Un mestre d’Almassora acusat d’abusos sexuals rep mil euros al mes

La Generalitat paga cada mes mil euros a un mestre d'Educació Física acusat d'abusar sexualment de diverses alumnes en el centre Regina Violant d'Almassora, a la Plana Alta. El presumpte agressor cobra uns mil euros al mes a pesar d'estar allunyat de l'ensenyament durant un any al suspendre'l del treball la Conselleria d'Educació, al ser detingut l'estiu de 2017. La quantitat que li paga la Generalitat és el sou base, al tractar-se d'una suspensió provisional, ja que no s'ha resolt el seu expedient judicial, com en un procés habitual. 

Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', el presumpte pederasta deurà tornar tots els diners dins ara atorgats pel Consell durant tot este temps. En canvi, si resulta absolt, la Generalitat deurà abonar-li també la part del seu sou que ha sigut retinguda. La defensa del mestre ha presentat diversos recursos, i el cas es troba encara en instrucció, segons la Fiscalia Provincial Encara que no hi ha escrit d'acusació encara, per al Ministeri Fiscal els abusos són «clars». Lles víctimes són cinc xiquetes, d'entre 8 i 12 anys, alumnes totes del docent, al qual acusen d'haver-les obligat a realitzar-li tocaments en horari lectiu i a l'interior de l'aula. Les menors van denunciar que el mestre les asseia en les seues cames i que portava les mans d'elles fins als seus genitals per a que li practicaren tocaments.

L'acusat és interí en la borsa de la Comunitat i estava en el centre escolar amb una vacant. El mestre es troba en llibertat amb càrrecs però el jutjat de guàrdia al qual va  passar a disposició en juliol de 2017 va decretar deixar-lo en llibertat provisional i sense fiança amb l'obligació de personar-se dos vegades al mes en el jutjat per a firmar. Una llibertat que va recórrer la Fiscalia, sent denegada la seua petició de presó, segons ha informat el Ministeri Fiscal. Per altra banda sí que se li va prohibir acostar-se a menys de 500 metres del col·legi on treballava.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.