Una mateixa persona du a terme una xarxa d’empadronaments il·legals d’estrangers

Agents de la Policia Nacional han detectat una xarxa d’empadronaments il·legals de ciutadans estrangers en situació irregular, realitzades per un veí de la localitat valenciana de Xirivella, previ pagament. Per este motiu, la Policia Nacional ha proposat per a sanció a l’infractor davant la Subdelegació de Govern, per la qual cosa podria enfrontar-se a una multa de fins a 100.000 euros.

Les investigacions per part dels agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal (UCRIF) de València es van iniciar després de detectar que s’estaven produint nombrosos casos de ciutadans estrangers, en situació irregular a Espanya, que presentaven per a aconseguir residir legalment, entre una altra documentació, certificats d’empadronaments que resultaven sospitosos per als policies.

Els cobrava una bona xifra per regular la seua situació

Les perquisicions dels agents han permés esbrinar que els habitatges on figuraven estos empadronaments eren propietat de la mateixa persona, un veí de Xirivella. Este, pel que sembla, cobrava una mitjana de 600 euros a ciutadans estrangers en situació irregular a canvi de mantenir-los empadronats en els seus pisos durant tres anys, temps necessari per a sol·licitar una autorització de residència per arrelament. Per tot això, els investigadors han proposat a l’infractor per a sanció a la Subdelegació del Govern, enfrontant-se a una multa la quantia de la qual podria ascendir als 100.000 euros.

Els ciutadans estrangers que es troben en esta situació, en la seua majoria, desconeixen l’idioma, no tenen treball ni recursos econòmics i necessiten obtenir una autorització de residència el més ràpid possible. Alguns propietaris de pisos o titulars de contractes de lloguer s’aprofiten d’esta situació de vulnerabilitat i intenten obtenir un benefici econòmic empadronant-los en els seus domicilis, on mai arriben a residir realment.

Infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria

Des de la Policia Nacional es recorda que consentir la inscripció d’un estranger en el padró municipal per part del titular d’un habitatge habilitat per a tal fi, quan este habitatge no constituesca el domicili real de l’estranger, suposa una infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria, la sanció de la qual és una multa que pot anar des de 10.001 fins a 100.000 euros

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.