Una mateixa persona du a terme una xarxa d’empadronaments il·legals d’estrangers

Agents de la Policia Nacional han detectat una xarxa d’empadronaments il·legals de ciutadans estrangers en situació irregular, realitzades per un veí de la localitat valenciana de Xirivella, previ pagament. Per este motiu, la Policia Nacional ha proposat per a sanció a l’infractor davant la Subdelegació de Govern, per la qual cosa podria enfrontar-se a una multa de fins a 100.000 euros.

Les investigacions per part dels agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal (UCRIF) de València es van iniciar després de detectar que s’estaven produint nombrosos casos de ciutadans estrangers, en situació irregular a Espanya, que presentaven per a aconseguir residir legalment, entre una altra documentació, certificats d’empadronaments que resultaven sospitosos per als policies.

Els cobrava una bona xifra per regular la seua situació

Les perquisicions dels agents han permés esbrinar que els habitatges on figuraven estos empadronaments eren propietat de la mateixa persona, un veí de Xirivella. Este, pel que sembla, cobrava una mitjana de 600 euros a ciutadans estrangers en situació irregular a canvi de mantenir-los empadronats en els seus pisos durant tres anys, temps necessari per a sol·licitar una autorització de residència per arrelament. Per tot això, els investigadors han proposat a l’infractor per a sanció a la Subdelegació del Govern, enfrontant-se a una multa la quantia de la qual podria ascendir als 100.000 euros.

Els ciutadans estrangers que es troben en esta situació, en la seua majoria, desconeixen l’idioma, no tenen treball ni recursos econòmics i necessiten obtenir una autorització de residència el més ràpid possible. Alguns propietaris de pisos o titulars de contractes de lloguer s’aprofiten d’esta situació de vulnerabilitat i intenten obtenir un benefici econòmic empadronant-los en els seus domicilis, on mai arriben a residir realment.

Infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria

Des de la Policia Nacional es recorda que consentir la inscripció d’un estranger en el padró municipal per part del titular d’un habitatge habilitat per a tal fi, quan este habitatge no constituesca el domicili real de l’estranger, suposa una infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria, la sanció de la qual és una multa que pot anar des de 10.001 fins a 100.000 euros

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.