Mor un bomber forestal durant els treballs d’extinció d’un incendi en Vila-real

 

Actualització 19/10/2020 a les 08.33 hores. Un bomber forestal de 50 anys, membre de la unitat de Castelló, ha mort este diumenge quan participava en les faenes extinció d’un incendi forestal declarat en Vila-real, en la Plana Baixa (Castelló).

 

La Generalitat ha traslladat les seues condolences a la família, amics i companys del bomber. Segons ha detallat l’administració, la unitat de Castelló es trobava treballant en un incendi forestal declarat este migdia en una zona de canyar i cultiu abandonat al costat del pont de Santa Quitèria.

 

El bomber estava treballant al costat dels seus companys de la unitat i de les dotacions del Consorci Provincial de Castelló quan s’ha esvaït. Immediatament li ha sigut practicada la maniobra RCP pels seus companys fins que una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) s’ha fet càrrec de la víctima, que ha sigut traslladat de manera urgent fins a l’Hospital de la Plana. Allí els metges han informat de la seua mort.

 

L’home tenia «una àmplia experiència en el Servici de Bombers Forestals de la Generalitat i comptava amb tota la formació, aptituds i coneixements per a fer el seu treball en l’àrea de l’extinció d’incendis», ha destacat l’administració.

 

Incendi de vegetació prop del pont de Santa Quitèria en Vila-real

Este migdia de diumenge, cap a les 13.00 hores s’ha declarat un incendi prop del pont de Santa Quitèria, en el terme municipal de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló).

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, els bombers han rebut l’avís de l’incendi en Vila-real i ràpidament s’han desplaçat fins al lloc dels fets i a hores d’ara es troben treballant en l’extinció de les flames.

 

Segons pareix, el foc està afectant a una zona de vegetació i a un cultiu en estat d’abandonament. S’han movilitzat els bombers del Consorci Provincial, els bombers forestals i una unitat amb helicòpter.

 

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.