‘El Pequeño Nicolás’, condemnat a 1 any i 9 mesos de presó

 

L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a Francisco Nicolás Gómez Iglesias, conegut com ‘el Pequeño Nicolás’, a 1 any i 9 mesos de presó com a autor d’un delicte de falsedat en document oficial per falsificar un DNI perquè un amic li fera l’examen de Selectivitat de 2012.

L’Audiència imposa així la primera condemna al jove en els diferents procediments que té oberts per delictes d’usurpació de funcions públiques, falsedat en documents oficials, suborn passiu, estafa, pertinença a grup criminal i revelació i violació de secrets.

La Secció Setena de l’Audiència de Madrid també ha condemnat a l’amic, identificat com Manuel A.S., a 1 any de presó com a cooperador necessari en el mateix delicte, mentre que la funcionària policial acusada de falsificar el DNI, Olivia P.R, ha rebut una pena de 9 mesos de multa amb una quota de deu euros diaris com a autora d’un delicte de falsedat en document oficial comesa per funcionari públic per imprudència greu.

Els jutges no consideren provat que la funcionària de Policia s’adonara que la foto no era de ‘El Pequeño Nicolás’ «malgrat que es trobava en condicions de fer-ho d’haver prestat una mínima atenció«. Tampoc està acreditat que ella formara part del pla.

Els tres acusats han sigut també condemnats al pagament de les costes processals, excloses les generades per l’acusació popular.

«Al final de la vista oral ha quedat acreditat» que Gómez Iglesias i MANUEL A-S. «es van concertar perquè Manuel A. S. es presentara per Francisco Nicolás G. I. en l’examen de la prova de Selectivitat que havia de celebrar-se a partir de l’11 de setembre de 2012, resa la sentència.

«Per a realitzar este propòsit resultava indispensable dotar a Manuel d’un DNI que permetera la suplantació proposada, sent l’exhibició d’este document requisit indispensable per a identificar-se i realitzar l’examen».

«El 10 de setembre de 2012, Francisco Nicolás va acudir a les dependències de la comissaria del districte de Tetuan on va ser atés per la funcionària ara condemnada, a la qual va sol·licitar l’expedició d’un duplicat del seu DNI i va interessar la substitució de la fotografia per la de Manuel, que va fer passar com a pròpia».

«La funcionària va procedir a registrar l’operació com a ‘refabricació per deterioració’, incorporant la fotografia que aporte Francisco Nicolás ‘sense que resulte acreditat que corresponia en realitat a Manuel, malgrat que es trobava en condicions de fer-ho d’haver prestat una mínima atenció’».

«No ha quedat provat, no obstant això, que Francisco Nicolás es concertara amb la condemnada ni directa ni per persona interposada ni que està obrara sabent la falsedat del document emés», afirma la fallada.

‘El Pequeño Nicolás’ pot recórrer

 

La sentència, que compta amb un vot particular, encara no és ferm, ja que pot recórrer-se en apel·lació davant la Sala penal del Tribunal Suprem.

Encara que l’acusat esperava que l’assumpte quedara en res, com ell mateix va dir al començament del judici en assegurar als mitjans que estava «tranquil i confiat en la justícia, passarà com en la resta de causes que tinc que no he sigut condemnat per cap», ‘el Pequeño Nicolás’ pot estar tranquil, ja que la Fiscalia demanava per a ell una pena més elevada. Concretament quatre anys de presó i una multa de 36.000 euros.

 

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.