La Policia Local recapta informació sobre l’expulsió d’un jove amb autisme de l’EMT

 

La Policia Local de València està recaptant informació sobre l’expulsió d’un xic de 34 anys amb autisme i una discapacitat intel·lectual del 67% d’un autobús de l’EMT. Ho ha explicat el regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, en una roda de premsa, en ser preguntat per les novetats entorn d’esta expulsió.

 

Sobre este tema, l’edil ha recordat que la família del jove va denunciar els fets davant de la Policia Nacional encara que, no obstant això, des del seu departament s’està recaptant tota la informació, «des de tots els angles, per a conéixer en profunditat» què és el que va passar. «És un tema que ens preocupa», ha asseverat.

 

Este cas va ser denunciat per la Plataforma de Defensa TEA, qui va posar de manifest que es va expulsar al jove de l’autobús perquè els gestos que feia, moviments repetitius i sons que emet de manera involuntària, molestaven a un dels passatgers.

 

En concret, els fets van passar el passat dia 14 de març quan a algun passatger el va molestar els moviments que feia Eduardo, un jove amb autisme de 34 anys, i es va queixar al conductor. El xofer va manar callar a Eduardo i li va amenaçar amb expulsar-lo de l’autobús, segons va manifestar la plataforma. Als pocs minuts –sempre segons la mateixa versió de la plataforma– es van presentar dos agents de la Policia Local a petició del conductor i el van obligar a baixar de l’autobús i, una volta al carrer, els agents el van escorcollar i el van interrogar per a després «deixar-lo a la seua sort en un lloc desconegut».

Últimes notícies

Suspesa la primera vaga en Groundforce i les primeres jornades en Menzies però arranca un atur indefinit

Els sindicats suspenen la primera jornada de vaga en Groundforce i els dos primers dies d'aturs en Menzies, però mantenen des del dilluns una vaga indefinida en 12 aeroports espanyols.

La Comunitat Valenciana frega el ple en turisme rural per Setmana Santa amb un 72% d’ocupació

El turisme rural en la Comunitat Valenciana aconseguix un 72% d'ocupació per Setmana Santa, en línia amb Andalusia, en un context marcat per la pujada del carburant, la incertesa internacional i la cautela en el gasto familiar.

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per dos presumptes delictes d'agressió sexual a pacients, després de la denúncia inicial d'una dona i la posterior localització d'una altra possible víctima.

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.