Nou rècord mundial: una dona dóna a llum a 10 bebés en un mateix part

La nova creadora del rècord mundial Guinness a la mare amb major quantitat de fills nascuts en un mateix part, ja que va donar a llum a 10 bebés, és una dona sud-africana.

Diuen que quan una dona es queda embarassada sempre té un poc de por al moment del part, ja que sempre s’ha dit que és un dels dolors més forts, és el procés en el qual les dones donen a llum als seus fills i en els quals participen especialistes mèdics, la mare i la família; sens dubte és un dels moments més feliços en la vida, però a vegades el més dolorós. Si donar a llum a un bebé ja és dolorós imagineu-se a 10 bebés en un mateix part. Esta dona sud-africana va donar a llum a deu bebés per cesària en un només part i va marcar un nou rècord mundial en el nombre més alt de bebés nascuts i supervivents d’un mateix part, segons va informar un mitjà local estadunidense.

Gosiame Thamara Sithole acaba de tindre deu bebés

La mare és la sud-africana Gosiame Thamara Sithole, té 37 anys i estava per iniciar el seu vuité mes de gestació quan va entrar en treball de part, el qual va superar el rècord de Halima Cisse, una maliana, qui va tenir nou bebés al Marroc a principis de maig.

L’aconteciment va tindre lloc en la ciutat de Pretoria, en la província de Gauteng, Sudàfrica. El seu nom és Gosiame Thamara Sithole i té 37 anys.

No ha sigut un camí fàcil fins a arribar al part

D’acord amb declaracions de la mare, ella va sofrir dolors a les cames des de les vuit setmanes d’embaràs a més d’acidesa en l’estómac i que dos dels bebés no van poder ser detectats en els escàners inicials perquè estaven situats en el conducte erroni. La doctora Dini Mawela, subdirectora de l’escola de Medicina de la Universitat de Ciències de la Salut de Sefako Makgatho, situada en el nord Pretòria, va assegurar que es tracta d’una situació molt poc habitual i, normalment, relacionada amb tractaments de fertilitat, si bé Sithole va precisar que este no és el seu cas. «És una situació bastant única. No sé amb quina freqüència succeeix. Comporta un risc extremadament alt«, va apuntar la doctora, per a qui «el perill és que, com no hi ha espai suficient en el ventre per als bebés, tindran la tendència a ser petits». La mare va contar que en les revisions només havien detectat a vuit dels deu bebés, per la qual cosa va tenir doble sorpresa.⁠ Ara la dona i el seu espòs seran pares de 14 nens, 10 d’ells no tindran problemes en el seu desenvolupament, segons declaracions de la doctora. «Són set nens i tres nenes, estava embarassada de set mesos i de set dies», va explicar el seu espòs, Teboho Tsotetsi, amb qui ja tenia dos bessons de sis anys, per la qual cosa ara seran una nombrosa família de 14 integrants.⁠

Les xarxes socials també s’han fet eco d’este nou rècord mundial

<

>

 

<

>

 

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.