Un incendi forestal crema quatre hectàrees de bosc en la Serra de Fontcalent en Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant, al costat d’efectius del Consorci Provincial de Bombers i Brigades Forestals de Tibi i Callosa, i amb suport de mitjans aeris, han extingit este dimarts un incendi forestal amb diferents fronts que es va iniciar en el vessant sud de la Serra de Foncalent i que ha arrasat quatre hectàrees de bosc baix, espart i matolls sense provocar ferits.

 

L’avís s’ha donat cap a les 22.30 hores d’este dilluns, ha informat la Regidoria de Seguretat que ha indicat que en el lloc es va muntar un Lloc de Comandament Avançat. La vegetació existent formada sobretot per espart, un «material molt combustible», ha fet que el foc s’estenguera i ha complicat la seua extinció.

 

 

De la mateixa manera a causa del pendent, de fins a un 70% en el vessant a on s’ha declarat l’incendi, ha provocat que els bombers hagen hagut d’accedir fins al foc a peu. Les faenes d’extinció s’han allargat tota la nit, i cap a les 08.00 hores d’este matí s’han incorporat mitjans aeris per a la seua estabilització, control i extinció.

 

L’atac sobre les flames s’ha fet per part dels bombers i brigades forestals i els mitjans aeris del Consorci que han intervingut durant més de 10 hores. L’incendi s’ha donat per extingit totalment a les 10.00 hores d’este dimarts, quan s’han retirat els mitjans aeris, i una dotació de brigades forestals s’han mantingut en la zona, amb inspeccions del SPEIS per a evitar rebrots.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.

L’AVL conclou que València és el topònim únic i justificat històricament

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha conclòs que València és la forma correcta, adequada i històricament justificada del nom de la ciutat. Si l'Ajuntament insistix en la fórmula bilingüe, només veu admissible València / València i descarta Valéncia.

Pérez Llorca defén més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha anunciat canvis en els protocols per a donar més transparència a l'adjudicació de vivenda pública i ponderar l'arrelament. Ha defés que el Pla Viu avança i ha respost a les presumptes irregularitats en Els Naus.

Compromís xifra en 850.000 euros a l’any el cost de l’Oficina de expresidents i demana suprimir privilegis

Compromís ha situat en 850.000 euros el gasto anual de l'Oficina dels expresidents i en 7 milions l'acumulat, i defendrà en Les Corts eliminar el que considera privilegis il·lògics.

El TSJCV condemna a l’Arquebisbat a pagar 1,4 milions a Oliva pel centre ecumènic inacabat

El tribunal ha fixat en 1.436.624,93 euros el detriment causat per les obres del Centre Ecumènic El Salvador. L'Arquebisbat ha recorregut en cassació.

Tres detinguts per estafar 8.750 euros a un pres amb la promesa d’eixir de la presó

Tres persones, inclòs un intern, han sigut detingudes a Alacant per cobrar 8.750 euros a un altre pres amb la falsa promesa que eixiria en llibertat. Estan acusats d'estafa i apropiació indeguda.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.