8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Mor un treballador de 53 anys en caure pel buit d’un ascensor a Alacant

 

Un treballador de 53 anys ha mort aquest dilluns en precipitar-se pel buit d’un ascensor, des d’una altura de deu metres, en unes obres en l’avinguda de l’Albufereta d’Alacant.

  

L’home s’ha precipitat al buit quan estava treballant des d’un andami col·locat en un tercer pis, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) i fonts de la Policia Nacional. 

  

El succés s’ha registrat a les 13.15 hores, quan s’ha donat l’avís per la caiguda de l’home. La Policia Judicial ha obert una recerca per a esclarir les causes de l’accident i les condicions en les quals es trobava el treballador, tal com marca el protocol en aquests casos. 

  

Fins al lloc s’ha desplaçat una unitat del SAMU, l’equip mèdic del qual ha realitzat maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a l’home de 53 anys però no hi ha hagut resposta i ha mort en el lloc.

El menut Julen va morir a causa de les lesions patides durant la caiguda al pou

L’informe final de l’autòpsia del menut Julen, el xiquet de dos anys que va caure a un pou a Totalán, a Màlaga i va ser rescatat sense vida, confirma que el menut va morir com a conseqüència dels colps patits durant la caiguda.  Aquest informe definitiu de l’autòpsia de Julen acaba amb tots els dubtes i confirma que el menut no va morir pels colps de la piqueta dels equips de rescat.

 

Va morir el mateix dia de la caiguda

Després de quasi tres mesos de treballs en l’autòpsia del xiquet, es confirma que la causa de la mort va ser la caiguda al pou, el mateix dia de l’incident. El xicotet Julen va morir per un traumatisme cranioencefàlic i perimedul·lar, amb dos fractures, una a la zona occipital i l’altra a la regió temporal esquerra.

 

Segons els metges forenses que han presentat l’informe de l’autòpsia de Julen, la mort es va produir de forma quasi immediata, instants més tard que el xiquet caiguera al pou. Aquest informe descarta la tesi de la defensa de l’amo de la finca, que defensava que la mort del xiquet es va produir a causa dels colps de piqueta dels equips de rescat durant l’operació.

 

Es descarta l’argument de l’amo de la finca

Així, l’informe definitiu que descarta definitivament l’argument de l’amo de la finca, apunta que la data de la mort se situa al voltant de les 13.50 hores, «pocs minuts» després de la caiguda al pou, mentre que no es va començar a utilitzar la piqueta fins a les 17.30 hores, unes quatre hores després de la mort de Julen.

 

El menut Julen va caure el diumenge 13 de gener a un pou de només 25 cm de diàmetre i d’uns 70 metres de profunditat. El seu cos va ser trobat la matinada del dissabte 26 de gener a les 01.25 hores, després de dies sencers cavant un túnel paral·lel i una galeria que els unia. El rescat de Julen es va convertir en una de les operacions més complicades per la falta d’oxigen i llum, i per la presència de minerals de gran duresa.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.