Un mestre d’Almassora acusat d’abusos sexuals rep mil euros al mes

La Generalitat paga cada mes mil euros a un mestre d'Educació Física acusat d'abusar sexualment de diverses alumnes en el centre Regina Violant d'Almassora, a la Plana Alta. El presumpte agressor cobra uns mil euros al mes a pesar d'estar allunyat de l'ensenyament durant un any al suspendre'l del treball la Conselleria d'Educació, al ser detingut l'estiu de 2017. La quantitat que li paga la Generalitat és el sou base, al tractar-se d'una suspensió provisional, ja que no s'ha resolt el seu expedient judicial, com en un procés habitual. 

Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', el presumpte pederasta deurà tornar tots els diners dins ara atorgats pel Consell durant tot este temps. En canvi, si resulta absolt, la Generalitat deurà abonar-li també la part del seu sou que ha sigut retinguda. La defensa del mestre ha presentat diversos recursos, i el cas es troba encara en instrucció, segons la Fiscalia Provincial Encara que no hi ha escrit d'acusació encara, per al Ministeri Fiscal els abusos són «clars». Lles víctimes són cinc xiquetes, d'entre 8 i 12 anys, alumnes totes del docent, al qual acusen d'haver-les obligat a realitzar-li tocaments en horari lectiu i a l'interior de l'aula. Les menors van denunciar que el mestre les asseia en les seues cames i que portava les mans d'elles fins als seus genitals per a que li practicaren tocaments.

L'acusat és interí en la borsa de la Comunitat i estava en el centre escolar amb una vacant. El mestre es troba en llibertat amb càrrecs però el jutjat de guàrdia al qual va  passar a disposició en juliol de 2017 va decretar deixar-lo en llibertat provisional i sense fiança amb l'obligació de personar-se dos vegades al mes en el jutjat per a firmar. Una llibertat que va recórrer la Fiscalia, sent denegada la seua petició de presó, segons ha informat el Ministeri Fiscal. Per altra banda sí que se li va prohibir acostar-se a menys de 500 metres del col·legi on treballava.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.