‘El Pequeño Nicolás’, condemnat a 1 any i 9 mesos de presó

 

L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a Francisco Nicolás Gómez Iglesias, conegut com ‘el Pequeño Nicolás’, a 1 any i 9 mesos de presó com a autor d’un delicte de falsedat en document oficial per falsificar un DNI perquè un amic li fera l’examen de Selectivitat de 2012.

L’Audiència imposa així la primera condemna al jove en els diferents procediments que té oberts per delictes d’usurpació de funcions públiques, falsedat en documents oficials, suborn passiu, estafa, pertinença a grup criminal i revelació i violació de secrets.

La Secció Setena de l’Audiència de Madrid també ha condemnat a l’amic, identificat com Manuel A.S., a 1 any de presó com a cooperador necessari en el mateix delicte, mentre que la funcionària policial acusada de falsificar el DNI, Olivia P.R, ha rebut una pena de 9 mesos de multa amb una quota de deu euros diaris com a autora d’un delicte de falsedat en document oficial comesa per funcionari públic per imprudència greu.

Els jutges no consideren provat que la funcionària de Policia s’adonara que la foto no era de ‘El Pequeño Nicolás’ «malgrat que es trobava en condicions de fer-ho d’haver prestat una mínima atenció«. Tampoc està acreditat que ella formara part del pla.

Els tres acusats han sigut també condemnats al pagament de les costes processals, excloses les generades per l’acusació popular.

«Al final de la vista oral ha quedat acreditat» que Gómez Iglesias i MANUEL A-S. «es van concertar perquè Manuel A. S. es presentara per Francisco Nicolás G. I. en l’examen de la prova de Selectivitat que havia de celebrar-se a partir de l’11 de setembre de 2012, resa la sentència.

«Per a realitzar este propòsit resultava indispensable dotar a Manuel d’un DNI que permetera la suplantació proposada, sent l’exhibició d’este document requisit indispensable per a identificar-se i realitzar l’examen».

«El 10 de setembre de 2012, Francisco Nicolás va acudir a les dependències de la comissaria del districte de Tetuan on va ser atés per la funcionària ara condemnada, a la qual va sol·licitar l’expedició d’un duplicat del seu DNI i va interessar la substitució de la fotografia per la de Manuel, que va fer passar com a pròpia».

«La funcionària va procedir a registrar l’operació com a ‘refabricació per deterioració’, incorporant la fotografia que aporte Francisco Nicolás ‘sense que resulte acreditat que corresponia en realitat a Manuel, malgrat que es trobava en condicions de fer-ho d’haver prestat una mínima atenció’».

«No ha quedat provat, no obstant això, que Francisco Nicolás es concertara amb la condemnada ni directa ni per persona interposada ni que està obrara sabent la falsedat del document emés», afirma la fallada.

‘El Pequeño Nicolás’ pot recórrer

 

La sentència, que compta amb un vot particular, encara no és ferm, ja que pot recórrer-se en apel·lació davant la Sala penal del Tribunal Suprem.

Encara que l’acusat esperava que l’assumpte quedara en res, com ell mateix va dir al començament del judici en assegurar als mitjans que estava «tranquil i confiat en la justícia, passarà com en la resta de causes que tinc que no he sigut condemnat per cap», ‘el Pequeño Nicolás’ pot estar tranquil, ja que la Fiscalia demanava per a ell una pena més elevada. Concretament quatre anys de presó i una multa de 36.000 euros.

 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.