La Guàrdia Civil investiga a dos transportistes i una empresària per manipular tacògrafs en Manises

 

Agents del Grup d’Investigació i Anàlisi del Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil de la Comunitat Valenciana han procedit contra dos transportistes i la propietària d’una empresa de transport per la presumpta manipulació de tacògrafs en camions en el terme municipal de Manises, en la comarca de l’Horta (València).

 

La investigació es va iniciar quan una patrulla de transports del Subsector Trànsit de la Guàrdia Civil de València va interceptar en el mes d’agost a dos vehicles d’una mateixa empresa de transports amb el tacògraf manipulat, de manera que registraven activitats de descans quan en realitat es trobaven circulant.

 

Les manipulacions consistien en mètodes sofisticats de modificació dels sensors de moviment, activades a través de comandaments a distància, segons ha informat este dimecres la Guàrdia Civil en un comunicat, en el que precisa que les persones investigades tenen entre 34 i 53 anys i són de nacionalitat espanyola.

 

Estes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes d’entre sis mesos i tres anys de presó, i multa de sis a dotze mesos per falsedat en document oficial, en la modalitat de simulació.

 

Durant l’actuació s’ha intervingut la instal·lació elèctrica manipulada, i les diligències instruïdes per delicte de falsedat documental en la modalitat de simulació ha sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Quart de Poblet, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.
FILMOTECA D'ESTIU