Rescaten tres banyistes en una platja de Guardamar del Segura

La Guàrdia Civil d’Alacant va acudir ahir a un avís per tres persones en perill a la Platja Centre de Guardamar del Segura (Alacant). Una dona s’havia ficat en l’aigua per a ajudar a eixir al seu fill xicotet sense èxit. Un testimoni que es va llançar a ajudar-los, va ser arrossegat també per les ones.

Afortunadament, l’avís immediat donat pels testimonis i la ràpida resposta dels Cossos de Seguretat i Emergència va permetre que la situació es resolguera amb èxit.

A les 17.55 hores d’ahir, dos agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura van rebre un avís mentre es trobaven de servei: tres banyistes estaven en risc a la Platja Centre. Els agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar immediatament fins al lloc, al costat de la resta de Cossos de Seguretat i d’Emergències activats a través del crit d’alerta al 112 que van realitzar els testimonis.

En arribar a la platja, els dos agents van córrer fins al tumult. Un d’ells, es va agenollar al costat del cos d’una dona que es trobava en la riba i va iniciar les maniobres de reanimació cardiopulmonar aconseguint que aquesta expulsara l’aigua que tenia en les vies respiratòries i aconseguint mantindre-la amb vida fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

L’altre agent de la Guàrdia Civil, sense pensar-ho, es va endinsar en l’aigua per a aconseguir a l’home que, encara que agarrat a un flotador salvavides que li havien llançat, es trobava exhaust, amb el cap submergit, i arrossegat pel corrent que li impedia eixir. Ho va agarrar fortament i després de diversos intents va aconseguir traure-ho fins a la riba. Encara que atordit, es trobava conscient.

Segons el relat dels testimonis, el fill xicotet de la dona s’estava banyant i l’onatge va començar a arrossegar-lo mar endins. La mare es va ficar en l’aigua per a traure-ho i va ser arrossegada també. En aqueix moment, un grup de joves que contemplava l’escena va acudir en el seu auxili, quedant un d’ells també atrapat per la marea.

Els auxiliats són un home de 24 anys, de nacionalitat marroquina, i una dona de 36 anys, de nacionalitat ucraïnesa, que va haver de ser traslladada a l’Hospital de Torrevieja per a la seua estabilització. En el matí de hui continua ingressada encara que no es tem per la seua vida. El xiquet va ser traslladat a l’hospital amb la seua mare, i aquest matí ha sigut donat d’alta en bon estat de salut.

Últimes notícies

El PSPV obri el 2 i 3 de juliol el termini per a presentar candidatures a la Presidència de la Generalitat

La militància del PSPV-PSOE triarà en primàries qui encapçalarà la candidatura a la Presidència de la Generalitat en 2027, amb termini de presentació el 2 i 3 de juliol i possible segona volta el 26.

72 anys de presó per guardar, difondre i produir vídeos pedòfils amb menors

La Audiencia de Alicante ha imposat 72 anys i mig de presó a un home per deu delictes de corrupció de menors, cinc d'agressió sexual i nou d'exhibicionisme, encara que el màxim de compliment queda fixat en 20 anys.

El Suprem absol danys i malversació a l’exalcalde de Gandia Arturo Torró en el cas Tele 7

El Tribunal Suprem ha anul·lat la condemna per malversació contra l’exalcalde de Gandia Arturo Torró i l’empresari Ricardo Manuel Faura, en el cas Tele 7, i ha absolt tots dos dels delictes pels quals havien sigut condemnats.

Un jutjat investigarà Vicent Mascarell per atribuir al PP un atac vandàlic a la seu del PSPV

El Jutjat d’Instrucció de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d’Organització del PSPV, Vicent Mascarell, per un presumpte delicte de calúmnies en atribuir al PP un atac vandàlic a la seu socialista, posteriorment reivindicat per un grup comunista.

El sacerdot expulsat per Roma qualifica de injusta la decisió i denuncia indefensió

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha qualificat d injust el decret del papa Lleó XIV que l expulsa de l estat clerical i ha denunciat que s ha quedat sense dret de defensa, en ignorar-se, segons sosté, els seus arguments doctrinals.

La Generalitat alerta que la regularització d’immigrants pot impactar en tot l’espai europeu

La Generalitat Valenciana ha demanat al Tribunal Suprem que eleve al TJUE la regularització extraordinària d’immigrants aprovada per l’Estat, en considerar que pot afectar l’espai europeu de llibertat, seguretat i justícia i que s’ha fet sense coordinació amb la Unió Europea.

El TSJCV avala les delegacions d’obres d’Edificant acordades per un Consell en funcions

El TSJCV ha rebutjat els recursos de la Generalitat que buscaven anul·lar delegacions d’obres d’Edificant aprovades en 2023, en plena etapa de Consell en funcions, i confirma que eren gestió ordinària.

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.