12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Batalla campal de més de 100 persones en la discomòbil d’Albal

Discomòbil Festes Albal 2019

Una de les discomòbils de les Festes Patronals d’Albal del 2019 | Ajuntament d’Albal

 

L’Ajuntament de la localitat d’Albal, l’Horta Sud (València), ha decidit cancel·lar les dos discomòbils que quedaven per celebrar de les festes patronals –una hui i una altra, el dissabte– després d’una baralla massiva amb «més de cent persones implicades» que ha tingut lloc esta matinada en el Parc de la Balaguera i que ha acabat amb quatre persones ferides i set identificats.

 

Ja recentment havien hagut incidents en les festes dels pobles veïns –Picanya i Aldaia– i, per això, s’havia desplegat un reforç policial preventiu. Però, segons pareix, en un moment determinat els participants de la discomòbil d’ahir es van encarar al reforç policial i els van començar a tirar pedres. Els agents van demanar més efectius, cosa que va reunir unes 12 patrulles d’agents de seguretat –entre policies locals de la comarca, Guàrdia Civil i seguretat privada contractada per l’Ajuntament– en la zona del Parc.

 

En eixe moment es va produir una «reacció incontrolada dels participants» en la que van estar implicats més de cent persones i que va acabar amb quatre persones ferides i set més –cap d’elles veí d’Albal, segons fonts policials– identificades. A més, la batalla campal va provocar danys materials, entre ells, el trencament de la tanca que delimita el Parc de la Balaguera amb la carretera CV-33.

 

 

Per tots estos fets, l’equip de govern ha emés un comunicat a on explica que l’alcalde d’Albal i l’intendent de la Policia Local han cancel·lat les discomòbils de hui i del dissabte 27 de juliol, amb l’objectiu d’evitar mals majors, unes mesures que el mateix comunicat qualifica de «dràstiques i contundents». Per la seua part, els festers de Santa Anna han comunicat que, encara que «amb tot el dolor del nostre cor […] ens vegem obligats a prescindir de la discomòbil d’esta nit» per «culpa d’alguns impresentables».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.