La Policia Local recapta informació sobre l’expulsió d’un jove amb autisme de l’EMT

 

La Policia Local de València està recaptant informació sobre l’expulsió d’un xic de 34 anys amb autisme i una discapacitat intel·lectual del 67% d’un autobús de l’EMT. Ho ha explicat el regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, en una roda de premsa, en ser preguntat per les novetats entorn d’esta expulsió.

 

Sobre este tema, l’edil ha recordat que la família del jove va denunciar els fets davant de la Policia Nacional encara que, no obstant això, des del seu departament s’està recaptant tota la informació, «des de tots els angles, per a conéixer en profunditat» què és el que va passar. «És un tema que ens preocupa», ha asseverat.

 

Este cas va ser denunciat per la Plataforma de Defensa TEA, qui va posar de manifest que es va expulsar al jove de l’autobús perquè els gestos que feia, moviments repetitius i sons que emet de manera involuntària, molestaven a un dels passatgers.

 

En concret, els fets van passar el passat dia 14 de març quan a algun passatger el va molestar els moviments que feia Eduardo, un jove amb autisme de 34 anys, i es va queixar al conductor. El xofer va manar callar a Eduardo i li va amenaçar amb expulsar-lo de l’autobús, segons va manifestar la plataforma. Als pocs minuts –sempre segons la mateixa versió de la plataforma– es van presentar dos agents de la Policia Local a petició del conductor i el van obligar a baixar de l’autobús i, una volta al carrer, els agents el van escorcollar i el van interrogar per a després «deixar-lo a la seua sort en un lloc desconegut».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.