Un periodista revela com van ser les últimes hores de l’ertzaina que va morir a San Mamés

Imagen del ertzainza tirado en el suelo.

Imatge de l’ertzaina estirat a terra. | EFE

Un periodista de ‘El Correo’ va parlar amb Inocencio, l’home de l’Ertzaintza que va perdre la vida al partit entre l’Athletic de Bilbao i l’Spartak de Moscú, abans que este morirà. Se’l va trobar fent guàrdia, cansat de totes les hores que portava treballant: «Ja veus, ací estic, ficat mil hores a la furgoneta. Estic saturat. Per sort, tan prompte com acabe me’n vaig cap a casa i descanse tota la setmana que ve».

 

Inocencio esperava poder tornar a casa per estar amb el seu fill de 19 anys i la seva filla de 16, però l’esperança que tenia en arribar i poder descansar es va fondre entre el seu uniforme negre i vermell. Tot i el cansament, estava vivint una jornada tranquil·la a la plaça de Moyúa de Bilbao. Fins i tot, li va dir al periodista que tenien molt ben preparada la manifestació.

 

«El pobre comentava bromejant que segurament anava a ser més perillosa la manifestació dels jubilats perquè no l’havien preparat, tan sols s’havien entrenat per intervenir en aquesta», va detallar l’informador. La història es va revertir quan van produir-se els altercats entres els ultres russos i els de l’Athletic, ja que van causar la mort del policia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís calcula que la taxa turística a València aportaria quasi 3 milions en Falles

Compromís estima que l'absència de taxa turística priva a València de prop de 3 milions d'euros durant les Falles. Demana destinar eixos ingressos a servicis clau.

Marcelino refreda la idea d’un Barça distret per la Copa i exigix ambició al Vila-real

El tècnic del Vila-real va considerar poc probable que el Barça es desconcentre per la Copa i va reclamar màxima ambició per a competir al Camp Nou. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno.

Arrestat en l’aeroport d’Alacant un fugitiu britànic per tràfic de cocaïna

L'home, de 43 anys, ha sigut localitzat quan acudia a arreplegar a un familiar. Estava ocult a la província i s'enfronta a cadena perpètua al Regne Unit.

Presó per a tres detinguts per un cultiu de marihuana amb 1.200 plantes a Crevillent

Tres hòmens de 22, 25 i 27 anys han ingressat a la presó provisional després de l'operació 'Lomac' que va desmantellar un cultiu amb 1.200 plantes a Crevillent. En la nau es va constatar un frau elèctric superior a 50.000 euros i el cas l'instruïx un jutjat d'Elx.

La Generalitat adquirix ‘El matador Pepillo’ de Zuloaga per al Museu de Belles Arts

La Generalitat ha adquirit en subhasta pública 'El matador Pepillo' d'Ignacio Zuloaga per al MuBAV. L'obra reforça la col·lecció dels segles XIX i XX i dialoga amb autors valencians.

Les obres de la CHJ triplicaran la capacitat de desguàs del barranc de Poio a Chiva

Les obres d'emergència en el barranc de Poio triplicaran la seua capacitat de desguàs fins a 600 m³/s a Chiva. Són cinc actuacions amb prop de 3 milions i finalització prevista al juny.

La Guàrdia Civil investiga a 45 persones per fraus en exàmens de trànsit i conduir sense permís

La Guàrdia Civil ha investigat a 45 persones en la Comunitat Valenciana per suplantació en la prova teòrica, ús de dispositius per a copiar i conducció amb el permís sense vigència.

Guitarricadelafuente enlluerna a Nova York amb ‘Spanish Leather’ en l’inici del seu gira pels EUA

Primera nit en The Bowery Ballroom amb entrades esgotades i una versió enriquida de 'Spanish Leather' que va fer cantar i ballar a la sala. L'artista va alternar intimisme i eufòria amb arranjaments electrònics i proximitat constant amb el públic.