11.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Una mateixa persona du a terme una xarxa d’empadronaments il·legals d’estrangers

Agents de la Policia Nacional han detectat una xarxa d’empadronaments il·legals de ciutadans estrangers en situació irregular, realitzades per un veí de la localitat valenciana de Xirivella, previ pagament. Per este motiu, la Policia Nacional ha proposat per a sanció a l’infractor davant la Subdelegació de Govern, per la qual cosa podria enfrontar-se a una multa de fins a 100.000 euros.

Les investigacions per part dels agents de la Unitat Contra les Xarxes d’Immigració Il·legal (UCRIF) de València es van iniciar després de detectar que s’estaven produint nombrosos casos de ciutadans estrangers, en situació irregular a Espanya, que presentaven per a aconseguir residir legalment, entre una altra documentació, certificats d’empadronaments que resultaven sospitosos per als policies.

Els cobrava una bona xifra per regular la seua situació

Les perquisicions dels agents han permés esbrinar que els habitatges on figuraven estos empadronaments eren propietat de la mateixa persona, un veí de Xirivella. Este, pel que sembla, cobrava una mitjana de 600 euros a ciutadans estrangers en situació irregular a canvi de mantenir-los empadronats en els seus pisos durant tres anys, temps necessari per a sol·licitar una autorització de residència per arrelament. Per tot això, els investigadors han proposat a l’infractor per a sanció a la Subdelegació del Govern, enfrontant-se a una multa la quantia de la qual podria ascendir als 100.000 euros.

Els ciutadans estrangers que es troben en esta situació, en la seua majoria, desconeixen l’idioma, no tenen treball ni recursos econòmics i necessiten obtenir una autorització de residència el més ràpid possible. Alguns propietaris de pisos o titulars de contractes de lloguer s’aprofiten d’esta situació de vulnerabilitat i intenten obtenir un benefici econòmic empadronant-los en els seus domicilis, on mai arriben a residir realment.

Infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria

Des de la Policia Nacional es recorda que consentir la inscripció d’un estranger en el padró municipal per part del titular d’un habitatge habilitat per a tal fi, quan este habitatge no constituesca el domicili real de l’estranger, suposa una infracció molt greu a la Llei d’Estrangeria, la sanció de la qual és una multa que pot anar des de 10.001 fins a 100.000 euros

Últimes notícies

Pérez Llorca entra en els jutjats de Catarroja pel garatge i evita declaracions

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja pel garatge i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, assistida el mateix dia en el mateix centre, roman en l'UCI del Clínic de València.

Pérez Llorca entra pel garatge en els jutjats de Catarroja i guarda silencie

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja per l'aparcament i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, atesa eixe mateix dia en el mateix centre, continua ingressada.

El jutge cita el 27 a Ábalos i a Koldo per a decidir si els manté en llibertat

El magistrat ha convocat a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García a una vista el 27 de novembre per a revisar les seues mesures cautelars en el cas Koldo. La Fiscalia i les acusacions populars han demanat el canvi de situació i estes últimes ja avancen que reclamaran presó.

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.