Detingut un empresari per ocultar un accident laboral greu d’un empleat sense contracte

Agents de la Policia Nacional han detingut al propietari d’una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, per intentar emmascarar l’accident laboral d’un empleat a qui no tenia donat d’alta en la Seguretat Social.

El treballador va patir una caiguda de l’escala on estava pujat a tres metres d’altura mentre que instal·lava uns conductes en un taller, que li va ocasionar fractura vertebral amb lesió medul·lar, intentant convéncer-li que diguera que havia sigut fruit d’un accident domèstic.

La víctima del succés, es tracta d’un home de nacionalitat veneçolana de 22 anys, qui treballava sense estar donat d’alta per a un empresari que regentava una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, on duia a terme jornades de treball de fins a nou hores diàries, de dilluns a divendres, comprenent treballs alguns dissabtes també, percebent per això tan sols 180 euros setmanals.

Una d’aqueixes maratonianes jornades de treball, es trobava només realitzant la instal·lació d’uns conductes d’aire condicionat en un taller tancat al públic, a tres metres d’altura pujat a una escala, quan va patir una aparatosa caiguda que va fer que el seu cos impactara contra el sòl damunt de la mateixa escala.

El lesionat operari, al no poder moure’s ni disposar en aqueix moment del seu telèfon, va començar a cridar demanant auxili sabent que estava només, arribant minuts més tard el seu cap, qui el va ajudar a incorporar-se per a traslladar-li en la seua pròpia furgoneta a l’hospital. No obstant això, com la víctima no podia caminar, va haver d’agafar-li en braços per a introduir-li en el vehicle.

De camí a l’hospital, l’empresari va convéncer al seu empleat perquè a l’arribada a l’hospital diguera que havia caigut en el seu domicili mentre penjava un televisor, ja que si no ho feia així, podria tindre problemes amb estrangeria, per a això, abans fins i tot de traslladar-li a l’hospital, va fer que anaren al domicili de l’accidentat a recollir el seu passaport.

La víctima finalment, quan va arribar a l’hospital va comptar als sanitaris la versió arguïda pel seu cap, qui posteriorment va cridar al company de pis de la víctima per a informar-lo de l’accident, qui més tard va rebre també una crida de l’hospital manifestant-li que el seu amic estava greu i que l’havien d’intervindre d’urgència.

Quan va arribar a l’hospital li van dir que havien de pagar les despeses sanitàries pel que va anomenar al cap del seu amic, qui li va dir inicialment que ja estava tot parlat, que es faria càrrec de tot i que aniria en dos hores a l’hospital, no arribant a presentar-se en cap moment i no tornant a tindre més notícies d’ell. Això va fer que la víctima al final comptara al seu amic la fidel versió dels fets, demanant-li que telefonara a la Policia.

Quan agents de la Policia Nacional es van personar en el lloc i van tindre coneixement de tot, van comunicar l’ocorregut al Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant, els qui es van fer càrrec de la investigació del succés.

Després d’obtindre totes les dades, els agents investigadors, van poder determinar que, l’empresari, concretament la seua parella també detinguda per aquest assumpte, solia captar a través de xarxes socials, a treballadors estrangers de la seua empresa, aprofitant la seua condició irregular per a pagar-los un paupèrrim salari de 30 euros diaris i, amb escassa preparació, fer-los treballar jornades de fins a nou hores diàries, sense cap mena de protecció individual de riscos laborals.

Així les coses, la víctima portava treballant només dos mesos per al detingut, malgrat la qual cosa ja li deixava només realitzant instal·lacions en absència de mitjans de protecció laboral.

D’aquesta manera va ser com els investigadors, que van comptar amb la col·laboració de la Inspecció de Treball d’Alacant, que van certificar que l’empresari mancava fins i tot de qualsevol mena de llicència que li faculte per a realitzar instal·lacions d’aparells de refrigeració, van obtindre els indicis necessaris per a detindre-li, sent també detinguda la seua parella, qui feia de captadora de treballadors de la manera abans precitada, en ser coneixedora de la condició d’irregularitat dels empleats.

Els detinguts, home i dona, de nacionalitat espanyola i colombiana, de 40 i 32 anys, van ser acusats d’un delicte contra la seguretat dels treballadors i per un delicte de lesions greus per imprudència.

Últimes notícies

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.