Detingut un empresari per ocultar un accident laboral greu d’un empleat sense contracte

Agents de la Policia Nacional han detingut al propietari d’una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, per intentar emmascarar l’accident laboral d’un empleat a qui no tenia donat d’alta en la Seguretat Social.

El treballador va patir una caiguda de l’escala on estava pujat a tres metres d’altura mentre que instal·lava uns conductes en un taller, que li va ocasionar fractura vertebral amb lesió medul·lar, intentant convéncer-li que diguera que havia sigut fruit d’un accident domèstic.

La víctima del succés, es tracta d’un home de nacionalitat veneçolana de 22 anys, qui treballava sense estar donat d’alta per a un empresari que regentava una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, on duia a terme jornades de treball de fins a nou hores diàries, de dilluns a divendres, comprenent treballs alguns dissabtes també, percebent per això tan sols 180 euros setmanals.

Una d’aqueixes maratonianes jornades de treball, es trobava només realitzant la instal·lació d’uns conductes d’aire condicionat en un taller tancat al públic, a tres metres d’altura pujat a una escala, quan va patir una aparatosa caiguda que va fer que el seu cos impactara contra el sòl damunt de la mateixa escala.

El lesionat operari, al no poder moure’s ni disposar en aqueix moment del seu telèfon, va començar a cridar demanant auxili sabent que estava només, arribant minuts més tard el seu cap, qui el va ajudar a incorporar-se per a traslladar-li en la seua pròpia furgoneta a l’hospital. No obstant això, com la víctima no podia caminar, va haver d’agafar-li en braços per a introduir-li en el vehicle.

De camí a l’hospital, l’empresari va convéncer al seu empleat perquè a l’arribada a l’hospital diguera que havia caigut en el seu domicili mentre penjava un televisor, ja que si no ho feia així, podria tindre problemes amb estrangeria, per a això, abans fins i tot de traslladar-li a l’hospital, va fer que anaren al domicili de l’accidentat a recollir el seu passaport.

La víctima finalment, quan va arribar a l’hospital va comptar als sanitaris la versió arguïda pel seu cap, qui posteriorment va cridar al company de pis de la víctima per a informar-lo de l’accident, qui més tard va rebre també una crida de l’hospital manifestant-li que el seu amic estava greu i que l’havien d’intervindre d’urgència.

Quan va arribar a l’hospital li van dir que havien de pagar les despeses sanitàries pel que va anomenar al cap del seu amic, qui li va dir inicialment que ja estava tot parlat, que es faria càrrec de tot i que aniria en dos hores a l’hospital, no arribant a presentar-se en cap moment i no tornant a tindre més notícies d’ell. Això va fer que la víctima al final comptara al seu amic la fidel versió dels fets, demanant-li que telefonara a la Policia.

Quan agents de la Policia Nacional es van personar en el lloc i van tindre coneixement de tot, van comunicar l’ocorregut al Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant, els qui es van fer càrrec de la investigació del succés.

Després d’obtindre totes les dades, els agents investigadors, van poder determinar que, l’empresari, concretament la seua parella també detinguda per aquest assumpte, solia captar a través de xarxes socials, a treballadors estrangers de la seua empresa, aprofitant la seua condició irregular per a pagar-los un paupèrrim salari de 30 euros diaris i, amb escassa preparació, fer-los treballar jornades de fins a nou hores diàries, sense cap mena de protecció individual de riscos laborals.

Així les coses, la víctima portava treballant només dos mesos per al detingut, malgrat la qual cosa ja li deixava només realitzant instal·lacions en absència de mitjans de protecció laboral.

D’aquesta manera va ser com els investigadors, que van comptar amb la col·laboració de la Inspecció de Treball d’Alacant, que van certificar que l’empresari mancava fins i tot de qualsevol mena de llicència que li faculte per a realitzar instal·lacions d’aparells de refrigeració, van obtindre els indicis necessaris per a detindre-li, sent també detinguda la seua parella, qui feia de captadora de treballadors de la manera abans precitada, en ser coneixedora de la condició d’irregularitat dels empleats.

Els detinguts, home i dona, de nacionalitat espanyola i colombiana, de 40 i 32 anys, van ser acusats d’un delicte contra la seguretat dels treballadors i per un delicte de lesions greus per imprudència.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.