5.3 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

El servei nocturn de Metrovalencia en la nit de Cap d’Any funcionarà al 50-60% pels aturs parcials

 

El nou servei nocturn de Metrovalencia funcionarà en la nit de Cap d’Any al 50 i 60% per la coincidència amb els aturs parcials convocats pels sindicats des de divendres passat 14 de desembre, segons fonts de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

  

Igual que els últims caps de setmana, l’acabat d’estrenar servei de metro nocturn a València estarà operatiu «en principi» durant la nit del dilluns 31 de desembre al dimarts 1 de gener de 2019 entre el 50 i el 60%, el percentatge establit per Inspecció de Treball davant la convocatòria de vaga.

    

Des de Ferrocarrils subratllen que «els sindicats han convocat vaga per a intentar perjudicar i cridar l’atenció del servei nocturn, per això l’han convocada aquesta nit i els caps de setmana previs». Davant aquesta situació, «jugaran» amb el percentatge de serveis mínims, igual que els dos últims caps de setmana.

 

En els pròxims dies es faran públics l’horari del servei

  

La companyia pública informarà durant els pròxims dies de les hores de pas i freqüències concretes i facilitarà els horaris a través de la seua pàgina web, segons les mateixes fonts.

  

FGV va anunciar diumenge passat, 23 de desembre, que «per primera vegada, en la nit de Cap d’Any el servei serà ininterromput durant tota la nit fins a enllaçar amb el servei de l’endemà», una de les mesures més destacades de la modificació dels horaris per Nadal que ha entrat en vigor aquest dimecres.

 

Similar el servei de metro per al dia de la cavalcada de Reis

  

En nit de Cap d’Any, els aturs estan convocats de nou a dotze de la nit i seguixen en Any Nou fins a les set del matí. Prèviament, també hi haurà aquest divendres 28, de 18.50 a 21.30 i de 22 a 00 hores; el dissabte 29, de 00 a 4 hores i de 22 a 00, i el diumenge 30 de 00 a 4, de 20 a 21 i de 22 a 00 hores.

    

Ja en 2019, els pròxims aturs seran el divendres 4 de gener, de 13.30 a 15.30, de 19.25 a 21.10 i de 22 a 00; el dissabte 5, de 00 a 4, de 19 a 21.45 i de 22 a 00, i el diumenge 6 de mitjanit a les quatre del matí.

    

Des de Ferrocarrils asseguren que el funcionament del servei de metro nocturn en la nit de la cavalcada de Reis Mags serà similar al de nit de Cap d’Any i al dels últims caps de setmana, igual que el del festiu del dia de Reis.

 

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.