15.7 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

Detingut un empresari per ocultar un accident laboral greu d’un empleat sense contracte

Agents de la Policia Nacional han detingut al propietari d’una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, per intentar emmascarar l’accident laboral d’un empleat a qui no tenia donat d’alta en la Seguretat Social.

El treballador va patir una caiguda de l’escala on estava pujat a tres metres d’altura mentre que instal·lava uns conductes en un taller, que li va ocasionar fractura vertebral amb lesió medul·lar, intentant convéncer-li que diguera que havia sigut fruit d’un accident domèstic.

La víctima del succés, es tracta d’un home de nacionalitat veneçolana de 22 anys, qui treballava sense estar donat d’alta per a un empresari que regentava una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, on duia a terme jornades de treball de fins a nou hores diàries, de dilluns a divendres, comprenent treballs alguns dissabtes també, percebent per això tan sols 180 euros setmanals.

Una d’aqueixes maratonianes jornades de treball, es trobava només realitzant la instal·lació d’uns conductes d’aire condicionat en un taller tancat al públic, a tres metres d’altura pujat a una escala, quan va patir una aparatosa caiguda que va fer que el seu cos impactara contra el sòl damunt de la mateixa escala.

El lesionat operari, al no poder moure’s ni disposar en aqueix moment del seu telèfon, va començar a cridar demanant auxili sabent que estava només, arribant minuts més tard el seu cap, qui el va ajudar a incorporar-se per a traslladar-li en la seua pròpia furgoneta a l’hospital. No obstant això, com la víctima no podia caminar, va haver d’agafar-li en braços per a introduir-li en el vehicle.

De camí a l’hospital, l’empresari va convéncer al seu empleat perquè a l’arribada a l’hospital diguera que havia caigut en el seu domicili mentre penjava un televisor, ja que si no ho feia així, podria tindre problemes amb estrangeria, per a això, abans fins i tot de traslladar-li a l’hospital, va fer que anaren al domicili de l’accidentat a recollir el seu passaport.

La víctima finalment, quan va arribar a l’hospital va comptar als sanitaris la versió arguïda pel seu cap, qui posteriorment va cridar al company de pis de la víctima per a informar-lo de l’accident, qui més tard va rebre també una crida de l’hospital manifestant-li que el seu amic estava greu i que l’havien d’intervindre d’urgència.

Quan va arribar a l’hospital li van dir que havien de pagar les despeses sanitàries pel que va anomenar al cap del seu amic, qui li va dir inicialment que ja estava tot parlat, que es faria càrrec de tot i que aniria en dos hores a l’hospital, no arribant a presentar-se en cap moment i no tornant a tindre més notícies d’ell. Això va fer que la víctima al final comptara al seu amic la fidel versió dels fets, demanant-li que telefonara a la Policia.

Quan agents de la Policia Nacional es van personar en el lloc i van tindre coneixement de tot, van comunicar l’ocorregut al Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant, els qui es van fer càrrec de la investigació del succés.

Després d’obtindre totes les dades, els agents investigadors, van poder determinar que, l’empresari, concretament la seua parella també detinguda per aquest assumpte, solia captar a través de xarxes socials, a treballadors estrangers de la seua empresa, aprofitant la seua condició irregular per a pagar-los un paupèrrim salari de 30 euros diaris i, amb escassa preparació, fer-los treballar jornades de fins a nou hores diàries, sense cap mena de protecció individual de riscos laborals.

Així les coses, la víctima portava treballant només dos mesos per al detingut, malgrat la qual cosa ja li deixava només realitzant instal·lacions en absència de mitjans de protecció laboral.

D’aquesta manera va ser com els investigadors, que van comptar amb la col·laboració de la Inspecció de Treball d’Alacant, que van certificar que l’empresari mancava fins i tot de qualsevol mena de llicència que li faculte per a realitzar instal·lacions d’aparells de refrigeració, van obtindre els indicis necessaris per a detindre-li, sent també detinguda la seua parella, qui feia de captadora de treballadors de la manera abans precitada, en ser coneixedora de la condició d’irregularitat dels empleats.

Els detinguts, home i dona, de nacionalitat espanyola i colombiana, de 40 i 32 anys, van ser acusats d’un delicte contra la seguretat dels treballadors i per un delicte de lesions greus per imprudència.

Últimes notícies

Els romans van construir obres antiriuades en el sud-est peninsular per a protegir el camp

Un equip de la Universitat d'Alacant ha documentat a Elx i altres punts del sud-est un sistema romà per a laminar riuades i emmagatzemar aigua. La 'superpresa' del Assut de l'Argamassa ha sigut datada en el canvi d'Era i vinculada al Vinalopó.

La vivenda s’encarix un 46% en la Comunitat Valenciana en l’última dècada

El preu mitjà en la Comunitat Valenciana ha passat de 1.140 a 1.672 €/m² en deu anys, mentres Espanya supera els 2.000 €/m² i frega màxims de 2008.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal. El sinistre va ocórrer anit en la CV-166 per causes no confirmades

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.