La Guàrdia Civil investiga a dos transportistes i una empresària per manipular tacògrafs en Manises

 

Agents del Grup d’Investigació i Anàlisi del Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil de la Comunitat Valenciana han procedit contra dos transportistes i la propietària d’una empresa de transport per la presumpta manipulació de tacògrafs en camions en el terme municipal de Manises, en la comarca de l’Horta (València).

 

La investigació es va iniciar quan una patrulla de transports del Subsector Trànsit de la Guàrdia Civil de València va interceptar en el mes d’agost a dos vehicles d’una mateixa empresa de transports amb el tacògraf manipulat, de manera que registraven activitats de descans quan en realitat es trobaven circulant.

 

Les manipulacions consistien en mètodes sofisticats de modificació dels sensors de moviment, activades a través de comandaments a distància, segons ha informat este dimecres la Guàrdia Civil en un comunicat, en el que precisa que les persones investigades tenen entre 34 i 53 anys i són de nacionalitat espanyola.

 

Estes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes d’entre sis mesos i tres anys de presó, i multa de sis a dotze mesos per falsedat en document oficial, en la modalitat de simulació.

 

Durant l’actuació s’ha intervingut la instal·lació elèctrica manipulada, i les diligències instruïdes per delicte de falsedat documental en la modalitat de simulació ha sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Quart de Poblet, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.