Nou terratrèmol destructiu en les Filipines amb almenys tres morts

Imatge de com ha quedat aquest conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol

Imatge de com ha quedat este conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol | Twitter

Un nou terratrèmol de 6,5 graus en l’escala de Richter ha tornat a castigar les Filipines este dijous de matinada deixant un rastre de destrucció amb molts edificis enfonsats i almenys tres morts en la ciutat de Makilala. Els fets s’han produït en l’illa de Mindanao, en el sud del país, a on precisament fa només sis dies un altre fort sisme de 6,6 causara almenys sis morts i centenars de ferits.

 

A més dels danys personals, este últim sisme ha provocat moltes destrosses amb l’enfonsament de diferents edificis. Destaca el col·lapse parcial del conegut hotel ‘Eva’s’ de la zona, un edifici de cinc pisos de Kidapawan, les imàtgens del qual estan inundant les xarxes socials per la gran destrucció que ha patit.

 

 

A la busca dels desapareguts

En estos moments, les faenes dels servicis d’emergència se centren en la busca de persones desaparegudes que haurien quedat atrapades baix les runes dels edificis enfonsats, cosa que podria elevar la xifra provisional de tres morts per este sisme. Ja s’han pogut traure en bon estat de salut diferents persones atrapades.

 

Altres edificis molt coneguts en la zona també han quedat greument afectats pel moviment de terres, com és el gimnàs municipal M’lang de la província de Cotabato o l’avinguda Rizal de la ciutat de Digos.

 

 

Una rèplica del fort terratrèmol de dimarts

El sisme, que s’ha produït a uns 9,2 quilòmetres de la localitat de Bulatukan, segons informa el Servei Geològic dels Estats Units (EUA), és una rèplica pràcticament de la mateixa magnitud del fort terratrèmol que va patir la mateixa zona dimarts, fa tan sols dos dies. Per tant, esta illa s’estava recuperant del desastre, tant a nivell personal com a nivell material.

 

Es tracta del tercer fort terratrèmol que patix la mateixa zona este mes d’octubre, ja que el passat dia 16 ja n’hi va haver un de 6,4 i, en total, este mes, ja s’han comptabilitzat un mínim de 18 morts i vora 600 ferits, dades que encara són provisionals. Cal recordar que les Filipines es troben dins del Cinturó de Foc del Pacífic, a on són freqüents els sismes i les erupcions volcàniques.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.