9.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

La Policia Nacional deté a un home després d’agredir i robar a la seua exparella i infringir l’ordre d’allunya

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home de 39 anys com a presumpte autor dels delictes de maltractaments en l’àmbit familiar, lesions, temptativa d’homicidi, robatori amb violència i trencament d’ordre d’allunyament, després de pel que sembla agarrar del coll a la seua exparella, propinar-li un cop de puny en l’abdomen i sostreure-li cent euros. Al sospitós li constava en vigor, a més, una ordre d’allunyament de la víctima.

Diverses patrulles policials que van intentar donar amb l’agressor

L’agressió es va produir al voltant de les deu del matí, en un domicili de la capital del Túria desplaçant-se immediatament diverses patrulles policials que van intentar donar amb l’agressor, sense aconseguir-lo. A este a més li constava una cerca policial.

Finalment, els agents ho van localitzar i van detenir este divendres, al voltant de les tres de la tarda, en un carrer del districte valencià de Trànsits. Quan el sospitós es va adonar de la presència policial, es va amagar en un bar de la zona i en veure que els agents entraven en el local, es va dirigir als lavabos, amagant un objecte a l’interior de la cisterna.

L’home es va encarar als agents, als quals va increpar. Estos van localitzar a l’interior de la cisterna un ganivet d’uns 20 centímetres de fulla, que va ser intervingut. També van trobar i van intervenir unes tisores que portava entre les seues pertinences.

Els policies van comprovar que efectivament es tractava del suposat autor de l’agressió comesa dies abans cap a la seua exparella, per la qual cosa el van detenir com a presumpte responsable d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar, lesions, temptativa d’homicidi, robatori amb violència i trencament d’ordre d’allunyament.

Buscat per dos jutjats

L’arrestat es va mostrar en tot moment molt agressiu, arribant a colpejar amb gran violència el vehicle policial durant el seu trasllat fins a comissaria, traient una de les portes posteriors del lloc i deixant-la inservible. Per això, també se li imputa un delicte de danys.

Així mateix, sobre este pesaven també tres ordres judicials de cerca i detenció, decretades per dos jutjats de Quart de Poblet (València), totes elles per trencament de condemna.

El detingut, amb una trentena d’antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.