Nou terratrèmol destructiu en les Filipines amb almenys tres morts

Imatge de com ha quedat aquest conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol

Imatge de com ha quedat este conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol | Twitter

Un nou terratrèmol de 6,5 graus en l’escala de Richter ha tornat a castigar les Filipines este dijous de matinada deixant un rastre de destrucció amb molts edificis enfonsats i almenys tres morts en la ciutat de Makilala. Els fets s’han produït en l’illa de Mindanao, en el sud del país, a on precisament fa només sis dies un altre fort sisme de 6,6 causara almenys sis morts i centenars de ferits.

 

A més dels danys personals, este últim sisme ha provocat moltes destrosses amb l’enfonsament de diferents edificis. Destaca el col·lapse parcial del conegut hotel ‘Eva’s’ de la zona, un edifici de cinc pisos de Kidapawan, les imàtgens del qual estan inundant les xarxes socials per la gran destrucció que ha patit.

 

 

A la busca dels desapareguts

En estos moments, les faenes dels servicis d’emergència se centren en la busca de persones desaparegudes que haurien quedat atrapades baix les runes dels edificis enfonsats, cosa que podria elevar la xifra provisional de tres morts per este sisme. Ja s’han pogut traure en bon estat de salut diferents persones atrapades.

 

Altres edificis molt coneguts en la zona també han quedat greument afectats pel moviment de terres, com és el gimnàs municipal M’lang de la província de Cotabato o l’avinguda Rizal de la ciutat de Digos.

 

 

Una rèplica del fort terratrèmol de dimarts

El sisme, que s’ha produït a uns 9,2 quilòmetres de la localitat de Bulatukan, segons informa el Servei Geològic dels Estats Units (EUA), és una rèplica pràcticament de la mateixa magnitud del fort terratrèmol que va patir la mateixa zona dimarts, fa tan sols dos dies. Per tant, esta illa s’estava recuperant del desastre, tant a nivell personal com a nivell material.

 

Es tracta del tercer fort terratrèmol que patix la mateixa zona este mes d’octubre, ja que el passat dia 16 ja n’hi va haver un de 6,4 i, en total, este mes, ja s’han comptabilitzat un mínim de 18 morts i vora 600 ferits, dades que encara són provisionals. Cal recordar que les Filipines es troben dins del Cinturó de Foc del Pacífic, a on són freqüents els sismes i les erupcions volcàniques.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.