Rescaten a un javalí nadant sense rumb en el Port de València

 

Esta vesprada de dilluns, diferents agents de la Guàrdia Civil del Servici Marítim i del Port de València, auxiliats per uns quants pescadors, han rescatat a un javalí que es trobava nadant totalment desorientat, per les aigües del port de València

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, ningú sap com ha arribat l’animal fins a este lloc, però els agents i els pescadors que han acudit en el seu auxili li han salvat la vida, ja que mostrava clars signes de fatiga i desorientació.

 

Tal com han confirmat diferents testimonis al citat mitjà, el porc senglar portava  almenys des d’este matí atrapat en l’aigua. Uns pescadors han avisat als agents, mentres iniciaven el rescat del javalí.

 

Signes d’esgotament físic

Un patruller de la Guàrdia Civil s’ha desplaçat fins al lloc dels fets, a on ha arribat cap a les 13.20 hores. En eixe moment, els pescadors ja hi havien conseguit agarrar amb una corda per davall del cos al javalí, i d’esta manera han pogut dur-lo fins al Moll de Pescadors. L’animal presentava greus mostres d’esgotament físic.

 

Després d’arribar al port, els pescadors, tirant de la corda amb la que han amarrat al javalí, han conseguit que el porc senglar pujarà les escales fins al moll, però, en anar a agarrar-lo, el javalí s’ha espantat i ha tractat de fugir.

 

Es troba en bon estat de salut

En eixe moment, un agent de la Guàrdia Civil ha pogut fer-se amb l’animal i immobilitzar-lo, fins a l’arribada dels qui finalment l’han traslladat al centre de recuperació de fauna del Saler.

 

Tot apunta al fet que l’animal s’hauria despistat i hauria acabat caient a la mar, a on s’ha posat a nadar desesperadament fins que ha sigut rescatat pels pescadors i els guàrdies civils. A hores d’ara, l’animal es troba en bon estat.

Últimes notícies

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.