Reyes sabia que la roda estava «punxada»: «Ja l’arreglarem demà»

Imatge del vehicle en què circulava Reyes, després de l'accident

D’eixa manera va quedar el cotxe després de l’accident | València Diari

 

José Antonio Reyes i, com a mínim, un dels seus cosins que viatjava en el cotxe el dia de l’accident mortal, sabien que la roda que va fallar estava «punxada» perquè un taller els ho havia advertit, segons publica ‘El Español’.

 

Una setmana abans de l’accident, Reyes va demanar al seu cosí que portara a un taller d’Utrera –a on li canviaven les rodes– el cotxe que no gastava massa perquè volia que passara una revisió abans d’utilitzar el vehicle.

 

El taller assegura que va fer bé la faena

El taller a on el cotxe va passar la revisió és un dels especialitzats de la zona i amb bona reputació. Els treballadors asseguren que van fer bé la faena, que consistia en canviar les rodes per unes noves i calibrar-les. «Estem molt tranquils. La Guàrdia Civil ja va vindre i va vore la documentació. Som professionals especialitzats en vehicles d’alta gama» assegurava una de les responsables del taller d’Utrera.

 

«El cotxe va eixir perfecte. Hem sabut que després va passar la ITV» ha manifestat la responsable que afegia que eixe model de Mercedes «té un sensor de pressió baixa de rodes, que avisa al conductor» i ha indicat que el cotxe «va eixir amb el sensor restablit, és a dir, a punt per a detectar qualsevol problema de pressió en els pneumàtics i avisar-ho al panell».

 

I, de fet, un dels cosins va portar el cotxe a un taller de Mèrida perquè el sensor del cotxe hauria detectat un error en una de les rodes del cotxe després d’entrenar el dijous 30 i el divendres 31 de maig en Almendralejo.

 

Era habitual que los tres viajaran juntos

Els tres viatjaven junts moltes voltes | Instagram

 

El taller de Mèrida va confirmar l’error

Des del taller de Mèrida van indicar al cosí que hi havia una llanta xafada i, segons van declarar en ‘Espejo Público’ van dir que «d’eixa manera no es podia» eixir a la carretera. Però el client va dir «ja ho arreglarem demà en Sevilla», és per això que el mecànic va entendre que volien portar el cotxe al seu taller de confiança.

 

Després de saber que no jugaria eixe cap de setmana, Reyes se’n va anar cap a Utrera amb els seus dos cosins, una volta acabat l’entrenament. Per tant, eren conscients del problema mecànic que patia el cotxe que, com era d’alta gamma i deportiu, tenia unes llantes més primes. Açò, juntament amb el mal estat de la llanta posterior esquerra a causa de la conducció, hauria causat el fatal accident.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.