15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Mor un treballador de 53 anys en caure pel buit d’un ascensor a Alacant

 

Un treballador de 53 anys ha mort aquest dilluns en precipitar-se pel buit d’un ascensor, des d’una altura de deu metres, en unes obres en l’avinguda de l’Albufereta d’Alacant.

  

L’home s’ha precipitat al buit quan estava treballant des d’un andami col·locat en un tercer pis, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) i fonts de la Policia Nacional. 

  

El succés s’ha registrat a les 13.15 hores, quan s’ha donat l’avís per la caiguda de l’home. La Policia Judicial ha obert una recerca per a esclarir les causes de l’accident i les condicions en les quals es trobava el treballador, tal com marca el protocol en aquests casos. 

  

Fins al lloc s’ha desplaçat una unitat del SAMU, l’equip mèdic del qual ha realitzat maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a l’home de 53 anys però no hi ha hagut resposta i ha mort en el lloc.

El menut Julen va morir a causa de les lesions patides durant la caiguda al pou

L’informe final de l’autòpsia del menut Julen, el xiquet de dos anys que va caure a un pou a Totalán, a Màlaga i va ser rescatat sense vida, confirma que el menut va morir com a conseqüència dels colps patits durant la caiguda.  Aquest informe definitiu de l’autòpsia de Julen acaba amb tots els dubtes i confirma que el menut no va morir pels colps de la piqueta dels equips de rescat.

 

Va morir el mateix dia de la caiguda

Després de quasi tres mesos de treballs en l’autòpsia del xiquet, es confirma que la causa de la mort va ser la caiguda al pou, el mateix dia de l’incident. El xicotet Julen va morir per un traumatisme cranioencefàlic i perimedul·lar, amb dos fractures, una a la zona occipital i l’altra a la regió temporal esquerra.

 

Segons els metges forenses que han presentat l’informe de l’autòpsia de Julen, la mort es va produir de forma quasi immediata, instants més tard que el xiquet caiguera al pou. Aquest informe descarta la tesi de la defensa de l’amo de la finca, que defensava que la mort del xiquet es va produir a causa dels colps de piqueta dels equips de rescat durant l’operació.

 

Es descarta l’argument de l’amo de la finca

Així, l’informe definitiu que descarta definitivament l’argument de l’amo de la finca, apunta que la data de la mort se situa al voltant de les 13.50 hores, «pocs minuts» després de la caiguda al pou, mentre que no es va començar a utilitzar la piqueta fins a les 17.30 hores, unes quatre hores després de la mort de Julen.

 

El menut Julen va caure el diumenge 13 de gener a un pou de només 25 cm de diàmetre i d’uns 70 metres de profunditat. El seu cos va ser trobat la matinada del dissabte 26 de gener a les 01.25 hores, després de dies sencers cavant un túnel paral·lel i una galeria que els unia. El rescat de Julen es va convertir en una de les operacions més complicades per la falta d’oxigen i llum, i per la presència de minerals de gran duresa.

Últimes notícies

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.