Batalla campal de més de 100 persones en la discomòbil d’Albal

Discomòbil Festes Albal 2019

Una de les discomòbils de les Festes Patronals d’Albal del 2019 | Ajuntament d’Albal

 

L’Ajuntament de la localitat d’Albal, l’Horta Sud (València), ha decidit cancel·lar les dos discomòbils que quedaven per celebrar de les festes patronals –una hui i una altra, el dissabte– després d’una baralla massiva amb «més de cent persones implicades» que ha tingut lloc esta matinada en el Parc de la Balaguera i que ha acabat amb quatre persones ferides i set identificats.

 

Ja recentment havien hagut incidents en les festes dels pobles veïns –Picanya i Aldaia– i, per això, s’havia desplegat un reforç policial preventiu. Però, segons pareix, en un moment determinat els participants de la discomòbil d’ahir es van encarar al reforç policial i els van començar a tirar pedres. Els agents van demanar més efectius, cosa que va reunir unes 12 patrulles d’agents de seguretat –entre policies locals de la comarca, Guàrdia Civil i seguretat privada contractada per l’Ajuntament– en la zona del Parc.

 

En eixe moment es va produir una «reacció incontrolada dels participants» en la que van estar implicats més de cent persones i que va acabar amb quatre persones ferides i set més –cap d’elles veí d’Albal, segons fonts policials– identificades. A més, la batalla campal va provocar danys materials, entre ells, el trencament de la tanca que delimita el Parc de la Balaguera amb la carretera CV-33.

 

 

Per tots estos fets, l’equip de govern ha emés un comunicat a on explica que l’alcalde d’Albal i l’intendent de la Policia Local han cancel·lat les discomòbils de hui i del dissabte 27 de juliol, amb l’objectiu d’evitar mals majors, unes mesures que el mateix comunicat qualifica de «dràstiques i contundents». Per la seua part, els festers de Santa Anna han comunicat que, encara que «amb tot el dolor del nostre cor […] ens vegem obligats a prescindir de la discomòbil d’esta nit» per «culpa d’alguns impresentables».

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.