La Guàrdia Civil desarticula un grup criminal dedicat al tràfic de drogues a la Ribera Alta

 

La Guàrdia Civil de Llombai i Alfafar, concretament les Àrees de Recerca, en el marc de l’Operació LUCERNE, van desarticular un grup criminal tots ells de nacionalitat espanyola, 2 homes i 1 dona d’edats compreses entre els 30 i els 40 anys d’edat, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, delicte blanqueig de capitals, delicte d’usurpació i delicte de defraudació elèctrica i pertinença a grup criminal.

Este grup criminal es dedicava a la distribució de cocaïna, metamfetamina i marihuana al detall, operant en diferents municipis de la comarca valenciana de la Ribera Alta, tenint com a base els municipis de Montroi i Montserrat.

Les perquisicions dels agents, van començar el mes de setembre del 2020, quan es va detectar un fort increment de denúncies per consum de cocaïna i metamfetamines en la zona, la qual cosa va suposar dispositius de vigilància a fi de determinar els suposats autors que operaven en el lloc.

Posteriorment es van detectar tres domicilis: dos a Montserrat i un a Montroi, des dels quals el grup criminal actuava, cadascun dels domicilis s’utilitzava com a magatzem d’una substància estupefaent, un subministrava cocaïna, una altra metamfetamina i finalment marihuana des d’un tercer.

Modus operandi

Consistia a subministrar la substància estupefaent a petició dels interessats pel sistema de lliurament de droga de domicili, conegut com a «tele-coca», en el qual els clients posaven en contacte dels venedors a través dels números de telèfon utilitzats exclusivament per a sol·licitar les substàncies estupefaents. Una vegada acordat el tipus de substància, quantitat i preu, un dels membres del grup acudia al lloc acordat pel client per a lliurar i cobrar la comanda.

Finalment, l’operació va culminar amb les detencions dels suposats autors, amb el registre de 3 domicilis, aprehenent cocaïna, metamfetamines i marihuana, i al seu torn es va intervenir 8.000 euros en metàl·lic i es van confiscar sis vehicles propietat del grup criminal. En l’operatiu van participar efectius de la Guàrdia Civil de Llombai, Alfafar, Carlet, Carcaixent, Usecia de Sueca, Usecia de Paiporta, Seprona d’Alzira i Servei Cinológico amb cans especialitzats en la cerca de substàncies estupefaents i diners.

Les diligències i els detinguts han passat a disposició judicial de Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 de Picassent (València).

 

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.