La Policia Local recapta informació sobre l’expulsió d’un jove amb autisme de l’EMT

 

La Policia Local de València està recaptant informació sobre l’expulsió d’un xic de 34 anys amb autisme i una discapacitat intel·lectual del 67% d’un autobús de l’EMT. Ho ha explicat el regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, en una roda de premsa, en ser preguntat per les novetats entorn d’esta expulsió.

 

Sobre este tema, l’edil ha recordat que la família del jove va denunciar els fets davant de la Policia Nacional encara que, no obstant això, des del seu departament s’està recaptant tota la informació, «des de tots els angles, per a conéixer en profunditat» què és el que va passar. «És un tema que ens preocupa», ha asseverat.

 

Este cas va ser denunciat per la Plataforma de Defensa TEA, qui va posar de manifest que es va expulsar al jove de l’autobús perquè els gestos que feia, moviments repetitius i sons que emet de manera involuntària, molestaven a un dels passatgers.

 

En concret, els fets van passar el passat dia 14 de març quan a algun passatger el va molestar els moviments que feia Eduardo, un jove amb autisme de 34 anys, i es va queixar al conductor. El xofer va manar callar a Eduardo i li va amenaçar amb expulsar-lo de l’autobús, segons va manifestar la plataforma. Als pocs minuts –sempre segons la mateixa versió de la plataforma– es van presentar dos agents de la Policia Local a petició del conductor i el van obligar a baixar de l’autobús i, una volta al carrer, els agents el van escorcollar i el van interrogar per a després «deixar-lo a la seua sort en un lloc desconegut».

Últimes notícies

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.