Nou rècord mundial: una dona dóna a llum a 10 bebés en un mateix part

La nova creadora del rècord mundial Guinness a la mare amb major quantitat de fills nascuts en un mateix part, ja que va donar a llum a 10 bebés, és una dona sud-africana.

Diuen que quan una dona es queda embarassada sempre té un poc de por al moment del part, ja que sempre s’ha dit que és un dels dolors més forts, és el procés en el qual les dones donen a llum als seus fills i en els quals participen especialistes mèdics, la mare i la família; sens dubte és un dels moments més feliços en la vida, però a vegades el més dolorós. Si donar a llum a un bebé ja és dolorós imagineu-se a 10 bebés en un mateix part. Esta dona sud-africana va donar a llum a deu bebés per cesària en un només part i va marcar un nou rècord mundial en el nombre més alt de bebés nascuts i supervivents d’un mateix part, segons va informar un mitjà local estadunidense.

Gosiame Thamara Sithole acaba de tindre deu bebés

La mare és la sud-africana Gosiame Thamara Sithole, té 37 anys i estava per iniciar el seu vuité mes de gestació quan va entrar en treball de part, el qual va superar el rècord de Halima Cisse, una maliana, qui va tenir nou bebés al Marroc a principis de maig.

L’aconteciment va tindre lloc en la ciutat de Pretoria, en la província de Gauteng, Sudàfrica. El seu nom és Gosiame Thamara Sithole i té 37 anys.

No ha sigut un camí fàcil fins a arribar al part

D’acord amb declaracions de la mare, ella va sofrir dolors a les cames des de les vuit setmanes d’embaràs a més d’acidesa en l’estómac i que dos dels bebés no van poder ser detectats en els escàners inicials perquè estaven situats en el conducte erroni. La doctora Dini Mawela, subdirectora de l’escola de Medicina de la Universitat de Ciències de la Salut de Sefako Makgatho, situada en el nord Pretòria, va assegurar que es tracta d’una situació molt poc habitual i, normalment, relacionada amb tractaments de fertilitat, si bé Sithole va precisar que este no és el seu cas. «És una situació bastant única. No sé amb quina freqüència succeeix. Comporta un risc extremadament alt«, va apuntar la doctora, per a qui «el perill és que, com no hi ha espai suficient en el ventre per als bebés, tindran la tendència a ser petits». La mare va contar que en les revisions només havien detectat a vuit dels deu bebés, per la qual cosa va tenir doble sorpresa.⁠ Ara la dona i el seu espòs seran pares de 14 nens, 10 d’ells no tindran problemes en el seu desenvolupament, segons declaracions de la doctora. «Són set nens i tres nenes, estava embarassada de set mesos i de set dies», va explicar el seu espòs, Teboho Tsotetsi, amb qui ja tenia dos bessons de sis anys, per la qual cosa ara seran una nombrosa família de 14 integrants.⁠

Les xarxes socials també s’han fet eco d’este nou rècord mundial

<

>

 

<

>

 

Últimes notícies

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.