Batalla campal de més de 100 persones en la discomòbil d’Albal

Discomòbil Festes Albal 2019

Una de les discomòbils de les Festes Patronals d’Albal del 2019 | Ajuntament d’Albal

 

L’Ajuntament de la localitat d’Albal, l’Horta Sud (València), ha decidit cancel·lar les dos discomòbils que quedaven per celebrar de les festes patronals –una hui i una altra, el dissabte– després d’una baralla massiva amb «més de cent persones implicades» que ha tingut lloc esta matinada en el Parc de la Balaguera i que ha acabat amb quatre persones ferides i set identificats.

 

Ja recentment havien hagut incidents en les festes dels pobles veïns –Picanya i Aldaia– i, per això, s’havia desplegat un reforç policial preventiu. Però, segons pareix, en un moment determinat els participants de la discomòbil d’ahir es van encarar al reforç policial i els van començar a tirar pedres. Els agents van demanar més efectius, cosa que va reunir unes 12 patrulles d’agents de seguretat –entre policies locals de la comarca, Guàrdia Civil i seguretat privada contractada per l’Ajuntament– en la zona del Parc.

 

En eixe moment es va produir una «reacció incontrolada dels participants» en la que van estar implicats més de cent persones i que va acabar amb quatre persones ferides i set més –cap d’elles veí d’Albal, segons fonts policials– identificades. A més, la batalla campal va provocar danys materials, entre ells, el trencament de la tanca que delimita el Parc de la Balaguera amb la carretera CV-33.

 

 

Per tots estos fets, l’equip de govern ha emés un comunicat a on explica que l’alcalde d’Albal i l’intendent de la Policia Local han cancel·lat les discomòbils de hui i del dissabte 27 de juliol, amb l’objectiu d’evitar mals majors, unes mesures que el mateix comunicat qualifica de «dràstiques i contundents». Per la seua part, els festers de Santa Anna han comunicat que, encara que «amb tot el dolor del nostre cor […] ens vegem obligats a prescindir de la discomòbil d’esta nit» per «culpa d’alguns impresentables».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.