Un dels fugitius més buscats en el Regne Unit detingut en Orihuela

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un dels fugitius més buscats del Regne Unit. Les autoritats britàniques li atribuïxen els delictes de segrest, xantatge, tinença il·lícita d’armes i lesions. En Espanya ha sigut detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys.

 

La Guàrdia Civil, a causa d’una operació relacionada amb el tràfic de drogues en Torrevieja, en la mateixa comarca, ha conseguit capturar a un fugitiu de la justícia britànica, extremadament perillós i violent, que va fugir del seu país per a amagar-se en la Costa Blanca. 

 

La investigació va començar el passat estiu, quan es va detectar una entrada de drogues en una zona d’oci de la localitat. Els agents van anar a donar l’alt als ocupants d’un cotxe, que estaven relacionats amb la investigació, però van emprendre una fugida a gran velocitat, que va durar diferents quilòmetres. En el trajecte, a demés d’intentar envestir el cotxe policial, van posar en perill la vida de més d’una persona, que es trobava passejant pels carrers del municipi.

 

Va intentar canviar de casa

La persecució va acabar quan el fugitiu va xocar contra un arbre, després de conduir per l’interior d’un parc infantil. A pesar del colp, el conductor va conseguir escapar, mentres que l’atre passatger va ser detingut immediatament. 

 

Des d’eixe moment, el treball de la Guàrdia Civil es va centrar en identificar al xic que havia escapat, per al que van comptar amb els informes remesos per les autoritats del Regne Unit. En ells explicaven que la persona a la que buscaven era perillosa i violenta, a demés de ser un dels fugitius més buscats del seu país. Amb tota la informació obtinguda, es van centrar en vigilàncies i seguiments de persones que pogueren tindre alguna relació amb ell, fins que van trobar el seu amagatall en una de les múltiples urbanitzacions d’Orihuela Costa.

 

Abans que canviara novament de casa, es va desplegar un ampli dispositiu enfocat cap a la seua detenció a la que, arribat el moment, va posar gran resistència intentant escapar en el seu cotxe. En vore que no conseguia fugir dels agents, va tirar mà d’un pot d’esprai de pebre per a ruixar i neutralitzar als agents.

 

Finalment, es va conseguir reduir i detindre a este britànic de 36 anys, com a presumpte autor, en Espanya, d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys. El Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Torrevieja, ha decretat este diumenge el seu ingrés a la presó, mentres que de la seua extradició es farà càrrec el Jutjat de Central d’Instrucció núm. 5 de l’Audiència Nacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.