Un jove de 23 anys estafa més de 60.000 euros usurpant la identitat d’altres persones

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat castellonenca d’Almassora a un jove de 23 anys com a presumpte autor de multitud de delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació de l’estat civil. Al costat d’ell han sigut detingudes altres dos persones que col·laboraven en la recepció de productes obtinguts fraudulentament.

Malgrat la seua joventut, desenvolupava una intensa activitat delictiva, diversificant els modus operandi i obtenint un extens ventall de víctimes, la qual cosa li va reportar importants beneficis econòmics, un volum superior als 60.000 euros segons els procediments coneguts fins hui.

Utilitzava sofisticats mitjans tècnics i s’envoltava d’una important cobertura, la qual cosa va dificultar enormement la seua identificació. A més, va demostrar una sorprenent capacitat per a assumir i interpretar diferents rols i perfils, generant una xarxa de més de 50 identitats de persones físiques prèviament usurpades, víctimes al seu torn d’aquests fets.

El detingut posseïa una gran quantitat de dades personals de ciutadans aliens als fets, utilitzant-los per a la comissió dels delictes d’estafa mitjançant el seu lliurament en l’obertura de comptes bancaris, altes de línies telefòniques, creació d’adreces de correus electrònics corporatius i compra finançada de productes tecnològics d’última generació (mòbils d’alta gamma), tot això a nom d’aqueixos ciutadans usurpats, deixant a aquestes persones com a deutors i/o autors dels delictes comesos pel detingut.

Entre les seues modalitats delictives destaca la d’actuar com a agent comercial, usurpant la identitat de tercers i oferint a les companyies comercialitzadores energètiques suposats contractes d’alta d’empreses, la qual cosa li reportava rellevants emoluents en concepte de comissions, causant-li importants perjudicis econòmics a l’empresa suposadament contractada.

El detingut actuava des del seu domicili, cometent fraus en diferents províncies d’Espanya.  Aquesta diversificació geogràfica, així com la utilització de multitud d’identitats usurpades i documents falsos va dificultar enormement la seua identificació.

La investigació ha inclòs la individualització de totes les accions i procediments judicials, civils i penals dirigits contra les persones la identitat de les quals va ser usurpada, les quals patien una segona victimització en aquests procediments i que, després de l’actuació policial, es va demostrar que no eren responsables dels fets.Tres accions dutes a terme a Castelló i Madrid

Les investigacions es van iniciar al maig 2021, arran d’una denúncia interposada pel representant legal d’una coneguda mercantil després d’haver detectat anomalies en productes contractats amb empreses de subministrament d’energia.

Després de les oportunes gestions, es va poder determinar que persones desconegudes, fent-se passar per l’administrador de la mercantil, havia procedit a Madrid al canvi en les empreses subministradores d’energia amb desconeixement i sense consentiment d’aquella.

Igualment, també a Madrid, es va tindre coneixement que persones desconegudes, fent-se passar per comercial d’una empresa energètica i per un responsable de cadascuna de les empreses contractants, havien canviat els locals de comercialitzadora elèctrica, aconseguint cobrar una comissió per això.

Finalment, a Vila-real, a la província de Castelló, es va registrar una denúncia per usurpació d’estat civil, amb la qual es van obrir dos comptes bancaris. Posteriorment s’adonava dels moviments bancaris, sent en la seua majoria per la compra i finançament de terminals telefònics a nom de terceres persones. Les gestions d’investigació van permetre determinar que, encara que els terminals havien sigut finançats a nom de 20 persones diferents, tots eren enviats a un mateix domicili, situat a Castelló.

Dels tres procediments coneguts, es calcula un volum de defraudació superior a 60.000 euros, que inclouria tant l’import defraudat a les companyies del sector energètic com els perjudicis ocasionats referent als dispositius mòbils finançats a nom d’altres persones.

Es preveu l’existència de més procediments judicials o denúncies, dels quals s’obtindrà informació després de l’anàlisi dels documents d’identitat i altres documents que es trobaven en poder del detingut. S’ha intervingut gran quantitat de dades de caràcter personal de centenars de persones físiques, entre ells, els de les persones la identitat de les quals va ser utilitzada per a la comissió de les estafes judicialitzades a Madrid i Vila-real.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.