Un periodista revela com van ser les últimes hores de l’ertzaina que va morir a San Mamés

Imagen del ertzainza tirado en el suelo.

Imatge de l’ertzaina estirat a terra. | EFE

Un periodista de ‘El Correo’ va parlar amb Inocencio, l’home de l’Ertzaintza que va perdre la vida al partit entre l’Athletic de Bilbao i l’Spartak de Moscú, abans que este morirà. Se’l va trobar fent guàrdia, cansat de totes les hores que portava treballant: «Ja veus, ací estic, ficat mil hores a la furgoneta. Estic saturat. Per sort, tan prompte com acabe me’n vaig cap a casa i descanse tota la setmana que ve».

 

Inocencio esperava poder tornar a casa per estar amb el seu fill de 19 anys i la seva filla de 16, però l’esperança que tenia en arribar i poder descansar es va fondre entre el seu uniforme negre i vermell. Tot i el cansament, estava vivint una jornada tranquil·la a la plaça de Moyúa de Bilbao. Fins i tot, li va dir al periodista que tenien molt ben preparada la manifestació.

 

«El pobre comentava bromejant que segurament anava a ser més perillosa la manifestació dels jubilats perquè no l’havien preparat, tan sols s’havien entrenat per intervenir en aquesta», va detallar l’informador. La història es va revertir quan van produir-se els altercats entres els ultres russos i els de l’Athletic, ja que van causar la mort del policia.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.