16.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Alliberen a tres xiques que estaven sent explotades en una casa de Godelleta

 

La Guàrdia Civil ha alliberat a tres xiques d’origen sud-americà que estaven sent explotades en una casa particular de Godelleta, en la comarca de la Foia de Bunyol (València). 

 

L’operació ‘Fake-job’ s’ha saldat amb la detenció d’un home i una dona, parella sentimental, a les que se’ls imputen els delictes de tràfic de persones, explotació laboral i estafa continuada. 

 

Les tres xiques que estaven sent explotades van ser les que van sol·licitar directament auxili a la Guàrdia Civil i a la Policia Local del municipi, ja que els detinguts publicaven anuncis d’ocupació en una coneguda web i oferien treball com a servici domèstic en règim intern. 

 

De totes les cridades rebudes, sempre triaven el mateix perfil: xiques jóvens, llatinoamericanes, en situació irregular en Espanya i amb residència fora de la Comunitat Valenciana.

 

Des de la seua incorporació en la casa, els detinguts no respectaven les condicions prèviament pactades i les víctimes es veien obligades a fer les tasques domèstiques durant mesos sense rebre el seu salari.

 

Explotades i estafades

La parella detinguda va estafar a demés a les jóvens explotades, convencent-les per a que els entregaren els seus estalvis, que depositarien suposadament en inversions beneficioses per a elles. L’engany els va arribar a causar un greu dany patrimonial a elles i a les seues famílies.

 

Gràcies a la investigació, s’han identificat quatre víctimes anteriors que també van ser explotades en el mateix domicili, remuntant-se fins a l’any 2017.

Últimes notícies

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.