Intenta atracar un banc i perd la cama ortopèdica en un forcejament

La Policia Nacional va detenir ahir a un home de 45 anys i nacionalitat italiana que va intentar atracar una sucursal bancària a Alacant amb una pistola simulada i va ser retingut per empleats i per un client. Un segon atracador que va accedir a l’oficina es va donar a la fugida sense cap botí en veure que el seu còmplice forcejava amb diverses persones i se li deixava anar la pròtesi d’una de les seues cames. La Policia busca ara a este atracador i a altres dos que pel que sembla van ser vists en l’exterior de la sucursal per testimonis.

Atrac al Banc Sabadell

Este atracament va tindre lloc cap a les dos de la vesprada en una sucursal del Banc Sabadell situada en la confluència de la plaça d’Amèrica amb l’avinguda Conde Lumiares. Dos atracadors van accedir a l’oficina i un d’ells, que portava gorra i ulleres per a dificultar la seua identificació, va exigir els diners a personal de l’entitat. Almenys un dels atracadors portava una pistola, però havia de ser tan evident que era de plàstic i simulada que els seus plans es van frustrar.

Els empleats aconseguiren reduir-lo

No sols no li van donar un sol euro, sinó que entre els empleats i un client van aconseguir reduir-li i retenir-li en el sòl fins a l’arribada de la Policia. A més, durant el forcejament se li va deixar anar la cama ortopèdica a l’atracador, per la qual cosa ja era pràcticament impossible que pogués fugir del lloc. Mentre este enfrontament es produïa en la sucursal, la sala del 091 de la Policia Nacional ja havia rebut l’alarma, activada per personal de l’oficina del Banc Sabadell assaltada, per la qual cosa immediatament es van personar diferents patrulles de servei i van procedir a l’arrest de l’atracador. Els agents van recaptar dades sobre els altres implicats i es va donar una batuda sense èxit pels voltants, cerca en la qual també van col·laborar tres patrulles de la Policia Local.

Una jove que estava amb el seu gestor en el banc va explicar al diari ‘Caso abierto’ que es van emportar «un bon esglai» perquè en estos moments no sabien si l’arma era real o simulada. La jove va indicar que després de ser reduït un dels atracadors podien haver detingut al segon, però va fer posat de treure la pistola i va marxar a la carrera. Després de la primera intervenció de les patrulles de Seguretat Ciutadana van acudir a l’oficina assaltada agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Policia Judicial i efectius de la Brigada de Policia Científica. L’arrestat ja comptava amb antecedents policials i els investigadors tracten d’identificar a la resta de membres de la banda.

Últimes notícies

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.