13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Localitzat un home que portava més de 24 hores incomunicat en la muntanya

La Guàrdia Civil de Llombai i el Servei Aeri de la Guàrdia Civil de la Sisena Zona ha localitzat a un home de 62 anys, de nacionalitat espanyola, que portava més de 24 hores incomunicat en el paratge conegut com “Les Pedroses”, pertanyent al terme municipal de Catadau.

En el dia d’ahir, a les 10.00 hores, diversos familiars d’un home de 62 anys, de nacionalitat espanyola, es van personar en les dependències de la Guàrdia Civil de Llombai. Van informar els agents que, el matí del dia anterior, aquest familiar, havia marxat amb la intenció de pasturar a les seues ovelles en un paratge del terme municipal de Catadau.

Els familiars també van comunicar als agents que el telèfon mòbil no donava senyal i en l’última conversa telefònica que van tindre els va fer saber que estava plovent moltíssim, que amb els grans torrents era conscient que no podia tornar i que intentaria buscar refugi.

Els familiars havien intentat accedir a la zona amb els seus vehicles particulars, assegurant als agents que era impossible arribar per terra al lloc i que el seu familiar estava atrapat en la zona.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització d’aquesta persona, format per diferents patrulles de la Guàrdia Civil de Llombai, així com l’activació del Servei Aeri de la Guàrdia Civil.

Les patrulles de la Guàrdia Civil de Llombai, es van desplaçar amb direcció a la zona que els va ser descrita, però la pluja i els torrents els van impedir el pas.

A les 13.00 hores, el Servei Aeri de la Guàrdia Civil, fins i tot amb el mal temps i poca visibilitat, va localitzar a l’home en el paratge conegut com “Les Pedroses” pertanyent al terme municipal de Catadau. L’helicòpter va aconseguir aterrar, i els agents es van entrevistar amb aquesta  persona, un home de 62 anys, de nacionalitat espanyola, els va fer saber que es trobava bé i que el seu telèfon mòbil s’havia quedat sense bateria. A més, va informar els agents que estava cuidant de les seues ovelles.

Que tornaria a la seua casa quan cessaren les pluges, que tenia roba, queviures i un refugi en un corral.

L’home, després d’agrair el treball dels agents, va demanar que li comunicaran a la seua família que es trobava bé per a no preocupar-los.

Gràcies a la ràpida intervenció dels agents i el coneixement de la zona es va poder localitzar a aquesta persona i confirmar que no havia patit cap mena de mal.

Últimes notícies

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.

El Consell cessa a Alberto Martín, número 3 d’Interior durant la dana

El Consell ha aprovat este divendres el cessament a petició pròpia d'Alberto Martín, que va ser número 3 d'Interior durant la dana de 2024, i ha designat a Andrés Balfagó com a substitut. Martín està citat a declarar com a testimoni el 6 de febrer en la causa sobre la gestió d'aquell episodi.

L’excap de gabinet de Mazón nega esborrar missatges i diu que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del telèfon usat durant la DANA i que només ho va restaurar abans de retornar-ho. La pericial no va poder recuperar els xats.

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.