La Guàrdia Civil desarticula un grup criminal dedicat al tràfic de drogues a la Ribera Alta

 

La Guàrdia Civil de Llombai i Alfafar, concretament les Àrees de Recerca, en el marc de l’Operació LUCERNE, van desarticular un grup criminal tots ells de nacionalitat espanyola, 2 homes i 1 dona d’edats compreses entre els 30 i els 40 anys d’edat, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, delicte blanqueig de capitals, delicte d’usurpació i delicte de defraudació elèctrica i pertinença a grup criminal.

Este grup criminal es dedicava a la distribució de cocaïna, metamfetamina i marihuana al detall, operant en diferents municipis de la comarca valenciana de la Ribera Alta, tenint com a base els municipis de Montroi i Montserrat.

Les perquisicions dels agents, van començar el mes de setembre del 2020, quan es va detectar un fort increment de denúncies per consum de cocaïna i metamfetamines en la zona, la qual cosa va suposar dispositius de vigilància a fi de determinar els suposats autors que operaven en el lloc.

Posteriorment es van detectar tres domicilis: dos a Montserrat i un a Montroi, des dels quals el grup criminal actuava, cadascun dels domicilis s’utilitzava com a magatzem d’una substància estupefaent, un subministrava cocaïna, una altra metamfetamina i finalment marihuana des d’un tercer.

Modus operandi

Consistia a subministrar la substància estupefaent a petició dels interessats pel sistema de lliurament de droga de domicili, conegut com a “tele-coca”, en el qual els clients posaven en contacte dels venedors a través dels números de telèfon utilitzats exclusivament per a sol·licitar les substàncies estupefaents. Una vegada acordat el tipus de substància, quantitat i preu, un dels membres del grup acudia al lloc acordat pel client per a lliurar i cobrar la comanda.

Finalment, l’operació va culminar amb les detencions dels suposats autors, amb el registre de 3 domicilis, aprehenent cocaïna, metamfetamines i marihuana, i al seu torn es va intervenir 8.000 euros en metàl·lic i es van confiscar sis vehicles propietat del grup criminal. En l’operatiu van participar efectius de la Guàrdia Civil de Llombai, Alfafar, Carlet, Carcaixent, Usecia de Sueca, Usecia de Paiporta, Seprona d’Alzira i Servei Cinológico amb cans especialitzats en la cerca de substàncies estupefaents i diners.

Les diligències i els detinguts han passat a disposició judicial de Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 de Picassent (València).

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.