La Guàrdia Civil investiga a dos transportistes i una empresària per manipular tacògrafs en Manises

 

Agents del Grup d’Investigació i Anàlisi del Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil de la Comunitat Valenciana han procedit contra dos transportistes i la propietària d’una empresa de transport per la presumpta manipulació de tacògrafs en camions en el terme municipal de Manises, en la comarca de l’Horta (València).

 

La investigació es va iniciar quan una patrulla de transports del Subsector Trànsit de la Guàrdia Civil de València va interceptar en el mes d’agost a dos vehicles d’una mateixa empresa de transports amb el tacògraf manipulat, de manera que registraven activitats de descans quan en realitat es trobaven circulant.

 

Les manipulacions consistien en mètodes sofisticats de modificació dels sensors de moviment, activades a través de comandaments a distància, segons ha informat este dimecres la Guàrdia Civil en un comunicat, en el que precisa que les persones investigades tenen entre 34 i 53 anys i són de nacionalitat espanyola.

 

Estes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes d’entre sis mesos i tres anys de presó, i multa de sis a dotze mesos per falsedat en document oficial, en la modalitat de simulació.

 

Durant l’actuació s’ha intervingut la instal·lació elèctrica manipulada, i les diligències instruïdes per delicte de falsedat documental en la modalitat de simulació ha sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Quart de Poblet, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.