16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Rescaten tres banyistes en una platja de Guardamar del Segura

La Guàrdia Civil d’Alacant va acudir ahir a un avís per tres persones en perill a la Platja Centre de Guardamar del Segura (Alacant). Una dona s’havia ficat en l’aigua per a ajudar a eixir al seu fill xicotet sense èxit. Un testimoni que es va llançar a ajudar-los, va ser arrossegat també per les ones.

Afortunadament, l’avís immediat donat pels testimonis i la ràpida resposta dels Cossos de Seguretat i Emergència va permetre que la situació es resolguera amb èxit.

A les 17.55 hores d’ahir, dos agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura van rebre un avís mentre es trobaven de servei: tres banyistes estaven en risc a la Platja Centre. Els agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar immediatament fins al lloc, al costat de la resta de Cossos de Seguretat i d’Emergències activats a través del crit d’alerta al 112 que van realitzar els testimonis.

En arribar a la platja, els dos agents van córrer fins al tumult. Un d’ells, es va agenollar al costat del cos d’una dona que es trobava en la riba i va iniciar les maniobres de reanimació cardiopulmonar aconseguint que aquesta expulsara l’aigua que tenia en les vies respiratòries i aconseguint mantindre-la amb vida fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

L’altre agent de la Guàrdia Civil, sense pensar-ho, es va endinsar en l’aigua per a aconseguir a l’home que, encara que agarrat a un flotador salvavides que li havien llançat, es trobava exhaust, amb el cap submergit, i arrossegat pel corrent que li impedia eixir. Ho va agarrar fortament i després de diversos intents va aconseguir traure-ho fins a la riba. Encara que atordit, es trobava conscient.

Segons el relat dels testimonis, el fill xicotet de la dona s’estava banyant i l’onatge va començar a arrossegar-lo mar endins. La mare es va ficar en l’aigua per a traure-ho i va ser arrossegada també. En aqueix moment, un grup de joves que contemplava l’escena va acudir en el seu auxili, quedant un d’ells també atrapat per la marea.

Els auxiliats són un home de 24 anys, de nacionalitat marroquina, i una dona de 36 anys, de nacionalitat ucraïnesa, que va haver de ser traslladada a l’Hospital de Torrevieja per a la seua estabilització. En el matí de hui continua ingressada encara que no es tem per la seua vida. El xiquet va ser traslladat a l’hospital amb la seua mare, i aquest matí ha sigut donat d’alta en bon estat de salut.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.