

Entre les seues modalitats delictives destaca la d’actuar com a agent comercial, usurpant la identitat de tercers i oferint a les companyies comercialitzadores energètiques suposats contractes d’alta d’empreses, la qual cosa li reportava rellevants emoluents en concepte de comissions, causant-li importants perjudicis econòmics a l’empresa suposadament contractada.

El detingut actuava des del seu domicili, cometent fraus en diferents províncies d’Espanya.  Aquesta diversificació geogràfica, així com la utilització de multitud d’identitats usurpades i documents falsos va dificultar enormement la seua identificació.

La investigació ha inclòs la individualització de totes les accions i procediments judicials, civils i penals dirigits contra les persones la identitat de les quals va ser usurpada, les quals patien una segona victimització en aquests procediments i que, després de l’actuació policial, es va demostrar que no eren responsables dels fets.Tres accions dutes a terme a Castelló i Madrid

Les investigacions es van iniciar al maig 2021, arran d’una denúncia interposada pel representant legal d’una coneguda mercantil després d’haver detectat anomalies en productes contractats amb empreses de subministrament d’energia.

Després de les oportunes gestions, es va poder determinar que persones desconegudes, fent-se passar per l’administrador de la mercantil, havia procedit a Madrid al canvi en les empreses subministradores d’energia amb desconeixement i sense consentiment d’aquella.

Igualment, també a Madrid, es va tindre coneixement que persones desconegudes, fent-se passar per comercial d’una empresa energètica i per un responsable de cadascuna de les empreses contractants, havien canviat els locals de comercialitzadora elèctrica, aconseguint cobrar una comissió per això.

Finalment, a Vila-real, a la província de Castelló, es va registrar una denúncia per usurpació d’estat civil, amb la qual es van obrir dos comptes bancaris. Posteriorment s’adonava dels moviments bancaris, sent en la seua majoria per la compra i finançament de terminals telefònics a nom de terceres persones. Les gestions d’investigació van permetre determinar que, encara que els terminals havien sigut finançats a nom de 20 persones diferents, tots eren enviats a un mateix domicili, situat a Castelló.

Dels tres procediments coneguts, es calcula un volum de defraudació superior a 60.000 euros, que inclouria tant l’import defraudat a les companyies del sector energètic com els perjudicis ocasionats referent als dispositius mòbils finançats a nom d’altres persones.

Es preveu l’existència de més procediments judicials o denúncies, dels quals s’obtindrà informació després de l’anàlisi dels documents d’identitat i altres documents que es trobaven en poder del detingut. S’ha intervingut gran quantitat de dades de caràcter personal de centenars de persones físiques, entre ells, els de les persones la identitat de les quals va ser utilitzada per a la comissió de les estafes judicialitzades a Madrid i Vila-real.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.