‘El Pequeño Nicolás’, condemnat a 1 any i 9 mesos de presó

 

L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a Francisco Nicolás Gómez Iglesias, conegut com ‘el Pequeño Nicolás’, a 1 any i 9 mesos de presó com a autor d’un delicte de falsedat en document oficial per falsificar un DNI perquè un amic li fera l’examen de Selectivitat de 2012.

L’Audiència imposa així la primera condemna al jove en els diferents procediments que té oberts per delictes d’usurpació de funcions públiques, falsedat en documents oficials, suborn passiu, estafa, pertinença a grup criminal i revelació i violació de secrets.

La Secció Setena de l’Audiència de Madrid també ha condemnat a l’amic, identificat com Manuel A.S., a 1 any de presó com a cooperador necessari en el mateix delicte, mentre que la funcionària policial acusada de falsificar el DNI, Olivia P.R, ha rebut una pena de 9 mesos de multa amb una quota de deu euros diaris com a autora d’un delicte de falsedat en document oficial comesa per funcionari públic per imprudència greu.

Els jutges no consideren provat que la funcionària de Policia s’adonara que la foto no era de ‘El Pequeño Nicolás’ «malgrat que es trobava en condicions de fer-ho d’haver prestat una mínima atenció«. Tampoc està acreditat que ella formara part del pla.

Els tres acusats han sigut també condemnats al pagament de les costes processals, excloses les generades per l’acusació popular.

«Al final de la vista oral ha quedat acreditat» que Gómez Iglesias i MANUEL A-S. «es van concertar perquè Manuel A. S. es presentara per Francisco Nicolás G. I. en l’examen de la prova de Selectivitat que havia de celebrar-se a partir de l’11 de setembre de 2012, resa la sentència.

«Per a realitzar este propòsit resultava indispensable dotar a Manuel d’un DNI que permetera la suplantació proposada, sent l’exhibició d’este document requisit indispensable per a identificar-se i realitzar l’examen».

«El 10 de setembre de 2012, Francisco Nicolás va acudir a les dependències de la comissaria del districte de Tetuan on va ser atés per la funcionària ara condemnada, a la qual va sol·licitar l’expedició d’un duplicat del seu DNI i va interessar la substitució de la fotografia per la de Manuel, que va fer passar com a pròpia».

«La funcionària va procedir a registrar l’operació com a ‘refabricació per deterioració’, incorporant la fotografia que aporte Francisco Nicolás ‘sense que resulte acreditat que corresponia en realitat a Manuel, malgrat que es trobava en condicions de fer-ho d’haver prestat una mínima atenció’».

«No ha quedat provat, no obstant això, que Francisco Nicolás es concertara amb la condemnada ni directa ni per persona interposada ni que està obrara sabent la falsedat del document emés», afirma la fallada.

‘El Pequeño Nicolás’ pot recórrer

 

La sentència, que compta amb un vot particular, encara no és ferm, ja que pot recórrer-se en apel·lació davant la Sala penal del Tribunal Suprem.

Encara que l’acusat esperava que l’assumpte quedara en res, com ell mateix va dir al començament del judici en assegurar als mitjans que estava «tranquil i confiat en la justícia, passarà com en la resta de causes que tinc que no he sigut condemnat per cap», ‘el Pequeño Nicolás’ pot estar tranquil, ja que la Fiscalia demanava per a ell una pena més elevada. Concretament quatre anys de presó i una multa de 36.000 euros.

 

Últimes notícies

Els residents valencians podran tindre abonament del transport de Madrid sense estar empadronats

La Comunitat Valenciana ha mostrat interés en firmar un conveni amb la Comunitat de Madrid perquè els seus residents puguen accedir als abonos del transport públic madrileny sense necessitat d’estar empadronats allí, en un model similar al que ja funciona amb Castilla-La Mancha.

Un mediocentre del Villarreal 2026-27 eixirà de la seua pedrera

El Villarreal ha decidit que un dels mediocentres de la plantilla 2026-27 serà un futbolista format en la seua pedrera. Tres migcampistes del filial faran la pretemporada a les ordres d'Iñigo Pérez per a guanyar-se un lloc.

Les Corts fixen tres sessions en juliol per a investigar les vivendes protegides de Les Naus dAlacant

La comissio de les Corts sobre les possibles irregularitats en les vivendes de proteccio publica de Les Naus dAlacant ha programat tres sessions de compareixences els dies 2, 8 i 23 de juliol, amb un total de 80 cites previstes en el seu pla de treball.

Estiu de molta calor a la Comunitat Valenciana amb nits tropicals i més tempestes

La Comunitat Valenciana afronta un estiu molt caloros, amb temperatures per damunt del normal, moltes nits tropicals i pluges en forma de tempestes, després d’una primavera molt càlida i humida.

València Basket busca rematar la Lliga Endesa al Palau per la via ràpida

València Basket visita este dimecres el Palau Blaugrana amb un 2-1 a favor en la final de la Lliga Endesa i una primera bola de títol per a firmar el seu segon campionat de l'ACB.

Reuvers confia en rematar la Lliga Endesa en el quart partit al Palau

L’ala-pivot del Valencia Basket Nate Reuvers assegura que l’equip arriba al quart partit de la final de la Lliga Endesa amb bones sensacions i amb la intenció de sentenciar el títol al Palau Blaugrana, sense esperar un cinqué duel al Roig Arena.

Dos menors rescatats d’una vivenda en flames a Borriana

Dos menors han sigut rescatats hui d’una vivenda unifamiliar de tres plantes a Borriana després que s’haja declarat un incendi al forat de l’escala. Han eixit il·lesos gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, la Policia Local i els Bombers de Castelló.

Nit de Sant Joan 2026 a la Comunitat: una de les més càlides des que hi ha registres

La Nit de Sant Joan de 2026 a la Comunitat Valenciana serà la segona més càlida registrada, amb calor nocturn excepcional, mínimes de fins a 24 graus i sense pluja prevista.