Rescaten tres banyistes en una platja de Guardamar del Segura

La Guàrdia Civil d’Alacant va acudir ahir a un avís per tres persones en perill a la Platja Centre de Guardamar del Segura (Alacant). Una dona s’havia ficat en l’aigua per a ajudar a eixir al seu fill xicotet sense èxit. Un testimoni que es va llançar a ajudar-los, va ser arrossegat també per les ones.

Afortunadament, l’avís immediat donat pels testimonis i la ràpida resposta dels Cossos de Seguretat i Emergència va permetre que la situació es resolguera amb èxit.

A les 17.55 hores d’ahir, dos agents del Lloc de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura van rebre un avís mentre es trobaven de servei: tres banyistes estaven en risc a la Platja Centre. Els agents de la Guàrdia Civil es van desplaçar immediatament fins al lloc, al costat de la resta de Cossos de Seguretat i d’Emergències activats a través del crit d’alerta al 112 que van realitzar els testimonis.

En arribar a la platja, els dos agents van córrer fins al tumult. Un d’ells, es va agenollar al costat del cos d’una dona que es trobava en la riba i va iniciar les maniobres de reanimació cardiopulmonar aconseguint que aquesta expulsara l’aigua que tenia en les vies respiratòries i aconseguint mantindre-la amb vida fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

L’altre agent de la Guàrdia Civil, sense pensar-ho, es va endinsar en l’aigua per a aconseguir a l’home que, encara que agarrat a un flotador salvavides que li havien llançat, es trobava exhaust, amb el cap submergit, i arrossegat pel corrent que li impedia eixir. Ho va agarrar fortament i després de diversos intents va aconseguir traure-ho fins a la riba. Encara que atordit, es trobava conscient.

Segons el relat dels testimonis, el fill xicotet de la dona s’estava banyant i l’onatge va començar a arrossegar-lo mar endins. La mare es va ficar en l’aigua per a traure-ho i va ser arrossegada també. En aqueix moment, un grup de joves que contemplava l’escena va acudir en el seu auxili, quedant un d’ells també atrapat per la marea.

Els auxiliats són un home de 24 anys, de nacionalitat marroquina, i una dona de 36 anys, de nacionalitat ucraïnesa, que va haver de ser traslladada a l’Hospital de Torrevieja per a la seua estabilització. En el matí de hui continua ingressada encara que no es tem per la seua vida. El xiquet va ser traslladat a l’hospital amb la seua mare, i aquest matí ha sigut donat d’alta en bon estat de salut.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide s’acomiaden del bàsquet 3×3 després d’una carrera plena d’èxits

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide anuncien la seua retirada del bàsquet 3x3 en un acte en el Museu de la FEB, després de liderar una generació que va acumular medalles europees i una plata olímpica.

València i Múrcia s’alineen en defensa del transvasament Tajo-Segura per considerar que a Espanya sobra aigua

Els governs de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia reivindiquen la continuïtat del transvasament Tajo-Segura al·legant que a Espanya es genera més aigua de la que es consumix i que és possible compatibilitzar el subministrament amb la protecció ambiental.

L’UCO situa a Ábalos com a peça clau en la trama de màscares però apunta a Aldama com a verdader cap

Agents de l'UCO descriuen en el Suprem a José Luis Ábalos com a peça fonamental de la suposada organització criminal de les màscares, però assenyalen que el comisionista Víctor de Aldama era qui imposava les decisions perquè era qui pagava.

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.