13.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Nou rècord mundial: una dona dóna a llum a 10 bebés en un mateix part

La nova creadora del rècord mundial Guinness a la mare amb major quantitat de fills nascuts en un mateix part, ja que va donar a llum a 10 bebés, és una dona sud-africana.

Diuen que quan una dona es queda embarassada sempre té un poc de por al moment del part, ja que sempre s’ha dit que és un dels dolors més forts, és el procés en el qual les dones donen a llum als seus fills i en els quals participen especialistes mèdics, la mare i la família; sens dubte és un dels moments més feliços en la vida, però a vegades el més dolorós. Si donar a llum a un bebé ja és dolorós imagineu-se a 10 bebés en un mateix part. Esta dona sud-africana va donar a llum a deu bebés per cesària en un només part i va marcar un nou rècord mundial en el nombre més alt de bebés nascuts i supervivents d’un mateix part, segons va informar un mitjà local estadunidense.

Gosiame Thamara Sithole acaba de tindre deu bebés

La mare és la sud-africana Gosiame Thamara Sithole, té 37 anys i estava per iniciar el seu vuité mes de gestació quan va entrar en treball de part, el qual va superar el rècord de Halima Cisse, una maliana, qui va tenir nou bebés al Marroc a principis de maig.

L’aconteciment va tindre lloc en la ciutat de Pretoria, en la província de Gauteng, Sudàfrica. El seu nom és Gosiame Thamara Sithole i té 37 anys.

No ha sigut un camí fàcil fins a arribar al part

D’acord amb declaracions de la mare, ella va sofrir dolors a les cames des de les vuit setmanes d’embaràs a més d’acidesa en l’estómac i que dos dels bebés no van poder ser detectats en els escàners inicials perquè estaven situats en el conducte erroni. La doctora Dini Mawela, subdirectora de l’escola de Medicina de la Universitat de Ciències de la Salut de Sefako Makgatho, situada en el nord Pretòria, va assegurar que es tracta d’una situació molt poc habitual i, normalment, relacionada amb tractaments de fertilitat, si bé Sithole va precisar que este no és el seu cas. “És una situació bastant única. No sé amb quina freqüència succeeix. Comporta un risc extremadament alt“, va apuntar la doctora, per a qui “el perill és que, com no hi ha espai suficient en el ventre per als bebés, tindran la tendència a ser petits”. La mare va contar que en les revisions només havien detectat a vuit dels deu bebés, per la qual cosa va tenir doble sorpresa.⁠ Ara la dona i el seu espòs seran pares de 14 nens, 10 d’ells no tindran problemes en el seu desenvolupament, segons declaracions de la doctora. “Són set nens i tres nenes, estava embarassada de set mesos i de set dies”, va explicar el seu espòs, Teboho Tsotetsi, amb qui ja tenia dos bessons de sis anys, per la qual cosa ara seran una nombrosa família de 14 integrants.⁠

Les xarxes socials també s’han fet eco d’este nou rècord mundial

<

>

 

<

>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.