Nou rècord mundial: una dona dóna a llum a 10 bebés en un mateix part

La nova creadora del rècord mundial Guinness a la mare amb major quantitat de fills nascuts en un mateix part, ja que va donar a llum a 10 bebés, és una dona sud-africana.

Diuen que quan una dona es queda embarassada sempre té un poc de por al moment del part, ja que sempre s’ha dit que és un dels dolors més forts, és el procés en el qual les dones donen a llum als seus fills i en els quals participen especialistes mèdics, la mare i la família; sens dubte és un dels moments més feliços en la vida, però a vegades el més dolorós. Si donar a llum a un bebé ja és dolorós imagineu-se a 10 bebés en un mateix part. Esta dona sud-africana va donar a llum a deu bebés per cesària en un només part i va marcar un nou rècord mundial en el nombre més alt de bebés nascuts i supervivents d’un mateix part, segons va informar un mitjà local estadunidense.

Gosiame Thamara Sithole acaba de tindre deu bebés

La mare és la sud-africana Gosiame Thamara Sithole, té 37 anys i estava per iniciar el seu vuité mes de gestació quan va entrar en treball de part, el qual va superar el rècord de Halima Cisse, una maliana, qui va tenir nou bebés al Marroc a principis de maig.

L’aconteciment va tindre lloc en la ciutat de Pretoria, en la província de Gauteng, Sudàfrica. El seu nom és Gosiame Thamara Sithole i té 37 anys.

No ha sigut un camí fàcil fins a arribar al part

D’acord amb declaracions de la mare, ella va sofrir dolors a les cames des de les vuit setmanes d’embaràs a més d’acidesa en l’estómac i que dos dels bebés no van poder ser detectats en els escàners inicials perquè estaven situats en el conducte erroni. La doctora Dini Mawela, subdirectora de l’escola de Medicina de la Universitat de Ciències de la Salut de Sefako Makgatho, situada en el nord Pretòria, va assegurar que es tracta d’una situació molt poc habitual i, normalment, relacionada amb tractaments de fertilitat, si bé Sithole va precisar que este no és el seu cas. “És una situació bastant única. No sé amb quina freqüència succeeix. Comporta un risc extremadament alt“, va apuntar la doctora, per a qui “el perill és que, com no hi ha espai suficient en el ventre per als bebés, tindran la tendència a ser petits”. La mare va contar que en les revisions només havien detectat a vuit dels deu bebés, per la qual cosa va tenir doble sorpresa.⁠ Ara la dona i el seu espòs seran pares de 14 nens, 10 d’ells no tindran problemes en el seu desenvolupament, segons declaracions de la doctora. “Són set nens i tres nenes, estava embarassada de set mesos i de set dies”, va explicar el seu espòs, Teboho Tsotetsi, amb qui ja tenia dos bessons de sis anys, per la qual cosa ara seran una nombrosa família de 14 integrants.⁠

Les xarxes socials també s’han fet eco d’este nou rècord mundial

<

>

 

<

>

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.