Investiguen a una dona per furtar més de 3 tones d’alvocats en el Camp de Morvedre

Alvocats

Investiguen a una dona, de 50 anys, pel robatori de més de 3 tones d’alvocats | Pxhere

La Guàrdia Civil de València investiga a una dona, de 50 anys i nacionalitat espanyola, per un delicte continuat de furt d’alvocats. Pel que pareix, la dona hauria furtat més de 3.000 quilos d’esta fruita en camps de Faura, Benifairó, Benavites, Quart de les Valls i Quartell, en el Camp de Morvedre (València).

 

L’Equip de lluita contra el Robatori en el Camp (ROCA) de Sagunt s’ha fet càrrec de la investigació i ha inspeccionat establiments d’alimentació, com fruiteries i mercats ambulants de les localitats del voltant i mercats majoristes de fruites i verdures, amb l’objectiu de localitzar els alvocats furtats

 

Un establiment sospitós

Durant estes inspeccions, els agents van vore que els alvocats d’un d’estos establiments podrien tindre una procedència il·lícita, pel que van fer les gestions necessàries per a determinar la seua procedència. Una volta fetes les investigacions, els agents van saber que la venda dels 3.042 quilos d’alvocats van produir uns beneficis de 4.433 euros.

 

La dona investigada, en ser preguntada per la procedència de les fruites, va afirmar que se les havia comprat a un agricultor. Este home, per la seua banda, va afirmar que eixos alvocats no podien ser seus, ja que eren de la varietat ‘lamb hass’, mentres que els seus eren ‘hass’.

 

Portava els alvocats a Mercovasa

La persona autora dels robatoris en camps d’alvocats, arreplegava bosses d’esta fruita en diferents dies, de diferents camps, i quan tenia la quantitat suficient les portava a Mercovasa, en el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València) per a la seua venda.

 

Ara com ara, els agents investiguen els huit robatoris produïts durant esta temporada en les diferents localitats del Camp de Morvedre (València) a causa del desconeixement dels autors en la recol·lecció d’esta fruita. Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància de Sagunt.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.