Mor un treballador de 53 anys en caure pel buit d’un ascensor a Alacant

 

Un treballador de 53 anys ha mort aquest dilluns en precipitar-se pel buit d’un ascensor, des d’una altura de deu metres, en unes obres en l’avinguda de l’Albufereta d’Alacant.

  

L’home s’ha precipitat al buit quan estava treballant des d’un andami col·locat en un tercer pis, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) i fonts de la Policia Nacional. 

  

El succés s’ha registrat a les 13.15 hores, quan s’ha donat l’avís per la caiguda de l’home. La Policia Judicial ha obert una recerca per a esclarir les causes de l’accident i les condicions en les quals es trobava el treballador, tal com marca el protocol en aquests casos. 

  

Fins al lloc s’ha desplaçat una unitat del SAMU, l’equip mèdic del qual ha realitzat maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a l’home de 53 anys però no hi ha hagut resposta i ha mort en el lloc.

El menut Julen va morir a causa de les lesions patides durant la caiguda al pou

L’informe final de l’autòpsia del menut Julen, el xiquet de dos anys que va caure a un pou a Totalán, a Màlaga i va ser rescatat sense vida, confirma que el menut va morir com a conseqüència dels colps patits durant la caiguda.  Aquest informe definitiu de l’autòpsia de Julen acaba amb tots els dubtes i confirma que el menut no va morir pels colps de la piqueta dels equips de rescat.

 

Va morir el mateix dia de la caiguda

Després de quasi tres mesos de treballs en l’autòpsia del xiquet, es confirma que la causa de la mort va ser la caiguda al pou, el mateix dia de l’incident. El xicotet Julen va morir per un traumatisme cranioencefàlic i perimedul·lar, amb dos fractures, una a la zona occipital i l’altra a la regió temporal esquerra.

 

Segons els metges forenses que han presentat l’informe de l’autòpsia de Julen, la mort es va produir de forma quasi immediata, instants més tard que el xiquet caiguera al pou. Aquest informe descarta la tesi de la defensa de l’amo de la finca, que defensava que la mort del xiquet es va produir a causa dels colps de piqueta dels equips de rescat durant l’operació.

 

Es descarta l’argument de l’amo de la finca

Així, l’informe definitiu que descarta definitivament l’argument de l’amo de la finca, apunta que la data de la mort se situa al voltant de les 13.50 hores, «pocs minuts» després de la caiguda al pou, mentre que no es va començar a utilitzar la piqueta fins a les 17.30 hores, unes quatre hores després de la mort de Julen.

 

El menut Julen va caure el diumenge 13 de gener a un pou de només 25 cm de diàmetre i d’uns 70 metres de profunditat. El seu cos va ser trobat la matinada del dissabte 26 de gener a les 01.25 hores, després de dies sencers cavant un túnel paral·lel i una galeria que els unia. El rescat de Julen es va convertir en una de les operacions més complicades per la falta d’oxigen i llum, i per la presència de minerals de gran duresa.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU