Rescaten tres banyistes en una platja de Guardamar del Segura

La Guàrdia Civil d’Alacant va acudir ahir a un avís per tres persones en perill a la Platja Centre de Guardamar del Segura (Alacant). Una dona s’havia ficat en l’aigua per a ajudar a eixir al seu fill xicotet sense èxit. Un testimoni que es va llançar a ajudar-los, va ser arrossegat també per les ones.

Afortunadament, l’avís immediat donat pels testimonis i la ràpida resposta dels Cossos de Seguretat i Emergència va permetre que la situació es resolguera amb èxit.

A les 17.55 hores d’ahir, dos agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura van rebre un avís mentre es trobaven de servei: tres banyistes estaven en risc a la Platja Centre. Els agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar immediatament fins al lloc, al costat de la resta de Cossos de Seguretat i d’Emergències activats a través del crit d’alerta al 112 que van realitzar els testimonis.

En arribar a la platja, els dos agents van córrer fins al tumult. Un d’ells, es va agenollar al costat del cos d’una dona que es trobava en la riba i va iniciar les maniobres de reanimació cardiopulmonar aconseguint que aquesta expulsara l’aigua que tenia en les vies respiratòries i aconseguint mantindre-la amb vida fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

L’altre agent de la Guàrdia Civil, sense pensar-ho, es va endinsar en l’aigua per a aconseguir a l’home que, encara que agarrat a un flotador salvavides que li havien llançat, es trobava exhaust, amb el cap submergit, i arrossegat pel corrent que li impedia eixir. Ho va agarrar fortament i després de diversos intents va aconseguir traure-ho fins a la riba. Encara que atordit, es trobava conscient.

Segons el relat dels testimonis, el fill xicotet de la dona s’estava banyant i l’onatge va començar a arrossegar-lo mar endins. La mare es va ficar en l’aigua per a traure-ho i va ser arrossegada també. En aqueix moment, un grup de joves que contemplava l’escena va acudir en el seu auxili, quedant un d’ells també atrapat per la marea.

Els auxiliats són un home de 24 anys, de nacionalitat marroquina, i una dona de 36 anys, de nacionalitat ucraïnesa, que va haver de ser traslladada a l’Hospital de Torrevieja per a la seua estabilització. En el matí de hui continua ingressada encara que no es tem per la seua vida. El xiquet va ser traslladat a l’hospital amb la seua mare, i aquest matí ha sigut donat d’alta en bon estat de salut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.

La falla municipal de València coronarà els seus 27 metres amb un piromusical el dijous

Dijous que ve, la instal·lació de la rematada de la falla municipal aconseguirà els 27 metres i se sincronitzarà amb un piromusical exclusiu a les 21 hores.