Mor un home en ser disparat per la policia de Llíria amb una pistola elèctrica

Un policia amb una pistola Taser. | Europa Press

 

Este diumenge, un home de 41 anys ha mort després d’estar ingressat en l’UCI des del dimarts passat i de ser disparat amb una pistola elèctrica durant una actuació de la Policia de Llíria. 

 

Segons ha informat ‘Las Províncias’, durant eixe dia, el cos municipal va rebre diferents telefonades per queixes veïnals vinculades a l’ara ja mort. Finalment, quatre agents de la Policia Local i dos de la Guàrdia Civil es van vore obligats a desplaçar-se fins a una casa, localitzada a la urbanització ‘El Regalón’, en rebre una telefonada que alertava de l’agressió d’este home a una parella en la seua vivenda, després d’haver intentat entrar a robar amb altres dos persones.

 

El veí, al qual se li ha diagnosticat mort cerebral, era molt conegut en la localitat pels seus antecedents i havia sigut detingut en més de 30 ocasions en el passat. Esta volta, va haver de ser reduït per fins a 6 agents i, finalment, per a conseguir immobilitzar-lo, els policies utilitzaren una pistola elèctrica contra ell. 

 

L’ús d’este aparell, que pot tindre un voltatge de fins a 1.200 volts en entrar en contacte amb el cos humà, va deixar sense respiració a l’home, motiu pel que membres dels cossos de seguretat van haver de practicar-li maniobres de reanimació cardiopulmonar fins que va arribar l’ambulància del Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU). Encara que els sanitaris van conseguir recuperar les seues constants vitals, l’home va morir. 

 

A més d’ell, tres agents i el matrimoni van haver de ser atesos per ferides lleus. El cas a passat a disposició judicial i està sent investigat per la Guàrdia Civil, encara que des de la Policia Local i fonts municipals s’ha assegurat que l’actuació va ser la correcta i que l’estat de gravetat que li va causar la mort no té relació ni amb la descàrrega ni amb el colp que va rebre durant la reducció. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.