12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Un incendi forestal crema quatre hectàrees de bosc en la Serra de Fontcalent en Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, al costat d’efectius del Consorci Provincial de Bombers i Brigades Forestals de Tibi i Callosa, i amb suport de mitjans aeris, han extingit este dimarts un incendi forestal amb diferents fronts que es va iniciar en el vessant sud de la Serra de Foncalent i que ha arrasat quatre hectàrees de bosc baix, espart i matolls sense provocar ferits.

 

L’avís s’ha donat cap a les 22.30 hores d’este dilluns, ha informat la Regidoria de Seguretat que ha indicat que en el lloc es va muntar un Lloc de Comandament Avançat. La vegetació existent formada sobretot per espart, un «material molt combustible», ha fet que el foc s’estenguera i ha complicat la seua extinció.

 

 

De la mateixa manera a causa del pendent, de fins a un 70% en el vessant a on s’ha declarat l’incendi, ha provocat que els bombers hagen hagut d’accedir fins al foc a peu. Les faenes d’extinció s’han allargat tota la nit, i cap a les 08.00 hores d’este matí s’han incorporat mitjans aeris per a la seua estabilització, control i extinció.

 

L’atac sobre les flames s’ha fet per part dels bombers i brigades forestals i els mitjans aeris del Consorci que han intervingut durant més de 10 hores. L’incendi s’ha donat per extingit totalment a les 10.00 hores d’este dimarts, quan s’han retirat els mitjans aeris, i una dotació de brigades forestals s’han mantingut en la zona, amb inspeccions del SPEIS per a evitar rebrots.

Últimes notícies

Detingut a Elda per estafar 6.300 euros amb una app d’accés remot i accedir a dades privades

Un home de 69 anys ha sigut detingut a Elda per estafar 6.300 euros a un veí de 71 després de guiar-li per a instal·lar una app d'accés remot i entrar en la seua informació privada.

Detingut a Torrent l’amo d’una empresa per vendre entrades anul·lades d’un campionat de motociclisme

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 49 anys, amo d'una mercantil, per estafa amb entrades anul·lades per a un campionat de motociclisme. Hi ha almenys 11 denúncies i la web simulava ser l'oficial del circuit.

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.