Mata a la seua nóvia d’un tir en Vilanova de Castelló

Una persona disparant una pistola

La víctima va rebre un tir en el cap | Pxhere

Segona víctima de violència de gènere en el territori valencià. Este diumenge, Mónica Espinola Nevado, de 37 anys, ha mort en l’hospital la Fe de València, després de què el dissabte, presumptament, la seua parella, Juan Salvador, li pegara un tir en el cap, en Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València).

 

Segons ha avançat ‘Levante-EMV’, els fets s’han produït la matinada del dissabte en un xalet prop de la urbanització Monteluna, a on la parella vivia d’ocupa. Una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) va assistir al lloc dels fets i va traslladar a Mónica fins a l’hospital, a on ingressà en la Unitat de Cures Intensives (UCI) en estat de mort cerebral. El diumenge de matí els metges certificaven la seua mort.

 

El presumpte assassí ha sigut detingut la mateixa matinada per un delicte d’assassinat amb les circumstàncies agreujants de parentesc i produït per motius de gènere.

 

«És un psicòpata»

Tot i que no existien denúncies prèvies per violència masclista, un amic de la víctima ha afirmat que li arribà a confessar que «és un psicòpata». És més, Mónica l’havia deixat diferents voltes des de què començaren a viure junts fa dos anys, però sempre havia acabat tornant amb ell.

 

L’entorn de la víctima assegura que Juan Salvador és una persona «molt calculadora, controladora i possessiva». A demés, no era la primera volta que tenia actituds violentes amb Mónica, inclòs davant de la gent: en Nadal, el presumpte assassí va acudir a casa d’un amic d’ella, «trencà la porta i la va traure a estirons de monyo, i se la va endur a la força com si fora el seu amo i senyor».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU