Nou terratrèmol destructiu en les Filipines amb almenys tres morts

Imatge de com ha quedat aquest conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol

Imatge de com ha quedat este conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol | Twitter

Un nou terratrèmol de 6,5 graus en l’escala de Richter ha tornat a castigar les Filipines este dijous de matinada deixant un rastre de destrucció amb molts edificis enfonsats i almenys tres morts en la ciutat de Makilala. Els fets s’han produït en l’illa de Mindanao, en el sud del país, a on precisament fa només sis dies un altre fort sisme de 6,6 causara almenys sis morts i centenars de ferits.

 

A més dels danys personals, este últim sisme ha provocat moltes destrosses amb l’enfonsament de diferents edificis. Destaca el col·lapse parcial del conegut hotel ‘Eva’s’ de la zona, un edifici de cinc pisos de Kidapawan, les imàtgens del qual estan inundant les xarxes socials per la gran destrucció que ha patit.

 

 

A la busca dels desapareguts

En estos moments, les faenes dels servicis d’emergència se centren en la busca de persones desaparegudes que haurien quedat atrapades baix les runes dels edificis enfonsats, cosa que podria elevar la xifra provisional de tres morts per este sisme. Ja s’han pogut traure en bon estat de salut diferents persones atrapades.

 

Altres edificis molt coneguts en la zona també han quedat greument afectats pel moviment de terres, com és el gimnàs municipal M’lang de la província de Cotabato o l’avinguda Rizal de la ciutat de Digos.

 

 

Una rèplica del fort terratrèmol de dimarts

El sisme, que s’ha produït a uns 9,2 quilòmetres de la localitat de Bulatukan, segons informa el Servei Geològic dels Estats Units (EUA), és una rèplica pràcticament de la mateixa magnitud del fort terratrèmol que va patir la mateixa zona dimarts, fa tan sols dos dies. Per tant, esta illa s’estava recuperant del desastre, tant a nivell personal com a nivell material.

 

Es tracta del tercer fort terratrèmol que patix la mateixa zona este mes d’octubre, ja que el passat dia 16 ja n’hi va haver un de 6,4 i, en total, este mes, ja s’han comptabilitzat un mínim de 18 morts i vora 600 ferits, dades que encara són provisionals. Cal recordar que les Filipines es troben dins del Cinturó de Foc del Pacífic, a on són freqüents els sismes i les erupcions volcàniques.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.