Rescaten a un javalí nadant sense rumb en el Port de València

 

Esta vesprada de dilluns, diferents agents de la Guàrdia Civil del Servici Marítim i del Port de València, auxiliats per uns quants pescadors, han rescatat a un javalí que es trobava nadant totalment desorientat, per les aigües del port de València

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, ningú sap com ha arribat l’animal fins a este lloc, però els agents i els pescadors que han acudit en el seu auxili li han salvat la vida, ja que mostrava clars signes de fatiga i desorientació.

 

Tal com han confirmat diferents testimonis al citat mitjà, el porc senglar portava  almenys des d’este matí atrapat en l’aigua. Uns pescadors han avisat als agents, mentres iniciaven el rescat del javalí.

 

Signes d’esgotament físic

Un patruller de la Guàrdia Civil s’ha desplaçat fins al lloc dels fets, a on ha arribat cap a les 13.20 hores. En eixe moment, els pescadors ja hi havien conseguit agarrar amb una corda per davall del cos al javalí, i d’esta manera han pogut dur-lo fins al Moll de Pescadors. L’animal presentava greus mostres d’esgotament físic.

 

Després d’arribar al port, els pescadors, tirant de la corda amb la que han amarrat al javalí, han conseguit que el porc senglar pujarà les escales fins al moll, però, en anar a agarrar-lo, el javalí s’ha espantat i ha tractat de fugir.

 

Es troba en bon estat de salut

En eixe moment, un agent de la Guàrdia Civil ha pogut fer-se amb l’animal i immobilitzar-lo, fins a l’arribada dels qui finalment l’han traslladat al centre de recuperació de fauna del Saler.

 

Tot apunta al fet que l’animal s’hauria despistat i hauria acabat caient a la mar, a on s’ha posat a nadar desesperadament fins que ha sigut rescatat pels pescadors i els guàrdies civils. A hores d’ara, l’animal es troba en bon estat.

Últimes notícies

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.