15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Policia Local recapta informació sobre l’expulsió d’un jove amb autisme de l’EMT

 

La Policia Local de València està recaptant informació sobre l’expulsió d’un xic de 34 anys amb autisme i una discapacitat intel·lectual del 67% d’un autobús de l’EMT. Ho ha explicat el regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, en una roda de premsa, en ser preguntat per les novetats entorn d’esta expulsió.

 

Sobre este tema, l’edil ha recordat que la família del jove va denunciar els fets davant de la Policia Nacional encara que, no obstant això, des del seu departament s’està recaptant tota la informació, «des de tots els angles, per a conéixer en profunditat» què és el que va passar. «És un tema que ens preocupa», ha asseverat.

 

Este cas va ser denunciat per la Plataforma de Defensa TEA, qui va posar de manifest que es va expulsar al jove de l’autobús perquè els gestos que feia, moviments repetitius i sons que emet de manera involuntària, molestaven a un dels passatgers.

 

En concret, els fets van passar el passat dia 14 de març quan a algun passatger el va molestar els moviments que feia Eduardo, un jove amb autisme de 34 anys, i es va queixar al conductor. El xofer va manar callar a Eduardo i li va amenaçar amb expulsar-lo de l’autobús, segons va manifestar la plataforma. Als pocs minuts –sempre segons la mateixa versió de la plataforma– es van presentar dos agents de la Policia Local a petició del conductor i el van obligar a baixar de l’autobús i, una volta al carrer, els agents el van escorcollar i el van interrogar per a després «deixar-lo a la seua sort en un lloc desconegut».

Últimes notícies

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.