6.9 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Un mestre d’Almassora acusat d’abusos sexuals rep mil euros al mes

La Generalitat paga cada mes mil euros a un mestre d'Educació Física acusat d'abusar sexualment de diverses alumnes en el centre Regina Violant d'Almassora, a la Plana Alta. El presumpte agressor cobra uns mil euros al mes a pesar d'estar allunyat de l'ensenyament durant un any al suspendre'l del treball la Conselleria d'Educació, al ser detingut l'estiu de 2017. La quantitat que li paga la Generalitat és el sou base, al tractar-se d'una suspensió provisional, ja que no s'ha resolt el seu expedient judicial, com en un procés habitual. 

Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', el presumpte pederasta deurà tornar tots els diners dins ara atorgats pel Consell durant tot este temps. En canvi, si resulta absolt, la Generalitat deurà abonar-li també la part del seu sou que ha sigut retinguda. La defensa del mestre ha presentat diversos recursos, i el cas es troba encara en instrucció, segons la Fiscalia Provincial Encara que no hi ha escrit d'acusació encara, per al Ministeri Fiscal els abusos són «clars». Lles víctimes són cinc xiquetes, d'entre 8 i 12 anys, alumnes totes del docent, al qual acusen d'haver-les obligat a realitzar-li tocaments en horari lectiu i a l'interior de l'aula. Les menors van denunciar que el mestre les asseia en les seues cames i que portava les mans d'elles fins als seus genitals per a que li practicaren tocaments.

L'acusat és interí en la borsa de la Comunitat i estava en el centre escolar amb una vacant. El mestre es troba en llibertat amb càrrecs però el jutjat de guàrdia al qual va  passar a disposició en juliol de 2017 va decretar deixar-lo en llibertat provisional i sense fiança amb l'obligació de personar-se dos vegades al mes en el jutjat per a firmar. Una llibertat que va recórrer la Fiscalia, sent denegada la seua petició de presó, segons ha informat el Ministeri Fiscal. Per altra banda sí que se li va prohibir acostar-se a menys de 500 metres del col·legi on treballava.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.