Rescaten a un javalí nadant sense rumb en el Port de València

 

Esta vesprada de dilluns, diferents agents de la Guàrdia Civil del Servici Marítim i del Port de València, auxiliats per uns quants pescadors, han rescatat a un javalí que es trobava nadant totalment desorientat, per les aigües del port de València

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, ningú sap com ha arribat l’animal fins a este lloc, però els agents i els pescadors que han acudit en el seu auxili li han salvat la vida, ja que mostrava clars signes de fatiga i desorientació.

 

Tal com han confirmat diferents testimonis al citat mitjà, el porc senglar portava  almenys des d’este matí atrapat en l’aigua. Uns pescadors han avisat als agents, mentres iniciaven el rescat del javalí.

 

Signes d’esgotament físic

Un patruller de la Guàrdia Civil s’ha desplaçat fins al lloc dels fets, a on ha arribat cap a les 13.20 hores. En eixe moment, els pescadors ja hi havien conseguit agarrar amb una corda per davall del cos al javalí, i d’esta manera han pogut dur-lo fins al Moll de Pescadors. L’animal presentava greus mostres d’esgotament físic.

 

Després d’arribar al port, els pescadors, tirant de la corda amb la que han amarrat al javalí, han conseguit que el porc senglar pujarà les escales fins al moll, però, en anar a agarrar-lo, el javalí s’ha espantat i ha tractat de fugir.

 

Es troba en bon estat de salut

En eixe moment, un agent de la Guàrdia Civil ha pogut fer-se amb l’animal i immobilitzar-lo, fins a l’arribada dels qui finalment l’han traslladat al centre de recuperació de fauna del Saler.

 

Tot apunta al fet que l’animal s’hauria despistat i hauria acabat caient a la mar, a on s’ha posat a nadar desesperadament fins que ha sigut rescatat pels pescadors i els guàrdies civils. A hores d’ara, l’animal es troba en bon estat.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.