15.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Un incendi forestal crema quatre hectàrees de bosc en la Serra de Fontcalent en Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, al costat d’efectius del Consorci Provincial de Bombers i Brigades Forestals de Tibi i Callosa, i amb suport de mitjans aeris, han extingit este dimarts un incendi forestal amb diferents fronts que es va iniciar en el vessant sud de la Serra de Foncalent i que ha arrasat quatre hectàrees de bosc baix, espart i matolls sense provocar ferits.

 

L’avís s’ha donat cap a les 22.30 hores d’este dilluns, ha informat la Regidoria de Seguretat que ha indicat que en el lloc es va muntar un Lloc de Comandament Avançat. La vegetació existent formada sobretot per espart, un «material molt combustible», ha fet que el foc s’estenguera i ha complicat la seua extinció.

 

 

De la mateixa manera a causa del pendent, de fins a un 70% en el vessant a on s’ha declarat l’incendi, ha provocat que els bombers hagen hagut d’accedir fins al foc a peu. Les faenes d’extinció s’han allargat tota la nit, i cap a les 08.00 hores d’este matí s’han incorporat mitjans aeris per a la seua estabilització, control i extinció.

 

L’atac sobre les flames s’ha fet per part dels bombers i brigades forestals i els mitjans aeris del Consorci que han intervingut durant més de 10 hores. L’incendi s’ha donat per extingit totalment a les 10.00 hores d’este dimarts, quan s’han retirat els mitjans aeris, i una dotació de brigades forestals s’han mantingut en la zona, amb inspeccions del SPEIS per a evitar rebrots.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.