Nou rècord mundial: una dona dóna a llum a 10 bebés en un mateix part

La nova creadora del rècord mundial Guinness a la mare amb major quantitat de fills nascuts en un mateix part, ja que va donar a llum a 10 bebés, és una dona sud-africana.

Diuen que quan una dona es queda embarassada sempre té un poc de por al moment del part, ja que sempre s’ha dit que és un dels dolors més forts, és el procés en el qual les dones donen a llum als seus fills i en els quals participen especialistes mèdics, la mare i la família; sens dubte és un dels moments més feliços en la vida, però a vegades el més dolorós. Si donar a llum a un bebé ja és dolorós imagineu-se a 10 bebés en un mateix part. Esta dona sud-africana va donar a llum a deu bebés per cesària en un només part i va marcar un nou rècord mundial en el nombre més alt de bebés nascuts i supervivents d’un mateix part, segons va informar un mitjà local estadunidense.

Gosiame Thamara Sithole acaba de tindre deu bebés

La mare és la sud-africana Gosiame Thamara Sithole, té 37 anys i estava per iniciar el seu vuité mes de gestació quan va entrar en treball de part, el qual va superar el rècord de Halima Cisse, una maliana, qui va tenir nou bebés al Marroc a principis de maig.

L’aconteciment va tindre lloc en la ciutat de Pretoria, en la província de Gauteng, Sudàfrica. El seu nom és Gosiame Thamara Sithole i té 37 anys.

No ha sigut un camí fàcil fins a arribar al part

D’acord amb declaracions de la mare, ella va sofrir dolors a les cames des de les vuit setmanes d’embaràs a més d’acidesa en l’estómac i que dos dels bebés no van poder ser detectats en els escàners inicials perquè estaven situats en el conducte erroni. La doctora Dini Mawela, subdirectora de l’escola de Medicina de la Universitat de Ciències de la Salut de Sefako Makgatho, situada en el nord Pretòria, va assegurar que es tracta d’una situació molt poc habitual i, normalment, relacionada amb tractaments de fertilitat, si bé Sithole va precisar que este no és el seu cas. «És una situació bastant única. No sé amb quina freqüència succeeix. Comporta un risc extremadament alt«, va apuntar la doctora, per a qui «el perill és que, com no hi ha espai suficient en el ventre per als bebés, tindran la tendència a ser petits». La mare va contar que en les revisions només havien detectat a vuit dels deu bebés, per la qual cosa va tenir doble sorpresa.⁠ Ara la dona i el seu espòs seran pares de 14 nens, 10 d’ells no tindran problemes en el seu desenvolupament, segons declaracions de la doctora. «Són set nens i tres nenes, estava embarassada de set mesos i de set dies», va explicar el seu espòs, Teboho Tsotetsi, amb qui ja tenia dos bessons de sis anys, per la qual cosa ara seran una nombrosa família de 14 integrants.⁠

Les xarxes socials també s’han fet eco d’este nou rècord mundial

<

>

 

<

>

 

Últimes notícies

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.
FILMOTECA D'ESTIU