Alliberen a tres xiques que estaven sent explotades en una casa de Godelleta

 

La Guàrdia Civil ha alliberat a tres xiques d’origen sud-americà que estaven sent explotades en una casa particular de Godelleta, en la comarca de la Foia de Bunyol (València). 

 

L’operació ‘Fake-job’ s’ha saldat amb la detenció d’un home i una dona, parella sentimental, a les que se’ls imputen els delictes de tràfic de persones, explotació laboral i estafa continuada. 

 

Les tres xiques que estaven sent explotades van ser les que van sol·licitar directament auxili a la Guàrdia Civil i a la Policia Local del municipi, ja que els detinguts publicaven anuncis d’ocupació en una coneguda web i oferien treball com a servici domèstic en règim intern. 

 

De totes les cridades rebudes, sempre triaven el mateix perfil: xiques jóvens, llatinoamericanes, en situació irregular en Espanya i amb residència fora de la Comunitat Valenciana.

 

Des de la seua incorporació en la casa, els detinguts no respectaven les condicions prèviament pactades i les víctimes es veien obligades a fer les tasques domèstiques durant mesos sense rebre el seu salari.

 

Explotades i estafades

La parella detinguda va estafar a demés a les jóvens explotades, convencent-les per a que els entregaren els seus estalvis, que depositarien suposadament en inversions beneficioses per a elles. L’engany els va arribar a causar un greu dany patrimonial a elles i a les seues famílies.

 

Gràcies a la investigació, s’han identificat quatre víctimes anteriors que també van ser explotades en el mateix domicili, remuntant-se fins a l’any 2017.

Últimes notícies

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.