Li tiren la culpa a un familiar mort d’una estafa en Almassora

L'edifici de l'Audiència Provincial de Castelló

Imatge d’arxiu de l’Audiència Provincial de Castelló | Google Maps

 

Tres persones han sigut acusades d’una presumpta estafa immobiliària en el municipi d’Almassora, en la comarca de la Plana Alta (Castelló). Ahir dilluns 27 de gener, dos d’elles van declarar davant l’Audiència Provincial de Castelló. 

 

Entre els acusats hi ha un oncle i la seua neboda, que eren l’administrador i l’apoderada d’una promotora, que van negar l’existència d’una possible estafa en la venda d’un local que anava a ser un restaurant, segons informa ‘Meditérraneo’.

 

La dona va dir que ella només signava el que li deien i que era son pare, ja mort, «qui portava l’empresa». I, per la seua banda, el processat va explicar a l’Audiència que ell era «obrer de tota la vida» i que mai anava a l’empresa, i va afegir que «confiava totalment en el seu germà.»

 

Les víctimes són dos germans

Les víctimes de l’estafa són dos germans que havien pagat per a comprar un local i muntar un restaurant. Els acusats van cobrar els diners sabent que no anaven a destinar-los a cancel·lar la hipoteca. La Fiscalia els acusa de què conscients de la nefasta situació econòmica, van voler desfer-se d’ell i el van vendre a uns tercers.

 

A demés, el Ministeri Públic afirma que va seguir rebent els diners dels afectats, qui van pagar 60.000 euros per la compra del local i, després, van estar pagant durant anys 2.000 euros mensuals, fins a arribar a una quantitat de 130.000 euros en total.

 

«Ara no tinc ni diners ni local», va afirmar una de les víctimes. «Em van fer un embolic i no em van avisar dels canvis de titularitat de l’empresa», va sentenciar un dels afectats per l’estafa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.
FILMOTECA D'ESTIU