Un mestre d’Almassora acusat d’abusos sexuals rep mil euros al mes

La Generalitat paga cada mes mil euros a un mestre d'Educació Física acusat d'abusar sexualment de diverses alumnes en el centre Regina Violant d'Almassora, a la Plana Alta. El presumpte agressor cobra uns mil euros al mes a pesar d'estar allunyat de l'ensenyament durant un any al suspendre'l del treball la Conselleria d'Educació, al ser detingut l'estiu de 2017. La quantitat que li paga la Generalitat és el sou base, al tractar-se d'una suspensió provisional, ja que no s'ha resolt el seu expedient judicial, com en un procés habitual. 

Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', el presumpte pederasta deurà tornar tots els diners dins ara atorgats pel Consell durant tot este temps. En canvi, si resulta absolt, la Generalitat deurà abonar-li també la part del seu sou que ha sigut retinguda. La defensa del mestre ha presentat diversos recursos, i el cas es troba encara en instrucció, segons la Fiscalia Provincial Encara que no hi ha escrit d'acusació encara, per al Ministeri Fiscal els abusos són «clars». Lles víctimes són cinc xiquetes, d'entre 8 i 12 anys, alumnes totes del docent, al qual acusen d'haver-les obligat a realitzar-li tocaments en horari lectiu i a l'interior de l'aula. Les menors van denunciar que el mestre les asseia en les seues cames i que portava les mans d'elles fins als seus genitals per a que li practicaren tocaments.

L'acusat és interí en la borsa de la Comunitat i estava en el centre escolar amb una vacant. El mestre es troba en llibertat amb càrrecs però el jutjat de guàrdia al qual va  passar a disposició en juliol de 2017 va decretar deixar-lo en llibertat provisional i sense fiança amb l'obligació de personar-se dos vegades al mes en el jutjat per a firmar. Una llibertat que va recórrer la Fiscalia, sent denegada la seua petició de presó, segons ha informat el Ministeri Fiscal. Per altra banda sí que se li va prohibir acostar-se a menys de 500 metres del col·legi on treballava.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.

El Consell dona llum verda a tres grans contractes sanitaris per més de 1.100 milions

El Consell autoritza tres grans contractes sanitaris per 1.106,8 milions per a neteja de centres, compra de medicaments i analítiques clíniques en La Fe, a més d'adaptar la normativa d'establiments de productes sanitaris.

El Consell obri la negociació per a aplicar la jornada de 35 hores a partir de 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària. Sindicats com a CCOO i UGT reclamen concreció, homogeneïtat i més rapidesa en Sanitat.

Arranca a Orihuela la Senda del Poeta més reivindicativa i polèmica

La Senda del Poeta dedicada a Miguel Hernández comença a Orihuela marcada per la retirada de fons de l'IVAJ, un reforç del suport estatal i un fort pols polític i memorialista.

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.