Un dels fugitius més buscats en el Regne Unit detingut en Orihuela

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un dels fugitius més buscats del Regne Unit. Les autoritats britàniques li atribuïxen els delictes de segrest, xantatge, tinença il·lícita d’armes i lesions. En Espanya ha sigut detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys.

 

La Guàrdia Civil, a causa d’una operació relacionada amb el tràfic de drogues en Torrevieja, en la mateixa comarca, ha conseguit capturar a un fugitiu de la justícia britànica, extremadament perillós i violent, que va fugir del seu país per a amagar-se en la Costa Blanca. 

 

La investigació va començar el passat estiu, quan es va detectar una entrada de drogues en una zona d’oci de la localitat. Els agents van anar a donar l’alt als ocupants d’un cotxe, que estaven relacionats amb la investigació, però van emprendre una fugida a gran velocitat, que va durar diferents quilòmetres. En el trajecte, a demés d’intentar envestir el cotxe policial, van posar en perill la vida de més d’una persona, que es trobava passejant pels carrers del municipi.

 

Va intentar canviar de casa

La persecució va acabar quan el fugitiu va xocar contra un arbre, després de conduir per l’interior d’un parc infantil. A pesar del colp, el conductor va conseguir escapar, mentres que l’atre passatger va ser detingut immediatament. 

 

Des d’eixe moment, el treball de la Guàrdia Civil es va centrar en identificar al xic que havia escapat, per al que van comptar amb els informes remesos per les autoritats del Regne Unit. En ells explicaven que la persona a la que buscaven era perillosa i violenta, a demés de ser un dels fugitius més buscats del seu país. Amb tota la informació obtinguda, es van centrar en vigilàncies i seguiments de persones que pogueren tindre alguna relació amb ell, fins que van trobar el seu amagatall en una de les múltiples urbanitzacions d’Orihuela Costa.

 

Abans que canviara novament de casa, es va desplegar un ampli dispositiu enfocat cap a la seua detenció a la que, arribat el moment, va posar gran resistència intentant escapar en el seu cotxe. En vore que no conseguia fugir dels agents, va tirar mà d’un pot d’esprai de pebre per a ruixar i neutralitzar als agents.

 

Finalment, es va conseguir reduir i detindre a este britànic de 36 anys, com a presumpte autor, en Espanya, d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys. El Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Torrevieja, ha decretat este diumenge el seu ingrés a la presó, mentres que de la seua extradició es farà càrrec el Jutjat de Central d’Instrucció núm. 5 de l’Audiència Nacional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.