Rescaten tres banyistes en una platja de Guardamar del Segura

La Guàrdia Civil d’Alacant va acudir ahir a un avís per tres persones en perill a la Platja Centre de Guardamar del Segura (Alacant). Una dona s’havia ficat en l’aigua per a ajudar a eixir al seu fill xicotet sense èxit. Un testimoni que es va llançar a ajudar-los, va ser arrossegat també per les ones.

Afortunadament, l’avís immediat donat pels testimonis i la ràpida resposta dels Cossos de Seguretat i Emergència va permetre que la situació es resolguera amb èxit.

A les 17.55 hores d’ahir, dos agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura van rebre un avís mentre es trobaven de servei: tres banyistes estaven en risc a la Platja Centre. Els agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar immediatament fins al lloc, al costat de la resta de Cossos de Seguretat i d’Emergències activats a través del crit d’alerta al 112 que van realitzar els testimonis.

En arribar a la platja, els dos agents van córrer fins al tumult. Un d’ells, es va agenollar al costat del cos d’una dona que es trobava en la riba i va iniciar les maniobres de reanimació cardiopulmonar aconseguint que aquesta expulsara l’aigua que tenia en les vies respiratòries i aconseguint mantindre-la amb vida fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

L’altre agent de la Guàrdia Civil, sense pensar-ho, es va endinsar en l’aigua per a aconseguir a l’home que, encara que agarrat a un flotador salvavides que li havien llançat, es trobava exhaust, amb el cap submergit, i arrossegat pel corrent que li impedia eixir. Ho va agarrar fortament i després de diversos intents va aconseguir traure-ho fins a la riba. Encara que atordit, es trobava conscient.

Segons el relat dels testimonis, el fill xicotet de la dona s’estava banyant i l’onatge va començar a arrossegar-lo mar endins. La mare es va ficar en l’aigua per a traure-ho i va ser arrossegada també. En aqueix moment, un grup de joves que contemplava l’escena va acudir en el seu auxili, quedant un d’ells també atrapat per la marea.

Els auxiliats són un home de 24 anys, de nacionalitat marroquina, i una dona de 36 anys, de nacionalitat ucraïnesa, que va haver de ser traslladada a l’Hospital de Torrevieja per a la seua estabilització. En el matí de hui continua ingressada encara que no es tem per la seua vida. El xiquet va ser traslladat a l’hospital amb la seua mare, i aquest matí ha sigut donat d’alta en bon estat de salut.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.