Mor un home en ser disparat per la policia de Llíria amb una pistola elèctrica

Un policia amb una pistola Taser. | Europa Press

 

Este diumenge, un home de 41 anys ha mort després d’estar ingressat en l’UCI des del dimarts passat i de ser disparat amb una pistola elèctrica durant una actuació de la Policia de Llíria. 

 

Segons ha informat ‘Las Províncias’, durant eixe dia, el cos municipal va rebre diferents telefonades per queixes veïnals vinculades a l’ara ja mort. Finalment, quatre agents de la Policia Local i dos de la Guàrdia Civil es van vore obligats a desplaçar-se fins a una casa, localitzada a la urbanització ‘El Regalón’, en rebre una telefonada que alertava de l’agressió d’este home a una parella en la seua vivenda, després d’haver intentat entrar a robar amb altres dos persones.

 

El veí, al qual se li ha diagnosticat mort cerebral, era molt conegut en la localitat pels seus antecedents i havia sigut detingut en més de 30 ocasions en el passat. Esta volta, va haver de ser reduït per fins a 6 agents i, finalment, per a conseguir immobilitzar-lo, els policies utilitzaren una pistola elèctrica contra ell. 

 

L’ús d’este aparell, que pot tindre un voltatge de fins a 1.200 volts en entrar en contacte amb el cos humà, va deixar sense respiració a l’home, motiu pel que membres dels cossos de seguretat van haver de practicar-li maniobres de reanimació cardiopulmonar fins que va arribar l’ambulància del Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU). Encara que els sanitaris van conseguir recuperar les seues constants vitals, l’home va morir. 

 

A més d’ell, tres agents i el matrimoni van haver de ser atesos per ferides lleus. El cas a passat a disposició judicial i està sent investigat per la Guàrdia Civil, encara que des de la Policia Local i fonts municipals s’ha assegurat que l’actuació va ser la correcta i que l’estat de gravetat que li va causar la mort no té relació ni amb la descàrrega ni amb el colp que va rebre durant la reducció. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.