16.8 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Investiguen a una dona per furtar més de 3 tones d’alvocats en el Camp de Morvedre

Alvocats

Investiguen a una dona, de 50 anys, pel robatori de més de 3 tones d’alvocats | Pxhere

La Guàrdia Civil de València investiga a una dona, de 50 anys i nacionalitat espanyola, per un delicte continuat de furt d’alvocats. Pel que pareix, la dona hauria furtat més de 3.000 quilos d’esta fruita en camps de Faura, Benifairó, Benavites, Quart de les Valls i Quartell, en el Camp de Morvedre (València).

 

L’Equip de lluita contra el Robatori en el Camp (ROCA) de Sagunt s’ha fet càrrec de la investigació i ha inspeccionat establiments d’alimentació, com fruiteries i mercats ambulants de les localitats del voltant i mercats majoristes de fruites i verdures, amb l’objectiu de localitzar els alvocats furtats

 

Un establiment sospitós

Durant estes inspeccions, els agents van vore que els alvocats d’un d’estos establiments podrien tindre una procedència il·lícita, pel que van fer les gestions necessàries per a determinar la seua procedència. Una volta fetes les investigacions, els agents van saber que la venda dels 3.042 quilos d’alvocats van produir uns beneficis de 4.433 euros.

 

La dona investigada, en ser preguntada per la procedència de les fruites, va afirmar que se les havia comprat a un agricultor. Este home, per la seua banda, va afirmar que eixos alvocats no podien ser seus, ja que eren de la varietat ‘lamb hass’, mentres que els seus eren ‘hass’.

 

Portava els alvocats a Mercovasa

La persona autora dels robatoris en camps d’alvocats, arreplegava bosses d’esta fruita en diferents dies, de diferents camps, i quan tenia la quantitat suficient les portava a Mercovasa, en el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València) per a la seua venda.

 

Ara com ara, els agents investiguen els huit robatoris produïts durant esta temporada en les diferents localitats del Camp de Morvedre (València) a causa del desconeixement dels autors en la recol·lecció d’esta fruita. Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància de Sagunt.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Màxim Horta rep el Premi de les Lletres de l’Ateneu 2025 en la Nit de les Lletres

L'Ateneu Mercantil ha reconegut la trajectòria de Màxim Horta amb el Premi de les Lletres de l'Ateneu 2025 en la VII Nit Valenciana de les Lletres. La novel·la 'El Cercle Fènix', de Joaquín Ferry, ha guanyat el Premi Nacional de Novel·la, dotat amb 8.000 euros i publicació.

Mazón obri les compareixences per la dana en el Congrés; Camarero i Mompó seguiran el 24 de novembre

La Mesa de la comissió ha aprovat este dimecres el calendari: Mazón compareixerà el dilluns 17 de novembre i, el dia 24, ho faran Susana Camarero i Vicent Mompó amb format de 20 minutos per grup.

Elda abrigalla a Paula Vázquez com a Millor Calçada d’Espanya 2025

Paula Vázquez ha sigut abrigallada a Elda en una gala que ha reivindicat la tradició sabatera local amb el seu nomenament com a Millor Calçada d'Espanya 2025. La vetlada ha reunit representants institucionals, empresarials i del sector per a posar en valor el disseny i l'artesania de la ciutat.

L’Hèrcules incorpora al migcampista Mehdi Puch-Herrantz

L'Hèrcules ha incorporat al migcampista franc algerià Mehdi Puch-Herrantz, de 21 anys, després de deu dies als ordes de Rubén Torrecilla. Arriba lliure de l'AC Ajaccio, ocuparà fitxa sub-23 i firma pel que resta de temporada i una més.

El PP trenca el pacte a l’Alqueria d’Asnar i deixa a l’alcalde en minoria

Els dos regidors del PP ixen del govern local i renuncien a les seues delegacions, la qual cosa deixa a l'alcalde i a una edil no adscrita en minoria. La decisió arriba després de la polèmica per una possible irregularitat comptable i reobri el debat sobre una moció de censura.

Activen el protocol per una fallada en les polseres antimaltractament i asseguren que no va haver-hi desprotecció

Igualtat va activar el protocol de protecció després d'una incidència en el sistema Milotxa. El servici es va estabilitzar a la vesprada i no va deixar víctimes desprotegides.

Hisenda convoca el CPFF el dilluns per a la senda d’estabilitat i la tramitarà el dimarts en el Consell de Ministres

Hisenda ha convocat el CPFF per a presentar la senda d'estabilitat i el Govern la tramitarà l'endemà en el Consell de Ministres. El retard del calendari fa inviable que els comptes de 2026 entren en vigor l'1 de gener i aboca a una nova pròrroga de 2023.

Gómez demana al Ministeri flexibilitzar l’acreditació per a augmentar fins a un 15% les places MIR en la Comunitat Valenciana

El conseller ha urgit a canviar els criteris d'acreditació i a obrir un procediment permanent per a sumar places MIR en la Comunitat Valenciana. El CISNS s'ha compromés a enviar dades de cribratges amb indicadors homogenis mentres s'habilita una plataforma.