16.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Un dels fugitius més buscats en el Regne Unit detingut en Orihuela

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un dels fugitius més buscats del Regne Unit. Les autoritats britàniques li atribuïxen els delictes de segrest, xantatge, tinença il·lícita d’armes i lesions. En Espanya ha sigut detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys.

 

La Guàrdia Civil, a causa d’una operació relacionada amb el tràfic de drogues en Torrevieja, en la mateixa comarca, ha conseguit capturar a un fugitiu de la justícia britànica, extremadament perillós i violent, que va fugir del seu país per a amagar-se en la Costa Blanca. 

 

La investigació va començar el passat estiu, quan es va detectar una entrada de drogues en una zona d’oci de la localitat. Els agents van anar a donar l’alt als ocupants d’un cotxe, que estaven relacionats amb la investigació, però van emprendre una fugida a gran velocitat, que va durar diferents quilòmetres. En el trajecte, a demés d’intentar envestir el cotxe policial, van posar en perill la vida de més d’una persona, que es trobava passejant pels carrers del municipi.

 

Va intentar canviar de casa

La persecució va acabar quan el fugitiu va xocar contra un arbre, després de conduir per l’interior d’un parc infantil. A pesar del colp, el conductor va conseguir escapar, mentres que l’atre passatger va ser detingut immediatament. 

 

Des d’eixe moment, el treball de la Guàrdia Civil es va centrar en identificar al xic que havia escapat, per al que van comptar amb els informes remesos per les autoritats del Regne Unit. En ells explicaven que la persona a la que buscaven era perillosa i violenta, a demés de ser un dels fugitius més buscats del seu país. Amb tota la informació obtinguda, es van centrar en vigilàncies i seguiments de persones que pogueren tindre alguna relació amb ell, fins que van trobar el seu amagatall en una de les múltiples urbanitzacions d’Orihuela Costa.

 

Abans que canviara novament de casa, es va desplegar un ampli dispositiu enfocat cap a la seua detenció a la que, arribat el moment, va posar gran resistència intentant escapar en el seu cotxe. En vore que no conseguia fugir dels agents, va tirar mà d’un pot d’esprai de pebre per a ruixar i neutralitzar als agents.

 

Finalment, es va conseguir reduir i detindre a este britànic de 36 anys, com a presumpte autor, en Espanya, d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys. El Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Torrevieja, ha decretat este diumenge el seu ingrés a la presó, mentres que de la seua extradició es farà càrrec el Jutjat de Central d’Instrucció núm. 5 de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

Puente es compromet a concloure el Corredor Mediterrani entre Almeria i la frontera en 2027

Óscar Puente s'ha compromés al fet que el Corredor Mediterrani entre Almeria i la frontera francesa estiga conclòs i llest per a posar-se en servici en 2027. No ha donat data per a Algesires i ha anunciat que en 2027 les tres províncies de la Comunitat Valenciana estaran connectades per Alta Velocitat.

Tretze detinguts a Orihuela i troballa de cinc gossos desnodrits en una operació antidroga

L'operatiu a Orihuela es va saldar amb tretze detinguts, dos plantacions de marihuana desmantellades i cinc gossos desnodrits rescatats de vivendes insalubres. Es van confiscar armes, diners i material per al cultiu.

València-Llevant, el derbi de la necessitat i la igualtat

El dol que obrirà la jornada 13 enfronta a dos equips separats per un punt i urgits per eixir del descens. Mestalla estarà ple i el València mai ha perdut allí davant el Llevant.

El València s’examina en el Roig Arena davant un Estrella Roja en ratxa

El València Basket rep a l'Estrella Roja després de guanyar tots els seus partits d'Eurolliga amb públic en el Roig Arena. El conjunt serbi arriba llançat, amb huit triomfs en els últims nou xocs.

Catalá assegura que el franquisme va tindre aspectes positius i negatius i el definix com a etapa negra

L'alcaldessa de València ha assenyalat en la ràdio que el franquisme va tindre aspectes positius i negatius i després ha subratllat que va ser una etapa negra que Espanya ha de superar.

Gomis confirma que va oferir agents per a mesurar llits en la DANA i nega haver manat a casa als efectius

El director general Luis Gomis ha declarat com a testimoni i ha ratificat que va posar a disposició entre 16 i 20 agents per a mesurar llits durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'oferiment va arribar a Emergències però no es va atendre, segons altres declaracions, i ell nega que s'ordenara als agents tornar a casa.

Juan Roig ha insistit: encara que no hi haja túnel passant, urgix avançar en el Corredor Mediterrani

Juan Roig ha expressat la seua insatisfacció amb el ritme del Corredor Mediterrani i ha demanat prioritzar la connexió entre València, Alacant i Barcelona encara que no s'execute encara el túnel passant. L'empresariat ha mantingut la pressió amb l'acte #QuieroCorredor, mentres el Govern i el sector fixen 2027 com a horitzó per a tancar la primera fase amb ample internacional.

Felipe Orts inicia la Copa del Món en Tabor amb l’armada belga com a favorita

La Copa del Món de ciclocrós arranca en Tabor després de l'Europeu guanyat per Toon Aerts. Les absències de Van der Poel, Van Aert i Pidcock obrin opcions per a Felipe Orts.