17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Investiguen a una dona per furtar més de 3 tones d’alvocats en el Camp de Morvedre

Alvocats

Investiguen a una dona, de 50 anys, pel robatori de més de 3 tones d’alvocats | Pxhere

La Guàrdia Civil de València investiga a una dona, de 50 anys i nacionalitat espanyola, per un delicte continuat de furt d’alvocats. Pel que pareix, la dona hauria furtat més de 3.000 quilos d’esta fruita en camps de Faura, Benifairó, Benavites, Quart de les Valls i Quartell, en el Camp de Morvedre (València).

 

L’Equip de lluita contra el Robatori en el Camp (ROCA) de Sagunt s’ha fet càrrec de la investigació i ha inspeccionat establiments d’alimentació, com fruiteries i mercats ambulants de les localitats del voltant i mercats majoristes de fruites i verdures, amb l’objectiu de localitzar els alvocats furtats

 

Un establiment sospitós

Durant estes inspeccions, els agents van vore que els alvocats d’un d’estos establiments podrien tindre una procedència il·lícita, pel que van fer les gestions necessàries per a determinar la seua procedència. Una volta fetes les investigacions, els agents van saber que la venda dels 3.042 quilos d’alvocats van produir uns beneficis de 4.433 euros.

 

La dona investigada, en ser preguntada per la procedència de les fruites, va afirmar que se les havia comprat a un agricultor. Este home, per la seua banda, va afirmar que eixos alvocats no podien ser seus, ja que eren de la varietat ‘lamb hass’, mentres que els seus eren ‘hass’.

 

Portava els alvocats a Mercovasa

La persona autora dels robatoris en camps d’alvocats, arreplegava bosses d’esta fruita en diferents dies, de diferents camps, i quan tenia la quantitat suficient les portava a Mercovasa, en el Puig, en la comarca de l’Horta Nord (València) per a la seua venda.

 

Ara com ara, els agents investiguen els huit robatoris produïts durant esta temporada en les diferents localitats del Camp de Morvedre (València) a causa del desconeixement dels autors en la recol·lecció d’esta fruita. Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància de Sagunt.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i 7 borrasques

Aemet fixa el final de l'episodi de ponent per al divendres 20, amb l'entrada d'un anticicló. Fins llavors seguiran els avisos i el risc de danys.

Dèsset detinguts per estar sense papers en dos operatius a Almoradí i Callosa de Segura

Dèsset persones han sigut detingudes per infringir la Llei d'Estrangeria en controls en locals d'oci d'Almoradí i Callosa de Segura. A més, un home va ser arrestat per una orde europea de detenció vinculada a un delicte de drogues.

El Castelló torna al lideratge de Segona més de 33 anys després

El Castelló és líder en solitari de Segona després del 2-0 a l'Esportiu i l'ensopegada del Racing a Eibar. Suma 48 punts i es mesurarà al Racing en dos jornades.

Nacho Pérez, de 17 anys, es va convertir en el futbolista més jove del Llevant en Primera

El lateral de 17 anys va debutar en Primera amb el Llevant com a titular en el derbi davant el València, que va acabar 0-2. La seua aparició fixa un nou rècord del club.

Demanen 8 anys de presó per a dos germans per vendre droga en una fruiteria de Torrevieja

La Fiscalia sol·licita 8 anys de presó per a dos germans i 5 per a un tercer per tràfic de drogues; el juí està assenyalat en l'Audiència d'Alacant amb seu a Elx.

La Generalitat completarà a la primavera totes les obres locals després de la dana

Vicente Martínez Mus ha avançat que a la primavera conclourà el 100% de les obres locals després de la dana, i que el Consell anirà a la comissió amb una postura reivindicativa i de lleialtat institucional. A més, negocia amb València una nova estació d'autobusos amb dos ubicacions.