11.9 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

‘El Pequeño Nicolás’, condemnat a 1 any i 9 mesos de presó

 

L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a Francisco Nicolás Gómez Iglesias, conegut com ‘el Pequeño Nicolás’, a 1 any i 9 mesos de presó com a autor d’un delicte de falsedat en document oficial per falsificar un DNI perquè un amic li fera l’examen de Selectivitat de 2012.

L’Audiència imposa així la primera condemna al jove en els diferents procediments que té oberts per delictes d’usurpació de funcions públiques, falsedat en documents oficials, suborn passiu, estafa, pertinença a grup criminal i revelació i violació de secrets.

La Secció Setena de l’Audiència de Madrid també ha condemnat a l’amic, identificat com Manuel A.S., a 1 any de presó com a cooperador necessari en el mateix delicte, mentre que la funcionària policial acusada de falsificar el DNI, Olivia P.R, ha rebut una pena de 9 mesos de multa amb una quota de deu euros diaris com a autora d’un delicte de falsedat en document oficial comesa per funcionari públic per imprudència greu.

Els jutges no consideren provat que la funcionària de Policia s’adonara que la foto no era de ‘El Pequeño Nicolás’ “malgrat que es trobava en condicions de fer-ho d’haver prestat una mínima atenció“. Tampoc està acreditat que ella formara part del pla.

Els tres acusats han sigut també condemnats al pagament de les costes processals, excloses les generades per l’acusació popular.

“Al final de la vista oral ha quedat acreditat” que Gómez Iglesias i MANUEL A-S. “es van concertar perquè Manuel A. S. es presentara per Francisco Nicolás G. I. en l’examen de la prova de Selectivitat que havia de celebrar-se a partir de l’11 de setembre de 2012, resa la sentència.

“Per a realitzar este propòsit resultava indispensable dotar a Manuel d’un DNI que permetera la suplantació proposada, sent l’exhibició d’este document requisit indispensable per a identificar-se i realitzar l’examen”.

“El 10 de setembre de 2012, Francisco Nicolás va acudir a les dependències de la comissaria del districte de Tetuan on va ser atés per la funcionària ara condemnada, a la qual va sol·licitar l’expedició d’un duplicat del seu DNI i va interessar la substitució de la fotografia per la de Manuel, que va fer passar com a pròpia”.

“La funcionària va procedir a registrar l’operació com a ‘refabricació per deterioració’, incorporant la fotografia que aporte Francisco Nicolás ‘sense que resulte acreditat que corresponia en realitat a Manuel, malgrat que es trobava en condicions de fer-ho d’haver prestat una mínima atenció’”.

“No ha quedat provat, no obstant això, que Francisco Nicolás es concertara amb la condemnada ni directa ni per persona interposada ni que està obrara sabent la falsedat del document emés”, afirma la fallada.

‘El Pequeño Nicolás’ pot recórrer

 

La sentència, que compta amb un vot particular, encara no és ferm, ja que pot recórrer-se en apel·lació davant la Sala penal del Tribunal Suprem.

Encara que l’acusat esperava que l’assumpte quedara en res, com ell mateix va dir al començament del judici en assegurar als mitjans que estava “tranquil i confiat en la justícia, passarà com en la resta de causes que tinc que no he sigut condemnat per cap”, ‘el Pequeño Nicolás’ pot estar tranquil, ja que la Fiscalia demanava per a ell una pena més elevada. Concretament quatre anys de presó i una multa de 36.000 euros.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres menors de 14 i 15 anys detinguts per la presumpta violació d’una menor de 16 a València

La Policia ha detingut a tres menors de 14 i 15 anys per la presumpta violació d'una jove de 16 a València. Queden en llibertat vigilada i s'investiga la difusió d'imatges.

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d’una altra menor a València

Tres adolescents de 14 i 15 anys han sigut detinguts a València per la presumpta violació d'una menor de 16 anys. També han sigut investigats per difondre imatges de l'atac, i en els fets figura un altre menor de 13 anys, inimputable.

Cel buidat i descens de les màximes este dimecres en la Comunitat Valenciana

Este dimecres s'espera cel buidat o amb pocs núvols en la Comunitat Valenciana, amb mínimes quasi sense canvis i màximes en descens. El vent rolará a este al migdia i el dijous es mantindrà l'estabilitat, amb boira i maror en trams del litoral.

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.