Mastodon
30 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Mata a la seua nóvia d’un tir en Vilanova de Castelló

Una persona disparant una pistola

La víctima va rebre un tir en el cap | Pxhere

Segona víctima de violència de gènere en el territori valencià. Este diumenge, Mónica Espinola Nevado, de 37 anys, ha mort en l’hospital la Fe de València, després de què el dissabte, presumptament, la seua parella, Juan Salvador, li pegara un tir en el cap, en Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València).

 

Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, els fets s’han produït la matinada del dissabte en un xalet prop de la urbanització Monteluna, a on la parella vivia d’ocupa. Una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) va assistir al lloc dels fets i va traslladar a Mónica fins a l’hospital, a on ingressà en la Unitat de Cures Intensives (UCI) en estat de mort cerebral. El diumenge de matí els metges certificaven la seua mort.

 

El presumpte assassí ha sigut detingut la mateixa matinada per un delicte d’assassinat amb les circumstàncies agreujants de parentesc i produït per motius de gènere.

 

«És un psicòpata»

Tot i que no existien denúncies prèvies per violència masclista, un amic de la víctima ha afirmat que li arribà a confessar que «és un psicòpata». És més, Mónica l’havia deixat diferents voltes des de què començaren a viure junts fa dos anys, però sempre havia acabat tornant amb ell.

 

L’entorn de la víctima assegura que Juan Salvador és una persona «molt calculadora, controladora i possessiva». A demés, no era la primera volta que tenia actituds violentes amb Mónica, inclòs davant de la gent: en Nadal, el presumpte assassí va acudir a casa d’un amic d’ella, «trencà la porta i la va traure a estirons de monyo, i se la va endur a la força com si fora el seu amo i senyor».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Treballadors de la sanitat pública protesten pel tancament en fals de l’estatut marc

Sindicats convoquen concentracions en centres de diverses comunitats per a denunciar que Sanitat vol tancar en fals la reforma de l'Estatut Marc. Reclamen 35 hores, jubilació voluntària i una reclassificació professional amb efectes retributius

El PPCV atribuïx a l’anterior direcció d’À Punt els vídeos del Cecopi sense so

El PPCV sosté que va ser l'anterior adreça d'À Punt, nomenada pel Botànic, qui va fixar l'enviament de vídeos del Cecopi sense àudio. Compromís reclama les gravacions completes.

El Consell d’informatius d’RTVE recolza l’emissió dels àudios del Cecopi i rebutja mala praxi

El Consell d'informatius d'RTVE avala la difusió dels àudios inèdits del Cecopi del 29 d'octubre i nega que vulneren la deontologia. També critica a À Punt per insinuar delictes sense proves.

RTVE es retirarà d’Eurovisió 2026 si participa Israel

RTVE va acordar retirar-se d'Eurovisió 2026 si Israel competix, amb majoria en el seu consell i sense canvis per al Benidorm Fest. Govern i partits celebren la mesura i apel·len a la coherència amb el precedent de Rússia.

El Govern presenta a Alacant el pla inversor per als aeroports 2027-2031

L'Executiu anunciarà en l'aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández el DAURA III, el marc que fixarà les inversions d'Aena per a 2027-2031. El pla s'anticipa de gran calibre per l'auge del trànsit i la necessitat de modernitzar la xarxa.

Quasi 190.000 alumnes inicien el curs en les universitats valencianes amb 51 nous títols

Les cinc universitats públiques obrin 2025-26 amb prop de 190.000 matriculats i 51 titulacions noves. El curs arranca amb focus en IA, més beques i taxes congelades.

El Xúquer baixa al 50% i el Segura es queda en el 19,6% malgrat la pluja

El Xúquer descendix al 50% i el Segura cau al 19,6% en una setmana amb precipitacions que no van elevar les reserves. La mitjana nacional baixa al 57,1%.

El València Basket incorpora ratpenats al seu primer equipament per a Europa

El club adapta la seua samarreta taronja per a Europa amb ratpenats en la part superior i manté el nom en el frontal. A la venda des de l'1 d'octubre per 70 euros.