Nou terratrèmol destructiu en les Filipines amb almenys tres morts

Imatge de com ha quedat aquest conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol

Imatge de com ha quedat este conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol | Twitter

Un nou terratrèmol de 6,5 graus en l’escala de Richter ha tornat a castigar les Filipines este dijous de matinada deixant un rastre de destrucció amb molts edificis enfonsats i almenys tres morts en la ciutat de Makilala. Els fets s’han produït en l’illa de Mindanao, en el sud del país, a on precisament fa només sis dies un altre fort sisme de 6,6 causara almenys sis morts i centenars de ferits.

 

A més dels danys personals, este últim sisme ha provocat moltes destrosses amb l’enfonsament de diferents edificis. Destaca el col·lapse parcial del conegut hotel ‘Eva’s’ de la zona, un edifici de cinc pisos de Kidapawan, les imàtgens del qual estan inundant les xarxes socials per la gran destrucció que ha patit.

 

 

A la busca dels desapareguts

En estos moments, les faenes dels servicis d’emergència se centren en la busca de persones desaparegudes que haurien quedat atrapades baix les runes dels edificis enfonsats, cosa que podria elevar la xifra provisional de tres morts per este sisme. Ja s’han pogut traure en bon estat de salut diferents persones atrapades.

 

Altres edificis molt coneguts en la zona també han quedat greument afectats pel moviment de terres, com és el gimnàs municipal M’lang de la província de Cotabato o l’avinguda Rizal de la ciutat de Digos.

 

 

Una rèplica del fort terratrèmol de dimarts

El sisme, que s’ha produït a uns 9,2 quilòmetres de la localitat de Bulatukan, segons informa el Servei Geològic dels Estats Units (EUA), és una rèplica pràcticament de la mateixa magnitud del fort terratrèmol que va patir la mateixa zona dimarts, fa tan sols dos dies. Per tant, esta illa s’estava recuperant del desastre, tant a nivell personal com a nivell material.

 

Es tracta del tercer fort terratrèmol que patix la mateixa zona este mes d’octubre, ja que el passat dia 16 ja n’hi va haver un de 6,4 i, en total, este mes, ja s’han comptabilitzat un mínim de 18 morts i vora 600 ferits, dades que encara són provisionals. Cal recordar que les Filipines es troben dins del Cinturó de Foc del Pacífic, a on són freqüents els sismes i les erupcions volcàniques.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.