Un incendi forestal crema quatre hectàrees de bosc en la Serra de Fontcalent en Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, al costat d’efectius del Consorci Provincial de Bombers i Brigades Forestals de Tibi i Callosa, i amb suport de mitjans aeris, han extingit este dimarts un incendi forestal amb diferents fronts que es va iniciar en el vessant sud de la Serra de Foncalent i que ha arrasat quatre hectàrees de bosc baix, espart i matolls sense provocar ferits.

 

L’avís s’ha donat cap a les 22.30 hores d’este dilluns, ha informat la Regidoria de Seguretat que ha indicat que en el lloc es va muntar un Lloc de Comandament Avançat. La vegetació existent formada sobretot per espart, un «material molt combustible», ha fet que el foc s’estenguera i ha complicat la seua extinció.

 

 

De la mateixa manera a causa del pendent, de fins a un 70% en el vessant a on s’ha declarat l’incendi, ha provocat que els bombers hagen hagut d’accedir fins al foc a peu. Les faenes d’extinció s’han allargat tota la nit, i cap a les 08.00 hores d’este matí s’han incorporat mitjans aeris per a la seua estabilització, control i extinció.

 

L’atac sobre les flames s’ha fet per part dels bombers i brigades forestals i els mitjans aeris del Consorci que han intervingut durant més de 10 hores. L’incendi s’ha donat per extingit totalment a les 10.00 hores d’este dimarts, quan s’han retirat els mitjans aeris, i una dotació de brigades forestals s’han mantingut en la zona, amb inspeccions del SPEIS per a evitar rebrots.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.