Nou terratrèmol destructiu en les Filipines amb almenys tres morts

Imatge de com ha quedat aquest conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol

Imatge de com ha quedat este conegut hotel de les Filipines després del terratrèmol | Twitter

Un nou terratrèmol de 6,5 graus en l’escala de Richter ha tornat a castigar les Filipines este dijous de matinada deixant un rastre de destrucció amb molts edificis enfonsats i almenys tres morts en la ciutat de Makilala. Els fets s’han produït en l’illa de Mindanao, en el sud del país, a on precisament fa només sis dies un altre fort sisme de 6,6 causara almenys sis morts i centenars de ferits.

 

A més dels danys personals, este últim sisme ha provocat moltes destrosses amb l’enfonsament de diferents edificis. Destaca el col·lapse parcial del conegut hotel ‘Eva’s’ de la zona, un edifici de cinc pisos de Kidapawan, les imàtgens del qual estan inundant les xarxes socials per la gran destrucció que ha patit.

 

 

A la busca dels desapareguts

En estos moments, les faenes dels servicis d’emergència se centren en la busca de persones desaparegudes que haurien quedat atrapades baix les runes dels edificis enfonsats, cosa que podria elevar la xifra provisional de tres morts per este sisme. Ja s’han pogut traure en bon estat de salut diferents persones atrapades.

 

Altres edificis molt coneguts en la zona també han quedat greument afectats pel moviment de terres, com és el gimnàs municipal M’lang de la província de Cotabato o l’avinguda Rizal de la ciutat de Digos.

 

 

Una rèplica del fort terratrèmol de dimarts

El sisme, que s’ha produït a uns 9,2 quilòmetres de la localitat de Bulatukan, segons informa el Servei Geològic dels Estats Units (EUA), és una rèplica pràcticament de la mateixa magnitud del fort terratrèmol que va patir la mateixa zona dimarts, fa tan sols dos dies. Per tant, esta illa s’estava recuperant del desastre, tant a nivell personal com a nivell material.

 

Es tracta del tercer fort terratrèmol que patix la mateixa zona este mes d’octubre, ja que el passat dia 16 ja n’hi va haver un de 6,4 i, en total, este mes, ja s’han comptabilitzat un mínim de 18 morts i vora 600 ferits, dades que encara són provisionals. Cal recordar que les Filipines es troben dins del Cinturó de Foc del Pacífic, a on són freqüents els sismes i les erupcions volcàniques.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.