La Guàrdia Civil investiga el suposat cas d’una agressió sexual grupal a Galícia

 

Una jove gallega ha denunciat esta setmana un nou cas d’agressió sexual en grup. Este cas, que ja ha estat presentat a la Guàrdia Civil, va tenir lloc a Pontevedra el passat 9 de desembre. La víctima ha assegurat que deu joves, d’entre 20 i 25 anys, la van envoltar i van abusar d’ella a l’exterior d’una discoteca del municipi d’A Estrada. La jove, que va eixir del local per buscar unes amigues, es va vore interceptada pels joves que van començar a increpar-la, fer-li tocaments i intentat treure-li el pantaló. 

Els fets van tenir lloc concretament durant la festa d’obertura de la sala Lennon, situada al citat municipi gallec d’A Estrada. Al lloc dels fets es va concentrar més d’un miler de persones, que no es volien perdre la festa. La jove va decidir, el passat dimecres 13 de desembre, denunciar els fets i ara l’Institut Armat ha començat la investigació per intentar esclarir els fets.

 

El diari gallec ‘La Voz de Galicia’ ha avançat que la jove va demanar ajuda a crits quan es va veure rodejada pel grup de nois, però com a conseqüència del soroll i l’acumulació de gent, ningú la va sentir. Aleshores els homes van donar principi a l’abús fins que una parella que eixia de la festa els va enxampar. Els acusats van fugir de l’escena en aquell moment.

Quatre dies després

La jove no va denunciar els fets la mateixa nit que van passar i encara es desconeix el perquè. L’agressió va tenir lloc el passat dissabte, però la denuncia no va arribar fins dimecres següent. Això ha dificultat a la Guàrdia Civil la investigació, tot i que continuen intentant identificar als joves implicats.

 

Per la seua banda, els responsables de la discoteca Lennon i els encarregats de la ‘Openning Party’, han explicat que no van rebre cap queixa ni notificació sobre el que havia passat, assegurant que desconeixien la suposada agressió. De moment el cas roman a l’espera de poder visionar les cintes de gravació de les càmeres de seguretat de la zona. 

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.