La Policia Local recapta informació sobre l’expulsió d’un jove amb autisme de l’EMT

 

La Policia Local de València està recaptant informació sobre l’expulsió d’un xic de 34 anys amb autisme i una discapacitat intel·lectual del 67% d’un autobús de l’EMT. Ho ha explicat el regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, en una roda de premsa, en ser preguntat per les novetats entorn d’esta expulsió.

 

Sobre este tema, l’edil ha recordat que la família del jove va denunciar els fets davant de la Policia Nacional encara que, no obstant això, des del seu departament s’està recaptant tota la informació, «des de tots els angles, per a conéixer en profunditat» què és el que va passar. «És un tema que ens preocupa», ha asseverat.

 

Este cas va ser denunciat per la Plataforma de Defensa TEA, qui va posar de manifest que es va expulsar al jove de l’autobús perquè els gestos que feia, moviments repetitius i sons que emet de manera involuntària, molestaven a un dels passatgers.

 

En concret, els fets van passar el passat dia 14 de març quan a algun passatger el va molestar els moviments que feia Eduardo, un jove amb autisme de 34 anys, i es va queixar al conductor. El xofer va manar callar a Eduardo i li va amenaçar amb expulsar-lo de l’autobús, segons va manifestar la plataforma. Als pocs minuts –sempre segons la mateixa versió de la plataforma– es van presentar dos agents de la Policia Local a petició del conductor i el van obligar a baixar de l’autobús i, una volta al carrer, els agents el van escorcollar i el van interrogar per a després «deixar-lo a la seua sort en un lloc desconegut».

Últimes notícies

Uns 250 correctors de la PAU amenacen amb renunciar en bloc el dia dels exàmens

La Assemblea de Professorat Corrector de les PAU, amb uns 250 especialistes, estudia no acudir als tribunals del 2 de juny o renunciar en bloc davant la falta d'avanços en la vaga educativa en la Comunitat Valenciana.

Unai Sord reclama presumpció d’innocència per a Zapatero davant la investigació per Plus ultra

Unai Sord defén que, mentres no hi haja proves categòriques de tràfic d'influències contra José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus ultra, ha de prevaldre la presumpció d'innocència i demana rigor i prudència en el debat públic.

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.

Una nova pròtesi modular de braç impresa en 3D impulsa l’autonomia en tasques quotidianes

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant han creat una pròtesi de braç modular impresa en 3D, personalitzable i de baix cost, pensada per a facilitar l'autonomia en el dia a dia.