La Guàrdia Civil desarticula un grup criminal dedicat al tràfic de drogues a la Ribera Alta

 

La Guàrdia Civil de Llombai i Alfafar, concretament les Àrees de Recerca, en el marc de l’Operació LUCERNE, van desarticular un grup criminal tots ells de nacionalitat espanyola, 2 homes i 1 dona d’edats compreses entre els 30 i els 40 anys d’edat, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, delicte blanqueig de capitals, delicte d’usurpació i delicte de defraudació elèctrica i pertinença a grup criminal.

Este grup criminal es dedicava a la distribució de cocaïna, metamfetamina i marihuana al detall, operant en diferents municipis de la comarca valenciana de la Ribera Alta, tenint com a base els municipis de Montroi i Montserrat.

Les perquisicions dels agents, van començar el mes de setembre del 2020, quan es va detectar un fort increment de denúncies per consum de cocaïna i metamfetamines en la zona, la qual cosa va suposar dispositius de vigilància a fi de determinar els suposats autors que operaven en el lloc.

Posteriorment es van detectar tres domicilis: dos a Montserrat i un a Montroi, des dels quals el grup criminal actuava, cadascun dels domicilis s’utilitzava com a magatzem d’una substància estupefaent, un subministrava cocaïna, una altra metamfetamina i finalment marihuana des d’un tercer.

Modus operandi

Consistia a subministrar la substància estupefaent a petició dels interessats pel sistema de lliurament de droga de domicili, conegut com a «tele-coca», en el qual els clients posaven en contacte dels venedors a través dels números de telèfon utilitzats exclusivament per a sol·licitar les substàncies estupefaents. Una vegada acordat el tipus de substància, quantitat i preu, un dels membres del grup acudia al lloc acordat pel client per a lliurar i cobrar la comanda.

Finalment, l’operació va culminar amb les detencions dels suposats autors, amb el registre de 3 domicilis, aprehenent cocaïna, metamfetamines i marihuana, i al seu torn es va intervenir 8.000 euros en metàl·lic i es van confiscar sis vehicles propietat del grup criminal. En l’operatiu van participar efectius de la Guàrdia Civil de Llombai, Alfafar, Carlet, Carcaixent, Usecia de Sueca, Usecia de Paiporta, Seprona d’Alzira i Servei Cinológico amb cans especialitzats en la cerca de substàncies estupefaents i diners.

Les diligències i els detinguts han passat a disposició judicial de Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 de Picassent (València).

 

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.