11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Un dels fugitius més buscats en el Regne Unit detingut en Orihuela

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un dels fugitius més buscats del Regne Unit. Les autoritats britàniques li atribuïxen els delictes de segrest, xantatge, tinença il·lícita d’armes i lesions. En Espanya ha sigut detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys.

 

La Guàrdia Civil, a causa d’una operació relacionada amb el tràfic de drogues en Torrevieja, en la mateixa comarca, ha conseguit capturar a un fugitiu de la justícia britànica, extremadament perillós i violent, que va fugir del seu país per a amagar-se en la Costa Blanca. 

 

La investigació va començar el passat estiu, quan es va detectar una entrada de drogues en una zona d’oci de la localitat. Els agents van anar a donar l’alt als ocupants d’un cotxe, que estaven relacionats amb la investigació, però van emprendre una fugida a gran velocitat, que va durar diferents quilòmetres. En el trajecte, a demés d’intentar envestir el cotxe policial, van posar en perill la vida de més d’una persona, que es trobava passejant pels carrers del municipi.

 

Va intentar canviar de casa

La persecució va acabar quan el fugitiu va xocar contra un arbre, després de conduir per l’interior d’un parc infantil. A pesar del colp, el conductor va conseguir escapar, mentres que l’atre passatger va ser detingut immediatament. 

 

Des d’eixe moment, el treball de la Guàrdia Civil es va centrar en identificar al xic que havia escapat, per al que van comptar amb els informes remesos per les autoritats del Regne Unit. En ells explicaven que la persona a la que buscaven era perillosa i violenta, a demés de ser un dels fugitius més buscats del seu país. Amb tota la informació obtinguda, es van centrar en vigilàncies i seguiments de persones que pogueren tindre alguna relació amb ell, fins que van trobar el seu amagatall en una de les múltiples urbanitzacions d’Orihuela Costa.

 

Abans que canviara novament de casa, es va desplegar un ampli dispositiu enfocat cap a la seua detenció a la que, arribat el moment, va posar gran resistència intentant escapar en el seu cotxe. En vore que no conseguia fugir dels agents, va tirar mà d’un pot d’esprai de pebre per a ruixar i neutralitzar als agents.

 

Finalment, es va conseguir reduir i detindre a este britànic de 36 anys, com a presumpte autor, en Espanya, d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys. El Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Torrevieja, ha decretat este diumenge el seu ingrés a la presó, mentres que de la seua extradició es farà càrrec el Jutjat de Central d’Instrucció núm. 5 de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.