Batalla campal de més de 100 persones en la discomòbil d’Albal

Discomòbil Festes Albal 2019

Una de les discomòbils de les Festes Patronals d’Albal del 2019 | Ajuntament d’Albal

 

L’Ajuntament de la localitat d’Albal, l’Horta Sud (València), ha decidit cancel·lar les dos discomòbils que quedaven per celebrar de les festes patronals –una hui i una altra, el dissabte– després d’una baralla massiva amb «més de cent persones implicades» que ha tingut lloc esta matinada en el Parc de la Balaguera i que ha acabat amb quatre persones ferides i set identificats.

 

Ja recentment havien hagut incidents en les festes dels pobles veïns –Picanya i Aldaia– i, per això, s’havia desplegat un reforç policial preventiu. Però, segons pareix, en un moment determinat els participants de la discomòbil d’ahir es van encarar al reforç policial i els van començar a tirar pedres. Els agents van demanar més efectius, cosa que va reunir unes 12 patrulles d’agents de seguretat –entre policies locals de la comarca, Guàrdia Civil i seguretat privada contractada per l’Ajuntament– en la zona del Parc.

 

En eixe moment es va produir una «reacció incontrolada dels participants» en la que van estar implicats més de cent persones i que va acabar amb quatre persones ferides i set més –cap d’elles veí d’Albal, segons fonts policials– identificades. A més, la batalla campal va provocar danys materials, entre ells, el trencament de la tanca que delimita el Parc de la Balaguera amb la carretera CV-33.

 

 

Per tots estos fets, l’equip de govern ha emés un comunicat a on explica que l’alcalde d’Albal i l’intendent de la Policia Local han cancel·lat les discomòbils de hui i del dissabte 27 de juliol, amb l’objectiu d’evitar mals majors, unes mesures que el mateix comunicat qualifica de «dràstiques i contundents». Per la seua part, els festers de Santa Anna han comunicat que, encara que «amb tot el dolor del nostre cor […] ens vegem obligats a prescindir de la discomòbil d’esta nit» per «culpa d’alguns impresentables».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les patronals de VTC exigixen transparència al Consell sobre la nova regulació

Les patronals de VTC reclamen al Consell claredat sobre el decret llei que regularà la seua activitat i advertixen de possibles mobilitzacions si no hi ha transparència ni seguretat jurídica.

La Banda Indefinida posa banda sonora i suport terapèutic a la vaga docent a València

La Banda Indefinida, nascuda de forma improvisada entre docents valencians, reunix ja més de 500 músics i s'ha convertit en el motor anímic i reivindicatiu de la vaga indefinida del professorat.

La Generalitat anul·la la condecoració a un policia local per falsejar el seu paper en un part a casa

La Generalitat ha revocat la felicitació pública concedida a un policia local per un suposat auxili en un part domiciliari, després de constatar que no va ser present en l'enllumenament i que l'informe policial no s'ajustava a l'ocorregut.

L’alcaldessa de València declararà com a testimoni per la gestió de la DANA el 8 de juliol

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de 2024 a València ha fixat un calendari de quinze declaracions testificals entre el 29 de juny i el 31 de juliol, que inclou a l'alcaldessa María José Catalá i a la exconsellera Ruth Merino.

Detectors de mòbils vigilaran les PAU valencianes per a evitar còpies

Els tribunals de les PAU de la Comunitat Valenciana podran usar detectors de freqüència per a localitzar mòbils i dispositius electrònics no autoritzats i frenar els fraus en els exàmens.

València Basket es juga el factor pista i Gran Canària la salvació en el Roig Arena

València Basket rep a Dreamland Gran Canària en un dol decisiu: els locals apuren les seues opcions de ser segons i els canaris es juguen la permanència en la acb.

Les famílies demanen a Educació negociar per a frenar la vaga indefinida del professorat

Representants de les famílies valencianes traslladen a la Conselleria la seua preocupacion per la vaga indefinida del professorat i reclamen acords que prioritzen a l'alumnat i milloren les infraestructures educatives.

Desallotgen del ple d’Alacant a tres persones que protestaven per la vaga de professors

Tres persones han sigut desallotjades del ple de l'Ajuntament d'Alacant després de protestar a favor de la vaga del professorat de l'ensenyança pública no universitària durant un debat sobre infraestructures educatives.