Un dels fugitius més buscats en el Regne Unit detingut en Orihuela

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un dels fugitius més buscats del Regne Unit. Les autoritats britàniques li atribuïxen els delictes de segrest, xantatge, tinença il·lícita d’armes i lesions. En Espanya ha sigut detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys.

 

La Guàrdia Civil, a causa d’una operació relacionada amb el tràfic de drogues en Torrevieja, en la mateixa comarca, ha conseguit capturar a un fugitiu de la justícia britànica, extremadament perillós i violent, que va fugir del seu país per a amagar-se en la Costa Blanca. 

 

La investigació va començar el passat estiu, quan es va detectar una entrada de drogues en una zona d’oci de la localitat. Els agents van anar a donar l’alt als ocupants d’un cotxe, que estaven relacionats amb la investigació, però van emprendre una fugida a gran velocitat, que va durar diferents quilòmetres. En el trajecte, a demés d’intentar envestir el cotxe policial, van posar en perill la vida de més d’una persona, que es trobava passejant pels carrers del municipi.

 

Va intentar canviar de casa

La persecució va acabar quan el fugitiu va xocar contra un arbre, després de conduir per l’interior d’un parc infantil. A pesar del colp, el conductor va conseguir escapar, mentres que l’atre passatger va ser detingut immediatament. 

 

Des d’eixe moment, el treball de la Guàrdia Civil es va centrar en identificar al xic que havia escapat, per al que van comptar amb els informes remesos per les autoritats del Regne Unit. En ells explicaven que la persona a la que buscaven era perillosa i violenta, a demés de ser un dels fugitius més buscats del seu país. Amb tota la informació obtinguda, es van centrar en vigilàncies i seguiments de persones que pogueren tindre alguna relació amb ell, fins que van trobar el seu amagatall en una de les múltiples urbanitzacions d’Orihuela Costa.

 

Abans que canviara novament de casa, es va desplegar un ampli dispositiu enfocat cap a la seua detenció a la que, arribat el moment, va posar gran resistència intentant escapar en el seu cotxe. En vore que no conseguia fugir dels agents, va tirar mà d’un pot d’esprai de pebre per a ruixar i neutralitzar als agents.

 

Finalment, es va conseguir reduir i detindre a este britànic de 36 anys, com a presumpte autor, en Espanya, d’un delicte contra la salut pública, un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària i un delicte de danys. El Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Torrevieja, ha decretat este diumenge el seu ingrés a la presó, mentres que de la seua extradició es farà càrrec el Jutjat de Central d’Instrucció núm. 5 de l’Audiència Nacional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.