27.8 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

El servei nocturn de Metrovalencia en la nit de Cap d’Any funcionarà al 50-60% pels aturs parcials

 

El nou servei nocturn de Metrovalencia funcionarà en la nit de Cap d’Any al 50 i 60% per la coincidència amb els aturs parcials convocats pels sindicats des de divendres passat 14 de desembre, segons fonts de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

- Advertisement -Telegram València Diari

  

Igual que els últims caps de setmana, l’acabat d’estrenar servei de metro nocturn a València estarà operatiu «en principi» durant la nit del dilluns 31 de desembre al dimarts 1 de gener de 2019 entre el 50 i el 60%, el percentatge establit per Inspecció de Treball davant la convocatòria de vaga.

    

Des de Ferrocarrils subratllen que «els sindicats han convocat vaga per a intentar perjudicar i cridar l’atenció del servei nocturn, per això l’han convocada aquesta nit i els caps de setmana previs». Davant aquesta situació, «jugaran» amb el percentatge de serveis mínims, igual que els dos últims caps de setmana.

 

En els pròxims dies es faran públics l’horari del servei

  

La companyia pública informarà durant els pròxims dies de les hores de pas i freqüències concretes i facilitarà els horaris a través de la seua pàgina web, segons les mateixes fonts.

  

FGV va anunciar diumenge passat, 23 de desembre, que «per primera vegada, en la nit de Cap d’Any el servei serà ininterromput durant tota la nit fins a enllaçar amb el servei de l’endemà», una de les mesures més destacades de la modificació dels horaris per Nadal que ha entrat en vigor aquest dimecres.

 

Similar el servei de metro per al dia de la cavalcada de Reis

  

En nit de Cap d’Any, els aturs estan convocats de nou a dotze de la nit i seguixen en Any Nou fins a les set del matí. Prèviament, també hi haurà aquest divendres 28, de 18.50 a 21.30 i de 22 a 00 hores; el dissabte 29, de 00 a 4 hores i de 22 a 00, i el diumenge 30 de 00 a 4, de 20 a 21 i de 22 a 00 hores.

    

Ja en 2019, els pròxims aturs seran el divendres 4 de gener, de 13.30 a 15.30, de 19.25 a 21.10 i de 22 a 00; el dissabte 5, de 00 a 4, de 19 a 21.45 i de 22 a 00, i el diumenge 6 de mitjanit a les quatre del matí.

    

Des de Ferrocarrils asseguren que el funcionament del servei de metro nocturn en la nit de la cavalcada de Reis Mags serà similar al de nit de Cap d’Any i al dels últims caps de setmana, igual que el del festiu del dia de Reis.

 

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.