Alliberen a tres xiques que estaven sent explotades en una casa de Godelleta

 

La Guàrdia Civil ha alliberat a tres xiques d’origen sud-americà que estaven sent explotades en una casa particular de Godelleta, en la comarca de la Foia de Bunyol (València). 

 

L’operació ‘Fake-job’ s’ha saldat amb la detenció d’un home i una dona, parella sentimental, a les que se’ls imputen els delictes de tràfic de persones, explotació laboral i estafa continuada. 

 

Les tres xiques que estaven sent explotades van ser les que van sol·licitar directament auxili a la Guàrdia Civil i a la Policia Local del municipi, ja que els detinguts publicaven anuncis d’ocupació en una coneguda web i oferien treball com a servici domèstic en règim intern. 

 

De totes les cridades rebudes, sempre triaven el mateix perfil: xiques jóvens, llatinoamericanes, en situació irregular en Espanya i amb residència fora de la Comunitat Valenciana.

 

Des de la seua incorporació en la casa, els detinguts no respectaven les condicions prèviament pactades i les víctimes es veien obligades a fer les tasques domèstiques durant mesos sense rebre el seu salari.

 

Explotades i estafades

La parella detinguda va estafar a demés a les jóvens explotades, convencent-les per a que els entregaren els seus estalvis, que depositarien suposadament en inversions beneficioses per a elles. L’engany els va arribar a causar un greu dany patrimonial a elles i a les seues famílies.

 

Gràcies a la investigació, s’han identificat quatre víctimes anteriors que també van ser explotades en el mateix domicili, remuntant-se fins a l’any 2017.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.

López-Arostegui: ser fidels al nostre joc per a competir al màxim davant Baskonia

López-Arostegui va remarcar que València Basket ha de defendre, rebotar i córrer per a imposar el seu ritme en la visita al Kosner Baskonia en la jornada 29 d'Eurolliga. Va rebutjar que la recent Copa del Rei relaxe al rival i va avisar d'un equip reforçat.

Copete patix una lesió meniscal en el genoll esquerre i passarà per quiròfan

El València va confirmar una lesió meniscal en el genoll esquerre de José Copete i va avançar que serà intervingut. És la tercera operació en la saga esta temporada.

La boira causa quatre abastos amb deu ferits i tala l’AP-7 a Moncofa

Quatre accidents per abast en l'AP-7 a l'altura de Moncofa i Xilxes han deixat deu ferits i han obligat a tallar la via en sentit València per boira intensa.

Mor el tècnic que va validar el primer És-Alert durant la DANA

Ha mort Miguel Mollà Ramos, tècnic d'Emergències de 55 anys que va validar el primer missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Va morir per un infart.