El servei nocturn de Metrovalencia en la nit de Cap d’Any funcionarà al 50-60% pels aturs parcials

 

El nou servei nocturn de Metrovalencia funcionarà en la nit de Cap d’Any al 50 i 60% per la coincidència amb els aturs parcials convocats pels sindicats des de divendres passat 14 de desembre, segons fonts de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

  

Igual que els últims caps de setmana, l’acabat d’estrenar servei de metro nocturn a València estarà operatiu «en principi» durant la nit del dilluns 31 de desembre al dimarts 1 de gener de 2019 entre el 50 i el 60%, el percentatge establit per Inspecció de Treball davant la convocatòria de vaga.

    

Des de Ferrocarrils subratllen que «els sindicats han convocat vaga per a intentar perjudicar i cridar l’atenció del servei nocturn, per això l’han convocada aquesta nit i els caps de setmana previs». Davant aquesta situació, «jugaran» amb el percentatge de serveis mínims, igual que els dos últims caps de setmana.

 

En els pròxims dies es faran públics l’horari del servei

  

La companyia pública informarà durant els pròxims dies de les hores de pas i freqüències concretes i facilitarà els horaris a través de la seua pàgina web, segons les mateixes fonts.

  

FGV va anunciar diumenge passat, 23 de desembre, que «per primera vegada, en la nit de Cap d’Any el servei serà ininterromput durant tota la nit fins a enllaçar amb el servei de l’endemà», una de les mesures més destacades de la modificació dels horaris per Nadal que ha entrat en vigor aquest dimecres.

 

Similar el servei de metro per al dia de la cavalcada de Reis

  

En nit de Cap d’Any, els aturs estan convocats de nou a dotze de la nit i seguixen en Any Nou fins a les set del matí. Prèviament, també hi haurà aquest divendres 28, de 18.50 a 21.30 i de 22 a 00 hores; el dissabte 29, de 00 a 4 hores i de 22 a 00, i el diumenge 30 de 00 a 4, de 20 a 21 i de 22 a 00 hores.

    

Ja en 2019, els pròxims aturs seran el divendres 4 de gener, de 13.30 a 15.30, de 19.25 a 21.10 i de 22 a 00; el dissabte 5, de 00 a 4, de 19 a 21.45 i de 22 a 00, i el diumenge 6 de mitjanit a les quatre del matí.

    

Des de Ferrocarrils asseguren que el funcionament del servei de metro nocturn en la nit de la cavalcada de Reis Mags serà similar al de nit de Cap d’Any i al dels últims caps de setmana, igual que el del festiu del dia de Reis.

 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.