8.2 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Un dels fugitius més buscats en el Regne Unit detingut en Orihuela

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un dels fugitius més buscats del Regne Unit. Les autoritats britàniques li atribuïxen els delictes de segrest, xantatge, tinença il·lícita d’armes i lesions. En Espanya ha sigut detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys.

 

La Guàrdia Civil, a causa d’una operació relacionada amb el tràfic de drogues en Torrevieja, en la mateixa comarca, ha conseguit capturar a un fugitiu de la justícia britànica, extremadament perillós i violent, que va fugir del seu país per a amagar-se en la Costa Blanca. 

 

La investigació va començar el passat estiu, quan es va detectar una entrada de drogues en una zona d’oci de la localitat. Els agents van anar a donar l’alt als ocupants d’un cotxe, que estaven relacionats amb la investigació, però van emprendre una fugida a gran velocitat, que va durar diferents quilòmetres. En el trajecte, a demés d’intentar envestir el cotxe policial, van posar en perill la vida de més d’una persona, que es trobava passejant pels carrers del municipi.

 

Va intentar canviar de casa

La persecució va acabar quan el fugitiu va xocar contra un arbre, després de conduir per l’interior d’un parc infantil. A pesar del colp, el conductor va conseguir escapar, mentres que l’atre passatger va ser detingut immediatament. 

 

Des d’eixe moment, el treball de la Guàrdia Civil es va centrar en identificar al xic que havia escapat, per al que van comptar amb els informes remesos per les autoritats del Regne Unit. En ells explicaven que la persona a la que buscaven era perillosa i violenta, a demés de ser un dels fugitius més buscats del seu país. Amb tota la informació obtinguda, es van centrar en vigilàncies i seguiments de persones que pogueren tindre alguna relació amb ell, fins que van trobar el seu amagatall en una de les múltiples urbanitzacions d’Orihuela Costa.

 

Abans que canviara novament de casa, es va desplegar un ampli dispositiu enfocat cap a la seua detenció a la que, arribat el moment, va posar gran resistència intentant escapar en el seu cotxe. En vore que no conseguia fugir dels agents, va tirar mà d’un pot d’esprai de pebre per a ruixar i neutralitzar als agents.

 

Finalment, es va conseguir reduir i detindre a este britànic de 36 anys, com a presumpte autor, en Espanya, d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys. El Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Torrevieja, ha decretat este diumenge el seu ingrés a la presó, mentres que de la seua extradició es farà càrrec el Jutjat de Central d’Instrucció núm. 5 de l’Audiència Nacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.