Mor un home en ser disparat per la policia de Llíria amb una pistola elèctrica

Un policia amb una pistola Taser. | Europa Press

 

Este diumenge, un home de 41 anys ha mort després d’estar ingressat en l’UCI des del dimarts passat i de ser disparat amb una pistola elèctrica durant una actuació de la Policia de Llíria. 

 

Segons ha informat ‘Las Províncias’, durant eixe dia, el cos municipal va rebre diferents telefonades per queixes veïnals vinculades a l’ara ja mort. Finalment, quatre agents de la Policia Local i dos de la Guàrdia Civil es van vore obligats a desplaçar-se fins a una casa, localitzada a la urbanització ‘El Regalón’, en rebre una telefonada que alertava de l’agressió d’este home a una parella en la seua vivenda, després d’haver intentat entrar a robar amb altres dos persones.

 

El veí, al qual se li ha diagnosticat mort cerebral, era molt conegut en la localitat pels seus antecedents i havia sigut detingut en més de 30 ocasions en el passat. Esta volta, va haver de ser reduït per fins a 6 agents i, finalment, per a conseguir immobilitzar-lo, els policies utilitzaren una pistola elèctrica contra ell. 

 

L’ús d’este aparell, que pot tindre un voltatge de fins a 1.200 volts en entrar en contacte amb el cos humà, va deixar sense respiració a l’home, motiu pel que membres dels cossos de seguretat van haver de practicar-li maniobres de reanimació cardiopulmonar fins que va arribar l’ambulància del Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU). Encara que els sanitaris van conseguir recuperar les seues constants vitals, l’home va morir. 

 

A més d’ell, tres agents i el matrimoni van haver de ser atesos per ferides lleus. El cas a passat a disposició judicial i està sent investigat per la Guàrdia Civil, encara que des de la Policia Local i fonts municipals s’ha assegurat que l’actuació va ser la correcta i que l’estat de gravetat que li va causar la mort no té relació ni amb la descàrrega ni amb el colp que va rebre durant la reducció. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.