Detingut un empresari per ocultar un accident laboral greu d’un empleat sense contracte

Agents de la Policia Nacional han detingut al propietari d’una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, per intentar emmascarar l’accident laboral d’un empleat a qui no tenia donat d’alta en la Seguretat Social.

El treballador va patir una caiguda de l’escala on estava pujat a tres metres d’altura mentre que instal·lava uns conductes en un taller, que li va ocasionar fractura vertebral amb lesió medul·lar, intentant convéncer-li que diguera que havia sigut fruit d’un accident domèstic.

La víctima del succés, es tracta d’un home de nacionalitat veneçolana de 22 anys, qui treballava sense estar donat d’alta per a un empresari que regentava una empresa d’instal·lació de conductes i aparells d’aire condicionat, on duia a terme jornades de treball de fins a nou hores diàries, de dilluns a divendres, comprenent treballs alguns dissabtes també, percebent per això tan sols 180 euros setmanals.

Una d’aqueixes maratonianes jornades de treball, es trobava només realitzant la instal·lació d’uns conductes d’aire condicionat en un taller tancat al públic, a tres metres d’altura pujat a una escala, quan va patir una aparatosa caiguda que va fer que el seu cos impactara contra el sòl damunt de la mateixa escala.

El lesionat operari, al no poder moure’s ni disposar en aqueix moment del seu telèfon, va començar a cridar demanant auxili sabent que estava només, arribant minuts més tard el seu cap, qui el va ajudar a incorporar-se per a traslladar-li en la seua pròpia furgoneta a l’hospital. No obstant això, com la víctima no podia caminar, va haver d’agafar-li en braços per a introduir-li en el vehicle.

De camí a l’hospital, l’empresari va convéncer al seu empleat perquè a l’arribada a l’hospital diguera que havia caigut en el seu domicili mentre penjava un televisor, ja que si no ho feia així, podria tindre problemes amb estrangeria, per a això, abans fins i tot de traslladar-li a l’hospital, va fer que anaren al domicili de l’accidentat a recollir el seu passaport.

La víctima finalment, quan va arribar a l’hospital va comptar als sanitaris la versió arguïda pel seu cap, qui posteriorment va cridar al company de pis de la víctima per a informar-lo de l’accident, qui més tard va rebre també una crida de l’hospital manifestant-li que el seu amic estava greu i que l’havien d’intervindre d’urgència.

Quan va arribar a l’hospital li van dir que havien de pagar les despeses sanitàries pel que va anomenar al cap del seu amic, qui li va dir inicialment que ja estava tot parlat, que es faria càrrec de tot i que aniria en dos hores a l’hospital, no arribant a presentar-se en cap moment i no tornant a tindre més notícies d’ell. Això va fer que la víctima al final comptara al seu amic la fidel versió dels fets, demanant-li que telefonara a la Policia.

Quan agents de la Policia Nacional es van personar en el lloc i van tindre coneixement de tot, van comunicar l’ocorregut al Grup de Delinqüència Violenta de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant, els qui es van fer càrrec de la investigació del succés.

Després d’obtindre totes les dades, els agents investigadors, van poder determinar que, l’empresari, concretament la seua parella també detinguda per aquest assumpte, solia captar a través de xarxes socials, a treballadors estrangers de la seua empresa, aprofitant la seua condició irregular per a pagar-los un paupèrrim salari de 30 euros diaris i, amb escassa preparació, fer-los treballar jornades de fins a nou hores diàries, sense cap mena de protecció individual de riscos laborals.

Així les coses, la víctima portava treballant només dos mesos per al detingut, malgrat la qual cosa ja li deixava només realitzant instal·lacions en absència de mitjans de protecció laboral.

D’aquesta manera va ser com els investigadors, que van comptar amb la col·laboració de la Inspecció de Treball d’Alacant, que van certificar que l’empresari mancava fins i tot de qualsevol mena de llicència que li faculte per a realitzar instal·lacions d’aparells de refrigeració, van obtindre els indicis necessaris per a detindre-li, sent també detinguda la seua parella, qui feia de captadora de treballadors de la manera abans precitada, en ser coneixedora de la condició d’irregularitat dels empleats.

Els detinguts, home i dona, de nacionalitat espanyola i colombiana, de 40 i 32 anys, van ser acusats d’un delicte contra la seguretat dels treballadors i per un delicte de lesions greus per imprudència.

Últimes notícies

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.

La Comunitat Valenciana ja suma més de 420.000 esportistes federats després de tres anys d’alça

La Comunitat Valenciana ha arribat en 2025 a 420.725 llicències federatives i 5.818 clubs, un 0,86 % més que l’any anterior, i encadena tres exercicis de creixement sostingut.

Deting a Torrellano un fugit buscant per Polònia per falsificar contractes de cotxes

La Policia Nacional ha detingut a Torrellano un home de 48 anys reclamat per Polònia per falsificar contractes de compravenda de vehicles entre 2014 i 2017. L’arrestat també tenia una prohibició d’acostar-se al lloc on ha sigut localitzat.

El Consell reforça a Torrevieja la continuïtat del Certamen Internacional d’Havaneres

Juanfran Pérez Llorca ha garantit a Torrevieja el suport del Consell al Certamen Internacional d’Havaneres i Polifonia i al futur museu i auditori de les habaneres.