8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Miracle a Cantàbria: S’esfondra un edifici municipal de Sarón amb uns deu joves en el seu interior

Un edifici municipal de la localitat de Sarón (Santa María de Cayón) s’ha esfondrat esta matinada sense que calga lamentar víctimes.

Es trobaven a l’interior una desena de joves que han pogut sortir de l’edificació abans de l’enfonsament, ha informat el 112 en nota de premsa.

La infraestructura, de dos plantes, albergava en la part baixa la seu de l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil i en el pis superior una seu social en la qual estaven reunits els nois. Ells mateixos han avisat al Centre d’Atenció a Emergències 112 del Govern de Cantàbria de l’aparició d’esquerdes i parets bombades, ja des de fora del local, que ha col·lapsat al cap de pocs minuts.

Des del 112 s’ha mobilitzat fins al lloc a bombers del mateix servei d’emergències autonòmic, amb seu en Villacarriedo, a la Policia Local, a la Guàrdia Civil, a voluntaris de l’Agrupació de Protecció Civil i a tècnics de l’empresa subministradora de la llum.

A la seua arribada els bombers han realitzat una inspecció de la zona de l’ensulsiada amb cambra tèrmica per a confirmar que no hi havia cap persona atrapada entre els enderrocs i han abalisat l’àrea afectada.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.