Mor un home en ser disparat per la policia de Llíria amb una pistola elèctrica

Un policia amb una pistola Taser. | Europa Press

 

Este diumenge, un home de 41 anys ha mort després d’estar ingressat en l’UCI des del dimarts passat i de ser disparat amb una pistola elèctrica durant una actuació de la Policia de Llíria. 

 

Segons ha informat ‘Las Províncias’, durant eixe dia, el cos municipal va rebre diferents telefonades per queixes veïnals vinculades a l’ara ja mort. Finalment, quatre agents de la Policia Local i dos de la Guàrdia Civil es van vore obligats a desplaçar-se fins a una casa, localitzada a la urbanització ‘El Regalón’, en rebre una telefonada que alertava de l’agressió d’este home a una parella en la seua vivenda, després d’haver intentat entrar a robar amb altres dos persones.

 

El veí, al qual se li ha diagnosticat mort cerebral, era molt conegut en la localitat pels seus antecedents i havia sigut detingut en més de 30 ocasions en el passat. Esta volta, va haver de ser reduït per fins a 6 agents i, finalment, per a conseguir immobilitzar-lo, els policies utilitzaren una pistola elèctrica contra ell. 

 

L’ús d’este aparell, que pot tindre un voltatge de fins a 1.200 volts en entrar en contacte amb el cos humà, va deixar sense respiració a l’home, motiu pel que membres dels cossos de seguretat van haver de practicar-li maniobres de reanimació cardiopulmonar fins que va arribar l’ambulància del Servici d’Atenció Mèdica Urgent (SAMU). Encara que els sanitaris van conseguir recuperar les seues constants vitals, l’home va morir. 

 

A més d’ell, tres agents i el matrimoni van haver de ser atesos per ferides lleus. El cas a passat a disposició judicial i està sent investigat per la Guàrdia Civil, encara que des de la Policia Local i fonts municipals s’ha assegurat que l’actuació va ser la correcta i que l’estat de gravetat que li va causar la mort no té relació ni amb la descàrrega ni amb el colp que va rebre durant la reducció. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.