Detingut un empresari per ocultar un accident laboral greu d’un empleat sense contracte

Agents de la Policia Nacional han detingut al propietari d’una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, per intentar emmascarar l’accident laboral d’un empleat a qui no tenia donat d’alta en la Seguretat Social.

El treballador va patir una caiguda de l’escala on estava pujat a tres metres d’altura mentre que instal·lava uns conductes en un taller, que li va ocasionar fractura vertebral amb lesió medul·lar, intentant convéncer-li que diguera que havia sigut fruit d’un accident domèstic.

La víctima del succés, es tracta d’un home de nacionalitat veneçolana de 22 anys, qui treballava sense estar donat d’alta per a un empresari que regentava una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, on duia a terme jornades de treball de fins a nou hores diàries, de dilluns a divendres, comprenent treballs alguns dissabtes també, percebent per això tan sols 180 euros setmanals.

Una d’aqueixes maratonianes jornades de treball, es trobava només realitzant la instal·lació d’uns conductes d’aire condicionat en un taller tancat al públic, a tres metres d’altura pujat a una escala, quan va patir una aparatosa caiguda que va fer que el seu cos impactara contra el sòl damunt de la mateixa escala.

El lesionat operari, al no poder moure’s ni disposar en aqueix moment del seu telèfon, va començar a cridar demanant auxili sabent que estava només, arribant minuts més tard el seu cap, qui el va ajudar a incorporar-se per a traslladar-li en la seua pròpia furgoneta a l’hospital. No obstant això, com la víctima no podia caminar, va haver d’agafar-li en braços per a introduir-li en el vehicle.

De camí a l’hospital, l’empresari va convéncer al seu empleat perquè a l’arribada a l’hospital diguera que havia caigut en el seu domicili mentre penjava un televisor, ja que si no ho feia així, podria tindre problemes amb estrangeria, per a això, abans fins i tot de traslladar-li a l’hospital, va fer que anaren al domicili de l’accidentat a recollir el seu passaport.

La víctima finalment, quan va arribar a l’hospital va comptar als sanitaris la versió arguïda pel seu cap, qui posteriorment va cridar al company de pis de la víctima per a informar-lo de l’accident, qui més tard va rebre també una crida de l’hospital manifestant-li que el seu amic estava greu i que l’havien d’intervindre d’urgència.

Quan va arribar a l’hospital li van dir que havien de pagar les despeses sanitàries pel que va anomenar al cap del seu amic, qui li va dir inicialment que ja estava tot parlat, que es faria càrrec de tot i que aniria en dos hores a l’hospital, no arribant a presentar-se en cap moment i no tornant a tindre més notícies d’ell. Això va fer que la víctima al final comptara al seu amic la fidel versió dels fets, demanant-li que telefonara a la Policia.

Quan agents de la Policia Nacional es van personar en el lloc i van tindre coneixement de tot, van comunicar l’ocorregut al Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant, els qui es van fer càrrec de la investigació del succés.

Després d’obtindre totes les dades, els agents investigadors, van poder determinar que, l’empresari, concretament la seua parella també detinguda per aquest assumpte, solia captar a través de xarxes socials, a treballadors estrangers de la seua empresa, aprofitant la seua condició irregular per a pagar-los un paupèrrim salari de 30 euros diaris i, amb escassa preparació, fer-los treballar jornades de fins a nou hores diàries, sense cap mena de protecció individual de riscos laborals.

Així les coses, la víctima portava treballant només dos mesos per al detingut, malgrat la qual cosa ja li deixava només realitzant instal·lacions en absència de mitjans de protecció laboral.

D’aquesta manera va ser com els investigadors, que van comptar amb la col·laboració de la Inspecció de Treball d’Alacant, que van certificar que l’empresari mancava fins i tot de qualsevol mena de llicència que li faculte per a realitzar instal·lacions d’aparells de refrigeració, van obtindre els indicis necessaris per a detindre-li, sent també detinguda la seua parella, qui feia de captadora de treballadors de la manera abans precitada, en ser coneixedora de la condició d’irregularitat dels empleats.

Els detinguts, home i dona, de nacionalitat espanyola i colombiana, de 40 i 32 anys, van ser acusats d’un delicte contra la seguretat dels treballadors i per un delicte de lesions greus per imprudència.

Últimes notícies

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.

Carlos Espí busca un rècord històric amb el Llevant en encadenar cinc jornades marcant

Carlos Espí arriba a Anoeta amb sis gols en les últimes quatre jornades i aspira a encadenar cinc partits seguits marcant, una cosa inèdita en la història del Llevant en Primera Divisió.

Marcelino firma ple de victòries davant el Girona en Montilivi

Marcelino García Toral suma quatre victòries en quatre visites de lliga a Montilivi, totes per marcadors ajustats, dirigint a València i Vila-real enfront del Girona.