Intenta atracar un banc i perd la cama ortopèdica en un forcejament

La Policia Nacional va detenir ahir a un home de 45 anys i nacionalitat italiana que va intentar atracar una sucursal bancària a Alacant amb una pistola simulada i va ser retingut per empleats i per un client. Un segon atracador que va accedir a l’oficina es va donar a la fugida sense cap botí en veure que el seu còmplice forcejava amb diverses persones i se li deixava anar la pròtesi d’una de les seues cames. La Policia busca ara a este atracador i a altres dos que pel que sembla van ser vists en l’exterior de la sucursal per testimonis.

Atrac al Banc Sabadell

Este atracament va tindre lloc cap a les dos de la vesprada en una sucursal del Banc Sabadell situada en la confluència de la plaça d’Amèrica amb l’avinguda Conde Lumiares. Dos atracadors van accedir a l’oficina i un d’ells, que portava gorra i ulleres per a dificultar la seua identificació, va exigir els diners a personal de l’entitat. Almenys un dels atracadors portava una pistola, però havia de ser tan evident que era de plàstic i simulada que els seus plans es van frustrar.

Els empleats aconseguiren reduir-lo

No sols no li van donar un sol euro, sinó que entre els empleats i un client van aconseguir reduir-li i retenir-li en el sòl fins a l’arribada de la Policia. A més, durant el forcejament se li va deixar anar la cama ortopèdica a l’atracador, per la qual cosa ja era pràcticament impossible que pogués fugir del lloc. Mentre este enfrontament es produïa en la sucursal, la sala del 091 de la Policia Nacional ja havia rebut l’alarma, activada per personal de l’oficina del Banc Sabadell assaltada, per la qual cosa immediatament es van personar diferents patrulles de servei i van procedir a l’arrest de l’atracador. Els agents van recaptar dades sobre els altres implicats i es va donar una batuda sense èxit pels voltants, cerca en la qual també van col·laborar tres patrulles de la Policia Local.

Una jove que estava amb el seu gestor en el banc va explicar al diari ‘Caso abierto’ que es van emportar «un bon esglai» perquè en estos moments no sabien si l’arma era real o simulada. La jove va indicar que després de ser reduït un dels atracadors podien haver detingut al segon, però va fer posat de treure la pistola i va marxar a la carrera. Després de la primera intervenció de les patrulles de Seguretat Ciutadana van acudir a l’oficina assaltada agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Policia Judicial i efectius de la Brigada de Policia Científica. L’arrestat ja comptava amb antecedents policials i els investigadors tracten d’identificar a la resta de membres de la banda.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.