11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Localitzat un home que portava més de 24 hores incomunicat en la muntanya

La Guàrdia Civil de Llombai i el Servei Aeri de la Guàrdia Civil de la Sisena Zona ha localitzat a un home de 62 anys, de nacionalitat espanyola, que portava més de 24 hores incomunicat en el paratge conegut com “Les Pedroses”, pertanyent al terme municipal de Catadau.

En el dia d’ahir, a les 10.00 hores, diversos familiars d’un home de 62 anys, de nacionalitat espanyola, es van personar en les dependències de la Guàrdia Civil de Llombai. Van informar els agents que, el matí del dia anterior, aquest familiar, havia marxat amb la intenció de pasturar a les seues ovelles en un paratge del terme municipal de Catadau.

Els familiars també van comunicar als agents que el telèfon mòbil no donava senyal i en l’última conversa telefònica que van tindre els va fer saber que estava plovent moltíssim, que amb els grans torrents era conscient que no podia tornar i que intentaria buscar refugi.

Els familiars havien intentat accedir a la zona amb els seus vehicles particulars, assegurant als agents que era impossible arribar per terra al lloc i que el seu familiar estava atrapat en la zona.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització d’aquesta persona, format per diferents patrulles de la Guàrdia Civil de Llombai, així com l’activació del Servei Aeri de la Guàrdia Civil.

Les patrulles de la Guàrdia Civil de Llombai, es van desplaçar amb direcció a la zona que els va ser descrita, però la pluja i els torrents els van impedir el pas.

A les 13.00 hores, el Servei Aeri de la Guàrdia Civil, fins i tot amb el mal temps i poca visibilitat, va localitzar a l’home en el paratge conegut com “Les Pedroses” pertanyent al terme municipal de Catadau. L’helicòpter va aconseguir aterrar, i els agents es van entrevistar amb aquesta  persona, un home de 62 anys, de nacionalitat espanyola, els va fer saber que es trobava bé i que el seu telèfon mòbil s’havia quedat sense bateria. A més, va informar els agents que estava cuidant de les seues ovelles.

Que tornaria a la seua casa quan cessaren les pluges, que tenia roba, queviures i un refugi en un corral.

L’home, després d’agrair el treball dels agents, va demanar que li comunicaran a la seua família que es trobava bé per a no preocupar-los.

Gràcies a la ràpida intervenció dels agents i el coneixement de la zona es va poder localitzar a aquesta persona i confirmar que no havia patit cap mena de mal.

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.