Intenta atracar un banc i perd la cama ortopèdica en un forcejament

La Policia Nacional va detenir ahir a un home de 45 anys i nacionalitat italiana que va intentar atracar una sucursal bancària a Alacant amb una pistola simulada i va ser retingut per empleats i per un client. Un segon atracador que va accedir a l’oficina es va donar a la fugida sense cap botí en veure que el seu còmplice forcejava amb diverses persones i se li deixava anar la pròtesi d’una de les seues cames. La Policia busca ara a este atracador i a altres dos que pel que sembla van ser vists en l’exterior de la sucursal per testimonis.

Atrac al Banc Sabadell

Este atracament va tindre lloc cap a les dos de la vesprada en una sucursal del Banc Sabadell situada en la confluència de la plaça d’Amèrica amb l’avinguda Conde Lumiares. Dos atracadors van accedir a l’oficina i un d’ells, que portava gorra i ulleres per a dificultar la seua identificació, va exigir els diners a personal de l’entitat. Almenys un dels atracadors portava una pistola, però havia de ser tan evident que era de plàstic i simulada que els seus plans es van frustrar.

Els empleats aconseguiren reduir-lo

No sols no li van donar un sol euro, sinó que entre els empleats i un client van aconseguir reduir-li i retenir-li en el sòl fins a l’arribada de la Policia. A més, durant el forcejament se li va deixar anar la cama ortopèdica a l’atracador, per la qual cosa ja era pràcticament impossible que pogués fugir del lloc. Mentre este enfrontament es produïa en la sucursal, la sala del 091 de la Policia Nacional ja havia rebut l’alarma, activada per personal de l’oficina del Banc Sabadell assaltada, per la qual cosa immediatament es van personar diferents patrulles de servei i van procedir a l’arrest de l’atracador. Els agents van recaptar dades sobre els altres implicats i es va donar una batuda sense èxit pels voltants, cerca en la qual també van col·laborar tres patrulles de la Policia Local.

Una jove que estava amb el seu gestor en el banc va explicar al diari ‘Caso abierto’ que es van emportar «un bon esglai» perquè en estos moments no sabien si l’arma era real o simulada. La jove va indicar que després de ser reduït un dels atracadors podien haver detingut al segon, però va fer posat de treure la pistola i va marxar a la carrera. Després de la primera intervenció de les patrulles de Seguretat Ciutadana van acudir a l’oficina assaltada agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Policia Judicial i efectius de la Brigada de Policia Científica. L’arrestat ja comptava amb antecedents policials i els investigadors tracten d’identificar a la resta de membres de la banda.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.