Una mateixa persona du a terme una xarxa d’empadronaments il·legals d’estrangers

Agents de la Policia Nacional han detectat una xarxa d’empadronaments il·legals de ciutadans estrangers en situació irregular, realitzades per un veí de la localitat valenciana de Xirivella, previ pagament. Per este motiu, la Policia Nacional ha proposat per a sanció a l’infractor davant la Subdelegació de Govern, per la qual cosa podria enfrontar-se a una multa de fins a 100.000 euros.

Les investigacions per part dels agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal (UCRIF) de València es van iniciar després de detectar que s’estaven produint nombrosos casos de ciutadans estrangers, en situació irregular a Espanya, que presentaven per a aconseguir residir legalment, entre una altra documentació, certificats d’empadronaments que resultaven sospitosos per als policies.

Anuncios

Els cobrava una bona xifra per regular la seua situació

Les perquisicions dels agents han permés esbrinar que els habitatges on figuraven estos empadronaments eren propietat de la mateixa persona, un veí de Xirivella. Este, pel que sembla, cobrava una mitjana de 600 euros a ciutadans estrangers en situació irregular a canvi de mantenir-los empadronats en els seus pisos durant tres anys, temps necessari per a sol·licitar una autorització de residència per arrelament. Per tot això, els investigadors han proposat a l’infractor per a sanció a la Subdelegació del Govern, enfrontant-se a una multa la quantia de la qual podria ascendir als 100.000 euros.

Els ciutadans estrangers que es troben en esta situació, en la seua majoria, desconeixen l’idioma, no tenen treball ni recursos econòmics i necessiten obtenir una autorització de residència el més ràpid possible. Alguns propietaris de pisos o titulars de contractes de lloguer s’aprofiten d’esta situació de vulnerabilitat i intenten obtenir un benefici econòmic empadronant-los en els seus domicilis, on mai arriben a residir realment.

Infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria

Des de la Policia Nacional es recorda que consentir la inscripció d’un estranger en el padró municipal per part del titular d’un habitatge habilitat per a tal fi, quan este habitatge no constituesca el domicili real de l’estranger, suposa una infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria, la sanció de la qual és una multa que pot anar des de 10.001 fins a 100.000 euros

Anuncios

Últimes notícies

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.

El PSPV acusa el Consell de boicotejar la regularització de migrants i anuncia accions davant la Fiscalia

El PSPV acusa el Consell d'ordenar a centres de salut que no emeten certificats per a la regularització de persones migrants i avança que el denunciarà davant la Fiscalia, mentres el president nega qualsevol instrucció en eixe sentit.

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.

Avís taronja per pluges intenses a Alacant i sud de València este dijous

La Aemet activa l'avís taronja per pluges molt intenses a l'interior i litoral nord d'Alacant i en el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.