La Guàrdia Civil desarticula un grup criminal dedicat al tràfic de drogues a la Ribera Alta

 

La Guàrdia Civil de Llombai i Alfafar, concretament les Àrees de Recerca, en el marc de l’Operació LUCERNE, van desarticular un grup criminal tots ells de nacionalitat espanyola, 2 homes i 1 dona d’edats compreses entre els 30 i els 40 anys d’edat, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, delicte blanqueig de capitals, delicte d’usurpació i delicte de defraudació elèctrica i pertinença a grup criminal.

Este grup criminal es dedicava a la distribució de cocaïna, metamfetamina i marihuana al detall, operant en diferents municipis de la comarca valenciana de la Ribera Alta, tenint com a base els municipis de Montroi i Montserrat.

Les perquisicions dels agents, van començar el mes de setembre del 2020, quan es va detectar un fort increment de denúncies per consum de cocaïna i metamfetamines en la zona, la qual cosa va suposar dispositius de vigilància a fi de determinar els suposats autors que operaven en el lloc.

Posteriorment es van detectar tres domicilis: dos a Montserrat i un a Montroi, des dels quals el grup criminal actuava, cadascun dels domicilis s’utilitzava com a magatzem d’una substància estupefaent, un subministrava cocaïna, una altra metamfetamina i finalment marihuana des d’un tercer.

Modus operandi

Consistia a subministrar la substància estupefaent a petició dels interessats pel sistema de lliurament de droga de domicili, conegut com a “tele-coca”, en el qual els clients posaven en contacte dels venedors a través dels números de telèfon utilitzats exclusivament per a sol·licitar les substàncies estupefaents. Una vegada acordat el tipus de substància, quantitat i preu, un dels membres del grup acudia al lloc acordat pel client per a lliurar i cobrar la comanda.

Finalment, l’operació va culminar amb les detencions dels suposats autors, amb el registre de 3 domicilis, aprehenent cocaïna, metamfetamines i marihuana, i al seu torn es va intervenir 8.000 euros en metàl·lic i es van confiscar sis vehicles propietat del grup criminal. En l’operatiu van participar efectius de la Guàrdia Civil de Llombai, Alfafar, Carlet, Carcaixent, Usecia de Sueca, Usecia de Paiporta, Seprona d’Alzira i Servei Cinológico amb cans especialitzats en la cerca de substàncies estupefaents i diners.

Les diligències i els detinguts han passat a disposició judicial de Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 de Picassent (València).

 

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.