Intenta atracar un banc i perd la cama ortopèdica en un forcejament

La Policia Nacional va detenir ahir a un home de 45 anys i nacionalitat italiana que va intentar atracar una sucursal bancària a Alacant amb una pistola simulada i va ser retingut per empleats i per un client. Un segon atracador que va accedir a l’oficina es va donar a la fugida sense cap botí en veure que el seu còmplice forcejava amb diverses persones i se li deixava anar la pròtesi d’una de les seues cames. La Policia busca ara a este atracador i a altres dos que pel que sembla van ser vists en l’exterior de la sucursal per testimonis.

Atrac al Banc Sabadell

Este atracament va tindre lloc cap a les dos de la vesprada en una sucursal del Banc Sabadell situada en la confluència de la plaça d’Amèrica amb l’avinguda Conde Lumiares. Dos atracadors van accedir a l’oficina i un d’ells, que portava gorra i ulleres per a dificultar la seua identificació, va exigir els diners a personal de l’entitat. Almenys un dels atracadors portava una pistola, però havia de ser tan evident que era de plàstic i simulada que els seus plans es van frustrar.

Els empleats aconseguiren reduir-lo

No sols no li van donar un sol euro, sinó que entre els empleats i un client van aconseguir reduir-li i retenir-li en el sòl fins a l’arribada de la Policia. A més, durant el forcejament se li va deixar anar la cama ortopèdica a l’atracador, per la qual cosa ja era pràcticament impossible que pogués fugir del lloc. Mentre este enfrontament es produïa en la sucursal, la sala del 091 de la Policia Nacional ja havia rebut l’alarma, activada per personal de l’oficina del Banc Sabadell assaltada, per la qual cosa immediatament es van personar diferents patrulles de servei i van procedir a l’arrest de l’atracador. Els agents van recaptar dades sobre els altres implicats i es va donar una batuda sense èxit pels voltants, cerca en la qual també van col·laborar tres patrulles de la Policia Local.

Una jove que estava amb el seu gestor en el banc va explicar al diari ‘Caso abierto’ que es van emportar «un bon esglai» perquè en estos moments no sabien si l’arma era real o simulada. La jove va indicar que després de ser reduït un dels atracadors podien haver detingut al segon, però va fer posat de treure la pistola i va marxar a la carrera. Després de la primera intervenció de les patrulles de Seguretat Ciutadana van acudir a l’oficina assaltada agents del Grup de Delinqüència Violenta de la Policia Judicial i efectius de la Brigada de Policia Científica. L’arrestat ja comptava amb antecedents policials i els investigadors tracten d’identificar a la resta de membres de la banda.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU