Rescaten a un home ferit en caure pel cap de l’Horta en Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que la Unitat d’especialistes de Cerca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i la Policia Local han organitzat este divendres un dispositiu per a localitzar i rescatar a un home de 81 anys que ha patit una caiguda per un tallat de les roques del cap de l’Horta en Alacant.

 

Segons fonts policials, cap a les 09.30 hores, han sigut alertats els servicis d’emergències a través d’una telefonada d’un particular que avisava d’un accident d’una persona d’avançada edat que ha patit una caiguda en la part rocosa del cap i no podria moure’s.

 

La Policia Local mobilitza immediatament dos patrulles juntament amb dos dotacions de bombers i la unitat de Cerca i Rescat i sis efectius del SPEIS, a demés d‘una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdic Urgent (SAMU). 

 

La seua dona anava a denunciar la desaparició

Els bombers han rescatat a l’home, que ha patit ferides lleus, i ha sigut atés pels efectius sanitaris i traslladat pels bombers en llitera. Les maniobres del rescat han durat una hora fins que han pogut descendir-lo en la zona d’accés a on estava situada l’ambulància.

 

Minuts després, la Policia Local ha rebut amb una telefonada de la seua dona denunciant la seua desaparició, i ha sigut informada que es trobava en l’hospital.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.