Li tiren la culpa a un familiar mort d’una estafa en Almassora

L'edifici de l'Audiència Provincial de Castelló

Imatge d’arxiu de l’Audiència Provincial de Castelló | Google Maps

 

Tres persones han sigut acusades d’una presumpta estafa immobiliària en el municipi d’Almassora, en la comarca de la Plana Alta (Castelló). Ahir dilluns 27 de gener, dos d’elles van declarar davant l’Audiència Provincial de Castelló. 

 

Entre els acusats hi ha un oncle i la seua neboda, que eren l’administrador i l’apoderada d’una promotora, que van negar l’existència d’una possible estafa en la venda d’un local que anava a ser un restaurant, segons informa ‘Meditérraneo’.

 

La dona va dir que ella només signava el que li deien i que era son pare, ja mort, «qui portava l’empresa». I, per la seua banda, el processat va explicar a l’Audiència que ell era «obrer de tota la vida» i que mai anava a l’empresa, i va afegir que «confiava totalment en el seu germà.»

 

Les víctimes són dos germans

Les víctimes de l’estafa són dos germans que havien pagat per a comprar un local i muntar un restaurant. Els acusats van cobrar els diners sabent que no anaven a destinar-los a cancel·lar la hipoteca. La Fiscalia els acusa de què conscients de la nefasta situació econòmica, van voler desfer-se d’ell i el van vendre a uns tercers.

 

A demés, el Ministeri Públic afirma que va seguir rebent els diners dels afectats, qui van pagar 60.000 euros per la compra del local i, després, van estar pagant durant anys 2.000 euros mensuals, fins a arribar a una quantitat de 130.000 euros en total.

 

«Ara no tinc ni diners ni local», va afirmar una de les víctimes. «Em van fer un embolic i no em van avisar dels canvis de titularitat de l’empresa», va sentenciar un dels afectats per l’estafa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.