La Guàrdia Civil desarticula un grup criminal dedicat al tràfic de drogues a la Ribera Alta

 

La Guàrdia Civil de Llombai i Alfafar, concretament les Àrees de Recerca, en el marc de l’Operació LUCERNE, van desarticular un grup criminal tots ells de nacionalitat espanyola, 2 homes i 1 dona d’edats compreses entre els 30 i els 40 anys d’edat, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, delicte blanqueig de capitals, delicte d’usurpació i delicte de defraudació elèctrica i pertinença a grup criminal.

Este grup criminal es dedicava a la distribució de cocaïna, metamfetamina i marihuana al detall, operant en diferents municipis de la comarca valenciana de la Ribera Alta, tenint com a base els municipis de Montroi i Montserrat.

Les perquisicions dels agents, van començar el mes de setembre del 2020, quan es va detectar un fort increment de denúncies per consum de cocaïna i metamfetamines en la zona, la qual cosa va suposar dispositius de vigilància a fi de determinar els suposats autors que operaven en el lloc.

Posteriorment es van detectar tres domicilis: dos a Montserrat i un a Montroi, des dels quals el grup criminal actuava, cadascun dels domicilis s’utilitzava com a magatzem d’una substància estupefaent, un subministrava cocaïna, una altra metamfetamina i finalment marihuana des d’un tercer.

Modus operandi

Consistia a subministrar la substància estupefaent a petició dels interessats pel sistema de lliurament de droga de domicili, conegut com a «tele-coca», en el qual els clients posaven en contacte dels venedors a través dels números de telèfon utilitzats exclusivament per a sol·licitar les substàncies estupefaents. Una vegada acordat el tipus de substància, quantitat i preu, un dels membres del grup acudia al lloc acordat pel client per a lliurar i cobrar la comanda.

Finalment, l’operació va culminar amb les detencions dels suposats autors, amb el registre de 3 domicilis, aprehenent cocaïna, metamfetamines i marihuana, i al seu torn es va intervenir 8.000 euros en metàl·lic i es van confiscar sis vehicles propietat del grup criminal. En l’operatiu van participar efectius de la Guàrdia Civil de Llombai, Alfafar, Carlet, Carcaixent, Usecia de Sueca, Usecia de Paiporta, Seprona d’Alzira i Servei Cinológico amb cans especialitzats en la cerca de substàncies estupefaents i diners.

Les diligències i els detinguts han passat a disposició judicial de Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 de Picassent (València).

 

Últimes notícies

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.