Rescaten a un javalí nadant sense rumb en el Port de València

 

Esta vesprada de dilluns, diferents agents de la Guàrdia Civil del Servici Marítim i del Port de València, auxiliats per uns quants pescadors, han rescatat a un javalí que es trobava nadant totalment desorientat, per les aigües del port de València

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, ningú sap com ha arribat l’animal fins a este lloc, però els agents i els pescadors que han acudit en el seu auxili li han salvat la vida, ja que mostrava clars signes de fatiga i desorientació.

 

Tal com han confirmat diferents testimonis al citat mitjà, el porc senglar portava  almenys des d’este matí atrapat en l’aigua. Uns pescadors han avisat als agents, mentres iniciaven el rescat del javalí.

 

Signes d’esgotament físic

Un patruller de la Guàrdia Civil s’ha desplaçat fins al lloc dels fets, a on ha arribat cap a les 13.20 hores. En eixe moment, els pescadors ja hi havien conseguit agarrar amb una corda per davall del cos al javalí, i d’esta manera han pogut dur-lo fins al Moll de Pescadors. L’animal presentava greus mostres d’esgotament físic.

 

Després d’arribar al port, els pescadors, tirant de la corda amb la que han amarrat al javalí, han conseguit que el porc senglar pujarà les escales fins al moll, però, en anar a agarrar-lo, el javalí s’ha espantat i ha tractat de fugir.

 

Es troba en bon estat de salut

En eixe moment, un agent de la Guàrdia Civil ha pogut fer-se amb l’animal i immobilitzar-lo, fins a l’arribada dels qui finalment l’han traslladat al centre de recuperació de fauna del Saler.

 

Tot apunta al fet que l’animal s’hauria despistat i hauria acabat caient a la mar, a on s’ha posat a nadar desesperadament fins que ha sigut rescatat pels pescadors i els guàrdies civils. A hores d’ara, l’animal es troba en bon estat.

Últimes notícies

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.