Denunciats per llançar restes d’animals a un barranc d’Elx

La Policia Local d’Elx va denunciar el passat 11 d’abril davant Sanitat a una explotació ramadera per llançar restes d’animals a un barranc. La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) del Cos va ser alertada al voltant de les 16.00 hores per veïns i de la partida d’Altabix i senderistes de l’aparició de diversos cadàvers de corders en avançat estat de descomposició en un barranc.

La dotació policial va rastrejar la zona i va trobar les restes òssies d’almenys dos corders que encara conservaven els cròtals auriculars d’identificació electrònica, fet que, després de les oportunes perquisicions, va permetre als agents localitzar l’explotació ramadera a la qual suposadament pertanyien.

Una vegada en les instal·lacions de l’explotació ramadera, els agents van identificar al seu titular i van comprovar la documentació preceptiva per a l’activitat. Així mateix, van detectar diversos incompliments relatius al benestar animal. Les infraccions abastaven aspectes com ara el mal estat en què es trobava el llit en el qual reposen, mancat de palla i amb una gran acumulació de dejeccions, a més de no presentar el codi de bones pràctiques ni el pla de neteja de desinfecció, desinfestació i desratització (PLDDD), que resulten obligatoris en aquesta mena d’activitat.

En aquest sentit, la llei prohibeix expressament l’abandó d’animals morts o moribunds, sent preceptiva la contractació dels serveis d’un gestor de tractament de cadàvers per a les espècies ramaderes. En casos com aquest, els responsables s’exposen a sancions que oscil·len entre 600 i 60.000 euros, així com la suspensió de temporal de l’activitat ramadera entre 1 i 5 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.