24.4 C
València
Divendres, 17 octubre, 2025

Un periodista revela com van ser les últimes hores de l’ertzaina que va morir a San Mamés

Imagen del ertzainza tirado en el suelo.

Imatge de l’ertzaina estirat a terra. | EFE

Un periodista de ‘El Correo’ va parlar amb Inocencio, l’home de l’Ertzaintza que va perdre la vida al partit entre l’Athletic de Bilbao i l’Spartak de Moscú, abans que este morirà. Se’l va trobar fent guàrdia, cansat de totes les hores que portava treballant: «Ja veus, ací estic, ficat mil hores a la furgoneta. Estic saturat. Per sort, tan prompte com acabe me’n vaig cap a casa i descanse tota la setmana que ve».

 

Inocencio esperava poder tornar a casa per estar amb el seu fill de 19 anys i la seva filla de 16, però l’esperança que tenia en arribar i poder descansar es va fondre entre el seu uniforme negre i vermell. Tot i el cansament, estava vivint una jornada tranquil·la a la plaça de Moyúa de Bilbao. Fins i tot, li va dir al periodista que tenien molt ben preparada la manifestació.

 

«El pobre comentava bromejant que segurament anava a ser més perillosa la manifestació dels jubilats perquè no l’havien preparat, tan sols s’havien entrenat per intervenir en aquesta», va detallar l’informador. La història es va revertir quan van produir-se els altercats entres els ultres russos i els de l’Athletic, ja que van causar la mort del policia.

Últimes notícies

L’acusació de la DANA demana els vídeos en brut del muntatge d’Instagram de Salomé Pradas

Acció Cultural sol·licita a la jutgessa de Catarroja els vídeos en brut amb àudio usats per a un muntatge d'Instagram de la exconsellera Salomé Pradas. La petició es recolza en preses que no coincidirien amb el material difós fins ara i busca preservar les gravacions originals.

El segon Pla d’Ocupació per a la DANA anticipa el 100% per a 7.750 contractes de 3-4 mesos

El Govern activarà un segon Pla d'Ocupació per a la zona afectada per la DANA amb 80 milions, acompte del 100% i 7.750 contractacions de 3-4 mesos. El programa s'obrirà a ajuntaments i al tercer sector, amb projectes en concurrència competitiva.

El València accepta pagar 11,27 milions pel poliesportiu de Benicalap i demana el número de compte per a l’ingrés

El València accepta la valoració municipal de 11,27 milions per al poliesportiu de Benicalap i sol·licita les dades per a transferir l'import. El pagament encaixa amb l'exigència d'abonar-lo abans de tramitar llicències en Corts Valencianes.

El Pla d’Ocupació per a la DANA anticiparà el 100% i preveu 7.750 contractes de 3 a 4 mesos

El segon pla d'ocupació, dotat amb 80 milions, avançarà tot el finançament i ampliarà beneficiaris a oenegés, amb projectes en concurrència competitiva. A més, preveu perfils tècnics i tasques socials al costat de la rehabilitació.

El conseller d’Educació acusa a Diana Morant de convertir en míting un acte de l’AVL

El conseller d'Educació critica que la ministra usara l'inici de curs de l'AVL per a atacar al Consell i defén el model lingüístic amb dades i aval judicial.

Dones migrants i supervivents de la DANA troben refugi i suport a València

Un any després de la DANA del 29 d'octubre, un programa d'acolliment en el centre de València acompanya a dones migrants que el van perdre quasi tot. Persistixen necessitats bàsiques i barreres per a accedir a vivenda i ocupació.

Bernabé exigix a Mazón mantindre el nom d’Ernest Lluch en tot el complex de Campanar

Pilar Bernabé reclama a Carlos Mazón que la denominació Ernest Lluch s'aplique a tot el complex sanitari de Campanar. Rebutja l'opció de limitar-la només al centre d'especialitats.

Bernabé revela que 31.000 dones de València seguixen sense cita per a una mamografia

Pilar Bernabé assegura que, amb 46 anys, encara no ha sigut convocada per al cribratge de càncer de mama i situa el retard en 31.000 dones a la ciutat de València.